Suomalainen mies ei edes treffeillä avaa ovea
Odotin oikein hetken, että jospa mies ymmärtäisi avata, vaan kun ei avannut, niin avasin sitten itse tälle herralle oven. Lähetti viestin, että haluaa tavata uudestaan, eli ei ollut kyse siitä, että mies ei ollut kiinnostunut. Naiset huomaavat tällaiset pienet jutut, siksi miesten kannattaisi kiinnittää niihin huomiota.
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Suomi-naiset saavat avata ovensa itse ja maksaa kahvinsa . Muiden kanssa on eri asia koska silloin pelataan vanhoilla sännöillä ja herrasmies säänmöt tulevat kunniaan. Näin ainakin minun kohdallani, mutta en deittaile enään joten ei tarvitse miettiä näitä. Omalle naiselleni olen aina kohtelias ja hän myös osaa arvostaa ja palkita tämän omalla tavallaan.
Miten pihalla voitkaan olla.. Kuvittelet ihan tosissasi, että vain suomalaiset naiset ovat tasa-arvoon uskovia, moderneja naisia? Että kaikkialla ulkomailla naiset ovat "kuten ennen". Sääliksi käyt kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vanha juttu, mutta oli testi työhaastatteville Samanaikaisesti ovea lähestyi lähetti iso paketti kannettavanaan.
Tarkoitus oli tarkkailla avasiko työhaastatteluun tuleva oven vai ei.
Työntekijät ovat myös työpaikkansa mainos!
Vastaavanlainen testi tehtiin aikanaan asiakkaan tilauksesta. Tässä tapauksessa se oven avannut pääsi puhutteluun ja kertaamaan, miksi "läheteille" ei avata ovia ko. toimitalossa. Vinkki: maailman vanhin kikka päästä lukituista ovista sisään on tekeentyä lähetiksi, tai "kädet täynnä" -tavaraa henkilöksi.
Vierailija kirjoitti:
Toksinen feminismi tappaa kaikki halut olla herrasmies. Herrasmiesmäisyyden aika sijoittui siihen aikakauteen, kun naiset eivät olleet toksisia miehiä kohtaan, vaan osasivat käytöstavat ja olla pehmeän naisellisia mekoissa eikä mitään tatuoituja kiroilevia merimiehiä.
Se, että et saa naisilta seksiä, ei tarkoita naisten olevan toksisia.
PS. Et olisi minään aikakautena saanut seksiä ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Miehelle treffit on sama kuin paskalla käyminen.
Uliseeko se kun joutui maksamaan vessapaperista vaikka tuli vaan paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä avaan oven vaimolle. Sekä kannan painavammat kauppakassit jne.
Kulkiessani yksin, en avaa ovea yhdellekään. Enkä pidä auki vaunullisille tmv.
Rakastan vaimoani, mutta tuntemattomia naisia pidän täysin yhdentekevinä. Kuten miehiäkin. Sitten taas kollegoille ja kavereille tietysti availlaan ja autetaan puolin ja toisin.
Tää taas on mulle yksi tärkeä kriteeri miestä valitessa, että miten mies kohtelee muita - myös tuntemattomia ja niitäkin, joista ei hyödy mitään.
Ei mikään virheetön pyhimys tarvitse tietenkään olla, ei kukaan ole, mutta asenne ja käytös noin yleisesti.
Minä naisena olisin ihan tyytyväinen, jos oma mies kohtelee tuntemattomia naisia kuin pskaa, mutta minua ja tuttuja hyvin.
Tämän palstan perusteella se ainakin kun tuppaa yleensä menemään just toisinpäin.
Mulle ei kelpaisi mies, joka kohtelee muita kuin pskaa.
Mutta odotat miehen hyväksyvän naisen, joka kohtelee muita kuin pskaa...
Häh? En ottaisi kaverikseni sellaista naista, joka kohtelee muita kuin pssskaa.
Miksi kuvittelet, että haluaisin viettää aikaani huonojen tyyppien kanssa? On vain noloa, jos ei osaa käytöstapoja.
Niinkö? Ne muita potkivat ja kiusaavat ovat todella suosittuja. Ja kiltisti teette perässä. Käsky käy "Potkaise" ja sähän potkaiset...
Tyttelit, sitä saa mitä tilaa, olette pikkasen liikaa aukoneet päätänne. Huomaan kuinka te teinit julkisissa suorastaan kiusaatte ja ilveilette ujompien poikien kustannuksella. Suuret tussuripset tutisten tekokynnet sojottaen ja pyrstö keikkuen.
Aikanaan oli ihana tunne, kun jopa tuntematon mies avasi oven, saattoipa hipaista olkapäästä! Nythän moinen vetäisi miehen raastupaan ja napsahtaisi syyte seksuaalisesta häirinnästä.
