Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

## SYYSSISSIT vko 13 ke-to ##

Kommentit (43)

Vierailija
2/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee taas hurjaa vauhtia, kun keskittyy olennaisimpaan - eli kodin hoitamiseen ja lapsiin. Mies taas yllättäen(!) töissä, mutta tänään onneks viimistä päivää!

Uma kyselit niistä kevät vaatetuksista.. Mä kans jossain vaiheessa kyselin täältä teiltä et tarviiko nämä pikkuiset jo kosteussuojahaalaria jne. Me sit päädyttiin sen ostamiseen ja ollaan ostettukin jo. Sitten on kevyttoppatakki Espritiltä kauppareissuille ja fleechaalari (vaunu-unille lähinnä) Mulla on ollut tapana jättää tuo kevyttoppavaatetus väliin ja käyttää sitten kosteussuojattujen pukujen alla vain villavaatetta lisänä, jos tarvitsee. Tälläinen varustus on aina ollut Minjallakin ja olen kokenut sen hyväksi.

Jos tuo kosteussuojahaalari ei pääse vielä tänä keväänä kunnon testauksiin, uskon että menee vielä hyvin syksylläkin, jolloin sitä ainakin tarvitaan! Uma, sun vaatete haninnat kuulosti ihan hyviltä, montaa pukua ei minusta nämä pienet tarvitse! Yhdelläkin varmaan pärjäisi - niin ja takkji+housut yhdistelmä ei ole aina se helpoin ratkaisu ;)

Nyt kyllä mentävä. Menni odottelee jo kiukkuisena et joku tulis laittamaan vaatteet päälle ;)

Ajakaa ystävät hyvät varovasti - ne jotka tuohon kaameaan keliin joutuvat lähtemään! Minä ainakin jousun Minjan hakemaan eskarista.... Iiik..

Dumle ja Menni pian 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisinko että piiiiiitkästä aikaa palstalla! On vain kerta kaikkiaan jäänyt niin vähäiselle tämä osallistuminen, kun voimavarat menee kokonaan muuhun. Muutaman kerran oon käyny kurkistamassa, mitä teille kuuluu, ja tosi suloisia kuvia löysin! :) Jospa minäkin piakkoin katsoisin miten se aijaa toimii ja näyttäisin teille meidän söpöläisen.

Tänne kuuluu kaikenlaista. Ostimme asunnon, jippii! Rivitalokodin rauhalliselta alueelta täältä Jyväskylästä. Minä menetin sydämeni sille paikalle heti ku käytiin katsomassa, mutta vähän sain miestä puhua ympäri. Niinhän siinä sitten kävi että kun uudestaan mentiin katsomaan, päätti mieskin että tämä se on. Ihanaa! :) Pääsemme vappuviikolla muuttamaan. Aivan mahtavaa päästä tästä vuokrakämpästä 5. kerroksesta maan tasalle. Ja omaan kotiin!

Meidän Onni on joulusta saakka valvottanut. Nyt oon ollu viikon verran ilman kahvia, ja se vaikutti yllättävän paljon, vain 3-4 kertaa yössä on pitänyt nousta. Eilen saatiin vielä vyöhyketerapeutti kotikäynnille, ja pitäiskö nyt tulkita niin että hoito vaikuttaa, ku viime yö olikin taas ihan kamala... Jotain 15-20 kertaa nousin hoitelemaan poikasta. Tämmöistä se on ollut nämä kolme kuukautta lukuun ottamatta tätä kahvitonta viikkoa. Että kyllä, univelkaa löytyy tästä talosta. Vilkutukset vain teille muille, jotka yöllä elätte.

Muistan että kerroin teille ku sain sen synnytyksen jälkeisen masennuksen diagnoosin. Pitää hehkuttaa, että sillä saralla kuuluu paaaaaljon parempaa! On se kummallista, miten yhtäkkiä tajuaa että mähän nautin näistä lapsista, tai että mähän oon tosi hyvällä mielellä ilman että tarvii koko ajan ponnistella älyttömästi sen eteen että ajattelis jotakin positiivista. On ihanaa voida paremmin ja huomata miten suloista elämä voikin välillä olla. :) Siitä huomaa miten pohjalla sitä on ollut, eikä todellakaan oma itsensä.

On tosiaan niin kamala keli tuolla ulkona että huh huh! Mietin jo että mitä tekemistä keksin esikoiselle kun ulkoilemaan ei kyllä lähdetä. Taidetaan mennä kylpyyn jos Onni nukkuu, se on esikoisen lempipuuhaa.

Oikein mukavaa viikkoa kaikille! Jospa minäkin tästä aktivoituisin hieman palstailemaan taas useammin...

kirahviina ja Onni 6kk 2pv

Vierailija
4/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, Luka sanoo sekä äiti että izi!! Ja sitä heitä se myös toistelee. En menis ollenkaan vannomaan tajuaako se noiden sanojen merkitystä, mutta varsinkin äitiä se toistelee tämän tästä. Heh, myös kiukutellessaan lattialla se karjuu äitiä. Nyt on jo kolmatta päivää toisteltu noita sanoja, joten pelkästä vahingosta ei ole enää kyse. Kai noi voi sitten jo laskea ekaksi sanaksi?

Muuten tänne ei mitään uutta kuulukaan. Nenääni en ulos pistä tänään ellei ole ääretön pakko! Meillä on kummipojalta peritty aivan ihana Lennen vuoreton haalari ja sitten vielä Reiman fleece haalari. Niillä varmasti pärjätään siltä osin kun sitten päällysvaatteita tarvii käyttää. Tuo meidän hikitumppu kun nukkuisi varmaan mieluiten pelkässä vaipassa ulkona makuupussin sisällä. Ihan sama mitä on päällä niin poika on hiestä märkänä. Taitaa kyllä osaltaan vaikuttaa sekin että se kantokoppa tai mikälie lämpökoppa on jokseenkin ahdas. Kohta tarvii ottaa ne kovikkeet sieltä pois. Kurjaa vaan kun sitten ei kyllä enää kanneta lasta nukkuvana viidenteen kerrokseen ja parvekkeelle...

Ihania kuvia olitte taas laittaneet.

Palaillaan!

Colis ja Luka

Vierailija
5/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirahviina, todella kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa ja vielä mukavampi kuulla, että jakselet jo paremmin!! Kuulosti oikein mukavalta tuo muutto, ja rivitalo! =)

Voi tuota keliä!! Kävin viemässä tyttöjä kouluun. Aurat ei tietenkään olleet vielä ehtineet tuolle tielle, ihan ymmärrettävää. Aika hirveä automatka oli, vaikken kovasti arastele huonojakaan kelejä. Lopun päivää taidan pysytellä visusti neljän seinän sisällä.. Toivotaan, että keli iltaa kohden rauhoittuu, kun yhdellä lapsista kaverinsa synttärikutsut..

Ihan suosiolla ajelen tuolla pienemmällä autolla nyt nämä kelit, jääköön pikkubussin syvällisempi ajoharjoittelu paremmille ilmoille! =)

Oli kirjoitusta noista vauvojen kevätvaatteista. Yksi takki/housut asu meillä on, mutta joku kokopuku olisi hankittava. En vain ole ehtinyt keskittyä koko asiaan.

Miko valloittaa kämppää. On saanut kyytiä äidin kukat, lehdet ja kaikki muukin.. Kuinka helpolla sitä pääsikään, kun hän pysytteli vielä LÄHES paikoillaan. Kauaksi aikaa ei uskalla silmiä pojasta irrottaa.. Äiteen pikku mönkijämatonen!! =)

Mukavaa keskiviikko päivää. Tänne saa tulla lumitöihin jos kaipaa liikuntaa ja raitista ilmaa!! =)

Vierailija
6/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luka sitten sanoo ensimmäisiä sanojaan.. =)

Meillä vain päristään, kun näkee leikkiautonsa.. =)

Vierailija
7/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla vakituinen aamuvuorolainen tässä palstailussa. Jennin ekojen unien aikana ehtii istahtaa tietokoneelle ja saa jopa kirjoittaa kahdella kädellä!

Kurja on tosiaan ilma! Olin vähän ajatellut käydä katsomassa Jesper Juniorin 1/2 hintaan päivät, mutta taitaa jäädä väliin. Hyvä, jos saan työnnettyä vaunut vauvatanssiin. Meillä ei ole päivisin autoa käytössä.

Tsemppiä Kirahviinalle herätysten kanssa. Tuntuu hurjalta tuo herätysten määrä! Hienoa, että elämä alkaa silti hymyillä, vaikka untakaan ei ihan riittävästi saa. Mun pisin unipätkä viimeisen puolen vuoden aikana taitaa olla 4 tuntia. Miltähän tuntuisi herätä esim. kahdeksan tunnin unen jälkeen?!?

Haikarapolskan Olivialla tuntuu olevan lähes samanlainen päivärytmi kuin Jennillä. Meilläkin yöunet alkaa klo 20. Turha yrittää venyttää pidemmälle, siitä ei seuraa kuin kitinää. Yritettiin vähän viivyttää nukkumaanmenoa siinä toivossa, että tyttö nukkuisi vastaavasti aamulla pidempään, mutta valitettavasti sillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta heräämiseen. Tuntuu olevan ihan sama, monelta yöunille mennään, herätys on joka tapauksessa klo 6-7 välillä. Tulevana viikonloppuna siirrytään kesäaikaan. Saa nähdä miten se vaikuttaa.

-hp & Jenni 120907-

Vierailija
8/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ensin Onni, sitten toisessa kuvassa isoveljen sykyssä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1817935.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1817942.jpg

Terveisiä vain, jos joku meidät tunnistaa! :)

Vierailija
9/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille! Olen uusi täällä syyssissien joukossa, ja kaikkea en ole vielä ehtinyt lukea.

Minulla 6 kk lapsonen siis ja kovastri koittaa jo konttausasentoa hakea. Flunssa vaan vaivaa tällä erää.

Olen aloittanut kestovaippojen kokeilun vasta nyt. Onko jollakulla käytössä kestovaipat ja mitkä ovat parhaita mielestänne? Entä harrastatteko jotakin lapsosen kanssa, muskaria tai muuta? Ovatko syyssissit tavanneet koskaan ihan " livenä" ?

Vierailija
10/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas Kirahviinan Onnilla ihanat hiukset :) Meillä on kaikki vauvat olleet suht kaljuja. Isompana tukkaa on sitten senkin edestä.

Haalareista oli puhetta. Meillä mennään sellaisella vanuhaalarilla. Serkkutytöltä on tulossa 77cm Rasavil-puku sitten syksyksi joten luulen että pärjätään sillä. Tosin mun tekis mieli ihan kamalasti sellaista ruskeaa Lindexin pilvipukua. Menis se ainakin vaunupukuna sitten syksyllä jos tarpeeksi ison ostaisi. Kosteussuojasta sen verran että on musta ollut ihan hyvä olla olemassa mutta ilmankin pärjäisi. Mä ainakin aika herkästi vedän kurahousut jo pienellekin päälle vaikka olisi kuin kosteussuojattu puku. Ihan siitä syystä ettei tarvii sitä haalaria sitten pestä, kurahousut huuhtoo nopeesti suihkussakin.

Me oltiin eilen Pepin kanssa äiti-vauvajumpassa ja olipas kivaa. Tehokasta liikuntaa tuli itselle koska paikat on kipeenä ;) löytyi siis jotain lihaksia. Pari tuttua äitiä vauvoineen oli mukana ja vauvatkin tuntuivat nauttivan.

Meille on pääsiäisenä ilmestynyt myös ensimmäinen hammas, alas eteen. Toinen on myös ihan kohta läpi. Eipä juuri neito niistä kiukutellut. Tosin nuha vaivaa edelleen tai uudelleen, milläköhän sen kierteen sais loppumaan :( Musta tuntuu että olen itsekin ollut kipeenä kohta kuukauden putkeen. Tarvii varmaan alkaa laittaa hyvin valkosipulista ruokaa jos ne pöpöt vaikka pelästyis ;)

Tässä vielä Peppi eilen:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1818048.jpg

minttupipsa ja peppi 130907

Vierailija
11/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaipoista: meillä on käytössä taskuvaipat, kakkosella käytin fuzzeja mutta nyt rohkenin tehdä itse ja hyvin onnistui, toimivat musta jopa paremmin kuin fuzzit. Sisällä meillä niissä on joko hamppu tai bambu-imu nelinkerroin ja yksi kerros froteeta nopeuttamassa imeytymistä. Käytössä on kymmenisen vaippaa ja se tuntuu olevan sopiva määrä kun pyykkiä pestää usein näin kolmilapsisesssa perheessä.

Vaipan ompeleminen itse olikin yllättävän helppoa, siis minä joka olen ennen tehnyt ompelukoneella tasan suoria verhonsaumoja ja koulussakin kävin puukässän niin osasin tehdä, ainoa missä oli haastetta ensin oli sen langan pujottaminen oikein ;) ja puolaaminen ;D

minttupipsa

Vierailija
12/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta!

Kyselenpä vähän sitten vaipoista. Kun olet tehnyt itse taskuvaipan, onko netissä kestovaippainfon sivuilla olevat kaavat olleet käytössä? Mistä hankit sitä kosteussulkukangasta? Tein itse yhden sisävaipan ja aika helppoa ompelu oli. Mutta aika tönkkö vaipasta tuli, kun käytin flanellia pintaan ja sisukseen ja froteeta imuun. Kerro vähän mitä materiaaleja käytit pintaan. Vai onko tuo hamppu taiteltu vähän kuin harso sinne? Tuntuu että tuo harso pötköksi taiteltuna heiluu paikaltaan.

Onko Ruskovillan villapöksyt tutut jollekulle? Harsostaja flanellista tulee kyllä pissat läpi, kun kokeilu on alkuvaiheessa. Jos joku osaa neuvoa mistä kiikastaa, kuulen siitäkin mielelläni.

Vierailija
13/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm, onkos kivaa? Oletko ulkona? Etkös sinä ollut hankalien säiden erikoisasiantuntija? :)

Kohta minunkin on pakko mennä autolla tonne liukastelemaan. No. On sitä ennenkin ajeltu tuiskussa.

Teeteetee. (menikö oikein) tervetuloa joukkoon. Pääkaupungin ja lähiympäristön sissit kokoontuu. Sinä taisit olla Tampereelta, nyt meillä on jo kolme Tamperelaista tällä listallä. Eiköhän tavata? Risella? Minulla on tämä viikko kiireinen, mutta ensi viikolla voisi tavata.

Minä kestovaippailen. Mulla on babyidean naruvaippoja ja niiden täytteenä harsoja. Päällä kuoret tai villahousut. Sitten käytössä on myös taskuvaippoja erilaisilla täytteillä. Ovat aivan hirmuisen käteviä. Kuivuvat nopsasti ja istuvat hyvin. Osan on äitini ommellut ja osan olen ostanut käytettynä. Ostetut ovat Rooperiinalta.

Kirahviina kiva kuulla mukavia uutisia. Onnea uuteen kotiin ja ihanaa että mieliala on parempi. Vielä kun poikanen nukkuisi.... Ihanat hiukset hänellä.

Mukavia kuvia oli taas Mennistä jumppaamassa, ja Luka on niin cool. Onko tullut äitiinsä? Vesli-parka eikö anneta tuolia kummempaa syötävää. Tällä kuvakierroksella Vesli sai minut eniten nauramaan.

Isot lapset päiväkodissa. Keskimmäinenkin on viimeinkin. Oli yli kaksi viikkoa poissa koska oli jatkuvasti kipeänä. Ihanan hiljaista. Kyllä minä vaan nautin siitä että saan heidät pieneksi hetkeksi pois läheltäni. Tämä hiljaisuus on aivan ihanaa. Poikanen vain mekastaa. Kamala äiti.

Kewa, minäkin huomansin kakkosen kanssa saman kuin sinä. Pipo löystyy. Minä olin todella tarkka monesta asiasta esikoisen kanssa esim ruoka-ajoista ja nukkumisista. Monta huutoa ja uhmakohtausta olisi vältetty, jos olisin ymmärtänyt ottaa leipäpalan evääksi esim aamu-ulkoilulle. Mutta en ottanut koska ajattelin että meillä syödään pöydässä ja ruoka-aikaan. Nyt voi ottaa jo paljon rennommin. Joskus on vain viisaampaa antaa periksi.

Nyt menen etsimään naamaan silmät paikalleen ja kohta mennään.

peikkoäet ja APJ 1.10.

Vierailija
14/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestojen ompelusta:

Itse tein kaavan vanhasta fuzzista ja muotoilin sitä sopivammaksi. Kankaat tilasin kestovaippakauppa.comista. Päälinen on BR PUL-kangasta ja sisusta mikrofleeceä. Puolen metrin palasta saa neljä vaippaa kun sovittelee ja tekee pienet jatkopalat siivekkeisiin. Siivekkeistä kannattaa tehdä tarpeeksi pitkät. Kuminauhan ostin ihan prismasta.

Imuja neuloin siten että kangas kaksinkerroin ja liparen froteeta toiseen reunaan, näin kuivuvat hyvin narullakin kun saa avonaiseksi, vaippaan sitten taitellaan sopivaksi. Ei heilu siellä taskuvaipan sisällä kun on sopivan kokoinen. Laitan pari kuvaa selventämään, jahka saan kameran patterit ladattua :)

Kysele vaan lisää jos jotain tulee mieleen.

minttupipsa

Vierailija
15/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käsitellä reilusti lanoniinilla. Eli pitää pitkään vaikkapa yön yli siinä liemessä. Minusta ne pitää ihan hyvin. Mulla oli aluksi kolmioksi taiteltu harso, jonka sisällä joku imu. Hamppu, flanelli, frotee. Nyt eivät yllä pojan ympärille enää.

Kosteussulku kangasta saa eurokankaasta jos saa. Oli vaaleanpunaista silloin kun kävin kysymässä. Nettikaupat myy paloina joista tulee noin kolme vaippaa. Äitini teki kestovaippasivujen ohjeilla ne vaipat.

peikkoäet

Vierailija
16/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin imu avoinaisen:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1818206.jpg

Sitten imu taiteltuna ja vaippa ulkopuolelta

http://www.aijaa.com/v.php?i=1818210.jpg

ja sitten imu vaipan sisällä ja vaippa sisäpuolelta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1818217.jpg

toivottavasti näistä oli jotain apua.

minttupipsa

Vierailija
17/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttia, kyllä se kevät sieltä vielä tulee. Pekka Pouta sanoi aamutv:ssä tänään, että täällä eteläisessä Suomessa siirrytään perjantaina kevätaikaan, kun säätila lämpenee selkeästi plussan puolelle. Sitä siis odotellessa täällä mökkihöperönä sisällä, heh.

Olivia nukkuu vaunuissa sisällä, koska heräsi ulkona ilmeisesti tuulen ujellukseen ja muihin tavanomaisesta poikeaviin ääniin. Terassille on kyllä suojaista nukkua muuten ja vaunut sade/tuuli suojalla peittelin, mutta ujellusta, paukuntaa yms. ei tämänkään mamman vaikutusmahdollisuudet ja voimavarat riitä poistamaan, joten nyt siis näin. Hieman levottomalta tuo uni vaikuttaa, joten voipi jäädä lyhyeksi mun kirjuuttelut tänään.

Kirahviina, olipas todella kiva lukea sun kuulumisia. Onneksi olkoon uuden kodin johdosta :)!!! Hienoa myös, että voit jo paremmin ja sairaus ilmeisesti selätetty. Aivan ihanat lapsukaiset sulla, tukkaakin enemmän kuin sissilapsilla yhteensä :). Mukavaa kun olet taas mukana remmissä!

TeeTeeTee, tervetuloa mukaan jakamaan ajatuksia! Valitettavasti itse en osaa kommentoida noita kestovaikka jutskia, koska meillä vallan käytössä kertavaipat. Häpeäkseni täytyy myöntää, että osoittaudun liian laiskaksi tuolla saralla, yritämme sitten muilla tavoin tuoda oman panoksemme luonnonsuojeluun ja ympäristökysymyksiin. Teinien kanssa käymme juuri näitä " ympäristökasvatuksellisia" keskusteluja päivittäin, ekologinen omatunto on hereillä.

Uma kyseli kevät/kesä ulkovaatetuksesta. Hommasin (huusin huutonetistä) Olivialle Reimatecin välikausihaalarin 74cm ja toivon todella sen vielä mahtuvan syksylläkin. Lisäksi kummi oli ostanut Tutan fleecehaalarin ja fleecehupparikin löytyy. Lisäksi esikoisen vanha punainen pepitaruutuinen Reiman takki ja housut löytyvät varastosta, eiköhän noilla pärjää. Itse olen tuossa mietiskellyt noita kenkä ja/tai töppös asioita enemmänkin. Jotenkin tuntuisi, että pitäisi jotkut popot myös olla. Esikoisen vanhaan takkiin ja housuihin matsaavat elefantenin punaiset kengät meiltä kyllä löytyy, mutta tiedä sitten käykö koko. By the way, esikoisen perintö asu on 74cm, jota hän käytti 1 1/2- 2 vuotiaana!

Hauska kuva Lukasta, Colis! Coolina nostaa kättään, give me five meiningillä, heh. Olivian arskat ovat kyllä hälle liian isot ja saivat aikamoista kyytiä, kun niitä taas päähän mallailin.

Hp, totesimme ihan saman kun tekin. Eli neiti herää joka tapauksessa aikaisin aamulla riippumatta siitä meneekö nukkumaan klo 20 vai 21, joten turhaa kiusata lasta. Meillä meinaan oli ihan tuo sama ajatus pääsiäisenä, että yritetään pitkittää aamu-unia sillä, että valvoisi myöhempään. Ei apua. Valitettavasti. Tänäkin aamuna neiti oli tikkana pystyssä klo 6, mammalla on silmät taas ihan sikkuralla...

Jaa-a, nyt juopasen kyllä kaffet...

Piiu, onnittelut " pikkubussista" :). Päästään varmaankin Unikon ja lasten kanssa se joskus testaamaan...

Som moro!

Vierailija
18/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja kuvista.

Tutukailen tarkemmin, vaippa-asioissa tuntuu olevan kamalasti vaihtoehtoja.

Kiva olisi tavata tamperelaisten kesken.

Vierailija
19/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/43 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, Menni heräs jo - Haikarapolska, Menni taas nukku ennätyspitkät unet aamupäivällä tuolla tuiskussa ;)

Mutta pikaisesti nyt vain sanon että Kirahviinasta mukava kuulla ja vielä kivempi kuulla että noin hyvin menee! Ihanat hiukset Onnilla.

Ja sitten itseasiassa lista-asiaa mulla olikin - Laitan nyt valmiin version tuonne, toivottavasti ei ole tuhatta virhettä *älkää piiskatko* :P Mutta monelta puuttuu niitä kokoja (ja osalta puuttuu ihan kokonaan tietoja) - ja lisäehdotuksia otetaan vastaan listan suhteen, jos vaan jotain mieliinne tulee!

Meen taas..