Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen mies ei edes treffeillä avaa ovea

Vierailija
07.08.2026 |

Odotin oikein hetken, että jospa mies ymmärtäisi avata, vaan kun ei avannut, niin avasin sitten itse tälle herralle oven. Lähetti viestin, että haluaa tavata uudestaan, eli ei ollut kyse siitä, että mies ei ollut kiinnostunut. Naiset huomaavat tällaiset pienet jutut, siksi miesten kannattaisi kiinnittää niihin huomiota.

Kommentit (297)

Vierailija
161/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on Suomessa iltapäivälehdet julistaneet itsenäisen naisen halveksimiseksi ja alistamiseksi!

Sitä saatte mitä feministeiltä tilasitte. 

Varmaan sattuu päähän olla noin tyhmä kuin sinä.

Vierailija
162/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni avasi minulle ovet. Se nyt on itsestään selvyys, eikä anna lisäpisteitä. 
Mutta se, mikä minuun teki vaikutuksen oli aina taakse jättäytyminen. Eli jos oviaukko oli leveä kahdelle ihmiselle, niin hän silti päästi minut edes 20 cm edeltä. Tms.

Moukkamiset miehet eivät pääse toisille treffeille. 

Narsistinaisen tunnistaa siitä että kohteliaisuudesta hän ei kiitä tai ole vastavuoroisesti kohtelias, koska se on itsestäänselvyys hänen korkeudelleen että häntä palvellaan.

Jos se vaan ei ole tottunut siihen eikä osaa suhtautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa avata ovea itse? Oletko oman elämäsi uhri etkä vahva itsenäinen toimija?

Et vissiin itse osaa lukea. AP sai hyvin oven avattua. Sille deittimiehelle se oli ylipääsemättömän vaikeaa.

Vierailija
164/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä avaan oven vaimolle. Sekä kannan painavammat kauppakassit jne. 

Kulkiessani yksin, en avaa ovea yhdellekään. Enkä pidä auki vaunullisille tmv. 

Rakastan vaimoani, mutta tuntemattomia naisia pidän täysin yhdentekevinä. Kuten miehiäkin. Sitten taas kollegoille ja kavereille tietysti availlaan ja autetaan puolin ja toisin. 

Tää taas on mulle yksi tärkeä kriteeri miestä valitessa, että miten mies kohtelee muita - myös tuntemattomia ja niitäkin, joista ei hyödy mitään.

Ei mikään virheetön pyhimys tarvitse tietenkään olla, ei kukaan ole, mutta asenne ja käytös noin yleisesti.

Minä naisena olisin ihan tyytyväinen, jos oma mies kohtelee tuntemattomia naisia kuin pskaa, mutta minua ja tuttuja hyvin. 

Tämän palstan perusteella se ainakin kun tuppaa yleensä menemään just toisinpäin. 

Mulle ei kelpaisi mies, joka kohtelee muita kuin pskaa.

Mutta odotat miehen hyväksyvän naisen, joka kohtelee muita kuin pskaa...

Häh? En ottaisi kaverikseni sellaista naista, joka kohtelee muita kuin pssskaa.

Miksi kuvittelet, että haluaisin viettää aikaani huonojen tyyppien kanssa? On vain noloa, jos ei osaa käytöstapoja.

Vierailija
165/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin märistään tasa-arvoa ja sitten kun saadaan tasa-arvoa, niin märistään, ettei me tämmöistä tasa-arvoa tarkoitettu.

Oven avaamisesta naiselle  ei ole kyse tasa-arvosta vaan kohteliaisuudesta.

Ja se, että mies maksaisi ensitreffeillä kahvittelun, kertoo myös kohteliaisuudesta. 

Hyvällä mielellä nainen tarjoaa seuraavalla kerralla. Se on tasa-arvoa. 

Eli miehen pitää kantaa taloudellinen riski deittailussa? Jos ei tule 2.treffejä, jää jokaisesta kontaktista myös taloudellisesti tappiolle. 

Aika harva nainen on sellainen, että 1.kohtaamiselle olisi valmis rahoittamaan hänen ulkoilutarpeitaan. 

Jos mä olen kiinnostunut jonkun seurasta niin mä kyllä voin piffaa sen kahvin, lonkeron tai muun, ja  jos otan jonkun kotiini niin kyllä mielellään kestitsen. Eilen kävin kaupassa ja ostin jäätelöä ja soitin kaverille tuleeko pihalle syömään. Meni muutama euro enkä tästä mitenkään kostunut, oli mukava nähdä ja höpötellä jäätelön ääressä.

Ja olen itsekin köyhyysrajan alapuolella mutta jos mä seuraa kaipaan niin se on ihan ok tarjota se kahvi, jätski, pitsa tai joku muu,se on vaan normaalia inhimillisyyttä.

Mikä ihmeen taloudellinen riski? Ei kukaan kai sua ryöstämässä ole ja jos joku kahvi ja pulla on sulle taloudellinen riski niin älä deittaile ihmisiä jotka olettaa että se euron kupponen ei sun taloutta kaada. Tai sit sano siitä.

Ja miksi siitä jäisi tappiolle ylipäätään? Jos ei natsannut niin tiedätpähän ainakin.

Jessus sentään.

Itselläni on tilillä ihan runsaasti pitoa, velaton asunto jne. 

Mutta ymmärrän silti alkuperäisen kommentoijan pointin ja olen samaa mieltä asiasta. Taloudellinen riski se euronkin menetys on. Kyse on potentiaalisesta saavutettavasta tuotosta. Kaikki deitit eivät välttämättä ole edes sen euron riskin arvoisia. Esimerkiksi tilanteessa, missä on mahdollista mennä deiteille useamman muun henkilön kanssa, ei välttämättä ole tarvetta panostaa sen yhden tapaamiseen edes sitä. 

Taloudellisen riskin käsitteen ymmärtäminen on ihan perusedellytys, jos aikoo joskus olla muuta kuin köyhä. 

-Eri

Vierailija
166/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin märistään tasa-arvoa ja sitten kun saadaan tasa-arvoa, niin märistään, ettei me tämmöistä tasa-arvoa tarkoitettu.

Noniin luuseri, kyse on katsos kohteliaisuudesta, mutta sehän se ongelma juuri onkin, kun et ymmärrä. Aika rankkaa olisi olla suhteessa jonkun kanssa, joka kilpailee siitä, että ei joudu tehdä mitään ylimääräistä ja oven avauksestakin uhriutuu.

Vierailija
167/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jotkut ei avaa? Kyllä mun kokemuksen mukaan avaa. Jo teininä ne jättihousuiset pojat avasi ovet.

Turha tätä tosielämän kokemusta alapeukutella.

Tosiaan jo teini-ikäisenä pojat avasi ovet, ne jättihousuiset ja leson näköiset hopparitkin. Ja niin tekee myös nykyiset nuoret miehet ja teinipojat. 

Olen huomannut saman. Myös osa naisista avaa oven. Kännykkään tuijottelijat eivät yleensä avaa ovia.

Vierailija
168/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen naisen tulisi pyytää anteeksi sukupuolensa toksisuutta miehiä kohtaan,

Ai samalla tavalla kun perus suomimies pyytää anteeksi sukupuolensa väkivaltaisuutta naisia kohtaan?

Harva se päivä tuota vaaditaan...

Vierailija
169/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taito on kadonnut.

Jep, naiset ei osaa avata ovea. Ei edes kurkkupurkkia.

Avuttomia, silti huutaa "en tarvi MIESTÄ".

Nainen sai sen oven auki. Mies ei saanut.

Aloitus on 3 riviä pitkä, ja tuo kerrottiin jo ekassa virkkeessä. Ilmeisesti teksti oli liikaa sinun lukutaidollesi.

Vierailija
170/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin tähän vain tämän:
4 vuotta sitten kävin Edinburghissa lyhyellä lomalla. Ollessani menossa yhteen kauppaan, kadulla juuri kaupan ohi kulkeva skotlantilainen mies huomasi aikeeni, pysähtyi kannoillaan, ja kääntyi takaisin avatakseen oven minulle, tehden samalla pienen kumarruksen, valloittavan hymyn kera. Ehkä noin 10 sekunnin ohimenevä tapaaminen, mutta tuota herrasmiestä en ole ikinä unohtanut. 

Tällaisia kohtaamisia suominaisena harvoin unohtaa, valitettavasti ne ovat useimmiten ulkomaalaisten miesten aikaansaamia. Suomipoika ei viitsi vaivaa nähdä ja vänisee kitkeränä jälkeenpäin kuinka tasa-arvo on pilannut maailman.

Kuvitteleeko naiset, ettei siinä ole taustalla ajatus 

a) vähintään tsekata persaus

b) mahdollisuus päästä vähän pöllyttämään. Pieni mahdollisuus, mutta niin se on Lotossakin. Toistokokeena todennäköisyys paranee kertojen myötä.

Sama juttu kuin näissä "renkaankantajissa" ym. Seuraavalla kerralla se avulias Abu onkin siinä varastolla taas - eikä välttämättä lähde ihan tyhjin käsin. 

Monissa kulttuureissa miehet tosiaan odottavat saavansa palkkion "vaivastaan" ihan automaattisesti. 

Niinnoh.

Suomimies ei viitsi panostaa senkään vertaa kun odottaa että nainen on lettu levällään pelkästä katseesta ja sit vinkuu kun naiset vaatii mahdottomia.

Vierailija
171/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ovisilmästä näkyy sellainen ihranaama, että laitan varmuusketjunkin.

Vierailija
172/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen deitin treffeille autolla ja avaan matkustajan oven hänelle. En tosin tapaile suomalaisia naisia, koska he eivät arvosta herrasmiehiä, koska ovat ilkeitä ja muutenkin täynnä itseään.

Vierailija
173/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovien availu ym. pokkurointi on vanhaa tapakulttuuria. 

Toisaalta, niin on kaksintaistelutkin, jos mies kokee daaminsa, tai omaansa, kunniaa loukatun. Jostain syystä kuitenkin, jos miehenä tuollaisessa tilanteessa isken toista miestä hansikkaalla naamaan ja vaadin taistelua kuolemaan asti, alkaa hirveä huuto väkivaltaisuudesta. 

Oletattavasti siis aikajanan siirtyessä etäämmäksi tapojen alkuhetkestä, ne alkavat tippua pois kartalta. Tuo pokkurointi siis todennäköisesti on ihan kohta myös pois länsimaisen tapakulttuurin piiristä. 

Mulle kelpaisi mies, joka taistelisi kuolemaan kunniani puolesta! Saattaisin jopa raottaa jalkoja sen jälkeen.

Vierailija
174/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nainen kädetön vai heikko kun ei saa ovea auki?

Oot varmaan semmonen mies joka ei avaa naiselle ihan tasa-arvon nimissä vaikka sillä olisi lastenrattaat ja kädet täynnä tavaraa?

Toki muistat tämän kysymyksen myös esittää ääneen sit.

Oliko aloituksessa jotain että naisella on käsissä rattaat tai muuta?

Silloin avataan ovi jopa miehelle.

Jos naisella on käsissä rattaat tai muuta, niin hänen sinun mukaasi pitäisi vielä avata ovet jopa miehille? 

Vierailija
175/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöljät.

Nykyään naiset on tottunut niin vähään niin olis ihan hiton helppo tehdä vaikutus kun joku oven avaaminen riittäisi siihen. Tai euron kahvikupin tarjoaminen. Normaali huomiointi.

Mutta miehet ihan tasan arvon nimissä ei tee mitään ja sit ulisevat kun ei saa naista.

Päälle kolmekymppisenä aloin seurustelemaan miehen kanssa, joka otti aina automaattisesti itselleen kannettavaksi painavimmat ostokset ja mä olin ihan hämillään.

Niin, onhan se ärsyttävää, että pitää erikseen sanoa miehelle, että otappa tää kori ja otappa tää kauppakassi kuin pienelle pojalle..

Vierailija
176/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jotkut ei avaa? Kyllä mun kokemuksen mukaan avaa. Jo teininä ne jättihousuiset pojat avasi ovet.

Turha tätä tosielämän kokemusta alapeukutella.

Tosiaan jo teini-ikäisenä pojat avasi ovet, ne jättihousuiset ja leson näköiset hopparitkin. Ja niin tekee myös nykyiset nuoret miehet ja teinipojat. 

