Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen mies ei edes treffeillä avaa ovea

Vierailija
07.08.2026 |

Odotin oikein hetken, että jospa mies ymmärtäisi avata, vaan kun ei avannut, niin avasin sitten itse tälle herralle oven. Lähetti viestin, että haluaa tavata uudestaan, eli ei ollut kyse siitä, että mies ei ollut kiinnostunut. Naiset huomaavat tällaiset pienet jutut, siksi miesten kannattaisi kiinnittää niihin huomiota.

Kommentit (297)

Vierailija
201/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toksinen feminismi tappaa kaikki halut olla herrasmies. Herrasmiesmäisyyden aika sijoittui siihen aikakauteen, kun naiset eivät olleet toksisia miehiä kohtaan, vaan osasivat käytöstavat ja olla pehmeän naisellisia mekoissa eikä mitään tatuoituja kiroilevia merimiehiä.

Saako olla vanha tai vammainen tai sairas, ettâ sä avaat oven?

Silloinhan juuri pitää avata ovi.

Moukkamaiset ihmiset ovat kammottavia, ja moukat rynnii kaikkialle toisten ohi eivätkä huomioi esim. vanhuksia, sairaita/vammaisia, lapsia...

Minä menetän ihan kaverisuhteessakin kunnioitusta ihmiseen, jos huomaan korostunutta itsekeskeisyyttä ja muiden huomioimattomuutta. Näillä tyypeillä miehet samaa kaliiberia, ja molempien itsekkyydestä johtuvia parisuhdedraamoja.. eli aika karseita ihmisiä.

Nainen sivusta 

Nämä ovat niitä ihmisiä ketkä juoksevat kaupassa muiden ohi jos uusi kassa avautuu ja laittavat kauppakärrynsä eteen niin ettei pääse pakkaamaan ostoksiaan. Niinkuin olisi kohteliasta vähän katsoa ympärilleen.

Vierailija
202/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä avaan oven vaimolle. Sekä kannan painavammat kauppakassit jne. 

Kulkiessani yksin, en avaa ovea yhdellekään. Enkä pidä auki vaunullisille tmv. 

Rakastan vaimoani, mutta tuntemattomia naisia pidän täysin yhdentekevinä. Kuten miehiäkin. Sitten taas kollegoille ja kavereille tietysti availlaan ja autetaan puolin ja toisin. 

Todella outoa. Miten ihminen ei saa hyvää mieltä siitä, että tekee pienen palveluksen kanssaeläjälle? 

Siten, että niistä kanssaeläjistä ei ole itselleni mitään hyötyä. Ihan sama, olisiko heitä siinä, vai ei. Yleensä parempi, jos ei olisi. 

Olet siis itsekeskeinen k-pää. Käytöksesi on tällöin täysin ymmärrettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin märistään tasa-arvoa ja sitten kun saadaan tasa-arvoa, niin märistään, ettei me tämmöistä tasa-arvoa tarkoitettu.

Kyllä se kiinnittää huomiota, kun tuntemattomat miehet availevat mulle ovia tuon tuosta, mutta sitten mies joka on pyytänyt treffeille ei viitsi avata.

Varsinkin nuoremmat naisoletetut tasa-arvovouhottajat suuttuvat tuosta miesoletettujen ovenavaamistapahtumasta.

Ahaa. Ja koska nuoret käyttäytyvät näin, et sitten kostoksi avaa ovea mummoillekaan? Oletpas fiksu.

Vierailija
204/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan ikuisesti, kun mulle avasi oven komea mies Helsingissä rautatieasemalla. 

Ja muistan kun kaupassa hyllyttäjä huomasi, kun mun hanska putosi ja toi sen mulle. 

Olen sosiaalinen foobikko, joten jäi mieleen. 

Ilahduin kovasti edellä mainituista kohteliaisuuksista, että avasin yliopistolla oven siivoojalle (siivousvälineitä mukana) vaikka ahdistikin. Sittemmin jopa minä pystyn avaamaan oven, jos tarve vaatii. 

Unohtui myös mainita, että Viikissä asui Salkkari-näyttelijä samassa kerrostalossa kuin minä ja hän aina tervehti kaikkia asukkaita ja avasi oven tarvittaessa. 

Vierailija
205/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni avasi minulle ovet. Se nyt on itsestään selvyys, eikä anna lisäpisteitä. 
Mutta se, mikä minuun teki vaikutuksen oli aina taakse jättäytyminen. Eli jos oviaukko oli leveä kahdelle ihmiselle, niin hän silti päästi minut edes 20 cm edeltä. Tms.

Moukkamiset miehet eivät pääse toisille treffeille. 

Narsistinaisen tunnistaa siitä että kohteliaisuudesta hän ei kiitä tai ole vastavuoroisesti kohtelias, koska se on itsestäänselvyys hänen korkeudelleen että häntä palvellaan.

Äläs nyt itse itse maalaile keksittyjä kuvia. Totta kai parisuhde on aina vastavuoroinen. 

Btw. Tuossa tekstissä kerroin vain sen, mikä teki minuun vaikutuksen. Nyt olemme olleet naimiss 13 vuotta ja yhä vielä miehellä on käytöstavat.

Vierailija
206/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovien availu ym. pokkurointi on vanhaa tapakulttuuria. 

Toisaalta, niin on kaksintaistelutkin, jos mies kokee daaminsa, tai omaansa, kunniaa loukatun. Jostain syystä kuitenkin, jos miehenä tuollaisessa tilanteessa isken toista miestä hansikkaalla naamaan ja vaadin taistelua kuolemaan asti, alkaa hirveä huuto väkivaltaisuudesta. 

Oletattavasti siis aikajanan siirtyessä etäämmäksi tapojen alkuhetkestä, ne alkavat tippua pois kartalta. Tuo pokkurointi siis todennäköisesti on ihan kohta myös pois länsimaisen tapakulttuurin piiristä. 

Mulle kelpaisi mies, joka taistelisi kuolemaan kunniani puolesta! Saattaisin jopa raottaa jalkoja sen jälkeen.

Minkä kunnian? Kukaan mies ei kuolisi puolestasi suojellakseen sinua menneisyytesi virheiden häpeältä.

Vierailija
207/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan vaimoani, mutta tuntemattomia naisia pidän täysin yhdentekevinä. Kuten miehiäkin. Sitten taas kollegoille ja kavereille tietysti availlaan ja autetaan puolin ja toisin. 

Ihme ettei vaimosi ole jättänyt sua jo. Ihme moukka.

Vaimo luultavasti samaa kaliiberia.

Maailmassa tapahtuva pahuus on korostuneesti miesten tekemää, ja naisissa on sitten jonkin verran sellaisia ällöttäviä tyyppejä, jotka hyväksyy miehiltä pahat teot, kunhan he itse vaan ovat miehen suosiossa ja saavat materiaa/huomiota jne. 

Vierailija
208/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa viedä nainen deiteille vain paikkaan, missä on liukuovia. Ei tarvitse niin stressata tuosta asiasta. Esim. kauppakeskukset ja liikenneasemat on hyviä. 

Vierailija
209/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ikinä jää miehiltä avaamatta ovi kun kuljen Lolitavaatteissa kaupungilla 😀 En kylläkään harrasta treffailua, on poikaystävä. 

Vierailija
210/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa tapahtuva pahuus on korostuneesti miesten tekemää, ja naisissa on sitten jonkin verran sellaisia ällöttäviä tyyppejä, jotka hyväksyy miehiltä pahat teot, kunhan he itse vaan ovat miehen suosiossa ja saavat materiaa/huomiota jne. 

Termi, mitä haet on "menestyjä". 

Vastavuoroisesti on sitten kasapäin uhriutuvia uikuttajia. Niitä, joille pitää avata ovet, joita pitää silitellä ja kertoa, miten kaikki on hyvin jne.

Vierailija
211/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin keväällä kantamassa talvirenkaita varastoon. Turkkilainen mies naapuritalosta tuli vaatimaan, että saa kantaa ne mun puolesta. Oli kyllä ihana mies. Toivotteli vielä hyvät päivänjatkot.

Panitteko?

Vierailija
212/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä suomalainen nainen jalkoja 😄

Teillä on tässäkin asiassa hankaluuksia päättä, että kummin se sitten on?

Vierailija
213/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, monet miehet avaa naiselle oven kaupoissa, työpaikoilla jne niin miten joku muka treffeillä edes ei avaa 😄 Noh ihan varmasti ei toisia treffejä tule, heh

Ehkä ihan hyvä molemmille osapuolille. Tuollaisella naisella on varmasti tuhansia muitakin ääneen sanomattomia sääntöjä mitättömistä asioista, joiden rikkomisesta seuraa välitön suhteen päättyminen. Parempi mennä eri teitä heti kuin hukata aikaa ja resursseja tuollaiseen naiseen. 

Vierailija
214/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon kannattajat avaavat jokainen omat ovensa. Tasa-arvoa vastustavat miehet avaavat naiselle ovia. 

Sun maailmasi olisi täynnä ruuhkia. Jokainen avaisi oman ovensa ja paukauttaisi kiinni takaatulevan edessä. Kiva jossain rautatieaseman ruuhkassa kulkea eteenpäin, kun avatusta ovesta pääsee kerralla vain yksi henkilö. Ja kutsut tätä tasa-arvoksi?

Vierailija
215/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, monet miehet avaa naiselle oven kaupoissa, työpaikoilla jne niin miten joku muka treffeillä edes ei avaa 😄 Noh ihan varmasti ei toisia treffejä tule, heh

Ehkä ihan hyvä molemmille osapuolille. Tuollaisella naisella on varmasti tuhansia muitakin ääneen sanomattomia sääntöjä mitättömistä asioista, joiden rikkomisesta seuraa välitön suhteen päättyminen. Parempi mennä eri teitä heti kuin hukata aikaa ja resursseja tuollaiseen naiseen. 

Jokaisella naisella on tuhansia kirjoittamattomia sääntöjä. Jokainen niistä tarkoittaa automaattista hylkäystä. Eivät yksinkertaisesti ole sen vaivan arvoisia.

Vierailija
216/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi kerran näin ja naurahdin miehelle että meinaatkos nyt avata oven mulle vai lähdenkö kotiin. Ulkomailla tälläistä ei tapahtuis IKINÄ

Suomessa miehet on opetettu tasa-arvoon. 

Sä olmi et edes ymmärrä koko käsitettä.. 🤦‍

Vierailija
217/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termi, mitä haet on "menestyjä". 

Vastavuoroisesti on sitten kasapäin uhriutuvia uikuttajia. Niitä, joille pitää avata ovet, joita pitää silitellä ja kertoa, miten kaikki on hyvin jne.

Ei... 

Mutta en jaksa tämän enempää tuhlata energiaani ihmiseen, jolle on olemassa vain tuollaiset surkeat ääripäät kuin "välinpitämätön menestyjä" tai sitten joku uhriutuva uikuttaja.

Vierailija
218/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on lähempänä ovea, niin miksi miehen pitäisi avata ovi?

Vierailija
219/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon kannattajat avaavat jokainen omat ovensa. Tasa-arvoa vastustavat miehet avaavat naiselle ovia. 

Sun maailmasi olisi täynnä ruuhkia. Jokainen avaisi oman ovensa ja paukauttaisi kiinni takaatulevan edessä. Kiva jossain rautatieaseman ruuhkassa kulkea eteenpäin, kun avatusta ovesta pääsee kerralla vain yksi henkilö. Ja kutsut tätä tasa-arvoksi?

Useimmat ihmiset käyttäytyvät juuri kuvailemallasi tavalla

-eri

Vierailija
220/297 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan ikuisesti, kun mulle avasi oven komea mies Helsingissä rautatieasemalla. 

Ja muistan kun kaupassa hyllyttäjä huomasi, kun mun hanska putosi ja toi sen mulle. 

Olen sosiaalinen foobikko, joten jäi mieleen. 

Ilahduin kovasti edellä mainituista kohteliaisuuksista, että avasin yliopistolla oven siivoojalle (siivousvälineitä mukana) vaikka ahdistikin. Sittemmin jopa minä pystyn avaamaan oven, jos tarve vaatii. 

Unohtui myös mainita, että Viikissä asui Salkkari-näyttelijä samassa kerrostalossa kuin minä ja hän aina tervehti kaikkia asukkaita ja avasi oven tarvittaessa. 

Että mielestäni aitoa kohteliaisuutta on se, että kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin. Riippumatta siitä hyötyykö ihmisistä vai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi