Nyt kyllä hoitajilta karkas mopo käsistä!!!
Kommentit (168)
Ei voi kuin ihmetellä teitä :-0 Ketä tänne kirjoittelee? Missä ammatissa te itse olette?
mitä enemmän meillä on sairastettu, sitä ikävämpiä hoitokokemuksia on saanut kohdalleen :(
Ja nyt ei puhuta mistään flunssista, meitä on kohdannut sekä lapsen vammaisuus, epilepsia, vaikeat allergiat, sydänvika ja autoimuunisairaus. Joo, ikävä kyllä kaikki tämä samassa perheessä :( Lastani en yksin sairaalaan jättäisi. Sen verran on heikolla tasolla tämä hoito välillä. Esim. (ja tämä on vain yksi esimerkki) 2-vuotiaalle liikuntavammaiselle lapselle vietiin kokonainen kanankoipi eteen ruoka-aikana ja puolen tunnin päästä sama annos haettiin pois, kun ei ruoka maistunut. Hah, hah. Toinen käsi ei lapsella toimi ja toinen oli tipassa kiinni. Sen lisäksi lapsella nielemisvaikeuksia. Sydänvikaiselle annettiin osastolla lihasrentoutusta varten lääkettä, jota ei missään nimessä saisi tuollaisella sydänvialla antaa. Tuloksena pulssi laski alle 20 ja tajunnan taso hämärtyi.
Kyllä kai hoitajat ovat korotuksen ansainneet, mutta ihan vain siinä missä kaikki muutkin palkansaajat (lukuunottamatta ehkä joiden suuryritysten korkeinta johtoa).
Sen kanankoiven veivät lapsellesi sairaala-apulaiset. Samat henkilöt sen sieltä myös pois hakivat. Ja heillä ei kylläkään ole hoitajan koulutusta. Ja miksi lapsesi omahoitaja ei ruokailussa ehtinyt auttaa saattaa johtua joko siitä, että hoitaja oli aivoton, välinpitämätön paskiainen tai sitten siitä että hoitaja oli kiinni jonkun toisen lapsen akuutimmassa ongelmassa. Valitettavaa.
Ja kuten tässäkin ketjussa toodella moni " hoitoalan asiantuntija" on maininnut; hoitajilla ei ole vastuuta lääkityksestä vaan sillä lääkärillä.
Joten mikäs se sun pointtis nyt oli?
Sitä paitsi mistäs tiesit että tuo KOKONAINEN kanakoipi oli lapsesi eteen nakattu? Kertoiko 2 vuotias lapsesi vai osuitko itse paikalle? Jos osuit itse, soititko sitä nappia vai päätitkö vaan täällä av:llä tuulettaa? Kysyitkö hoitajalta miksi oli kylmäkiskoisesti päättänyt jättää kullannuppusi syöttämättä?
Paljon teille tulisi maksaa, että lähtisitte vaihtamaan vaippoja, verisiä siteitä, oksennusmaljoja jne jne..vanhuksille ja sairaille??
Eikö tosiaan ole kohtuullista, että tällaisesta työstä maksetaan kunnon palkka? Minusta on. Hiukan arvostusta hoitotyöhön.
Vierailija:
Sen kanankoiven veivät lapsellesi sairaala-apulaiset. Samat henkilöt sen sieltä myös pois hakivat. Ja heillä ei kylläkään ole hoitajan koulutusta. Ja miksi lapsesi omahoitaja ei ruokailussa ehtinyt auttaa saattaa johtua joko siitä, että hoitaja oli aivoton, välinpitämätön paskiainen tai sitten siitä että hoitaja oli kiinni jonkun toisen lapsen akuutimmassa ongelmassa. Valitettavaa.Ja kuten tässäkin ketjussa toodella moni " hoitoalan asiantuntija" on maininnut; hoitajilla ei ole vastuuta lääkityksestä vaan sillä lääkärillä.
Joten mikäs se sun pointtis nyt oli??
Pointti oli se, että ei se työ sitten kovin vastuullista kai ole, kun virheet on muiden vika :)
Ja jos syöttäminen kuuluu perushoitajille, miten ihmeessä hoitajat täällä kehuskelevat vaihtavansa vaippoja aamusta iltaan ?
Vierailija:
Sitä paitsi mistäs tiesit että tuo KOKONAINEN kanakoipi oli lapsesi eteen nakattu? Kertoiko 2 vuotias lapsesi vai osuitko itse paikalle? Jos osuit itse, soititko sitä nappia vai päätitkö vaan täällä av:llä tuulettaa? Kysyitkö hoitajalta miksi oli kylmäkiskoisesti päättänyt jättää kullannuppusi syöttämättä?
Jos olisin paikalle sattunut, olisin toki lapseni ruokkinut. Minulle kerrottiin, että ruoka ei maistunut, vaikka oli kanankoipi tarjolla. Olin aiemmin kertonut kanan olevan lempiruokaa lapselle.
Kyllä minä ihmettelin, miten ajattelivat lapsen selvitä tuosta ruoasta.
täällä huokuu kyllä enemmän hoitajien puolelta sellainen inho potilaitaan kohtaan, että vaihtakaa alaa
Kolmasosa jää eläkkeelle seuraavien 10 vuoden kuluessa ja me muut vaihdamme alaa. Kukas sinua hoitaa kun sairastut?
Vierailija:
täällä huokuu kyllä enemmän hoitajien puolelta sellainen inho potilaitaan kohtaan, että vaihtakaa alaa
heistä valitat? Koska tänkin ketjun perusteella lääkäri hoitaa potilaat niin missä se oli kanankoipitilanteessa? Hoitajat varmaan siellä kahvilla?
ei ollut mun syy, oli lääkärin syy, oli peruhoitajan syy,
mutta mulle lisää palkkaa
ei ole mun syy, mutta sun lasta ei hoideta, kun se on lääkärin vastuulla ja me ei ehditä
jos joku menee vikaan, se on jonkun muun syy
ja turhaan valitat
mutta lisää palkkaa meille
että hoitaja vain toteuttaa lääkärin määräykisä, lääkäri ne lääkkeet määrää. Kyllä jokainen hoitsu tietää vastaavansa lääkkeistä joita antaa, vaikka ne lääkäri määräisikin. Lääkärikin määrää joskus väärin.
Käsittääkseni minulle oikaistiin, että kanankoiven hoiti perushoitaja väärin ja lääkityksen hoiti lääkäri väärin.
En minä missään sanonut, ettei hoitajia tarvita.
Kummeksuttaa vain, että hoitajat ovat kovasti mielestään vastuullisessa työssä, mutta virheet tekee joku muu.
Tai koira älähtää sitten aiheesta ????
Mutta täytyy sano, että VITUTTAA tämä tämän palstan asenne.
KAIKKI hoitajat ovat paskoja, kukaan ei ole saanut missään eikä ikinä hyvää hoitoa, vaikka kaikki ovat olleet sairaalassa hoidettavana.
Eikö kenelläkään ole hyvää sanottavaa?
Tutkimusten ja kansainvälisten vertailuiden mukaan Suomessa hoito on laadukasta ja suomalaisten hoitajien ammattitaitokin arvostetaan kansainvälisesti korkealle.
No, ehkä me suomalaiset sitten olemme jotenkin erikoisen nirsoja, kun meille ei kelpaa mikään?
Mikä teitä vaivaa? Kateusko?
t. hoitaja, jolla ON vastuullinen työ
Vierailija:
Käsittääkseni minulle oikaistiin, että kanankoiven hoiti perushoitaja väärin ja lääkityksen hoiti lääkäri väärin.En minä missään sanonut, ettei hoitajia tarvita.
Kummeksuttaa vain, että hoitajat ovat kovasti mielestään vastuullisessa työssä, mutta virheet tekee joku muu.
Tai koira älähtää sitten aiheesta ????
Potilaat ja omaiset olisivat yleensä paljon tyytyväisempiä ja valittaisivat vähemmän kun sanottaisiin että olemme pahoillamme että tällä tavalla pääsi käymään, teemme parhaamme että sama ei toistu.
Sen sijaan että hyökätään ihmisten kimppuun ärhäkkäänä kun kehtaavat sanoa että joku virhe kävi, sillä eihän meille käy virheitä.
Ei kai tässä nyt niin alas pidä vajota, vaikka meitä ei kukaan arvostakaan?
Vierailija:
Miksei niitä virheitä voi tunnustaa?
Potilaat ja omaiset olisivat yleensä paljon tyytyväisempiä ja valittaisivat vähemmän kun sanottaisiin että olemme pahoillamme että tällä tavalla pääsi käymään, teemme parhaamme että sama ei toistu.Sen sijaan että hyökätään ihmisten kimppuun ärhäkkäänä kun kehtaavat sanoa että joku virhe kävi, sillä eihän meille käy virheitä.
Vierailija:
Potilaat ja omaiset olisivat yleensä paljon tyytyväisempiä ja valittaisivat vähemmän kun sanottaisiin että olemme pahoillamme että tällä tavalla pääsi käymään, teemme parhaamme että sama ei toistu.Sen sijaan että hyökätään ihmisten kimppuun ärhäkkäänä kun kehtaavat sanoa että joku virhe kävi, sillä eihän meille käy virheitä.
Käsittääkseni täällä on ollut aikamoinen ajojahti hoitajia kohtaan.
Yksi tekee virheen niin kaikki saavat kärsiä...
Vierailija:
ihan oikeasti suurin osa suomalaisistakin arvosta. Nyt on taas kateus saanut yliotteen järjen äänestä. Tällä palstalla liikkuu muutenkin aika erikoista porukkaa, noin yleisesti ottaen. Joka ketjussa joku saa hirveät haukut, haistatukset, ym. Kuka kehtaisi elävässä elämässä pitää sellaista älämölöä kun täällä pidetään ?
130
Kyllä, sinä voit tunnustaa, että hoitajatkin tekevät virheitä. Mikään ammattikunta ei ole täydellisen erehtymätön, joten ei tässä mistään alasvajoamisesta ole kyse vaan realismista ja totuuden myöntämisestä.
Jos joku on saamaansa hoitoon tai omaisensa saamaan hoitoon tyytyväinen niin hän ei ikipäivänä tule muuttamaan mielipidettään positiivisemmaksi sillä että tästä nimenomaisesta virheestä osattomatkin ammattikunnan jäsenet hyökkäävät hänen kimppuunsa väittäen että vika on hänen vittumaisessa asenteessaan, ei hänen omaisensa saamassa virheellisessä hoidossa.
Jos teen itse työssäni virheen, niin voin sen tunnustaa.
En todellakaan ala pyytelemään anteeksi jos joku muu on tehnyt virheen.
Täällä on jotenkin ihmeellinen ilmapiiri hoitajia kohtaan. Kun yksi on saanut huonoa hoitoa niin meidät kaikki lynkataan. En todellakaan ala pyytelemään anteeksi jos joku toinen hoitaja on tehnyt jotain virheitä.
t. 152
Vierailija:
Kyllä, sinä voit tunnustaa, että hoitajatkin tekevät virheitä. Mikään ammattikunta ei ole täydellisen erehtymätön, joten ei tässä mistään alasvajoamisesta ole kyse vaan realismista ja totuuden myöntämisestä.Jos joku on saamaansa hoitoon tai omaisensa saamaan hoitoon tyytyväinen niin hän ei ikipäivänä tule muuttamaan mielipidettään positiivisemmaksi sillä että tästä nimenomaisesta virheestä osattomatkin ammattikunnan jäsenet hyökkäävät hänen kimppuunsa väittäen että vika on hänen vittumaisessa asenteessaan, ei hänen omaisensa saamassa virheellisessä hoidossa.
mistä ihmeestä näin ilkeää ja kateellista porukkaa oikein sikiää ? En ole hoitaja, mutta olen sitä mieltä että he ovat palkankorotuksensa ansainneet. Ensi kierroksella sitten toivottavasti lastentarhanopettajat ja sosiaalityöntekijät saavat isommat korotukset. Kohtaamani hoitohenkilökunta sekä lääkärit ovat aina olleet osaavaa ja ystävällistä porukkaa, kiitos heille. Ja toivon totisesti että jos ja kun apua seuraavan kerran tarvitaan, sitä myös saadaan. Pahalta alkaa näyttää...Ilmeisesti tässä ketjussa on vain sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan sairastaneet, joiden vanhemmat tai lapset eivät ole koskaan sairastaneet eivätkä koskaan aiokaan sairastaa...