Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit ja tuomarit innokkaimpia töissäkävijöitä pineten lasten vanhemmissa! SIis menevät aikaisimmin töihin, naiset siis

Vierailija
19.06.2007 |

Ja raha ei muka ratkaise....

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vakituisessa, hyvässä työpaikassa olevat eivät pidä pitkiä perhevapaita. Ja miksi pitäisi pitää? Yleisimmin hoitovapaalle jäävä on työtön tai muuten pienituloinen, jolla ei muutenkaan ole elämässä isoja kuluja.

Vierailija
22/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä missä espanjalaiset tai amerikkalaiset kollegat laittavat parikuisen vauvan hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut hankkivat lapsia ilman että pystyvät elättämään lapset ilman tukia. Tai hankitaan lisää lapsia, vaikka entistenkin elättäminen ei omin voimin onnistu. Ja taas huudetaan yhteiskuntaa apuun ja kadehditaan parempituloisten lapsilisiä....

Vierailija
24/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tuolla totesi, siinä voi erikoistumisputki katketa vaikka kokonaan, jos putoaa systeemistä. Ja vaikkei tällaista olisikaan, nuoren lääkärin nippa nappa saavuttama osaaminen katoaa aika äkkiä. Ei siinä voi vuosikausia taukoa pitää.



Samanlaista ongelmaa on muillakin jatko-opiskelijoilla. Putoapa projektista, niin et saa enää edes sitä pientä apurahaa elämiseesi. Tiedätte varmaan, ettei apurahatutkijoilla ole ansioperustaista sosiaaliturvaa.



Vierailija
25/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtikaa rauhassa ansioitani tai uraani, minä en haaskaisi energiaani toisten arvostelemiseen tai kadehtisimiseen. Lisäksi tiedän olevani hyvä äiti lapsilleni, vaikka julmasti palasinkin töihin lasten ollessa 1,5 vuoden ikäisiä. Ulkopuolisen on tätä asiaa mahdoton arvostella. Tuskin kuitenkaan kieltäytyisitte avustani, jos lapsenen tarvitsisivat minun kirurgin ammattitaitoni.



Minulla on vahva kutsumus auttaa ihmisiä ja tässä tasapainoilen lasten ja työn kanssa. Itselläni on hyvä olo, lapseni vaikuttavat onnellisilta. Uskon heistä myös kasvavan avarakatseisempia ja sydämeltään sivistyneempiä kuin arvostelevassa ja kateuden katkeroittamassa kodissa.

Vierailija
26/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minusta ihan perustellulta, itselläni ei tosin tradenomina ole mitään kutsumusta palata tylsään hommaani...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihainen sävy. Enpä haluaisi tuon lääkärin potilaaksi itseäni enkä lapsiani.



Vierailija
28/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsumusasenteella? Varmaan asenne vaikuttaa paljon siihen kuinka hyvin tekee työnsä. Olen kiitollinen siitä, että joku jaksaa opiskella ja tehdä tuomarin ja lääkärin hommia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvitella tilannetta, jossa toisella äidillä on aito auttamishalua " isompi tehtävä" , jonka kokee velvollisuudekseen ja saa vielä työstään tyydystystä. Tämä kertoo paljon näiden kotiäitien avarakatseisuudesta ja empatiasta.

Vierailija
30/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja allekirjoittelen ihan mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se toinen kollega

Vierailija
32/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin ammattitaito häviää aika nopeastikin jos on pois työelämästä. Erityisesti tämä vaarana heti valmistumisen jälkeen kun puuttuu vielä työkokemusta. Useimmat lääkärit ovat vielä 30-vuotiainakin pätkätöissä. Pitkä poissaolo töistä vaikeuttaa joillakin erikoisaloilla myöhempää työllistymistä. En usko että suuret opintolainat (itselläni oli valmistuessa 64000 mk opintolainaa, minusta se oli aika paljon) tai isot palkat ovat ratkaiseva syy työhön paluuseen. Toisaalta jos äiti ja isä tienaavat suurinpiirtein saman verran, on isän helpompi jäädä hoitovapaalle. Tämä tosi yleistä lääkäripariskunnilla. Itselläni ratkaiseva syy oli se, etten yksinkertaisesti viihtynyt kotiäitinä vaan palasin mieluummin töihin. Nyt 10 vuotta myöhemmin valitsisin kyllä toisin kuin vastavalmistuneena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, mitä ihmeen työtä oikeustieteen ylioppilas voisi tehdä niin paljon että ehtii lukea sen 4-8 h päivässä ja istua kurssit ilman että opinnot kärsii? Kaikki raha mitä saa kasaan haalittua menee vuokraan ja lainaa on pakko ottaa että saa ostettua ruokaa ja joskus vaatteita.



Mutta en valita, sillä itse olen alani valinnut. Jos olisi pelkästä rahasta ollut kyse, olisin alun perinkin mennyt ammattikouluun ja tekisin pk-seudulla kotiremontteja. Ei olisi opintolainaa, vuosien kituuttamista ja rahaa tulisi taatusti niin paljon kun jaksaisi töitä tehdä.



Kakkamaisinta tässä on se, että saan tulevaisuudessa kuulla olevani kylmä ja julma ties mitä, kun en todennäköisesti ole kolmea vuotta kotona lapsen kanssa. Samalla kuitenkin mun verorahoillani pari muuta voi olla kotona ja rauhassa arvostella mua av-palstalla.



Hasta la vista, naiset. Aivot pois lavuaarista. Olkaa kotona jos haluatte, mä meen duuniin ja elätän teidänkin kakarat.

Vierailija
34/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, mitä ihmeen työtä oikeustieteen ylioppilas voisi tehdä niin paljon että ehtii lukea sen 4-8 h päivässä ja istua kurssit ilman että opinnot kärsii? Kaikki raha mitä saa kasaan haalittua menee vuokraan ja lainaa on pakko ottaa että saa ostettua ruokaa ja joskus vaatteita.



Mutta en valita, sillä itse olen alani valinnut. Jos olisi pelkästä rahasta ollut kyse, olisin alun perinkin mennyt ammattikouluun ja tekisin pk-seudulla kotiremontteja. Ei olisi opintolainaa, vuosien kituuttamista ja rahaa tulisi taatusti niin paljon kun jaksaisi töitä tehdä.



Kakkamaisinta tässä on se, että saan tulevaisuudessa kuulla olevani kylmä ja julma ties mitä, kun en todennäköisesti ole kolmea vuotta kotona lapsen kanssa. Samalla kuitenkin mun verorahoillani pari muuta voi olla kotona ja rauhassa arvostella mua av-palstalla.



Hasta la vista, naiset. Aivot pois lavuaarista. Olkaa kotona jos haluatte, mä meen duuniin ja elätän teidänkin kakarat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi