Meluavat mökkinaapurit
Onko muita kohtalotovereita? Olen mökillä, joka ei ole oma (en siis voi vaikuttaa sijaintiin). Ihana paikka metsässä järven rannalla. Mutta naapurimökki on ihan liian lähellä, melkein kuin taajamassa olisi, ja he ovat uskomattoman meluisaa sakkia. Lasten järvessä hihkumisen vielä ymmärrän enkä siitä pahastu, mutta koko perheellä tuntuu olevan tapa kommunikoida huutamalla. Vanhemmat karjuu komentoja lapsille mökin portailta ja lapset kiljuu vanhemmille järvestä takaisin, ja perheen koira haukkua louskuttaa mukana. Aamusta iltaan, ja illalla sitten perheen aikuiset kokoontuvat laiturille kälättämään ja käkättämään. Äänet kantautuvat järvenselkää pitkin varmaan vastarannalle saakka.
Minulle opetettiin, että älä huuda, älä pauhaa, älä riko luonnon rauhaa. Ymmärrän, että aina voi lähteä pois jos ei jossain kestä olla, mutta ei kai se ole liikoja odotettu että saisi olla mökillä luonnon rauhassa ja hiljaisuudessa. Ehkä pitää mökkeillä täällä vain vesisateella jatkossa.
Onko muita, joille ei mene ymmärrykseen rannalla kailottaminen?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Laita virret soimaan.
Tämä. Mahdollisimman isot ämyrit laiturille ja volyymiä reippaasti. Bonuksena väliin Leo Mellerin uskonnollisia lopun aikojen saarnoja Youtubesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita virret soimaan.
Tämä. Mahdollisimman isot ämyrit laiturille ja volyymiä reippaasti. Bonuksena väliin Leo Mellerin uskonnollisia lopun aikojen saarnoja Youtubesta.
Plus Niilo Yli-Vainiota tietty
Älä nillitä, kyllä maailmaan ääntä mahtuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita virret soimaan.
Ei kuulu tapoihin vittuilla toisille enkä nauttisi tuostakaan itsekään, minähän peräänkuulutan hiljaisuutta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Älä nillitä, kyllä maailmaan ääntä mahtuu...
Mahtuu kyllä, mutta kai aiheesta saa sentään keskustella ilman että se on nillittämistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita virret soimaan.
Ei kuulu tapoihin vittuilla toisille enkä nauttisi tuostakaan itsekään, minähän peräänkuulutan hiljaisuutta.
ap
Eipä ole tähä asti auttanut hiljaisuutesi. Soita ihan vähän vaan virsiä mutta kovaa, niin tajuavat että hyvin kuuluu sana naapuriin.
Hakekaa löytöeläintalosta mökkilemmikeiksi muutamia luonnevikaisia ja mahdollisimman aggressiivisesti haukkuvia koiria joilla tulee vaahtoa suusta.
On kohtalotovereita. Joillakin ihmisillä on vaan tapana avata kaikki äänijänteet ja melulähteet päästessään "maaseudun rauhaan".
Eivät tajua, kuinka esimerkiksi vesi kantaa ääntä, vaan rannassa kailotetaan kuin mieltä vailla.
Näihin pässeihin ei taida tepsiä mikään, tonttu on aina tonttu.
Ei he tajua että möly kuuluu jos itse kärsitte hiljaa. Todellakin, ääntä kehiin teidänkin mökille.
Meidän vastarannalla mökkeilee puolikuuro mummo lastensa ja lastenlasten kanssa. Niistä sitä vasta ääntä lähtee, kun mummo ei muuten kuule ja mummo kailottaa jatkuvasti kun sumusireeni. Meitä ei kyllä haittaa, kun ihan ymmärrettäväähän tuo on.
Te jotka kehotatte mölyämään takaisin: tässähän on sama logiikka kuin että joku vaikka löisi minua, ja minä löisin takaisin opettaakseni, että lyöminen ei ole oikein.
ap
Jotkut vain ovat sellaisia ”luonnonlapsia” joille ei ole opetettu käytöstapoja. Jos varsinkin ovat kovaäänisiä niin se on kyllä hirveää.
Jos et tee mitään niin sitten vain kärsit.
