Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten parissa työskentelevät. Millaisia lapsia inhoatte?

Vierailija
31.10.2008 |

Itse inhoan sellaisia lapsia, jotka ovat hitaita kuin etana. Esim. jos kyseinen lapsi menee ekana pukeutumaan, hän on vielä puolen tunnin päästä samassa tilanteessa, kun vikat tulevat pukeutumaan. Eli lapsi on käynyt vasta vessassa. Ei auta hoputukset eikä mikään muukaan. Ja kyse on sellaisesta lapsesta, joka osaa ihan hyvin itse pukea (eli 4-5v). Sama juttu syömisen kanssa, lapsi joka ikinen kerta viimeinen, joka nousee ruokapöydästä.

Onneksi meillä on tällä hetkellä vaan yksi tuollainen etana.

Ja toinen on sellainen, joka on pilalle hemmoteltu ja jonka äiti vielä pukee (vaikka lapsi on jo 4-5v) ja jos kukaan ei auta, lapsi heittäytyy lattialle raivoamaan kuin pari vuotias uhmis. Lapsi siis osaa itse pukea, kun haluaa. Lapsi myös vinkuu ja kitisee koko ajan. Ja jos joku menee esim. keinumaan, lapsi haluaa myöskin keinumaan, kuinkas sattuikaan..

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA jos lapsi pyytää paljon, niin sitten kyllä pitää syödä lautanen tyhjäksi. .

Miksi pitäisi syodä lautanen tyhjäksi. Vatsa ei ole roskakori. Joskus on parempi olla syomättä. Ja siinä ei ole mitään pahaa kun jättää lautaselleen jotain.

Mun lapset saavat jättää syomättä lautasella olevan ruuan. Ihan terveitä ovat.

Yleensä lapsi kyllä tietää jaksavansa syödä lautasen tyhjäksi, jos pyytää paljon. Ryhmässä on siis 4-5 vuotiaita + yksi 3v. Pienten puolella ei ole tätä käytäntöä ollenkaan.

Meillä harvoin jää mitään ruuantähteitä, just tuon takia, että lapset saavat itse päättää paljonko ottavat.

Vierailija
42/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tylyä tekstiä kollegalta. Vai että epäsosiaalinen lapsi on inhokki, kun itse olet sosiaalinen. Tarkennapa vähän sitä omaa epäsosiaalisuuden määritelmääsi ja sinuakin, niinkuin montaa LTO:takin kehoittaisin lukemaan Keltinkangas-Järvisen Temperamentti-kirjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen sananvalinta. Kyllähän joku luonteenpiirre voi ärsyttää mutta "inhota lasta" taitaa tarkottaa ettei pidä koko lapsesta.

Eiköhän kaikkissa lapsissa ole omat hyvät luonteenpiirteensä. Kaikki erilaisia ja hyvä niin. Enemmänkin ongelma on aikuisessa, siis se ettei kestä jotain piirrettä toisessa ihmisessä. Voisikin kysyä niin että "mikä asia saa teidät ärsyyntymään?" Eiköhän sama piirre ärsytä myös aikuisessa kuin lapsessa. Jos ei kestä hidastelevia ihmisiä niin ei sen pitäisi tarkottaa että inhoaa koko lasta joka hidastelee.

Eikä niiden lasten kuulukaan olla valmiita kilttejä loistopaketteja, eikös tähän "varhaiskasvatukseen" juuri kuulu se että OPETETAAN sitä mikä on jollekulle vaikeaa, kuten pukemaan ripeämmin, ja myös huomataan ja kehutaan kun toinen yrittää.

Samoin kun lasta opetetaan lukemaan niin kyllä ne hyvät tavat ja ryhmän säännöt ja rutiinit pitää vain auttaa omaksumaan, se on teidän työtä ja siitähän se palkka maksetaan, ei pelkästä "nyt nukkumaan ja nyt ulos"- käskyistä.

Vierailija
44/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku lasten parissa työskentelevä aikuinen voi vastata tällaiseen kysymykseen?!?

Jos inhoatte työssänne kohtaamia lapsia, olisi varmaan aika vaihtaa alaa!

Sairasta!

Vierailija
45/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän voi haluta syödä sen ruuan. Mutta jos on luonteeltaan se "etana" niin syöminen kestää paljon pitempään kuin normaalisti. Hoitajat varmaan huomaa kummasta on kysymys.

t. ex-pikkuetana, nykyisin suhtkoht normaali

Vierailija
46/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tänne vastannut. Mutta täällähän oikein urakalla inhotaan lapsia. Olisi kiva tietää, että millainen lapsi sitten on se opettajan lellikki, sellainen standardi, normilapsi, joka ei herätä inhon tunteita? Mutta olen samaa mieltä monen kanssa, vaihtakaa äkkiä alaa, en haluaisi ainakaan teitä oman lapseni hoitajiksi, hyi helvetti, mitä aikuisia.

Vierailija
47/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatusalalla.

Vierailija
48/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kollegasi, 25 v alalla

Vierailija
49/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen kanssa. Hän oli suorastaan ilkeä hoitokavereitaan kohtaan, haukkui ja naljaili, eikä siihen auttanut keskusteleminen tai normaalit rangaistukset. Jos häntä torui, hän nauroi päin naamaa ja tokaisi kavereilleen, että "katsokaas, kuinka neiti suuttui", tai veti silmät kieroon ja irvisteli. Sen lapsen kanssa itselläni loppuivat keinot, hermot ja voimat, ja toivon, ettei minun hoitooni enää vastaavaa tule. Joku paremmin osaava hoitakoot.

Vierailija
50/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on jo peiliinkatsomisen paikka. Jos minun lastani hoitaisi joku tuon kaltainen ihminen, vaatisin hänelle lopputiliä välittömästi!!!

Sairasta ja törkeää! Kasvakaa ihmiset aikuisiksi

Vierailija
51/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempiensakin mielestä vähintäänkin raivostuttava silloin kun jonnekin pitäisi ehtiä >:(.

Mun esikoinen oli semmoinen 4-vuotiaaksi asti mutta sitten huomasi että ehtii leikkimään enemmän kun pukee nopsaa ;) Enää hidastelee vain satunnaisesti jos unohtuu ajatuksiinsa. Haaveilija mikä haaveilija.

Paras kaverinsa on silti 6- vuotiaana samanlainen etana ja koettelee pahasti äitinsä hermoja.

Silti ikävä kuulla että joku lasten kanssa työskentelevä voisi inhota tuommoista hoitolasta :(

Itse inhoan sellaisia lapsia, jotka ovat hitaita kuin etana. Esim. jos kyseinen lapsi menee ekana pukeutumaan, hän on vielä puolen tunnin päästä samassa tilanteessa, kun vikat tulevat pukeutumaan. Eli lapsi on käynyt vasta vessassa. Ei auta hoputukset eikä mikään muukaan. Ja kyse on sellaisesta lapsesta, joka osaa ihan hyvin itse pukea (eli 4-5v). Sama juttu syömisen kanssa, lapsi joka ikinen kerta viimeinen, joka nousee ruokapöydästä.

Onneksi meillä on tällä hetkellä vaan yksi tuollainen etana.

Ja toinen on sellainen, joka on pilalle hemmoteltu ja jonka äiti vielä pukee (vaikka lapsi on jo 4-5v) ja jos kukaan ei auta, lapsi heittäytyy lattialle raivoamaan kuin pari vuotias uhmis. Lapsi siis osaa itse pukea, kun haluaa. Lapsi myös vinkuu ja kitisee koko ajan. Ja jos joku menee esim. keinumaan, lapsi haluaa myöskin keinumaan, kuinkas sattuikaan..

Vierailija
52/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenpäivähoitopaikkoihin tarvittaisiin ehdottomasti lisää KOU-LU-TET-TU-A henkilökuntaa!!! Ihmisiä, jotka tietäisivät edes perusasiat lapsen kehityksestä ja temperamenttieroista.

Vierailija
53/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on juuri tuollainen 4-vuotias etana. Hidastelee aamuisin, vaikka tarpeen tullen osaa pukea ja syödä nopeasti. Tänään pk-tädillä on mennyt hermo hidasteluun.

Vierailija
54/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä voi olla kovakin nälkä ja ruoka herkullisen näköistä mutta kyllähän me kaikki tiedetään (toivottavasti ainakin) että toiset ruuat on täyttävämpiä ja toisia jaksaa syödä enemmän. Ei lapsi osaa arvioida mikä on oikea määrä ruokaa, ei aikuinenkaan aina jaksa syödä sitä määrää minkä on luullut tai joskus saattaa jäädä nälkä vaikka olisi arvioinut lautaselle otetun ruuan riittävän.

MUTTA jos lapsi pyytää paljon, niin sitten kyllä pitää syödä lautanen tyhjäksi. Tietty, jos lapsi itkua tuhertaen yrittäisi syödä jotain, mitä onkin luullut herkkuruuakseen, niin sitten ei tietty pakoteta.

Vierailija
55/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtakaa alaa. Lapsista ette tunnu tietävän, ettekä välittävän mitään. Kamalan kylmiä ihmisiä. Paha mieli tulee teistä "ammattilaisista" ei ole ihme, ette teitä haukutaan niin paljon.

Vierailija
56/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään otti päähän lapsi, joka vaan vaelsi eikä tajunnut mistään mitään, eikä ollut aikaa hänelle selittää ja ottaa kädestä ja mennä hänen kanssaan leikkimään/pelaamaan/askartelemaan tms. Noh, toivottavasti hänellä oli mukava päivä.

erityistarve, joka ammatti-ihmisen pitäisi kyetä havaitsemaan ja lasta pärjäämisessä auttamaan. Ei pienet lapset pahuuttaan yleensä toimi niin kuin toimii.

Vierailija
57/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiset lapset on omalla laillaan ihania.

Mutta vähiten pidän turhan kitisijöistä. Kitinällä saatu asioita kotona läpi. "Mut en haluu..."

Vierailija
58/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sääli, että Suomessa päivähoitohenkilökunnan ammattitaito on näinkin puutteellista. Niinkuin 52 sanoikin, AMMATTIKASVATTAJAN ei tulisi inhota lapsia, vaan juurikiin teoriatietoon pohjaten ymmärtää tietyt käyttäytymismallit jne.

Vierailija
59/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Lastentarhan ope

Vierailija
60/116 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana tullut. Menisin varmaan työnohjaukseen, jos näin kävisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi