Joudun aina hankaluuksiin ihmisten kanssa
Kommentit (21)
minulla sama. Siksi välttelen ihmisiä kaikella tapaa. Työelämä jotain ihan hirveetä, kun koko ajan pitää varoa mitä sanoo
Vierailija kirjoitti:
Vika on kaikissa muissa
Vika narsistisissa ja itsekkäissä ihmisissä. Eivät kunnioita muita, kohtelevat huonosti
Vaikea opiskella ja käydä töissä, koska joutuu hankaluuksiin ihmisten kanssa.
Elämässä sattuu ja tapahtuu, eikä aina voi olla samaa mieltä kaikesta. Se on ymmärrettävää ja osa elämää (paitsi, että kiusaaminen ei ole).
Jos kuitenkin koet hankaluuksia jatkuvasti toisten ihmisten kanssa, vika on mitä todennäköisimmin sinussa. Suosittelen tekemään syvää itsereflektiota itsesi, ajattelusi sekä toimintatapojesi suhteen. Joustaminen ja kompromissien tekeminen on myös tärkeä taito, et voi ylisuorittaa ja päsmäröidä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä sattuu ja tapahtuu, eikä aina voi olla samaa mieltä kaikesta. Se on ymmärrettävää ja osa elämää (paitsi, että kiusaaminen ei ole).
Jos kuitenkin koet hankaluuksia jatkuvasti toisten ihmisten kanssa, vika on mitä todennäköisimmin sinussa. Suosittelen tekemään syvää itsereflektiota itsesi, ajattelusi sekä toimintatapojesi suhteen. Joustaminen ja kompromissien tekeminen on myös tärkeä taito, et voi ylisuorittaa ja päsmäröidä koko ajan.
"Päsmäröidä koko ajan". Jospa ne päsmärit on ne, jotka niitä hankaluuksia aiheuttaa. Elämä on vastavuoroista, kyllä sitä itsekin virheitä on tehnyt
Hahhah! Muistan aina kun siitä Gimmel yhtyeestä oli juttua kun erotettiin se Jonna.
Ei oikein ollut selvää syytä mutta muistan kun se sanoi jotain että: En sitten tiedä. ehkä pidettiin jotenkin päällepäsmärinä, vaikka mitään esimerkkejä varsinaisesta päällepäsmäröinnistä ei ollut.
Minulla sama ja huomannut nyt vanhana, että olen selvästi autistinen ihminen, joka selittää ns. ongelmat. Olen suora ja rehellinen, enkä siedä millään muotoa kusetusta tai valehtelua. Olen aina kohtelias ja liiankin kiltti sekä nöyrä, mutta en nöyristelijä, ja sehän se tuntuu olevan se ongelma, kun en taivu nuoleskelemaan, enkä kuvia kumarra.
Minulle kaikki ihmiset on samalla viivalla lähtökohtaisesti, enkä pidä menestyjää, isoa kihoa, rikasta ym. muita parempana, sekä olen aina valmis puolustamaan heikompia, ja taas joudutaan ongelmiin.
En siis kuulu tähän nykymenoon, jossa pitäisi osata pelata jotain ihme ihmissuhdepelejä ja "osata" mielistellä oikeita tyyppejä, että pääsee piireihin jne. Joo, ei kiinnosta. Ennemmin pienet ja hallitus piirit, jossa ollaan aitoja ja rehellisiä, ihmisiä ihmisille
Kannattaa olla hiljainen ja neutraali mitäänsanomaton harmaa hissukka, jolla ei ole mitään mielipidettä mihinkään asiaan. Mutta sekin varmaan ärsyttää jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama ja huomannut nyt vanhana, että olen selvästi autistinen ihminen, joka selittää ns. ongelmat. Olen suora ja rehellinen, enkä siedä millään muotoa kusetusta tai valehtelua. Olen aina kohtelias ja liiankin kiltti sekä nöyrä, mutta en nöyristelijä, ja sehän se tuntuu olevan se ongelma, kun en taivu nuoleskelemaan, enkä kuvia kumarra.
Minulle kaikki ihmiset on samalla viivalla lähtökohtaisesti, enkä pidä menestyjää, isoa kihoa, rikasta ym. muita parempana, sekä olen aina valmis puolustamaan heikompia, ja taas joudutaan ongelmiin.
En siis kuulu tähän nykymenoon, jossa pitäisi osata pelata jotain ihme ihmissuhdepelejä ja "osata" mielistellä oikeita tyyppejä, että pääsee piireihin jne. Joo, ei kiinnosta. Ennemmin pienet ja hallitus piirit, jossa ollaan aitoja ja rehellisiä, ihmisiä ihmisille
Ollaan samiksia :)
Vierailija kirjoitti:
Kuin omasta kynästä, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama täällä. Tulen äärettömän hyvin toimeen heikoimmissa asemissa olevien kanssa, mutta valitettavasti näen feikkien ihmisten läpi alle minuutissa ja he kyllä huomaavat sen (vaikka pyrin maskaamaan havaintoni). Paniikki on valmis.