N66 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi-naiset saavat avata ovensa itse ja maksaa kahvinsa . Muiden kanssa on eri asia koska silloin pelataan vanhoilla sännöillä ja herrasmies säänmöt tulevat kunniaan. Näin ainakin minun kohdallani, mutta en deittaile enään joten ei tarvitse miettiä näitä. Omalle naiselleni olen aina kohtelias ja hän myös osaa arvostaa ja palkita tämän omalla tavallaan.
Miten pihalla voitkaan olla.. Kuvittelet ihan tosissasi, että vain suomalaiset naiset ovat tasa-arvoon uskovia, moderneja naisia? Että kaikkialla ulkomailla naiset ovat "kuten ennen". Sääliksi käyt kyllä.
Tännehän tulee säännöllisesti viestejä, joissa kirjoittaja kertoo tapailevansa vain ulkomaalaisiaaa naisia tai ettei tapaile enää suomalaisia naisia, tai on herrasmies vain ulkomaaalaisille naisille tai mitä ikinä.
Itseäni aina hieman huvittaa ne viestit, kun ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku palstamies tapailee tai ei tapaile, ja huvittaa se heidän usko siihen, että ketään kiinnostaisi. Tai siksi kai ne tänne kirjoittaa nuita viestejä, kun kuvittelevat jotakuta kiinnostavan?
Vierailija kirjoitti:
Lopetin, kun tasa-arvoa vaativat naisetkaan ei avaa. Elämä opettaa.
Ahaa. Koska henkilöt A ja B ei avaa sulle ovea, sä kostat sen henkilöille C ja D. Oletpas fiksu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin märistään tasa-arvoa ja sitten kun saadaan tasa-arvoa, niin märistään, ettei me tämmöistä tasa-arvoa tarkoitettu.
Oven avaamisesta naiselle ei ole kyse tasa-arvosta vaan kohteliaisuudesta.
Ja se, että mies maksaisi ensitreffeillä kahvittelun, kertoo myös kohteliaisuudesta.
Hyvällä mielellä nainen tarjoaa seuraavalla kerralla. Se on tasa-arvoa.
Eli miehen pitää kantaa taloudellinen riski deittailussa? Jos ei tule 2.treffejä, jää jokaisesta kontaktista myös taloudellisesti tappiolle.
Aika harva nainen on sellainen, että 1.kohtaamiselle olisi valmis rahoittamaan hänen ulkoilutarpeitaan.
Jos mä olen kiinnostunut jonkun seurasta niin mä kyllä voin piffaa sen kahvin, lonkeron tai muun, ja jos otan jonkun kotiini niin kyllä mielellään kestitsen. Eilen kävin kaupassa ja ostin jäätelöä ja soitin kaverille tuleeko pihalle syömään. Meni muutama euro enkä tästä mitenkään kostunut, oli mukava nähdä ja höpötellä jäätelön ääressä.
Ja olen itsekin köyhyysrajan alapuolella mutta jos mä seuraa kaipaan niin se on ihan ok tarjota se kahvi, jätski, pitsa tai joku muu,se on vaan normaalia inhimillisyyttä.
Mikä ihmeen taloudellinen riski? Ei kukaan kai sua ryöstämässä ole ja jos joku kahvi ja pulla on sulle taloudellinen riski niin älä deittaile ihmisiä jotka olettaa että se euron kupponen ei sun taloutta kaada. Tai sit sano siitä.
Ja miksi siitä jäisi tappiolle ylipäätään? Jos ei natsannut niin tiedätpähän ainakin.
Jessus sentään.
Itselläni on tilillä ihan runsaasti pitoa, velaton asunto jne.
Mutta ymmärrän silti alkuperäisen kommentoijan pointin ja olen samaa mieltä asiasta. Taloudellinen riski se euronkin menetys on. Kyse on potentiaalisesta saavutettavasta tuotosta. Kaikki deitit eivät välttämättä ole edes sen euron riskin arvoisia. Esimerkiksi tilanteessa, missä on mahdollista mennä deiteille useamman muun henkilön kanssa, ei välttämättä ole tarvetta panostaa sen yhden tapaamiseen edes sitä.
Taloudellisen riskin käsitteen ymmärtäminen on ihan perusedellytys, jos aikoo joskus olla muuta kuin köyhä.
-Eri
Pitäskö sit tyytyä lenkkitreffeihin ja koittaa päteä ihan vaan omalla persoonalla?
Veikkaan ettei onnistu sekään.
Ei mitenkään huono idea. Lenkkitreffeillä selviää myös samalla deitin kondis. Jos jaksaa hölkätä samaa tahtia ja keskustella samalla, kondis on riittävä. Säästyy puolin ja toisin ikäviltä ylläreiltä sitten myöhemmin. Aika moni hoikkakin daami on osoittautunut vaatteiden pudottua aivan lihaksemattomaksi. Siinä joutuu tekemään mielikuvaharjoituksia, että saa homman maaliin.
