Ainakin 1-2 x/vuosi turistimatkalle ulkomaille lentelevät, voisitko kuvitella vähentäväsi reissuja vaikka 2-3 vuoden välein tapahtuviksi?
Ilmastosyistä? Eikä tällä tarkoiteta työ- tai sukulointimatkoja.
Itse olen tehnyt niin. Kyllä siihen heikentynyt rahatilannekin vaikuttaa, mutta itse lennän perheen kanssa ehkä 3 vuoden välein, kun ennen oli 1-2 vuoden välein. Euroopan ulkopuolelle menevissä kaukolennoissa pitäisin pidemmänkin välin.
Kommentit (41)
En missään nimessä. Olen jättänyt lisääntymättä, se olkoon mun antini tuohon ilmastovouhotukseen.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä. Olen jättänyt lisääntymättä, se olkoon mun antini tuohon ilmastovouhotukseen.
Jaa sekö oikeuttaa ilmakehän pilaamisen? Mitä jos perhe-elämän puuttumisesta vapautuneella ajalla menisit vaikka junalla keski-Eurooppaan?
jos ilmasto olisi vaarassa lentoliikennettä vähennettäisiin ja rikkaiden yksityiskoneet kiellettäisiin mutta ilmastolla ainoastaan rahastetaan siksi näitä muutoksia ei koskaan tehdä... on aika aloittaa kapina valtavaa ilmastomaksamista vastaan joka päätyy rikkaiden tileille
Kerran vuodessa lennän Eurooppaan. Harvoin kauemmas. En aio vaihtaa tyyliäni.
Ainakin influenssereille ko. sääntö olisi tärkeä. Pörräävät somesisältöä kuvaamassa vaikka ja missä.
Minä olen jättänyt matkustamisen. Se on sinänsä mukavaa mutta aika sekundaarista toimintaa on.
Ilmastosyistä?! Buahhhahhaaaa... arvaa hei kaks kertaa.
Helvetin tylsää siellä ulkomailla
En. Niin kauan kuin 'ilmastokokouksiin' lennetään kymmenillä yksityissuihkukoneilla, en osallistu mihinkään anekauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
jos ilmasto olisi vaarassa lentoliikennettä vähennettäisiin ja rikkaiden yksityiskoneet kiellettäisiin mutta ilmastolla ainoastaan rahastetaan siksi näitä muutoksia ei koskaan tehdä... on aika aloittaa kapina valtavaa ilmastomaksamista vastaan joka päätyy rikkaiden tileille
Ei vaan kyseessä on ikivanha ihmiskunnassa ollut ilmiö: älkää tehkö kuinka minä teen, vaan kuinka minä sanon. Ilmaston puolesta puhuvat Hollywood-staratkin suihkaavat yksityiskoneellaan paikasta toiseen, koska harva on valmis tinkimään saavutetuista eduista. Itsekään en ole vihreisiin kuuluva, mutta jos kampanjoisin ilmaston puolesta näkyvästi, en lentelis jonneki Balin rentoutuslomalle (enkä lennä nytkään)...-ap
Vierailija kirjoitti:
En. Niin kauan kuin 'ilmastokokouksiin' lennetään kymmenillä yksityissuihkukoneilla, en osallistu mihinkään anekauppoihin.
Kieltämättä tässä ois yhdelle Gretalle oikean irvistelyn paikka ja kohde: ilmastoihmisten tekopyhyys.
Mutta entä sä: jos muut ovat tekopyhiä, niin oikeuttaako se sua lentelemään usein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa sekö oikeuttaa ilmakehän pilaamisen? Mitä jos perhe-elämän puuttumisesta vapautuneella ajalla menisit vaikka junalla keski-Eurooppaan?
Kyllä oikeuttaa. Lennän mieluummin.
Eipä tarvitse miettiä miksi harmaa kalvo sinitaivaan edessä pysyy vaan, kun katsoo näitä vastauksia...:D (Eikä mulla vielä edes ole harmaakaihia)
Lapsuudessani taivas oli puhtaan, syvän sininen. Sellainen "huikaisevan" sininen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse miettiä miksi harmaa kalvo sinitaivaan edessä pysyy vaan, kun katsoo näitä vastauksia...:D (Eikä mulla vielä edes ole harmaakaihia)
Lapsuudessani taivas oli puhtaan, syvän sininen. Sellainen "huikaisevan" sininen.
Tainnut aika kullata muistot. Vai asutko Intiassa tai Kiinassa?
En tietenkään. Tänä vuonna lentäen yksi Euroopan matka takana, yksi Lappiin, yksi Aasiaan tulossa ja toinen Eurooppaan tulossa. Nämä siis tammikuu-syyskuu välillä. Ehkä syyskuu-joulukuu välillä tulee myös yksi Euroopan tai Aasian lento.
Pidän matkustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvesignaloija, laitapa netti kiinni, lopeta kiinalaisten vaatteiden ostaminen ja lihan mättäminen, jos kerran olet niin huolissasi ilmastosta. Et kuitenkaan ole, vaan haluat syytellä lentokoneella matkustavia, vaikka netti saastuttaa enemmän.
Ei tarvitse koska en osta kaupasta muovikasseja ja kierrätän pullonkorkit.
Voin sitten huoletta lennellä pitkin maailmaaaaaa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tainnut aika kullata muistot. Vai asutko Intiassa tai Kiinassa?
Ihan kuule suomalainen kakara olin, ja mulla on hyvä värinäkö ollut aina.
Koronan aikaan ilmakehä oli puhtaampi.