Miten te jaksatte käkkiä täällä suomessa koko kesän??
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka haluaa olla vaan Suomessa koko kesän, kun suomen kesä on niin ihana. Niinpä... Nytkin kun ikkunasta katsoo, niin kylläpä ihanalta näyttää... Mä en jaksaisi millään, ellei oltaisi just oltu pari viikkoa etelässä! Mulle kesä = aurinko, ja voisin olla suomesta pois vaikka koko kesän, kun nää säät on aina niin epävarmat kuitenkin. Onko muita, jotka ajattelee näin, vai ihannoiko kaikki näitä suomen " mahtavia" kesäsäitä??
Kommentit (143)
Hyvää ruokaa saa myös läheltä. En lähde huvin vuoksi ilmastonmuutosta pahentamaan.
etelänmatkojaan kuin kotimaan-matkoja.
En tunne ketään jota mun tarvis kadehtia.
ja loman pidän yleensä syys-joulukuussa Parissa pätkässä. Syksyllä saa tehdä rauhassa puutarhatöitä ja talvella löhöilen ja luen tulisijan lämmössä kirjoja.
Työkaverit tykkää, kun saavat kesä-elokuut vapaiksi. Ja itsekin pidän, kun pimeimpään ja raskaimpaan vuoden aikaan saan rentoutua kiireettä kotona.
Aurinkorannoilla olen ollut kaksi kertaa (v.1989 ja 1991) nelikymppisen elämäni aikana. Lisäksi olen ollut interraililla ja Pariisissa, mutten mitenkään kaipaa matkustelua. Lähden mukaan jos joku pyytää seuraksi tai on opiskelupäättäjäiset tai joku muu yhteinen riento. Lomat on yleenä liian lyhyitä tuhlattaviksi pois kotona olemiseen :-)
Mutta siitäkös te keskiluokkaiset minäminäminät piittaatte, opetatte lapsennekin tuhoamaan ilmastoa samalla lailla.
en hyväksy huvimatkailua. Enkä sellaista matkailua esim. bisneksien takia, joka voitaisiin suorittaa online (esim. sopimukset tms.).
Jos nyt saisimme matkalahjakortin, niin kävisin läpi kansainväliset työleirit, ja jos löytyisi kohde, jossa meidän perhe osaisi auttaa asiantuntijatasoisesti, käyttäisin lahjakortin siihen.
kyllä myöntää, että en repisi, jos siihen kuuluisi täysi ylläpito sekä käyttörahaa esim. tuliaisiin ja jos olisi esim töiden vuoksi mahdollista lähteä. Muuten joutuisin kyllä repimään.
Mutta kuitenkin jos lahjakortin tilalle saisi valita samanarvoisen lahjakortin esim ruokakauppaan, ottaisin sen paljon mieluummin. Eli taas on kysymys siitä, mihin haluaa rahansa pistää ja minkä kokee itse tärkeämmäksi tai mieluisammaksi.
Vierailija:
Käsi sydämelle. Kuinka moni repisi lahjakortin etelään, jos sellaisen saisi koko perheelle?
oletpa ääliö. USA on pahimpia saastuttajia mitä teollisuuteen tulee. Koska Euroopan teollisuus on " vihreämpi" , lentoliikenteen osuus päästöistä on varmasti suurempi.
en jaksa ees kirjottaa ku ei sulla oo aivoja tajuta lukemaasi saatanan kusipää luonnontappaja
maailmankatsomuksemme on ehkä normaalista poiketen sitten vähemmän omaan napaan tuijotteleva. Me kannamme huolta tämän planeetan tulevaisuudesta ja lahjoitamme rahaa hyväntekeväisyteen sen sijaan että lentäisimme jonnekin turistikohteeseen, jossa alkuperäinen luonto on tuhottu aikoja sitten.
nyt tietenkään tarkoittanut, että meillä ei olisi varaa edes ruokaan, jos sitä luulit. Tarkoitin, että jos tuon lahjakortin voisi käyttää esim sinne ruokakauppaan, jäisi muihin asioihin enemmän rahaa.
Samalla logiikalla, kun nyt jätämme matkustamatta meille jää rahaa muihinkin juttuihin, kuin ruokaostokset ym. välttämättömät menot.