Olen huomannut saman. Myös osa naisista avaa oven. Kännykkään tuijottelijat eivät yleensä avaa ovia.

Varmasti totta. Toki itse kullakin tulee syystä tai toisesta katsottua puhelinta, mutta asiaa tarkkailtuani olen tehnyt sellaisen havainnon, että reels-koukussa olevat ihmiset ovat itsekeskeisempiä ja ottavat heikommin muita huomioon. Aivot varmaan viritetty siinä lyhytvideoihin addiktoituessa niin, että hankalampi huomioida ympäristöä.

Vierailija
177/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, monet miehet avaa naiselle oven kaupoissa, työpaikoilla jne niin miten joku muka treffeillä edes ei avaa 😄 Noh ihan varmasti ei toisia treffejä tule, heh

Vierailija
178/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on Suomessa iltapäivälehdet julistaneet itsenäisen naisen halveksimiseksi ja alistamiseksi!

Sitä saatte mitä feministeiltä tilasitte. 

Mee sinne hikikomeroon minkä olet tilannut.

Vierailija
179/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oven avaamisesta naiselle  ei ole kyse tasa-arvosta vaan kohteliaisuudesta.

Ja se, että mies maksaisi ensitreffeillä kahvittelun, kertoo myös kohteliaisuudesta. 

Hyvällä mielellä nainen tarjoaa seuraavalla kerralla. Se on tasa-arvoa. 

Eli miehen pitää kantaa taloudellinen riski deittailussa? Jos ei tule 2.treffejä, jää jokaisesta kontaktista myös taloudellisesti tappiolle. 

Aika harva nainen on sellainen, että 1.kohtaamiselle olisi valmis rahoittamaan hänen ulkoilutarpeitaan. 

Jos mä olen kiinnostunut jonkun seurasta niin mä kyllä voin piffaa sen kahvin, lonkeron tai muun, ja  jos otan jonkun kotiini niin kyllä mielellään kestitsen. Eilen kävin kaupassa ja ostin jäätelöä ja soitin kaverille tuleeko pihalle syömään. Meni muutama euro enkä tästä mitenkään kostunut, oli mukava nähdä ja höpötellä jäätelön ääressä.

Ja olen itsekin köyhyysrajan alapuolella mutta jos mä seuraa kaipaan niin se on ihan ok tarjota se kahvi, jätski, pitsa tai joku muu,se on vaan normaalia inhimillisyyttä.

Mikä ihmeen taloudellinen riski? Ei kukaan kai sua ryöstämässä ole ja jos joku kahvi ja pulla on sulle taloudellinen riski niin älä deittaile ihmisiä jotka olettaa että se euron kupponen ei sun taloutta kaada. Tai sit sano siitä.

Ja miksi siitä jäisi tappiolle ylipäätään? Jos ei natsannut niin tiedätpähän ainakin.

Jessus sentään.

Itselläni on tilillä ihan runsaasti pitoa, velaton asunto jne. 

Mutta ymmärrän silti alkuperäisen kommentoijan pointin ja olen samaa mieltä asiasta. Taloudellinen riski se euronkin menetys on. Kyse on potentiaalisesta saavutettavasta tuotosta. Kaikki deitit eivät välttämättä ole edes sen euron riskin arvoisia. Esimerkiksi tilanteessa, missä on mahdollista mennä deiteille useamman muun henkilön kanssa, ei välttämättä ole tarvetta panostaa sen yhden tapaamiseen edes sitä. 

Taloudellisen riskin käsitteen ymmärtäminen on ihan perusedellytys, jos aikoo joskus olla muuta kuin köyhä. 

-Eri

Pitäskö sit tyytyä lenkkitreffeihin ja koittaa päteä ihan vaan omalla persoonalla?

Veikkaan ettei onnistu sekään.

Vierailija
180/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu, mutta oli testi työhaastatteville Samanaikaisesti ovea lähestyi lähetti iso paketti kannettavanaan.

Tarkoitus oli tarkkailla avasiko työhaastatteluun tuleva oven vai ei.

Työntekijät ovat myös työpaikkansa mainos! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi