Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit ja tuomarit innokkaimpia töissäkävijöitä pineten lasten vanhemmissa! SIis menevät aikaisimmin töihin, naiset siis

Vierailija
19.06.2007 |

Ja raha ei muka ratkaise....

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin!

Vierailija
2/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti rahalla on merkitystä. Mistä sait päähäsi, ettei olisi? :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenhankintaiässä olevat juristit tuppaavat olemaan samalla myös urakehityksen suhteen merkityksellisimmissä vuosissa ja lääkärit usein vielä erikoistumisvaiheessa. Täysin ymmärrettävää, että vuosien kotona kökkiminen ei silloin tunnu välttämättä hyvältä idealta.



Jokaiselle varmaankin se oma lapsi on se kaikkein rakkain asia, mutta ihmisen elämässä voi olla myös paljon muuta hyvinkin tärkeää ja merkityksellistä kuin äitiys tai isyys.

Vierailija
4/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selvinnyt sen jälkeen rankoista opinnoista kunnialla läpi, haluaa myös tehdä niitä töitä joihin opinnoilla on tähdännyt.



Eikö se ole ihan positiivinen asia, että me teemme töitä ja hankimme niitä verorahoja, joilla osaltaan myös kustannetaan teidän kauemmin kotona pysyttelevien elämää?



Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Live and let live, eikö vain :)



Hyvää kesää Sinulle, AP

toivottaa eräs juristi

Vierailija
5/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi ole joku statussymboli tai uusi sohva. Älkää tehkö lapsia, jos ette viitsi sitten olla heidän kanssaan silloin, kun he eniten teitä tarvitsevat!

Vierailija
6/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin korkeakoulututkinto, mutta kyllä lapset ajaa sen ohi.



Ja naapurissa on muuten lääkäripariskunta, jotka molemmat on olleet vuorollaan hoitovapaalla ja juristiäiti, joka myös on hoitovapaalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän lähihoitajaa tai putkimiestä kauemmin? Rahalle saattaa todella olla tarvetta. Ja jos on hyvä koulutus, mitäs sitä haaskaamaankaan.

Vierailija
8/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tämän ryhmän ILMAISEN hoidon hallitus aikoo poistaa, ei siis hoito-oikeutta sinänsä. Ja siitäkös älämölö nousi.



Mutta miksi siis joissain perheessä on kaksi työtöntä kotonaolevaa, ja lapset silti päiväkodissa? Vastaus: koska eivät halua olla lastensa kanssa saman katon alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaveri opiskeli oppisopimuksella ja palkka oli opiskeluaikana 2400e/kk

Vierailija
10/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on täysin mahdollista yhdistää onnistuneesti äitiys/isyys ja menestyksekäs työura. Merkillinen tämä ajattelumalli, että kun lapsia tulee, naisen on oltava niin Mammaa niin Mammaa vuosikaupalla ja unohdettava kodin ulkopuolinen elämä kokonaan. Lapsi ei mene pilalle tai saa traumaa äidin työssäkäynnistä, uskokaa jo.

Yksinhuoltajapresidenttimme (juristi muuten koulutukseltaan) Tarja Halonen Anna-tyttärineen on yksi lukemattomista esimerkeistä. Annasta on kasvanut fiksu, tasapainoinen, korkeasti koulutettu ja aktiivinen (toimii mm. rytmisen voimistelun seuratoiminnassa merkittävässä asemassa) vaikka äitinsä on painanut pitkää työpäivää koko tytön elämän ajan. Äidin ja tyttären suhde näyttää olevan tasapainoinen ja onnellinen.

Vierailija:


Ei lapsi ole joku statussymboli tai uusi sohva. Älkää tehkö lapsia, jos ette viitsi sitten olla heidän kanssaan silloin, kun he eniten teitä tarvitsevat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kahden lapsen yh, ammattikoulutus löytyy, mutta tapaturman takia en voi enää työskennellä ko. alalla. Uutta koulutusta hommaamassa, lapset ilmaiseksi päivähoidossa. Voi mennä turhan tiukille meidän talous, jos tarvitsee lapsista maksaa yhteensä vaikka edes 50 ¿ kuussa. En ole mielestäni pummi, työvuosia takana ja toivottavasti edessäkin.

Vierailija
12/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silläkö tän maailman pitäisi pelastua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Yksinhuoltajapresidenttimme (juristi muuten koulutukseltaan) Tarja Halonen Anna-tyttärineen on yksi lukemattomista esimerkeistä. Annasta on kasvanut fiksu, tasapainoinen, korkeasti koulutettu ja aktiivinen (toimii mm. rytmisen voimistelun seuratoiminnassa merkittävässä asemassa) vaikka äitinsä on painanut pitkää työpäivää koko tytön elämän ajan. Äidin ja tyttären suhde näyttää olevan tasapainoinen ja onnellinen.

Vierailija
14/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini tuossa ylhäällä koski perheitä

- jossa toinen tai molemmat vanhemmat kotona

- jossa lapsi/lapset KOKOpäivähoidossa

- vaaditaan että hoito ilmaista.



Jos ei ole kurssi päällä, minusta voi hoitaa lapsia itse kotona, tai tyytyä ilmaiseen puolipäivähoitoon - joka jatkossakin pysyy ilmaisena. Minun mielestäni jos ILMAINEN KOKOpäivähoito poistetaan, siitä ei tarvitsisi noin isoa asiaa tehdä, kun ilmainen puolipäivähoito on kuitenkin säilytetty.



Minusta kurssille hommautuminen tai töiden hakeminen onnistuu kyllä lasten ollessa puolipäivähoidossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä huonosti tai jotain. Olen hankkimassa koulutusta, eli parhaillaan opiskelen. Tänäänkin olin työharjoittelussa.



13

Vierailija
16/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


ehkä huonosti tai jotain. Olen hankkimassa koulutusta, eli parhaillaan opiskelen. Tänäänkin olin työharjoittelussa.

13

Vierailija
17/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen AMK:ssa ja päivät todellakin menevät koulussa tai harjoittelussa. Puolet opiskelusta on harjoittelua ja me tehdään kahdeksan tunnin päiviä myös siellä. Puolipäivähoito ei riitä millään. Tosi tiukille menee jos täytyy alkaa maksaa vielä päiväkodistakin. Nyt jo eletään lainalla.

Vierailija
18/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on katsos ammatteja, joissa ammattitaitoa on pakko pitää yllä.

Myös erikoistumisopinnot vanhenevat tietyn ajan päästä.

Ja olis tosi huono Suomen taloudelle kouluttaa lääkäreitä ja jättää ne sitten kotiäideiksi , kun lääkäreistä on pulaa muutenkin.

Eli onko teidän joiden mielestä ei kuulu tehdä ollenkaan lapsia, jos ei niitä itse armeijaanasti hoida viesti se, ettei naisten oikeastaan kuuluisi opiskellakaan kuten ole ennen vanhaan.



Vierailija
19/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ei lapsi ole joku statussymboli tai uusi sohva. Älkää tehkö lapsia, jos ette viitsi sitten olla heidän kanssaan silloin, kun he eniten teitä tarvitsevat!

Ei pitäisi heidänkään lapsia tehdä, jos eivät viitsi sitten olla heidän kanssaan silloin, kun he eniten vanhempiaan tarvitsevat.

Vierailija
20/34 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ylipäätään niitä niin kauheasti kerry.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme