Työ, jota on paljon tarjolla: henkilökohtainen avustaja. Miksi ei kelpaa?
Kommentit (595)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 20:11"]
Avustettava on pomo??!!
Sehän tarkoittaa sitä että kun joudun esim sairaalaan niin minä olen niiden kaikkien lääkäreiden ja hoitajien pomo... Jos tällä logiikalla mennään :) ;)
[/quote]
Ei, kun henkilökohtaisen avustajan työssä avustettava on kirjaimellisesti pomo = työnantaja. Työsopimus tehdään avustajan ja avustettavan välillä, avustettava on työnantajarekistereissä, avustettava on se jonka nimi lukee virallisena työnantajanasi, jne. EI kaupunki/kunta/sosiaalitoimi/tms, vaikka kaupunki palkan maksaakin. Itse asiassa vammaispalvelut nimenomaan korostavat tätä, että työnantaja on itse avustettava.
[/quote]
Näille saisi kyllä tarkemmin sitten opettaa työelämän lakipykäliä.
Tunsin kerran yhden, joka toimi tällaisena henk.koht. avustajana. Tämä tuttuni t
Ei kannata tehdä varsinaista työsopimusta niin ei voi saada potkuja. Minulla ei ole virallista sopimusta. Vain firman kanssa on,että otan sijaisuuksia ja keikkoja. Silloin en ole kenenkään oma avustaja,vaikka tekisin jollekin paljon tunteja. Avustajakin voi lähteä,jos ne kemiat ei kohtaa. Ei kukaan omista ketään. Ja ei karenssi ole maailmanloppu. Olen pari kertaa eri työssä saanut karenssin. Hyvin selvisin toimeentulotuella sen ajan. Kaikesta selviää,voin sanoa. Minulla on paljon ollut kriisejä!!!
Menee kokeilemaan,ei sitä muuten tiedä onko se juuri sinun ala.
En ole edes harkinnut, mieluummin olen palvelukodissa hoitoapulaisena, tykkään siitä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Kun haet avustajaksi, niin kysy edellisten työntekijöiden puh.nroja.
Jos avustettava ei suostu yhdenkään numeroa antamaan, niin avustettavalla on ongelmia työntekijöiden kanssa.
Ei niitä numeroja saa jaella ja siinähän tulee vaitiolovelvollisuus vastaan jos alkaa kysellä.
Raskas työ huono palkka,joudut hakemaan asumistukea ja soviteltua päivärahaa.... Kuuntelemaan narinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun haet avustajaksi, niin kysy edellisten työntekijöiden puh.nroja.
Jos avustettava ei suostu yhdenkään numeroa antamaan, niin avustettavalla on ongelmia työntekijöiden kanssa.
Ei niitä numeroja saa jaella ja siinähän tulee vaitiolovelvollisuus vastaan jos alkaa kysellä.
Ei ne vammaiset ole vaiti. Hakemuksia on pöydillä kaikkien nähtävillä ja niitä lukee vammainen kavereittensa kanssa iltapuhteiksi.
En ikinä alkaisi kuunnella paskaa.
40 tuntia viikossa itellä töitä myös. Tyyppi ei oikeasti edes tarvitse avustajaa, en tiedä miten on saanut niin paljon tunteja. En ymmärrä kun eivät tee kaupungilla mitään tarkistuksia tunteihin ikinä. Olen siis kaupungin vammaispalvelun työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
40 tuntia viikossa itellä töitä myös. Tyyppi ei oikeasti edes tarvitse avustajaa, en tiedä miten on saanut niin paljon tunteja. En ymmärrä kun eivät tee kaupungilla mitään tarkistuksia tunteihin ikinä. Olen siis kaupungin vammaispalvelun työntekijä.
Sitten oikeasti tarvitsevat ei saa kuin 20tuntia,jos sitäkään??
Vierailija kirjoitti:
Yhden tyypin ilmoituksessa vaaditaan
- pitää osata kääriä sätkiä ...tana.
Toisessa paikassa avustettava poltti ketjussa.
Oliko ehkä sama missä avustettava tykkäsi käydä kaljoilla ja halusi naispuolisen avustajan. Avustettava oli miespuolinen.
Olen osa-aikainen naispuolinen avustaja ja yritys tarjosi minulle tuota lisätyöksi.
Juu hitsari varmaan osaa noita hommia.
Olen kehitysvammaisen avustaja, 30 tuntia kuukaudessa. Hän käy osa-aikaisessa töissä ja muina päivinä menee mun kanssa kerhoihin, elokuviin, pitsalle tai vaan ostoksille.
Oikeastihan hän pääsisi kaikkiin noihin paikkoihin yksin tai kaverin kanssa mutta hänelle on myönnetty avustaja ja taksimatkoja harrastuksiin. Minä pääsen moneen paikkaan avustajana ilmaiseksi. Aika iso etu minusta. Todella helppo työ ja ihan mukavakin.
Itse suostuisin henkilökohtaiseksi avustajaksi vain henkilölle jonka avun tarpeen aiheuttaja ei ole hänen päässään.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajan opinnoissa jouduin kaksi kertaa suorittamaan harjoittelun kotihoidossa. Muutama näistä asiakkaista oli aivan kamalia. En voisi kuvitellakaan, että ikinä aloittaisin henkilökohtaisena avustajana kenellekään ja en ikinä mene kotihoitoon töihin. Sellaiset traumat jäi näistä parista asiakkaasta, että vieläkin hirvittää. Näille parille asiakkaille ei mikään kelvannut. Aina haukkuivat huonoksi ihmiseksi, hyppyyttivät ja käskivät tekemään asioita ihan miten sattuu. Koko ajan jouduin sietämään heidän puoleltaan epäkohteliasta käytöstä ja nielemään kaiken sen shitin mitä niskaan tuli. Kiitoksen sanaa ei ikinä tullut. Lisäämpä vielä, että sama toistui myös ihan vakituisten työntekijöiden kohdalla jotka olivat jo ammattilaisia. Nämä tietyt asiakkaat pilasivat ihan täysin haluni työskennellä koko alalla. Itku kurkussa sai pelätä seuraavaa päivää, että joudunko taas käymään näiden asiakkaiden luona. Tämän vuoksi pysyn kai
Mä olin aikoinaan opiskellessa perushoidon ja huolenpidon harjoittelussa vanhainkodilla ja totesin jo silloin että en tule ikinä menemään töihin mihinkään laitokseen tai osastolle, työpäiväksi suljettuna neljän seinän sisälle. Niinpä olenkin ollut lähes valmistumisestani saakka töissä kotihoidossa, jo yli 20 vuotta.
Tässä tuli kommentti kuin olisin sen itse tehnyt.
Parempi se telkun katselukin kuin kotiinlähtö ennenaikaisesti.
Yksinkertaisesti siitä syystä, että en halua hakea huonopalkkaista, henkisesti ja fyysisesti raskasta työtä, jossa on huonot työajat, joka ei kiinnosta minua eikä vie minua kohti unelmiani ja uratavoitteitani
Koska minulla on mahdollisuus kieltäytyä hommista, jotka eivät kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Koko avustusjärjestelmän voisi romuttaa. Ei ole enää tätä päivää kyseinen työ. Valtiolle tulisi kalliimmaksi ympärivuorokautiset hoivapaikat avustettaville, siksi homma pyörii.
Ai kannatat sitä että ihminen ei saisi asua kotonaan ?
Miksi valehtelet - ei tuollaisia tuntimääriä saa kukaan, eikä noin kovaa palkkaa.
Ja töitä joutuu tekemään monenlaisia ja paljon, miksi keksit tuon telkkukatseluvalheenkin?