Nyt kyllä hoitajilta karkas mopo käsistä!!!
Kommentit (168)
tekemä oma mainos. Muistaakseni nimeltä Kun omainen on kuollut tms.
Alussa yleiset ohjeet ja lopussa paikallisten mainoset osoitteineen ja numeroineen. Että eikö ole lupaa jakaa vai?
Meillä on!
ei ohjelehtisestä, jossa on kaikkien hautaustoimistojen yhteystiedot. Voi muuten, olla ko. lehtisenkin jakaminen hieman siinä ja kinthaalla.. Tai ainakin siinä pitää todellakin olla kaikkien hautaustoimistojen ajan tasalla olevat yhteystiedot jne. Minäpä selvitä ja palaan asiaan huomenissa! :-)
75
tässä nyt lähinnä ihmetellään, miksi vain sairaanhoitajien pitäisi saada jopa 20 % palkankorotus.
On tässä jääneet lähes kaikki muutkin palkkakuoppaan. Jopa siinä määrin, etten ymmärrä, miten kukaan sellaista voi väittää ?
Kysynpä kuitenkin, että eikö muilla kuin akateemisesti koulutetuilla ole oikeutta vaatia asianmukaista palkkaa? Vastaisitko!
[/quote]
En tainnut sanoa, ettei saisi vaatia, mutta kannattaa ajatella myös koulutustasoaan ja palkkaustaan suhteessa siihen. Kyllä mielestäni esim korkeakoutetuilla sosiaalityöntekijöillä pitäisi olla parempi palkka, koska heillä on suhteessa koulutustasoonsa huonompi palkka kuin sairaanhoitajilla ja työn kuormittavuus vähintäänkin yhtä paljon.
Ihan oikein että teitä haukutaan!!!! Itse olitte täällä joku aika sitten eniten haukkumassa paperimiehiä jotka muuten saivat alle 3% korotukset! Haukuitte ties kuinka hirveillä nimityksillä paperiliiton porukkaa vaikka ette todellakaan tietäneet että mistä kaikesta oli kyse ja mitä missäkin työpaikassa vaaditaan yms. Minä muistan AINA sen, tulen muistamaan aina sen kuinka ilkeitä olitte!!!!!!!!!!!! Ja kun vielä mietitään että paperialan palkat maksaa suurvoittoja tekevät yritykset niin.... Teille pitäisi tehdä sama juttu. Työnantaja heittäisi pihalle eikä päästäisi töihin eikä maksaisi palkkaa yli kuukauteen. Ja sitten vielä porukka haukkuisi teitä ahneiksi paskoiksi apinoiksi.
Uskomatonta miten kateellista porukkaa kaikki naisvaltaiset ja pienipalkkaiset alat. Jos en mää saa, niin ei kukaan muukaan.
Toisekseen sinä hautaustoimiston kuljettaja, pikkuisen eri asia hoitaa sitä vielä elossa olevaa potilasta ja hoitaa hänen ja sukulaisten kärsimyksiä. Kyllähän kuolleita voi katsella, hoitaminen on hieman eri asia. Tai oikeastaan täysin eri asia, joten samana päivänä en edes puhuisi tästä asiasta.
kun olen lukenut näitä keskusteluja.
Sattuu aivan helvetisti lukea tällaista haukkumista.
Ensimäisen kuolevan viimeiset hetket vaikuttivat minuun niin, että monta yötä valvoin ja surin potilasta ja sitä surua, mikä omaisilla oli.
Minä, paskakasa, en ole vieläkään tottunut kuolemaan. Lapsen kuolema on pahin. Siitä ei meinaa selvitä muutamassa päivässä ja silti on jatkettava työtä.
Minä, paskakasa, epäkelpo ja ahne rahahoitaja, olen lohduttanut itkeää äitiä, surevaa aviomiestä, rauhoittanut paniikissa olevaa lasta. Ja aina sitä tuskaa on ollut paha katsoa.
Minä itsekäs ja ahne, laskutaidoton paskakasa, olen tehnyt hoitajan hommia monella osastolla. Lasten syöpäosasto ja teho-osasto olivat rankimmat. Siellä kovatkin vanhemmat sortuivat ja heidän sielunsa oli tyhjä ja alaston.
Minä paskakasa en edes tiennyt, kuinka meitä halveksittiin. Hommaan itselleni siistin sisätyön, missä voin pyöritellä papereita. Silloin ei suru kosketa minuakaan niin läheltä.
Kiitos teille, että avasitte silmäni.
Lukekaapa hoitajat. net palstaa.
Siellä oli ehdotuksena hauska pusero meille hoitajille. Siinä lukisi:
" Varo, minullakin on iv-lupa"
Itse asiassa sitä palstaa kannattaa lukea kaikkien, jotka luulee, että hoitajia riittää tulevaisuudessa.
Paljonko saat lisiä? Mikä on korvaus ylitöistä ja vuorotyöstä? Olen 99 prosenttisen varma, että saat enemmän kuukaudessa käteen kuin minä.
Kävin kouluja kuusi vuotta. Lyhyemmässä ajassa en olisi työhöni voinut valmistua. Olen tehnyt " likaista" työtä päästäkseni tähän missä olen nyt, urani huipulla.
Mikä tekee sairaanhoitajista niin hienoja, että vain he ovat ansainneet kunnon korotuksen palkkaansa? Miksei korotuksia jaeta kaikille palkkakuopassa oleville naisille?
Ja toki senkin voisi ottaa huomioon, että siskoni, joka on paperialan DI, tienaa noin 600 e/kk vähemmän kuin miehensä, joka on sähköalan DI. Molemmat yksityissektorilla vaativissa hommissa ja koulutus sama. Eikö naiset ylipäätään ansaitsisi nousta palkkakuopasta?
rautalangasta vääntää, että lisiä maksetaan epämukavista työajoista, eli siitä että vietän sunnuntaipäiväni ja iltani työssä sairaalassa kun sinä ulkoilet perheesi kanssa, hyvä sosiaalityöntekijä.
surullinen ja vihainen siitä kuinka työtämme ei arvosteta, päin vastoin meitähän pidetään ihan turhina. olen itsekin miettinyt alan vaihtoa, ja pakko todeta että myös minulla silmät aukesivat ja varmistuin, että alaa kannattaa vaihtaa.
sairaanhoitaja, kohta ex
Silloin voi käydä niin että ulkoilun sijaan hoidetaankin kiireellisiä huostaanottoja.
Vierailija:
rautalangasta vääntää, että lisiä maksetaan epämukavista työajoista, eli siitä että vietän sunnuntaipäiväni ja iltani työssä sairaalassa kun sinä ulkoilet perheesi kanssa, hyvä sosiaalityöntekijä.
Minä sosiaalityöntekijä päivystän ILMAISEKSI vapaa-ajallani, kun sinä sairaanhoitaja saat siitäkin ajasta palkkaa!!
paljonko on aktiivista työaikaa? Sinun tapauksessasi päivystys on laskettu kuukausipalkkaasi, hoitajilla näin ei ole. Terveisin sh 1800e/kk
kuten minä kun kun osastonhoitajana päivystän kotona.
Kun olen töissä, en makoile sohvalla puhelin vieressä odottamassa, soittaako joku.
alkavat vaatia lisäpalkkaa muutaman vuoden päästä, minä alotan ison parjauskampanjan jokaisessa lehdessä ja kaikissa mahdollisilla keskustelupalstoilla.
tervesin kohta entinen sairaanhoitaja
Ei minunkaan ammattiani arvosta kukaan, itse arvostan tietenkin, minähän sen työn teen. Ei minua kiinnosta mitä sinä olet mieltä ammatistani, ei minua itketä vaikka sanotaankin, että työlläni ei ole merkitystä.
Jokainen on oman onnensa (arvostuksensa) seppä.
t: ravintolatyöntekijä, tiskaaja, kokki, palvelija, esimies, whatever u want :) Itsepähän ammattini valitsin
Ainoa mikä merkitsee on se, että minkälaiseen hoidon tasoon olette valmiit tyytymään.
Miettikää sitä ja sen jälkeen tulevia kahta vaihtoehtoa.
1) Haluatte saada hoitoa tulevaisuudessakin. Haluatte, etä vanhempanne saavat iäkkäinä vanhainkoti/ laitos/ palvelutalopaikan.
Tämä toteutuu vain palkkoja nostamalla, muuten ei henkilökunta riitä.
2) Olette valmiit siihen, että kun sairastutte ehkä vaikkapa syöpään, ette saa hoitoa tai joudutte odottamaan sitä kohtuuttoman pitkään. Hoitotakuut voitte unohtaa.
Vanhempanne joudute hoitamaan itse tai jos satutte saamaan heille laitospaikan, käytte osastolla pesemässä ja syöttämässä heidät päivittäin.
Tähän päästään jos palkkoja ei nosteta.
Tämä on ihan yksinkertainen arvokysymys.
kun kerran se työ on niin kammottavaa omasta mielestänne. Rahallako se mukavaksi muuttuu ja jaksatte olla ystävällisiä ?
Kuolevia potilaita täällä kovasti tuodaan esille, että on vaikeaa hoitaa heitä. Kai se kuitenkin on pienempi osa hoitajista, jotka niitä kuolevia hoitavat ?
Vaippojen vaihtamisesta yms. olen monesti nähnyt hoitajien kieltäytyvät, kun ne hommat kuuluvat lähihoitajille.
Että silleen.
hoitajia arvostatte. Paskasakiksi haukutte ja ällittömiksi väitätte ainakin täällä av:lla.