Lisää soppaan äo 138 ja voin vannoa elämän olleen vähintäänkin vaihderikasta.
Kirjolla olevia, jos on vaatimusten välttelyä, OCD-piirteisyyttä ja muuta kaavamaisena tuntuisena ilmaantuvaa käytöstä, niin totta kai tulee hankaluuksia, ilman että sinussa olisi sinänsä mitään vikaa. Olemalla hieman enemmän omanlaisensa, varsinkin joustavampien ihmisten kanssa, on taattu tapa saada hankaluuksia elämään.
Moni kirjolla oleva työskentelee yksin elättäen itsensä ammatinharjoittajana. Moni kirjolla olevan tekee itse valmennusta itselleen tai saa kirjovalmennusta tai käy terapiassa.
Ongelma mielestäni ei ole tämä hankaluuksiin joutuminen, vaan se, että ei syystä tai toisesta opettele taitoja. Kyse ei ole maskaamisesta, vaan taitojen harjoittamisesta, sillä sosiaaliset suhteet ovat taitolaji ja jonkin verran jokainen joutuu olemaan tekemisissä muiden kanssa.
Minulla on monia kirjolla olevia hankalia ystäviä ja tuttavia, mutta rakastan heitä silti ja osaan suhtautua heihin. Sitten on postinkantaja, joka on kirjolla, kirjaston mies ja nainen, jotka ovat kirjolla, ja kirjolla olevia valmentava ihminen, joka on itsekin kirjolla.
Elämä on hankalaa noin ylipäänsä. Sitä kutsutaan elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Ei se välttämättä autismista ole kiinni / autismia vaan kasvatuksesta / koulutuksesta / työpaikasta ja niiden yhdistelmästä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla hiljainen ja neutraali mitäänsanomaton harmaa hissukka, jolla ei ole mitään mielipidettä mihinkään asiaan. Mutta sekin varmaan ärsyttää jotakin.
Noin se pitkälti menee. Pitäisi osata tasapainoilla hiljaisuuden, puheliaan ja myöntyvyyden välimaastossa. Kuitenkin välillä pitää ihmetellä, että pitää aina sen yhden ihmisen tehdä myönnytyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Kirjolla olevia, jos on vaatimusten välttelyä, OCD-piirteisyyttä ja muuta kaavamaisena tuntuisena ilmaantuvaa käytöstä, niin totta kai tulee hankaluuksia, ilman että sinussa olisi sinänsä mitään vikaa. Olemalla hieman enemmän omanlaisensa, varsinkin joustavampien ihmisten kanssa, on taattu tapa saada hankaluuksia elämään.
Moni kirjolla oleva työskentelee yksin elättäen itsensä ammatinharjoittajana. Moni kirjolla olevan tekee itse valmennusta itselleen tai saa kirjovalmennusta tai käy terapiassa.
Ongelma mielestäni ei ole tämä hankaluuksiin joutuminen, vaan se, että ei syystä tai toisesta opettele taitoja. Kyse ei ole maskaamisesta, vaan taitojen harjoittamisesta, sillä sosiaaliset suhteet ovat taitolaji ja jonkin verran jokainen joutuu olemaan tekemisissä muiden kanssa.
Minulla on monia kirjolla olevia hankalia ystäviä ja tuttavia, mutta rakastan heitä silti ja osaan suhtautua heihin. Sitten on postinkantaja, joka on kirjolla, kirjaston mies ja nainen, jotka ovat kirjolla, ja kirjolla olevia valmentava ihminen, joka on itsekin kirjolla.
Elämä on hankalaa noin ylipäänsä. Sitä kutsutaan elämäksi.
Itse en autistisena usko, että meidänlaiset hyötyvät mistään terapioista, se on enempi neurotyypillisille sopivaa. Meillä on niin vahva oma maailma ja ne periaatteet, sekä usein korkea älykkyys, että ei meitä voi oikein ulkoapäin sulloa johonkin muottiin, että sopeutuisimme paremmin nykymenoon.
Meistähän on suuri osa ateistejakin, joka myös vahvistaa sen, että ei uskota sitä, mihin muut käskee uskoa tai toimia tietyllä tavalla. Jos/kun se ei käy meidän ajatus- tai arvomaailmaan, ei meidän päätä käännytetä. Eikä autismi ole vika, vaan ominaisuus, ja vain vikoja voi ja kuuluu yrittää parantaa.
Yksi asia on tullut selväksi. Suomessa ei kannata keskustella mistään, pyytää apua, osoittaa "heikkoutta". Jos toimit näin niin sitten sut jyrätään. Ihmisiin ei voi luottaa, koska suurimmalla osalla on matala moraali.
Sinulla on kusta päässä.