Minä kärsin 8 v kun naapuri polttelu märkiä risuja - nyt meni kuppi nurin. Hirveä savu märistä oksista. Savu tunkeutui sisälle ja meillä on vielä astmaatikko perheessä. Tyhmyyttäni olen kärsinyt.
Hirveää se märkien oksien lemu - pappa lopetti nopeasti kun ilmoitin asiasta.
No me asutaan alueella jossa on mökkejä.
Naapurilla ei ole lapsia eikä koiraa, mutta ottaa muutaman kaljan ja saattaa huutaa itsekseen muutaman tunnin tai huudella ohikulkijoille hävytmyyksiä, uhata raiska%kysellä tai kommentoida naisten ulkonäköä. Miehet täällä hyssyttelevät ja kaikki pelkää sitä..
Et vaihdetaanko?
Lasten käsketään olla pihassa hiljaa ettei se saa raivareita, et sitä voisit koittaa.
Kaikki on hiljaa kun pelkää hullua.
Me ostettiin kesämökki tietty silloin, kun naapurit eivät olleet paikalla. Kysyttiin kyllä, ketkä mökkinaapurit ovat, no joku kuuskymppinen pariskunta. Ei tultu ajatelleeksi, että heillä on neljä lasta ja liuta lapsenlapsia!!! Ja ne lapsenlapset ovat vuorotellen mummolassa ja koko kesän lasten rantamekastus on niin uskomatonta, aamusta iltaan kiljutaan vedessä, rannalla, pihalla... ja kaksi niistä neljästä aikuisesta lapsesta kulkee maha pystyssä eli lisää mekastajia tulossa!
Myimme mökin pois.
Nauhoita koiran haukuntaa ja pistä soimaan.
Mua kyllä vituttaisi tuollainen älämölö. Ei voi elää noin jos naapurustoa lähellä.
Meillä mökkinaapurin poika ajelee mönkijällä tai jollain pelillä 4-8 h päivässä. Välillä menee meidän tontin läpi.
Jatkuva pärinä.
Uskon, että tekevät tahallaan vielä. Välillä isäntäkin ajelee mönkijällä. Ja tulee meidän pihaan.
Onneksi ei viihdytä mökillä ja tekisi mieli lähettää lasku pihan käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Naapurilla ei ole lapsia eikä koiraa, mutta ottaa muutaman kaljan ja saattaa huutaa itsekseen muutaman tunnin tai huudella ohikulkijoille hävytmyyksiä, uhata raiska%kysellä tai kommentoida naisten ulkonäköä. Miehet täällä hyssyttelevät ja kaikki pelkää sitä..
Et vaihdetaanko?Lasten käsketään olla pihassa hiljaa ettei se saa raivareita, et sitä voisit koittaa.
Huh, kuulostaa karmealta! Kiva vielä kun teillä on vakituinen asunto kyseessä. Itse asuin ennen maalla myös ja olihan se ärsyttävää kun mökkinaapureiden nuoriso tuli joskus sinne bilettämään ja melu oli sen mukainen. Se oli kuitenkin kertaluontoinen juttu, mutta tuo pistäisi jo miettimään että mitä tässä tekisi.
Mutta aah, nyt paukkui auton ovet ja hiljaisuus laskeutui! Taidankin olla täällä vielä yhden yön. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaihdetaanko?Lasten käsketään olla pihassa hiljaa ettei se saa raivareita, et sitä voisit koittaa.
Huh, kuulostaa karmealta! Kiva vielä kun teillä on vakituinen asunto kyseessä. Itse asuin ennen maalla myös ja olihan se ärsyttävää kun mökkinaapureiden nuoriso tuli joskus sinne bilettämään ja melu oli sen mukainen. Se oli kuitenkin kertaluontoinen juttu, mutta tuo pistäisi jo miettimään että mitä tässä tekisi.
Mutta aah, nyt paukkui auton ovet ja hiljaisuus laskeutui! Taidankin olla täällä vielä yhden yön. :)
ap
Toivottavasti eivät menneet vain kauppaan ja ovat hetikohta takaisin ja mölyäminen jatkuu :/
Vierailija kirjoitti:
Kai poliisi on jotain tehnyt tällaiselle uhkailijalle?
Laita virret soimaan.