Kaveri painostaa eroamaan
Ei ole täydellinen parisuhde mutta ollaan sovitttu jo miehen kanssa asiat. Silti kaveri kehottaa että mun pitäis erota ja kettuilee eträ "en osaa elää yksin" viihdyn mieheni kanssa ja arki toimii ja olen koittanut puhua tästä kaverille mutta silti jatkaa vaan. Mitä tehdä?
Kommentit (17)
No aika paljon riippuu siitä, että millä tavalla se parosuhreenne ei ole täydellinen ja miten te olette sen sopineet ja kuinka usein sitä täytyy sopia.
Mitä jos laittaisit tuollaisen kaverin luiskaan, ei hän mikään kaveri taida edes olla. Tietenkin jos mies on pahoinpidellyt sinua tms. niin sitten se on ymmärrettävää.
Mitäs menit kertomaan kaikista kuvottavista asioista, jotka miehesi sinulle teki.
Ole roikkumatta "kaverissasi" ja anna hänen elää omaa yksinäistä elämäänsä.
Kaverisi haluaa vahingon kiertämään ja/tai on lesbo. Katkaise välit.
Ei ole ollut mitään suurempaa ja ei koskaan väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs menit kertomaan kaikista kuvottavista asioista, jotka miehesi sinulle teki.
Jep ei kannata kertoa ennen kuin on itse päättänyt mitä tekee, sitten hävettää kun on antanut anteeksi jotain ihan kammottavaa ja ehtinyt kertomaan kavereille
Vaikka tilanne olisi mikä, kaverin täytyy ymmärtää että sinä itse teet oman elämäsi päätökset, ei hän. Tuon voi hänelle sanoa, ja jos ei auta, mitä sellaisella kaverilla tekee. Haukkuja ei ole kaveri.
Älä oksenna jatkuvasti sitä kaikkea paskaa kaverillesi. Itse olin kuuntelijan roolissa pari vuotta ja sitten sanoin että nyt se ero on ainoa vaihtoehto. Hän suuttui ja väitti minua kateelliseksi.
Jos suhteesi on jatkuvaa vuoristorataa ja vaadit kaveriltasi toistuvasti aikaa sen kaiken jauhamiseen vuodesta toiseen, niin jossain vaiheessa hänellä on oikeus sanoa, että nyt riittää.
Jos et eroa, niin lopeta suhteen jatkuva ruotiminen, ja kasva aikuiseksi. Mieti myös, onko ystävyytenne vastavuoroinen, vai oletko sinä se joka aina vain ottaa ja ottaa.
Parisuhdeasioita ei kerrota kavereille se voi kostautua.
Koko olet kertonut sellaista mitä kaverisi ei oikeasti sulata esim väkivalta, valehtelu ym tai sitten kaverisi vain haluaa sinun eroavan jostain omista syistään.
Jos vuosia olet jankannut huonosta miehestä niin ihan ymmärrettävää kaverin mielipide.
Olen vain yhden kerran avautunut riidasta, siitäkin on muutama vuosi. Kaveri vaan on sellainen että on pitkävihainen/ei anna anteeksi niin ei ymmärrä että kaikki on nyt hyvin ja ollaan käsitelty asia
Onko mahdollista että kaverisi haluaa sabotoida suhteesi? Onko hän mahdollisesti kateellinen sinulle?
Voi olla että on myös kateellinen, on itse eronnut vasta
Kaverit ovat juuri sitä mieltä, miten itse olet halunnut heille kertoa parisuhteesi ongelmista. Usein niistä hyvistä hetkistä ei niinkään kerrota samalla paatoksella tai korkeintaan hehkutetaan somessa suurta rakkautta. En siis näe kaverisi toimivan väärin, vaan olet saanut hänet huolestumaan sinusta ja se huoli jatkuu varmasti vielä jonkun aikaa. Ja koska hän auttoi sinua se auttajan rooli on vaikea pudottaa pois. Teidän kaveruus perustuu ehkä juuri siihen auttaja-autettava-asetelmaan? Pidä vähän paussia yhteydenpidossa, jos tilanne vähän rauhoittuisi kaverillakin.
On kateellinen haluaa pitää sitä kokonaan itsellä, sanot vaan että rakastat mieståsi etkä eroa