Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla asuu naapurissa nainen joka kyselee yksityisasioita kun nähdään pihalla. Enää en jää juttelemaan vaan moikkaa.

• ylös 9
  • alas 2

Kommentit (18)

Vierailija

En vastaa kenenkään uteluihin jos en halua.

Opettele sinäkin pitämään rajasi.

Tapoja on monia.
.ole vaiti
. tee vastakysymys
. teeskentele ettet kuule
. sano että ihana ilma tänään
. vastaa jotain pyöreää

• ylös 24
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jotkut muuten rakastaa kertoa itsestään.
Naapuri ei välttämättä ole kiinnostunut tekemisistäsi, vaan esittää vain kohteliasta ja antaa sulle tilaisuuden puhua itsestäsi.

• ylös 18
  • alas 4
Vierailija

"Miksi kysyt tätä?"
"Miksi haluat tämän tietää?"
Ja tietysti ystävällisen hymyn kera kysymys.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Meidän kaikki naapurit on eläkeläisiä ja ne kyttää meidän puuhat ihan estottomasti ja tietää meidän asioista enemmän kun me itse. Ei niille voi kun nauraa, vaikka välillä ärsyttää.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vastaisin kysymyksiin ja olisin imarreltu siitä että naapurini on kiinnostunut minusta ja asioistani. Minulla ei ole mitään salattavaa.

Vierailija

"Pitäisi mennä sinne huumevieroitukseen, mutta mueskin joutuu kohta vankilaan ja alkoholistiäitini ei voi adhd-lapsiani hoitaa, joten menevät varmaan sijaiskotiin. Lainaatko satasen niin sais illaksi vähän huumeita? Ollaan katottu ikkunoista, että teillä on asunnossa arvokasta tavaraa." Eipä taitaisi naapuri tämän jälkeen mitään kysellä.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Voisin alkaa tosiaan itse kyselemään niin paljon, ettei naapuri ehdi kuin puhua itsestään. Niin minun ei tarvitse. Hyviä vinkkejä, kiitos!
Ohis

Vierailija

Edesmennyt sukulaiseni kyseli tosi henkilökohtaisia asioitani tai uteli minulta jonkun toisen asioita. Oli niin läheinen sukulainen, että oltiin paljon tekemisissä. Alkuun vastasin hänelle kohteliaasti, mutta vaivautuneesti. Lopulta sain sanottua, että en halua puhua tästä, koska se on niin henkilökohtainen asiani tai koska kyseessä on jonkun muun asia. Jotkut kehtaa ydella vaikka mitä. Rauha muistolleen.

Naapuri.

Vastailen ympäripyöreitä ja kun naapurinkyylä ei saa haluamaansa juorua, hän aina kertoo muiden naapureiden asiat kauhistelevaan sävyyn. 😂

Vierailija

Saanko siis kysyä naapurilta, miten ekaluokkalaisen koulu lähti käyntiin ja saiko hän koulukuljetuksen...... Vai onko tuo liian yksityisasioihin puuttumista? Itse ajattelin sen olevan ihan normaalia keskustelua ja osoitan sillä, että heidän kertomat asiat esim koulunaloituksesta, on jäänyt minulle mieleen.

Vierailija

Kyllä mun mielestä on ihan tarpeellista esimerkiksi kysellä taloyhtiön nuoremmilta naisilta, että olikos mitään "sutinaa", jos on nähnyt jonkun yövieraan poistuvan. Tietää sitten tarkemmin kytätä mahdollisia uusia vesimaksun maksajia.

Vierailija

Mitähän tuohon nyt tarvii sanoa muuta, kuin että pitää tästä mennä, moikka. Jos ei tuollaisesta vihjeestä ymmärrä niin se on sen ongelma.

Vierailija

Meillä täällä hakunilassa kyylä vahtii ulkona jokaista asukasta. Istuu kesät -talvet ulkona ja vahtii jokaista liikettä. Tonkii asukkaiden roskat, haukkuu asukkaita selän takana. Kyylien kuningatar.