Kaikki miehet jotka tälläisiin kirjoittaa on sinkkuja, eikä ole naisrintamalla onnistanut. Ystävilläni on miehiä, jotka huomioivat ja kohtelevat naisiaan upeasti, ihan ensimetreiltä asti ja edelleen pitkissä suhteissaan. Nämä miehet eivät tällä ajattelulla koskaan tule saamaankaan naista ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu tilanteesta. Esimerkiksi jos treffeillä mennään teatteriin ja teatterin sisällä on tungosta, kannattaa miehen mennä ensin ja raivata daamille tietä.
No, silloinkaan se mies ei pääse ovesta sisälle sitä ensin avaamatta.
Kokemuksesti vain kertoo miehistä, joita olet treffaillut. Kannattaisi ylläpitää vähän tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko se oven avaaminen naisille jotenkin vaikea työ itse tehtäväksi?
Mahdoton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan vaimoani, mutta tuntemattomia naisia pidän täysin yhdentekevinä. Kuten miehiäkin. Sitten taas kollegoille ja kavereille tietysti availlaan ja autetaan puolin ja toisin.
Tää taas on mulle yksi tärkeä kriteeri miestä valitessa, että miten mies kohtelee muita - myös tuntemattomia ja niitäkin, joista ei hyödy mitään.
Ei mikään virheetön pyhimys tarvitse tietenkään olla, ei kukaan ole, mutta asenne ja käytös noin yleisesti.
Minä naisena olisin ihan tyytyväinen, jos oma mies kohtelee tuntemattomia naisia kuin pskaa, mutta minua ja tuttuja hyvin.
Tämän palstan perusteella se ainakin kun tuppaa yleensä menemään just toisinpäin.
Mulle ei kelpaisi mies, joka kohtelee muita kuin pskaa.
Mutta odotat miehen hyväksyvän naisen, joka kohtelee muita kuin pskaa...
Häh? En ottaisi kaverikseni sellaista naista, joka kohtelee muita kuin pssskaa.
Miksi kuvittelet, että haluaisin viettää aikaani huonojen tyyppien kanssa? On vain noloa, jos ei osaa käytöstapoja.
Niinkö? Ne muita potkivat ja kiusaavat ovat todella suosittuja. Ja kiltisti teette perässä. Käsky käy "Potkaise" ja sähän potkaiset...
Ai sellaset tutttavapiirit sulla?
No, kiva kun kerroit! Kaikenlaisia sitä onkin... Tai Niuvanniemen harhaosastolta päivää, sekin mahis netissä aina :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kannattaisi pienten juttujen sijaan kiinnittää huomiota isoihin juttuihin, niin ei tarvitsisi palstalla aina itkeä siitä kuinka mies pettää tai hakkaa tai jotain pahempaa.
Enpä ole ikinä itkenyt tuollaista. Tai muutenkaan ulisssut mitään "miehet sitä ja miehet tätä"-juttuja. Never. Ei kuulu ollenkaan mun tyyliin eikä maailmankuvaan.
Ja kyllä, kiinnitän huomioni pieniin juttuihin, ja mm. oven avaaminen tärkeää.
Tämän paskaketjun otsikko on Suomalainen mies ei edes treffeillä avaa ovea ja täynnä tissitelineiden vinkumista, miten jonkun yhden miehen väitetty tekeminen koskee kaikkia miehiä.
Ei ole väitetty koskevan kaikkia miehiä. Ymmärtäisit tämän, jos osaisit lukea.
Mä muistan ikuisesti, kun mulle avasi oven komea mies Helsingissä rautatieasemalla.
Ja muistan kun kaupassa hyllyttäjä huomasi, kun mun hanska putosi ja toi sen mulle.
Olen sosiaalinen foobikko, joten jäi mieleen.
Ilahduin kovasti edellä mainituista kohteliaisuuksista, että avasin yliopistolla oven siivoojalle (siivousvälineitä mukana) vaikka ahdistikin. Sittemmin jopa minä pystyn avaamaan oven, jos tarve vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet jotka tälläisiin kirjoittaa on sinkkuja, eikä ole naisrintamalla onnistanut. Ystävilläni on miehiä, jotka huomioivat ja kohtelevat naisiaan upeasti, ihan ensimetreiltä asti ja edelleen pitkissä suhteissaan. Nämä miehet eivät tällä ajattelulla koskaan tule saamaankaan naista ja hyvä niin.
Silti sinäkin täällä trollaamassa
Vierailija kirjoitti:
Eletään tasa-arvossa. Avaa ja maksa itse. En ole sun palvelija.
Heh, taas olmi, joka ei ymmärrä tasa-arvoa 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettei vaimosi ole jättänyt sua jo. Ihme moukka.
Onko se oven avaaminen naisille jotenkin vaikea työ itse tehtäväksi?