Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ, jota on paljon tarjolla: henkilökohtainen avustaja. Miksi ei kelpaa?

Vierailija
18.12.2013 |

sinulle siis jos olet työtön?

Kommentit (595)

Vierailija
561/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene.

786

Vierailija
562/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja en haluaisi henkilökohtaiseksi avustajaksi sen takia, koska en jaksaisi olla niin pitkiä aikoja saman ihmisen kanssa. Palvelutalossa sentään näkee monia ihmisiä ja olet sen yhden ihmisen kanssa vain lyhyen aikaa (esim. perus aamu tai iltatoimet 15 min, suihku vähän pitempi noin 30 min).

Muutenkin huono palkka, ja tuntuu ahdistavalta ajatukselta, että se avustettava on työnantajasi. Tulisi sellainen olo, että sinua voidaan pompotella miten sattuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen itse henkilökohtaista avustajaa.

Vierailija
564/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja en haluaisi henkilökohtaiseksi avustajaksi sen takia, koska en jaksaisi olla niin pitkiä aikoja saman ihmisen kanssa. Palvelutalossa sentään näkee monia ihmisiä ja olet sen yhden ihmisen kanssa vain lyhyen aikaa (esim. perus aamu tai iltatoimet 15 min, suihku vähän pitempi noin 30 min).

Muutenkin huono palkka, ja tuntuu ahdistavalta ajatukselta, että se avustettava on työnantajasi. Tulisi sellainen olo, että sinua voidaan pompotella miten sattuu. 

Tämä. Jos avustettavan kanssa ei ole hyvää yhteyttä, työ voi olla todella tylsää ja turruttavaa.

Vierailija
565/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalisesti vajaa, joten en pysty tekemään työtä, jossa joudun olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Eli pois suljettuja ovat kaikenlaiset hoiva, kasvatus, koulutus ja palvelualat.

Vierailija
566/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kotihoitoa voi verrata avustajan tehtäviin. Kotihoidossa tulee sekopäitä vastaan, mutta se on vaan se käynti ja pois. Hankalimpia asiakkaita voidaan kierrättää niin, ettei kenenkään tarvitse käydä kovin usein juuri sillä tietyllä tyypillä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan. Jos olet oikein rohkea, voit sanoa takaisin. Periaatteessa ei saisi vaan pitäisi hyssytellä, mutta kyllä öykkärille saa vetää napakasti rajat. Huutakoon. Valittakoon. Siitä vaan. 

Vierailija
567/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lopettamassa tätä lakisääteistä toimintaa ja laittamassa "vammaiset" laitoksiin.

Aika epeli olet. 

Moni näissä viesteissä moittii vammaisia vähä-älyisiksi... joskus kannattaisi katsoa peiliin. Eikös? 

Vierailija
568/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt useinkin henkkarin hommia, mutta tällä hetkellä jos nettotuntipalkka on 9e ja se menee tyystin matkakuluihin, niin eipä viitsi edes vaivautua muutaman tunnin takia kuussa.

Vierailija
569/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisin vaikka ennemmin itseäni kuin olisin jonkun narisevan kusipään käskytettävänä orjapalkalla. Viimeinen työ mitä tekisin.

Vierailija
570/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, että joku ostaisi? 

Vierailija
571/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne avustettavat sitten lopeta kettuiluaan? Vois jopa saada apua.

Vierailija
572/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömät menisivät töihin, ne menettäisivät tukiaisensa. Siksi mikään ei kelpaa.

Vierailija
573/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä vain kevyttä istumatyötä.

Vierailija
574/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa olla kovinkaan pitkää aikaa ihmisen kanssa jotka tarvitsevat henkilökohtaista avustajaa.

Vierailija
575/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat järkevän työympäristön?

Eli haluatko avustettava remontoivan kotinsa mieleiseksesi? Tuskin sentään! 

Vierailija
576/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustaja palvelutalossa olisi ok, olisi tietyt työt ja porukka ympärillä eikä työ seuraisi kotiin. Mitään yksittäisen ihmisen omassa kodissa tapahtuvaa avustustyötä en jaksaisi, koska olen introvertti ja ahdistaa muutenkin olla kahden kesken toisen (vieraan) ihmisen kanssa, kun pitää kannatella koko ajan seurustelua ja keskustelua.

Vierailija
577/595 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kokemuksesta tiedän, että henkilökohtaisena avustajana työskentely on henkistä kidutusta, jossa ei kehity millään tavalla.

Ennemmin vaikka OF kuin enää koskaan hhenkilökohtaisena avustajana tai millään tavalla erkka puolella.

Vierailija
578/595 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kokeilemassa kyseistä työtä. Huomasin hyvinkin nopeasti valtavan kontroloimisen halun vammaisen osalta. Henkisen väkivalta oli päivittäistä. Kyseisessä auttamistyössä on riski sairastua masennukseen.

Vierailija
579/595 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereiden puuttuminen et saa firmaltakaan tukea. Työn kuvausta et saa. Tässä muutamia välttämättömiä tehtäviä joita olen tehnyt nypin fleece peitosta nukat pois nostelin kymmeniä kertoja vessan pöntölle päivän aikana. Eritteitä ei tullut. Käytän imuria pölyttömässä asunnossa.  Kuuntelen huutoa ja väheksymistä. Ryömin sängyn alla olen jatkuvan tarkkailun alla silmät seuraavat jokaista liikettäni. Suu avautuu jos ei miellytä katselu. 

Vierailija
580/595 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainanen myötäeläminen käy raskaaksi.  Tulet surulliseksi valituksista lopulta et jaksa enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi