Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten parissa työskentelevät. Millaisia lapsia inhoatte?

Vierailija
31.10.2008 |

Itse inhoan sellaisia lapsia, jotka ovat hitaita kuin etana. Esim. jos kyseinen lapsi menee ekana pukeutumaan, hän on vielä puolen tunnin päästä samassa tilanteessa, kun vikat tulevat pukeutumaan. Eli lapsi on käynyt vasta vessassa. Ei auta hoputukset eikä mikään muukaan. Ja kyse on sellaisesta lapsesta, joka osaa ihan hyvin itse pukea (eli 4-5v). Sama juttu syömisen kanssa, lapsi joka ikinen kerta viimeinen, joka nousee ruokapöydästä.

Onneksi meillä on tällä hetkellä vaan yksi tuollainen etana.

Ja toinen on sellainen, joka on pilalle hemmoteltu ja jonka äiti vielä pukee (vaikka lapsi on jo 4-5v) ja jos kukaan ei auta, lapsi heittäytyy lattialle raivoamaan kuin pari vuotias uhmis. Lapsi siis osaa itse pukea, kun haluaa. Lapsi myös vinkuu ja kitisee koko ajan. Ja jos joku menee esim. keinumaan, lapsi haluaa myöskin keinumaan, kuinkas sattuikaan..

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on 4v. ja jumittuu välillä. Poika ollut kahdessa tarhassa ja aina tullut hyvää palautetta.

Nyt ymmärrän miksi, kun olen lukenut tämän ketjun.

Poikani on pidetty lapsi ja kuulemma kiltti.

Kai se adhd jotain aiheuttaa, mutta ei mulle koskaan ole annettu negatiivistä palautetta lapsesta.

Taitaa noi 4v. olla kaikki ei niin hirveen hyvin toimivia.

Itsen inhoon kantelijoita, jotka ovat kokoajan mankumassa toisen lapsen tekimisiä.

Vierailija
22/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jopa oikein pidetty työntekijä, ei vaan sattunut hyvä tuuri nykyiseen työpaikkaan mennessä. Työtoverina mm. päihderiippuvainen ja todella monet lapsista lastensuojelun asiakkaita. Elikkä haastavaa on arki...

Lähinnä vihastuttaa nämä vanhemmat, jotka kritisoivat hoitajien toimintaa ja valittavat pikkujutuista. Ollaan tietävinään aina paremmin kaikki lasten hoitoon liityyvät asiat ja sit ammatti on esim. kirjastonhoitaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsia voi inhota..jos työskentelee niiden kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pitää vaan olla kärsivällinen..

Vierailija
24/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin, että täällä on joka vastauksessa kirjoitettu meidän pojan kaltaisesta hulivilistä :) Tiedän, että hoitajat on varmaan välillä helisemässä meidän vilkkaan ikiliikkujan kanssa, mutta toivottavasti he eivät kuitenkaan inhoa meidän poikaa!

Vierailija
25/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka haukutte muista vastaajia, jotka inhoavat noita etanoita, niin pikku vinkki teille;

Yrittäkääpä itse auttaa viittä lasta ja samalla kehoittaa ja komentaa yhtä etanaa, joka pelkästään pyörii lattialla eikä saa mitään aikaiseksi. Ja kun toinen viiden lapsen ryhmä tulee pukeutumaan, lapsi pyörii edelleenkin lattialla! Eikä tapahdu mitään muutosta, vaikka kuinka kehoittaisit lasta toimimaan. Sama juttu syömisen kanssa, lautanen ei tyhjene vaan lapsi istuu haaveilevan näköisenä ruokapöydässä ja/tai sörkkii ruokaansa haarukalla, mutta ei tee elettäkään, että se haarukka menisi suuhun.

Kyllä siinä alkaa pinna pikku hiljaa kiristymään, kun joutuu samasta asiasta sanomaan viissataa kertaa.

Meidän päikkärissä on myös tuollainen Vinku-Elmeri, joka vinkuu ja kitisee joka ikisestä asiasta ja aina pitäisi pukea, kun lapsi ei kuulemma itse osaa (mutta kummastippas se haalari menee päälle tai haalari menee hengariin 20 minuutin päästä, kun aikuinen ei auta). Ja kyseinen lapsi myös joka kerta vinkuu, kun ei saa koskaan olla se ja se tai tehdä sitä ja tätä (esim. soittaa triangelia), vaikka olisi just eilen saanut soittaa sitä triangelia.

Vierailija
26/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näillä asioilla pitäisi olla mitään tekemistä toistensa kanssa. Että jos teidän työpaikan asiat on rempallaan, se oikeuttaa teidät vihaamaan lapsia? Mitäpä jos yrittäisitte tehdä asioille jotain, ettekä purkaisi turhautumistanne lapsiin? Tilanne hoitoaloilla tuntuu usein olevan se, että asiat menee koko ajan huonompaan suuntaan, mutta ratkaisut ovat tyyliä suut kiinni ja yritetään pitää julkisivua yllä. Kauheeta pikkumaista hierarkiaa ja selkäänpuukotusta löytyy, eikä kellään ole kanttia oikeasti vaatia ja nostaa äläkkää, vaan jatketaan leikkiä toisten hyvinvoinnilla ja elämällä. Vähän selkärankaa naiset!

Tyyliin "luulisi lasten kanssa työskentelevän tajuavan että lapset on erilaisia". Se, että te olette itse äitejä ei todellakaan tee teistä itsestänne vielä ammattikasvattajia tai lasten päivähoidon asiantuntijoita!?

Olisipa ihanaa työskennellä päiväkodissa, jossa asiat ovat hyvin. Elikkä aina tarpeeksi henkilökuntaa, tottelevaiset lapset ja mukavat työtoverit ja vanhemmat. Mutta kun arki on sitä, että työkaverit sairastavat, sijaisia ei saa ja ryhmässä on monta ylivilkasta lasta. Usein joudut yksinäsi auttamaan heidät ulos ja ulkoilemaan...vaikka eihän toki saisi olla vain yhtä aikuista ryhmässä, heh. Kun päivästä toiseen yritetään vaan jotenkuten selvitä, alkavat tosiaan ärsyttää monet asiat. Elikkä esim. hidastelevat lapset ja heidän kaikkitietävät niuhottavat vanhempansa.

Vierailija
27/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä aikuinen

anna vaan kieliä minkä jaksavat

kyllä lapset opettavat että se ei auta.

Sä et oo lapsi joten älä nyt joka asiasta suutu

Vierailija
28/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en voisi lastentarhanopettajana inhoavani ketään lasta. Mutta kyllä tosiaan joskus hermostuttaa, kun päivästä toiseen raadat töissä (sijaisia ei ole ja vuoropäiväkodissa muutenkin työntekijöitä aivan liian vähän kun kaupunki olettaa, että samalla suhdeluvulla voi toimia päiväkoti 6 päivää viikossa lähes vrk ympäri).

Tänään otti päähän lapsi, joka vaan vaelsi eikä tajunnut mistään mitään, eikä ollut aikaa hänelle selittää ja ottaa kädestä ja mennä hänen kanssaan leikkimään/pelaamaan/askartelemaan tms. Noh, toivottavasti hänellä oli mukava päivä.

Vanhemmat voisivat olla aktiivisempia ja vaatia suhdeluvun täyttyvän eli jos joku on pois, tulisi sijainen palkata!!!!!!!!! Kerran meitä oli 42 lasta ja 3 aikuista. Siinä sitten vaan voi miettiä miksi työntekijät sairastavat ja uupuvat.

Vierailija
29/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa alaa jos noin paljon tympäisee oma duuni. Moni muukin työ on rankkaa ja jos sitä ei kestä, pitää ehkä miettiä koulun penkille palaamista. Opiskelkaa itsellenne joku siisti sisätyö jossa ei tarvitse olla ihmisten (varsinkaan lasten) kanssa tekemisissä. Itse tympäännyin vanhaa työhöni asiakaspalvelussa ja hankin itselleni uuden tutkinnon amk:ssa. Ei se niin vaikeaa ole.

Vierailija
30/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisista "pikkujutuista" valittavat? Ja mistä asioista ovat tietävinään paremmin?

Kyllä sitä lastenkasvatuksessa maalaisjärjellä pääsee aika pitkälle ja usein vanhemmat kyllä tuntevat oman lapsensa paremmin.....

Vierailija
31/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette adhd lapsista?

Omalla lapsellani adhd epäily ja ei todellakaan ole ylivilkas, vain osa adhd lapsista on yli hypereitä.

T.21

Vierailija
32/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka päivä eräs äiti esim. luettelee että Jennica pukee sitten päälleen nämä ja nämä vaatteet ulos. Ja ne eivät melkein koskaan ole säätila huomioiden sopivimmat... Sitten hirveä valitus, jos lapselle onkin puettu jotain muuta jonka hoitajat ovat arvioineet paremmaksi varustukseksi. Ja tää äiti ei vaan huomauta vaan huutaa ihan naama punaisena n. 2-3 kertaa viikossa. Eräs isä taas muistaa joka aamu sanoa että "Jannicalle" tuli eilen jostain paha mieli esim. ei ollut saanut ensimmäisenä näkkileipää, ei ollut kehuttu lapsen uusia sukkia tai ei oltu muistettu mainita että lapsen pikkuveljellä on nimipäivä...Ja todella kiukustuneena ja loukkaantuneena tää isä aina sanoo nämä jutut, lapsi kuulema itkenyt niiden takia illalla.

Monesti vanhemmat valittavat että lapsilla on llian vähän jumppaa, sit kun sitä on lisätty niin valitetaan että "ihan liian paljon teillä on liikuntaa, Nico on joka päivä tosi väsynyt ja ihan illallispöytään nukahtaa, pakotetaanko teillä lapset rehkimään vaikkei haluaisi" jne. jne. Ja näitä valituksia on ihan hirmuisesti, hasumpiakin, päivittäin.

Vierailija
33/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan vanhempia jotka eivät noudata sovittuja asioita ja vähät välittävät säännöistä.

Vierailija
34/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä hitaasti syovällä ei ole nälkä?

minä antaisin asian ollan. Onko se jonkinlainen pakko syodä lautanen tyhjäksi?

Mä en ainakaan tuota lapsilleni opeta. Ei siinä ole mitään pahaa jättää jotain syomättä.

Vierailija
35/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kaikki-nyt-heti-mulle lapset, jotka vaativat, että ruokaa pitää saada välittömästi, kun lapsi saa pepun tuoliin tai peppu pitää tulla välittömästi pyyhkimään, kun lapsi kiljuu vessasta. Tietty yritetään päästä heti vessaan, mutta aina ei ole siihen mahdollisuutta, valitettavasti ja lapsi joutuu odottamaan vessassa pari minuuttia :(

-Lapset, jotka luulevat tietävänsä aikuista paremmin, mitä laitetaan päälle, kun lähdetään ulos. Joskus lapsi kyllä voikin tietää, että esimerkiksi pitkähihainen on liikaa, mutta jos ulkona on -5 astetta pakkasta ja tuuli on kova ja lapsi haluaa välttämättä laittaa ulos pelkän T-paidan haalarin alle, sitä ei todellakaan anneta lapsen tehdä. Tai sellainen lapsi, joka väittää kiven kovaan, ettei kaatosateeseen tarvita kuriksia ja sadetakkeja, koska lapsen haalari on REIMATEC ja sehän on VEDENKESTÄVÄ!

-Lapset, jotka kielivät milloin mistäkin. Esimimerkiksi, jos Matti kutsui Maijaa kakkapääksi aamulla ja Marja tulee kielimään tuosta tapauksesta iltapäivällä. Tai jos joku lapsi vahingossa sattuu tökkäämään lapsen kättä, siitäkin pitää tietty kieliä hoitajille.

-Sellaiset lapset, jotka luulevat olevansa isoja ja luulevat voivansa tehdä asioita, mitä eivät vielä osaa, mutta kiven kovaan jankkaavat hoitajille olevansa ISOJA TYTTÖJÄ tai POIKIA ja kukaan EI SAA auttaa! Lapsi mielummin istuu vaikka iltaan asti kiipeilytelineen päällä, kun ei pääse alas kuin että aikuinen auttaa lapsen alas.

Vierailija
36/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä hitaasti syovällä ei ole nälkä?

minä antaisin asian ollan. Onko se jonkinlainen pakko syodä lautanen tyhjäksi?

Mä en ainakaan tuota lapsilleni opeta. Ei siinä ole mitään pahaa jättää jotain syomättä.

Meidän päiväkodissa lapset saavat itse valita ottavatko maistiaisen (joka todellakin on Maistiainen eli pikkuruinen pala perunaa, yksi maissi, yksi herne ym.) ja jos lapsi tykkääkin siitä, lapsi saa lisää. Jos ei tykkää, niin sitten ei tarvitse ottaa lisää.

MUTTA jos lapsi pyytää paljon, niin sitten kyllä pitää syödä lautanen tyhjäksi. Tietty, jos lapsi itkua tuhertaen yrittäisi syödä jotain, mitä onkin luullut herkkuruuakseen, niin sitten ei tietty pakoteta.

Vierailija
37/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA jos lapsi pyytää paljon, niin sitten kyllä pitää syödä lautanen tyhjäksi. .

Miksi pitäisi syodä lautanen tyhjäksi. Vatsa ei ole roskakori. Joskus on parempi olla syomättä. Ja siinä ei ole mitään pahaa kun jättää lautaselleen jotain.

Mun lapset saavat jättää syomättä lautasella olevan ruuan. Ihan terveitä ovat.

Vierailija
38/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta vuotta ja yhä olen. Minkäänlaisia lapsia en inhoa vaik tietty kiireisinä päivinä jotkut ärsyttää enemmän. Mulla itsellä on etana-poika ja välillä on kärsivällisyys koetuksella, mut eihän se ole lapsen vika. Eikä meillä kerrralla pueta 24 lasta vaan pienissä ryhmissä ja nii myös ulkoillaan. ja hidasta autetaan enemmän. Usein ne hidastelijat ei vaan pysty keskittymään isossa ryhmässä, ei ne kiusallaan tee kaikkea muuta.

Vierailija
39/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä inhoa ketään lapsista. Nautin työstä suunnattomasti. Tämä on sitä mitä varhaiskasvatukselta olen odottanut. Ihanat ryhmät ja ihania lapsia. Ei kamalaa kiirettä mitä on kokopäiväryhmissä. Saa tehdä kaikkia ihania juttuja lasten kanssa rauhassa. Jotkut lapset ovat joissakin asioissa "hankalampia" kuin toiset, mutta ketään en inhoa.

Vierailija
40/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostaa karvat pystyyn. Ja epäsosiaalisuus ei ole ujoutta vaan sitä, että ei osaa ottaa toisia huomioon. Oikeastaan eniten ärsyttää ihmiset, joiden mielestä sosiaalisuus on sitä, että on koko ajan äänessä. Itse olen hölösuu, mutta ymmärrän, että sosiaalisuus pohjimmiltaan on paljon muutakin.

t: luokanope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi