Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttää nuo lottovoittajat, "mikään ei muutu"...

Vierailija
30.12.2014 |

Jos mikään ei muka muutu niin rahaa on jo entuudestaan tarpeeksi. Kyllä mulla ainakin muuttuisi, ei tarvitsisi kituuttaa työttömänä pienillä rahoilla! Kaikki vaan eivät tiedä köyhyydestä mitään.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Voittaisin lotossa lottoaisin kaikilla voittorahoillani elämäni'loppuun asti : ) ja joss paratiisissa tai helvetissä sitten vielä voisin lotota lottoaisin.....................................lisääääää....................................................lottoa..........................

Vierailija
102/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tiettävästi niin, että suuri(n) osa ainakaan ei ole sen onnellisempi tai tyytyväisempi elämäänsä kuin ennen. Raha saattaa tuoda mukanaan myös ongelmia joita ei ennen ollut ja jos nyt ajattelee jotain Sillanpäätäkin niin ainut joka mahdollistaa jatkuvan huumeiden käytön on se, että mies ei ole köyhä. Jos on ennen jo puolihullu tai lievästi huumeongelmainen niin raha yleensä hoitaa loput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikään ei muutu" in vain sanonta, joka ei merkkaa mitään.

Eikä ole keneltäkään pois ettei lottovoittajan elämä välttämättä muutu miksikään.

Itse jos voittaisin, niin en haluaisi että muut saisivat tietää, sillä olen liiaksikin jo nähnyt niitä ihmisiä, jotka kiinnostuvat toisesta vain hyötymielessä.

Vierailija
104/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla jäis pa***atyöt, hankkisin vanhan talon maalta, matkustelisin ennen sitä jonkin verran, sitten perustaisin eläinten vanhainkodin. Itsekkäästi myös hoitaisin hampaani kuntoon ja muutamat pahat arvet siistiksi. Lisäksi auttaisin muutamaa sukulaista joilla mm.hometalohelvetti. En oo kyllä hetkeen lotonnu & nyt taidankin sen tehdä! Olin ajatellut tämän tehdä ilman lottovoittoakin, mutta energiat ei riitä työpäivien jälkeen maatilan hommiin eikä kyllä rahatkaan ylläpitoon.

Vierailija
105/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi edes lottoavat? Aina saa lukea näitä "jatkan samassa työpaikassa, auto vaihtuu uudempaan." Hoh hoijaa. Sitten miljoonat makaavat pankkitilillä turhaan. What's the point???

Vierailija
106/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin sijoitusasuntovillitys nyt on vallanut Suomen rahvaan?

Ensin kitistään, että ei ole järkeä asua vuokralla ja maksaa toisen omaisuutta; sitten kun haaveillaan lottovoitosta niin heti ollaan hankkimassa sijoitusasuntoja. Ei se sijoituasuntokaan mikään riskitön sijoitus ole. Vähän sam kuin Saunalahti aikoinaan, mummot jonotti markiisikassi kädessä osakkeita - ja kuinkas sitten kävikään.

Vierailija
107/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi edes lottoavat? Aina saa lukea näitä "jatkan samassa työpaikassa, auto vaihtuu uudempaan." Hoh hoijaa. Sitten miljoonat makaavat pankkitilillä turhaan. What's the point???

Kutsutaan myös jemmaamiseksi pahan päivän varalle, itse tekisin samaa sijoittamisen lisäksi.

Vierailija
108/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se mukava potti tilillä/sijoituksissa tuo tietynlaista mielenrauhaa ja turvaa, vaikka päältäkatsottuna mikään ei muuttuisi. Siellä tutussa työpaikassakin voi olla kevyemmän tuntuista käydä töissä, kun se ei enää tapahdu pakosta, iso asuntolaina niskassa. Auton suhteen saattaa hyvin riittää tietoisuus siitä, että voi ostaa hienommankin jos haluaa. Ehkä sitten huomaakin, että se vanha on vielä ihan soiva peli.

Minä saattaisin sortua ostamaan saarimökin ja päivittämään veneen vähän isompaan, että pääsisi nopeammin karauttamaan sinne saareen illaksi saunaa lämmittämään. Asunto tuskin menisi vaihtoon, eikä autokaan välttämättä. Olen ollut pitkään työttömänä ja vasta vähän aikaa töissä. Ehkä sieltä töistä jäisin pois, koska ei se nyt niin hienoa sisältöä elämään anna ettenkö ilmankin pärjäisi. Joutilaana olo luonnistuisi kyllä hyvin.

Mutta en edes lottoa, koska odotusarvo on negatiivinen. Sijoittelen hissuksiin ja tyydyn pienempään, mutta varmempaan tuottoon.

Vierailija
109/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihaninta olisi se tunne, kun harteilta katoaisi kaikki rahaan liittyvä huoli ja paineet. Voisin tehdä päätöksiä omien mielihalujeni mukaan enkä olisi riippuvainen rahasta. Ihan varmasti tämä näkyisi koko olemuksessa jo ennen kuin teettäisin hammasremontin :D

Vierailija
110/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

110, samaa mieltä, tuo rippuvuus rahasta on kaikkein rasittavinta, olen itse ollut vuosia köyhä ja se on vaikuttanut minun psyykeeni, luonteeseeni ja ulkonäkööni, negatiivisesti.

Ennen olin iloinen, nauravainen, kerroin vitseja ja olin sosiaalinen. Tykkäsin olal ihmiseten kanssa ja ihmisiet minun.

Nykyään olen koko ajan väsynyt, masentunut, en jaksa ihmisten seuraa ja minusta ei ole kelleen iloa.

Välillä olen rittäin surullinen, koska tunnen olevani aivan eri ihminen kuin olin silloin kun asiat olivat hyvin.

On vaikeata ymmärtää kuinka paljon köyhyys ja rahanpuute muuttaa ihmistä kun se kestää kauan.

Minun elämäni ainakin muuttuisi ja haluaisinkin sen muttuvan.

Ensin maksisin kaikki velkani aivan kaikkiin suuntiin pois. Ensimmäinen hyvänolon tunne tulisi siitä, että ei olisi kenellekään velkaa.

Sitten maksisin joka ainoan laskun pois ja laittaisin kaikki mahdolliset tulevat  menemään suoraan tililtäni.

Tyhjä laskupino olis seuraava ihan asia ja se tunne, että se myös jatkossa pysyisi tyhjänä.

Sen jälkeen alkaisin suunnitella mitä kaikkea ja kaikkeen minulla nyt onkaan mahdollisuus, varmaan teksin sen jossain ihanassa lomaparatiisissa kaikessa rauhassa.

Voi, minun elämäni muuttuisi täysin, enkä vanhaan kaipaisi.

Ihanaa olisi myös, että nyt voin auttaa ja hemmotella muita ihmisiä ja apua tarvitsevia.

Minun pääni kyllä kestäsi lottovoiton, en tippaakaan pelkää etteikö kestä.

Mielikuvituksen puutetta ja todellista tapoihin jämähtämistä on sanoa, että lottovoitto ei muuta mitään, jatkan entiseen malliin, ehkä myös suurta pelkoa muutoksesta, jos se "tavallinen" elämä on ollut suurta turvaa tuova asia tähän saakka.

Minulle tämänhetkinen elämä on erittäin turvatonta ja epävarmaa ja en pysty mitään suunnittelemaan ja jos suunnittelenkin, niin en voi uskoa, että suunnitelmat tulevat onnistumaan. Pienikin tuulenviri kaataa ne.

Vierailija
111/120 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en uskalla hakee mun Loimaan voittoa.

Koko elämä muuttuis liikaa.

Vierailija
112/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on iltasanomissa joku rekkakuski Jorma, joka on voittanut 2 milliä, mutta puurtaa edelleen. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005658243.html

Vierailija
113/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo kiva koti ja auto ja mökki ja matkustelee muutenkin niin miten se lottovoitto muuttaisi elämää? Tykkään jopa työstäni niin että vähintään osa-aikaisesti sitä tekisin vaikka rahan takia ei tarvitsisi. No, ehkä voisi toteuttaa jonkun hullun ja kannattamattoman idean alpakkatilasta ja lentää turistiluokan sijasta ykkösluokassa.

Vierailija
114/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä AP:n kanssa, ehkä oma elämä on sitten perseestä, koska kyllä mulla muuttuis kaikki :D Maksaisin lainat pois, lopettaisin työt, ostaisin loma-asunnon lämpimästä, jossa vietettäisiin talvet ja elelisin onnellisena, ostaisin myös pari sijoitusasuntoa, joista saisi pientä tasaista tuloa. (Jos siis puhutaan miljoonavoitosta ja ne joiden mukaan miljoonalla ei pärjää loppuelämää, niin tiedoksi että minun tuloilla menee noin 53 vuotta tienata miljoona :D)

Vierailija
115/120 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten miljoonat makaavat pankkitilillä turhaan. What's the point???

Vikana taitaa olla että kuvittelet liikaa mitä muut tekevät elämällään ja rahoillaan... Kuten tuon pankkitilin.

Vierailija
116/120 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sanovat noin, koska pelkäävät toisten reaktiota. Kyllä 6 milj. e. tilillä muuttaa asioita, monella muuttaa jo yhden kuukauden palkkakin. Kukaan ei ole viimeksi mainitusta kateellinen, mutta miljoonavoitto on eri asia.

Vierailija
117/120 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin sijoitusasuntovillitys nyt on vallanut Suomen rahvaan?

Ensin kitistään, että ei ole järkeä asua vuokralla ja maksaa toisen omaisuutta; sitten kun haaveillaan lottovoitosta niin heti ollaan hankkimassa sijoitusasuntoja. Ei se sijoituasuntokaan mikään riskitön sijoitus ole. Vähän sam kuin Saunalahti aikoinaan, mummot jonotti markiisikassi kädessä osakkeita - ja kuinkas sitten kävikään.

Asunto on hiukan eri asia kuin joku halpaosake koijareiden markkinoimasta osakeannista. 

Asuntokaan ei ole mikään riskitön sijoitus, mutta kertaluokkaa riskittömämpi kuin pörssiosake. 

Sukulaiseni pitivät minua typeryksenä, kun menin ostamaan ensimmäisen sijoitusasuntoni. Olisi pitänyt kuunnella heitä ja ostaa Talvivaaran osakkeita, se oli niin hyvä idea siihen aikaan. Kuinkas sitten kävikään... nyt minulla on ollut jo pidempään velaton sijoitusasunto, jossa luotettava vuokralainen. Setämiehiltä aina joskus kysäisen, jokos se Talvivaaran kurssi on noussut.

Vierailija
118/120 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas on iltasanomissa joku rekkakuski Jorma, joka on voittanut 2 milliä, mutta puurtaa edelleen. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005658243.html

Luitko edes juttua? Kyseessä on poikamies, joka on taistellut valtavan ylipainon ja sairauksien kanssa. On kokenut varmasti voittaneensa itsensä, kun on kuntoutunut työkykyiseksi. Ei varmastikaan halua jäädä kotiin vaille työtä, mahdollisesti yksinäiseksi, ja joutuisi ehkä kiusaukseen alkaa jälleen syömään itseään ylipainoiseksi.

Mikäs siinä, jos tykkää ajaa rekkaa, ja kokee saavuttaneensa jotakin, nyt on tulevaisuuskin turvattu ja haaveissa ollut asuntoauto ostettu.

Vierailija
119/120 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten tärkein haave on kuitenkin aina "kun terveenä saisi elää".

Jos se mahdollistuu edes lottovoiton avulla niin onnellinen mies.

Siihen ei muilla luulisi olevan mitään sanottavaa.

Vierailija
120/120 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vikana taitaa olla että kuvittelet liikaa mitä muut tekevät elämällään ja rahoillaan... Kuten tuon pankkitilin.

Täällä nyt on muutenkin tapana kuvitella toisten ihmisten elämään ja vielä pään sisään asioita joita ei oikeasti ole olemassa. Ilman että tunnetaan ketään tai edes jutellaan niiden kanssa. Sitten kuitenkin paheksutaan niitä omien kuvitelmien perusteella jonka jälkeen muut paheksuvat paheksujaa ja negatiivinen kierre on valmis.

Sitä on some.