Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan
ajattamalla ojaan . Kiilasi todella pahan näköisesti vauhdissa ojaan ja poliisiautokin kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä. Lähellä ettei mopopoika jäänyt poliisiauton alle
Kommentit (4514)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nasakka poliisi. Teki selväksi nuorisolle kuka täällä määrää.
Ja syyttäjä tekee saman poliisille. M52
Tiedätkös, että juttu on poliisin osalta vasta syyteHARKINNASSA!
Pelkkä lastensuojeluilmoitus pakottaa oikeutta ottamaan asiaan kantaa. Yhden sossun lastensuojeluilmoitus, niin homma menee käräjille. Normaalisti näin ei tehdä, mutta se on juridisesti mahdollista. Laki lastensuojelusta ylitää edelleenkin kaikki muut lait Suomessa. M52
Lapsi siis joutuu sosiaalihuollon haltuun. Syytä olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa.
Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.
Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.
Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille.
Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.
Älä yritä. Jopa minä kuulin hälytysäänet sen pojan videolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisieukolla oli selvästi menkkaraivo päällä, siksi akkoja ei pitäisi päästää mihinkään vastuullisiin töihin.
Tuota samaa minäkin ajattelin, että menkkaraivo oli päällä eikä naisjepari hillinnyt itseään.
Olen muutenkin samaa mieltä akkoista. Heistä ei ole muuhun kuin lapsia tekemään ja kotia hoitamaan.
Ottivat kenties pahankin piripään kiinni ajoissa. Kenties. Hyvä etteivät jääneet säälittelemään pikkupoikaa pikkumopollaan.
Veikö tän pennun vanhempi OIKEASTI asemalle energiajuomaa janojuomaksi ja määkyi poliiseille?
nyrkin ja hellan väli on ainoa oikea paikka. woke woke
Vierailija kirjoitti:
Tajuukohan tuo poliisi, että se poika olisi voinut kuolla tuossa.
Harmi kun ei delannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopot ei kulje 100 km/h.
Miksi pojan mopo kulki?
Rikos on tapahtunut jo aikaisemmin kun poliisi jyräsi bensalenkkarin.
Ja tuskin on alaikäinen lapsonen ite mopoa maksanut, tai viritysosia. Ei silloin rikkoisi vehkeitä noin surutta. Se somekamerakin oli varmasti jonkun muun hankkima. Ellei sitten ole jotain kauppaa tehnyt...
Perataan tää juttu loppuun asti, kun on aloitettukin.
Jonkun vastuulla on myös ajoneuvon vakuuttaminen. Ja vakuutushan ei korvaa mitään, kun on lähdetty liikenteeseen laittomalla ajoneuvolla ilman ajo-oikeutta. Taitaa tulla kallis tikki vanhemmille ja siksi nyt yritetään kaikin keinoin saada poliisista syyllinen.
Tämä palsta ei petä koskaan, voit olla aivan varma että tyhmimmät kommentit löytyy täältä. Tämä edellinen on hyvä esimerkki.
Eli joku tosissan väittää, että jos poliisi joutuu vastaamaan toiminnastaan, olisi se jotenkin mopopojan syyllisyydestä pois🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nasakka poliisi. Teki selväksi nuorisolle kuka täällä määrää.
Ja syyttäjä tekee saman poliisille. M52
Tiedätkös, että juttu on poliisin osalta vasta syyteHARKINNASSA!
Pelkkä lastensuojeluilmoitus pakottaa oikeutta ottamaan asiaan kantaa. Yhden sossun lastensuojeluilmoitus, niin homma menee käräjille. Normaalisti näin ei tehdä, mutta se on juridisesti mahdollista. Laki lastensuojelusta ylitää edelleenkin kaikki muut lait Suomessa. M52
Lapsi siis joutuu sosiaalihuollon haltuun. Syytä olisikin.
Kenenkäs haltuun sen lapsen tappoa yrittäneen poliisiakan pitäisi joutua? Sanopas se!
Tätä ei kykene vanhempansa kasvattamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nyt prkl, jos ei ihmiset tajua, että mopopoika perseili ja ihan rajusti. Ensin oli normaali miitti ja kaikki ajelivat nopeusrajoitusten mukaan. Sitten tämän yksi sankari päätti lähteä miitin keulille kuvaavan kypäränsä kanssa. Videolla näkyy selvästi, että siviilipoliisin nähdessään hän ainoana lähti kaahaamaan sata lasissa pakoon.( En tajua miltä?) Jos tämä sankari olisi mennyt miitin kanssa rauhallisesti, niinkuin muutkin, niin tuskin olisi poliisi lähtenyt perään. Mulla on jo aikuinen poika, joka aikoinaan kävi myös miiteissä, joten tiedän aika hyvin nämä jutut. Tottakai poliisi lähtee perään, jos yks torvelo lähtee ajamaan MOPOLLA satasta. Ja vielä videolla kuulee poliisin hälytysäänen ja näkee valot. Tämä ylimielinen jantteri ei halunnut edes hidastaa. Kontenttia oli pakko saada ja leikkiä kavereiden edessä jotain supermiestä.... Todella typerä kersa.
Kukaan ei ole edelleenkään sanonut, että kersa olisi jotenkin muuten toiminut kuin typerästi. Siitä erillinen kysymys on, toimiko poliisi laillisesti vai ei. Tämä on ilmeisesti liian vaikea ymmärtää, jos on apukoulu jäänyt kesken.
Kersa toimi laittomasti, sitä saa mitä tilaa. Poliisi toimi mallikkaasti.
Näinkö sanot sitten kun poliisi tappaa sinun poikasi?
Kun ei ole lasta, ei ole uhriakaan.
Ei ole ei ja se näkyy kommentoinnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset nuoret soittivat ambulanssin paikalle, mutta poika laitettiin käsiraudoissa poliisiautoon
Valtakunnansyyttäjän toimiston poliisirikosyksikkö on aloittanut esitutkinnan poliisin toiminnasta pysäytystilanteessa.
Tuleekohan tästä valtakunnan teatteria verorahoilla maksettuna.
2-3 vuoden päästä saadaan tuomio jo syyttäjä nostaa syytteen. Sitä ennen toki monen vuoden esitutkinta.
Vierailija kirjoitti:
Siellä sairaalan ensiavussa, muista se että minä maksan sinun kipulääkkeesi, kun hölmöilet tällä tavalla. Lähdet keulimaan mopolla.
Minä maksan.
Nykyään tätä on kyllä jo niin liikaa, että empä taida enää maksaa.
Et maksa, vaan sinä maksat meillä vievän tien tämän vuotisen asfaltoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Huostaan tämä tapaus tulee ottaa - ja kiireesti!
Saisko nyt sen lapsen nimen nyt, niin minä teen siitä lasun, s**Tana. Mun vanha isä asuu tuolla, enkä haluu että mikään mopojonne ajaa sen päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on Suomen lait. Liikenteessä ja muuallakin. Niitä kuuluu ihan jokaisen noudattaa.
Kyllä ja sama koskee viranomaisia.
Kumpihan tässä niitä eniten lähtökohtaisesti noudattaa, poliisi vai jonnet? Huomasit varmaan jo itekin miten typerä kommenttisi oli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi poliisi pitäisi huostaanottaa?
Vierailija kirjoitti:
Kiilaamisen tarkoitus on saada kiilattava hiljentämään vauhtia ja lopulta pysähtymään. Eipä tuossa näkynyt hiljentämistä saatikka ylipäätään jarruttamista. Johtopäätös on tästä, että mopoilija törmäsi poliisiautoon eikä auto mopoilijaan. Ensimmäinen virhe tietenkin oli lähteä pakoon.
Tämä. Poika itse ajoi auton kylkeen.
Olis nyt vetänyt kunnolla yli.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa.
Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.
Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.
Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille.
Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.
Kiitos! Päivän paras ja asiallisin kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yritä. Jopa minä kuulin hälytysäänet sen pojan videolla.
Videolla nimen omaan kuuluu se hetki, kun ne äänet menee päälle. Poliisiauto on siinä vaiheessa jo pojan rinnalla. Ja siitä sekuntti-pari aloitti kiilaamisen. Ei siis todellakaan antanut riittävästi aikaa pysäyttää mopo. Lisäksi siviiliauto, ja edestä kuvatulla videolla ei missään vaiheessa näkynyt punaista pysäytysvaloa.