Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hyvuinvointivaltion keinoin ei saada ihmisiä takaisin jaloilleen ja osaksi työelämää?

Vierailija
22.06.2026 |

Vammaiset ja sairaat pois lukien tietenkin. Miksi nykyinen malli, jossa käytetään valtava määrä tukea suorina sosiaalitukina ja muös erilaisina kuntoutuksina, ei tuota työmarkkinoille palaavia ihmisiä? 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos hakemuksesta, mutta valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".

Vierailija
2/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolle, jossa on pakkotyötä, on nimensäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin näiden himmeleiden poisto helpottaisi järjestelmää ja palauttaisi nopeasti normaalin työskentelyn, niin tukijärjestelmää, hakemusviidakkoa, valvontaa sekä muita liitännäistoimintoja ei voida poistaa. Tämä siksi, että näiden poisto poistaisi tarpeen niille tarpeettomille tukien ja hakemusten käsittelijöille.

Kun ymmärtää että kolmasosa joidenkin puolueiden äänestäjistä on juuri tätä tarpeetonta työtä tekevää massaa, niin ymmärtää että päättäjien on mahdotonta poistaa himmeliä ilman että oma hillotolppa lähtee.

Vierailija
4/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä hyvinvointivaltiota on ajettu alas tämän hallituskauden ajan. Toista oli vielä vuonna 2022, jolloin ajat oli vielä hyvin, ja valtio huolehti heikommistaan esim. työllistämispolitiikan puolella.

Vierailija
5/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheellinen premissi: terve ihminen muka tarvitsee töitä? Terve ihminenkö muka haluaisi töihin kuluttamaan itseään pennosista?

Vierailija
6/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annettaisiin kaikille tasasumma (=kansalaispalkka joka sisältää kaikki tuet), niin se lopettaisi valvonnan käytännössä tarpeettomana. Tasasumma kannustaisi kerryttämään säästöjä ja pyrkimään eteenpäin.

Nykyinen järjestelmä kannustaa olemaan varaton ja kannustaa kaiken yrittämisen lopettamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä ei enää riitä kaikille. Se fakta olisi jo korkea aika tunnustaa, mutta poliitikkojen on helpompi syyllistää työttömät ja juoksuttaa heitä ja ylläpitää jonninjoutavaa valvontabyrokratiaa.

Vierailija
8/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka annettaisi ihmisille ne tarvittavat lääkkeet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työpaikkoja mihin kuntoutua. CV:ssä ei saa olla aukkoja ja työnantajat haluavat palkata jo työssä olevia. Ns. helppoja töitä ei enää ole, kaikissa vaaditaan 100 % työtehoa ja -kuntoa.

Vierailija
10/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos hakemuksesta, mutta valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".

Jonkun pitäisi kertoa työttömille, että töitä ei saada siten, että etsitään työkkärin sivuilta työpaikkailmoitus ja sitten lähetetään hakemus sinne.

Yli 95% työsuhteista solmitaan ilman mitään hakuprosessia. Työn etsimisen A ja O ovat suhteet ja verkostot joiden kautta työnantaja tulee tietoiseksi työntekijästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ihmiset lilluvat hyvinvointivaltion turvaverkossa eikä heille muodostu aitoa motivaatiota kääntää kaikkia mahdollisia kiviä oman elatuksen hankkimisen eteen. Tämän huomaa jokainen joka on käynyt sellaisissa maissa missä tukia ei juuri makseta. Siellä ihmisillä on vaikka mitä bisnestä ja/tai omavaraisuusjuttua meneillään.

Vierailija
12/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virheellinen premissi: terve ihminen muka tarvitsee töitä? Terve ihminenkö muka haluaisi töihin kuluttamaan itseään pennosista?

Virheellinen premissi: ihminen pysyy hengissä tienaamatta elantoaan. Onneksi rahat on loppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos hakemuksesta, mutta valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".

Miksi olet huono hakija? Mitä et osaa kun et kelpaa?

Vierailija
14/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työpaikkoja mihin kuntoutua. CV:ssä ei saa olla aukkoja ja työnantajat haluavat palkata jo työssä olevia. Ns. helppoja töitä ei enää ole, kaikissa vaaditaan 100 % työtehoa ja -kuntoa.

Ja niitä työpaikkoja ei ole kun maataan loisina sohvalla eikä perusteta yrityksiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole työpaikkoja.

Vierailija
16/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos hakemuksesta, mutta valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".

3 alapeukuttajaa ei suostu hyväksymään totuutta: työnantajat ovat lellittyjä paskoja jotka eivät tee velvollisuuttaan eivätkä omaa osaansa, niinkuin ne maanpetturit joita ovat. 

Vierailija
17/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työpaikkoja mihin kuntoutua. CV:ssä ei saa olla aukkoja ja työnantajat haluavat palkata jo työssä olevia. Ns. helppoja töitä ei enää ole, kaikissa vaaditaan 100 % työtehoa ja -kuntoa.

Ja niitä työpaikkoja ei ole kun maataan loisina sohvalla eikä perusteta yrityksiä

Aloittavien yrittäjien tyypillinen ongelma on se, että ensimmäiset 2 vuotta pyörivät tappiolla tai nollatuloilla. Siinä on vaikea pärjätä elleivät vanhemmat tai puoliso tai joku muu hyväntahtoinen elätä sitä yrittäjyyden alkuaikaa.

Vierailija
18/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos hakemuksesta, mutta valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".

Miksi olet huono hakija? Mitä et osaa kun et kelpaa?

Mielestäni osaan kaiken paremmin kuin muut hakijat.

Vierailija
19/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyinen hallitus eivedes halua pitää tavoitteena sitä, nitä joskus koettiinnja haluttiin uskoa, että olisi yhteinen ja Suomen (lähes) yksimielinen tavoite ja päämäärä. .

Jo hallituskauden alussa valtovsrainministerimme teki selväksi, että hänen tavoitteensa on leika (heikompiosaisilta ja viipaloida (huonomoiosaisilta). Samaan aikaan työministeri runnoi läpi esitykset joilla tehtiin entistäkin helpommin voitaisiin päättää työsopimukset, samalla kannustettiin ihmisiä eroamaan ammattiliitosta ja jotta työttömäksibjoutuneet vielä paremmin tiedostaisivat osansa poistettiin ns. palkansuojaosa. Suunnilleen samoihin aikiihin kohdennettiin verohelpotuksia kaikkein suurituloisinmilta. Viineaikoina on esitetty arkioyhien poistamista ja kun ne on poistettu niin voidaan porttiteoriaa seuraten  lakkauttaa pyhäpäivälosät, ylityö ja yötyökorvaukset. 

Kaikkea tätä voidaan tietysti perustella globalin kilpailukyvyn kohottamisella ja suomalaisen teollisuuden edistämisellä mutta ovatko nämä toimet sellaisia, jotka lopulta vastaavat siihen mitennylläpidetään javhuolehditaan "hyvinvointivaltion" huomisesta ja sen kansalaisten valoisammasta tulevaisuudesta, riippumatta ansio ja tulotasista niin saanee tuota hieman epäillä

Pätkätöihin tuomittu maisteri

Vierailija
20/64 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska "hyvinvointivaltio" ei toimi, ja sillä on sama ongelma kuin sosialismilla: jossakin vaiheessa muiden kukkarosta loppuu rahat ja kaikki tähän varastamiseen (verotukseen) perustuvat himmelit sortuvat.