Vierailija:
168, ymmärrän kantasi. Onneksi meillä varaa matkustella ja varaa myös rutkasti muuhun, kuten ruokaan ja vaatteisiin yllin kyllin.
jotka kyllä tietävät, että ulkomaille matkustelu, lasten kotona hoitaminen vuosikausia on " vain valinnoista kiinni" . Miten voi oikeasti olla niin vaikea ymmärtää, että tilanteita on erilaisia?
Meillä on kolme lasta, olemme keskipalkkaisia. Lapsilla on allergioita ja astma ja niiden takia rahaa menee normaalia enemmän mm. kalliimpiin ruokiin, lääkärissäkäynteihin, lääkkeisiin tms. Meillä ei ole varaa matkustella ulkomaille, vaikka asunto on ja auto ovat vaatimattomat joskin omat.
valintaahan kaikki on. Sinäkin voisit jättää lääkkeet apteekkiin, ruoat kauppaan ja myydä asunnon ja auton, että pääsisitte sille elintärkeälle ulkomaanmatkalle. Eihän muulla ole väliä.
Vierailija:
jotka kyllä tietävät, että ulkomaille matkustelu, lasten kotona hoitaminen vuosikausia on " vain valinnoista kiinni" . Miten voi oikeasti olla niin vaikea ymmärtää, että tilanteita on erilaisia?
Meillä on kolme lasta, olemme keskipalkkaisia. Lapsilla on allergioita ja astma ja niiden takia rahaa menee normaalia enemmän mm. kalliimpiin ruokiin, lääkärissäkäynteihin, lääkkeisiin tms. Meillä ei ole varaa matkustella ulkomaille, vaikka asunto on ja auto ovat vaatimattomat joskin omat.
kyllä esim. 128 kehottaa myymään auton, luopumaan harrastuksista ja parturikäynneistä.
En nyt tarkoittanutkaan, että juuri sinä olisit niin sanonut, mutta kyllä täällä joidenkin mielestä pitäisi luopua ilmeisesti kaikesta maallisesta omaisuudesta, että pääsisi sinne etelään.
Vierailija:
181, Älä viisastele, noin ei ole kukaan kirjoittanut. Minä olen ainakin kirjoittanut, että rahaa on yllin kyllin, myös siihen matkusteluun. Mutta sekin tuntuu aiheuttavan närää.
Yksikin perhe valittelee että kuinka ei ole rahaa mm. matkailuun, no ei sitä olekaan kun ostetaan uusi Volvo lainarahalla.
Vierailija:
kyllä esim. 128 kehottaa myymään auton, luopumaan harrastuksista ja parturikäynneistä.En nyt tarkoittanutkaan, että juuri sinä olisit niin sanonut, mutta kyllä täällä joidenkin mielestä pitäisi luopua ilmeisesti kaikesta maallisesta omaisuudesta, että pääsisi sinne etelään.
Vierailija:
181, Älä viisastele, noin ei ole kukaan kirjoittanut. Minä olen ainakin kirjoittanut, että rahaa on yllin kyllin, myös siihen matkusteluun. Mutta sekin tuntuu aiheuttavan närää.
niin, että se auto on kuitenkin tälle perheelle vähän tärkeämpi hankinta, kuin se lomamatka. En minä ainakaan lähtisi meidän autojamme myymään tai vaihtamaan halvempaan vain sen takia, että pääsisin etelään. Tottakai olisi joskus kiva lähteä, mutta jos vaakakupissa on auton myynti, niin ei kiitos.
Vierailija:
Yksikin perhe valittelee että kuinka ei ole rahaa mm. matkailuun, no ei sitä olekaan kun ostetaan uusi Volvo lainarahalla.Vierailija:
kyllä esim. 128 kehottaa myymään auton, luopumaan harrastuksista ja parturikäynneistä.En nyt tarkoittanutkaan, että juuri sinä olisit niin sanonut, mutta kyllä täällä joidenkin mielestä pitäisi luopua ilmeisesti kaikesta maallisesta omaisuudesta, että pääsisi sinne etelään.
Vierailija:
ei kai se ole tarkoitus että kaikki liikenevät rahat menee siihen autoon. Tällaiset ihmiset voisivat miettiä sitä halvempaa autoa että jää palkasta muuhunkin kuin autoiluun rahaa.
Mutta ei haluta (ei ole " varaa" ) käydä etelässä, kun arvostamme eri asioita elämässämme. suomennos.