Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotaan, että kyllä hyviä miehiä on jäljellä kaikenikäisissä, mutta millaisia ja mistä niitä löytää?

Vierailija
01.08.2026 |

Olen kolmekymppinen ja ollut jo 7 vuotta sinkkuna pitkän parisuhteen päätettyä. Olen yrittänyt löytää uuden puolison käymällä eri tapahtumissa, nettideiteillä ja ihan vaan juttelemalla ihmisille, mutta ei vaan nappaa. En tavoittele ihmeellistä ulkonäköä tai ammattia, vaan tärkeintä on, että henkilön seurassa on hyvä olla, ja hän haluaa ymmärtää mulle tärkeitä asioita ja päinvastoin.

Aina kun joku hyvä löytyy, niin saan kuulla henkilön olevan varattu. En löydä yhtäkään sinkkua, jonka kanssa ajatukset menisivät yks yhteen. Alan oikeasti uskoa, että yhtään hyvää ei enää ole jäljellä omassa ikäluokassa. On vaan kaikenlaista perässä vedettävää hiihtäjää, jonka seurassa väsyn.

Täälläkin palstalla on sanottu, että kyllä hyviä miehiä löytyy kaikista ikäluokista. Mutta mitä tällä tarkoitetaan, ja mistä heidät löytää? Tunnetko jonkun hyvä kolmekymppisen (tai jotain 25-45 v väliltä) sinkun, ja millainen hän on tai missä hänet voisi tavata?

Vinkkejä kaivataan tositarkoituksella! Itse voin hoitaa puhumisen ja ulospyytämisen, jos vaan toinen osaa jotenkin viestittää, että on vapaa ja kiinnostunut!

Kommentit (485)

Vierailija
401/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 38 vuotias, ja asun PK-seudulla "keskiluokkakuplassa". Kaikilla ystävilläni on mies, ja sen verran mitä minä pystyn vierestä päättelemään, niin ne miehet vaikuttaa olevan ihan hyväluonteisia ja mukavia tyyppejä. 

Eli kyllä niitä ihan OK miehiä näyttäisi olevan vaikka kuinka. En valitettavasti osaa kyllä sanoa, mistä sinun kannttaisi sellaista lähteä etsimään, kun en ole deittailuhommia harrastanut yli 10 vuoteen. 

Onko ystäväsi löytäneet puolisonsa kolmekymppisenä? Koska mun pointti on juuri, että kolmekymppisenä vapaita ja kiinnostavia miehiä on vaikea löytää, kun en niihin juuri törmää. Ne joihin törmään, ovat usein jo parisuhteessa ( ja ovat olleet pitkään). Eli se, että tiedät paljon kolmekymppisiä varattuja ei tuo tähän keskusteluun minkäänlaista argumenttia.

Ap

Mun tuttavapiirissä ihmiset on löytäneet 30-40v välillä puolison Tinderistä, Bumblesta, baarista. Eli kaikista niistä paikoista, joita tässä ketjussa on paheksuttu ja väitetty, ettei niistä löydä ainakaan hyvää miestä. :)

No, nuo miehet on kaikki hyviä, ja kaikki ovat nyt jo naimisissa ja/tai saaneet vauvankin. Tinderistä toisensa löytänyt 30+ pari oli tosin lapsensa jo tehnyt, eli elävät nyt naimisissa olevan (uus)perheen elämää ilman toivetta lisälapsista. Bumblesta toisensa löytänyt 35+ pari oli molemmat lapsettomia, nyt naimisissa ja pienen lapsen vanhempia. Baarista toisensa löytänyt 30+ nainen ja hieman alle 30v mies ovat nyt kihloissa ja menossa naimisiin, pienen vauvan vanhempia. Naisella oli ennestään kaksi lasta. Nyt siis molemmat jo 30+, ja tuo Tinderistä löytänyt pari on jo nelissä kymmenissä. 

Nämä siis Helsingistä. Hyviä miehiä, mutta toki sitä saa rajata itseltä ne kuumimmat parinhakupaikat kuten deittiapit ja baarit pois. Tänä kesänä tanssittiin myös veljeni häitä, joka aiemmin vastusteli Tinderiä, mutta lopulta sinne mennessään löysikin sieltä vaimonsa. He tosin olivat tavatessaan 20+ eivätkä helsinkiläisiä, joten ei kuulu tähän keskusteluun.

Vierailija
402/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee vaikka lista millainen hyvä mies sinun mielestäsi on, aloita vaikka 100 kohdalla, ja sitten vaan toteat ettet tyydy vähempään. Jossain vaiheessa tuo mies kävelee sinua vastaan ja sitten menette naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain sellaisista paikoista, joissa ihmiset kehittävät itseään kokonaisvaltaisesti ja ovat kiinnostuneita henkisestä kasvusta. Esimerkiksi mindfulness- ja meditaatiopiireistä, jooga- ja hyvinvointiyhteisöistä, erilaisista itsensä kehittämisen kursseista, kirjallisuus- ja keskusteluryhmistä, luovuuteen liittyvistä yhteisöistä, retriiteistä, vapaaehtoistoiminnasta sekä harrastuksista, joissa ihmiset pyrkivät oppimaan uutta ja kasvamaan ihmisenä. 

Noista paikoista löydät pelkkiä naisia, ja nekin viirapäitä.

Vierailija
404/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, että tuntuu, että kaikki vähänkään mielenkiintoiset ovat heti eron jälkeen uudessa suhteessa. Eivät välttämättä kauhean hyvässä tai vahvassa suhteessa, mutta suhteessa heti kuitenkin.

Voi kunpa löytäisin jonkun, joka kykenee olemaan myös yksin, ja joka ei ryntää suhteeseen vaan suhteen takia, vaan oikeasti haluaisi löytää itselleen sopivan rinnalleen. Näitä ei tunnu vaan olevan.

Ap

Hyvät ihmiset päätyy uuteen suhteeseen nopeasti vaikka osaisivat olla yksinkin, koska tottakai hyvään isketään kiinni.

Yksi tuttu mies joutui eroamaan vaimostaan kun vaimon krooninen pettäminen kävi ilmi. Miehellä ei ollut aikomustakaan pariutua uudestaan, mutta nyt sillä on kumminkin uusi naisystävä. Mies latasi tinderin ihan vaan nähdäkseen mitä se on, meni kävelytreffeille ensimmäisen matchinsa kanssa. Kertoi että kävelivät 2,5 h kun oli niin paljon juteltavaa ja "en mä ollut mitään vakavaa ajatellut mutta kun se on niin mukava ihminen!"

Eli et voi ajatella, että sinulle kelpaa vain joku joka eron jälkeen viettää säädetyn ajan yksin kelvatakseen sinulle. Joku ehtii sitten edellesi.

Ja useimmiten kun ero lopulta tapahtuu, kaikki "surutyö" on tehty jo. Jokaisessa tuntemassani erotapauksessa on kyllä yritetty pitkään saada liitto toimimaan, ja kun sitten lopulta erotaan, ei siinä ole enää mitään toipumista tai käsiteltävää, vaan on kyllä henkisesti valmis uuteen suhteeseen.

Enemmän yksin ihminen on siinä huonon liiton loppuvaiheessa kuin sinkkuna. Jos ajattelee henkistä yksin pärjäämistä.

Joo, varmasti näinkin on. Luulen kyllä, että on paljon hyviä tyyppejä, jotka eivät ole seurustelleet pitkään aikaan, jos koskaan, ja eivät ehkä osaa samalla tavalla viestittää olevansa vapaa ja haluavansa tutustua tarkemmin.

Noi, jotka hyppäävät nopeasti suhteeseen on yleensä tosi mukautuvaisia ja sopivat laajalle joukolle ihmisiä. Mutta ne reunalla olevat voivat olla täysiä timantteja, jos vaan onnistuu löytämään itselleen sopivalla tavalla erikoisen.

Tutustuin yhdessä työpaikassa hiljaiseen mieheen (varattu), josta kukaan muu ei oikein saanut mitään irti. Mutta me ollaan vaan täysin samalla aaltopituudella, ja en ole koskaan nauranut kenenkään kanssa niin paljon kuin hänen. Muut ei tätä ymmärrä, mutta meillä vaan kemiat pelaa yks yhteen. On edelleen mun hyvä ystävä!
Ap

"Noi, jotka hyppäävät nopeasti suhteeseen on yleensä tosi mukautuvaisia ja sopivat laajalle joukolle ihmisiä"

Noinhan se menee. Mitä keskiverrompi tyyppi olet kaikin puolin, niin sitä helpommin löydät sopivia kumppaneita, sillä kaltaisiasi on paljon ja keskivertouteen toisaalta myös kuuluu se parisuhde-elämä ja sen hakeminen erityisen kiinteästi. 

"Hyvä kumppani" on puhekielessä usein juurikin tosi mukautuvainen ja tavallinen, ja tietysti mukautuvuus ja joustavuus ovatkin hyviä piirteitä. 

Itse vaan en ole koskaan halunnutkaan olla mikään joka miehen nainen, joten ainoa mikä minua on koskaan kiinnostanut, on vain ne tietyt itselle sopivat oikeat tyypit. Sellaisen kohtaaminen on aikalailla tuurissaan, että milloin tapahtuu. Onnekkaimmat kohtaa sellaisen jo nuorena, toiset myöhemmin ja jotkut ei ehkä koskaan. 

No tämäkin on totta. Itsekkään en halua olla kaikkien mieleen, vaan lähinnä sellaisten, jotka on samalla aaltopituudella itseni kanssa. Ja se on kyllä aika tuurista kiinni, jos sitten sattuu löytämään juuri itselle sopivan, vapaan ja myös minusta kiinnostuneen tyypin.

Toisaalta mitä enempi ihmisille juttelee ja käy sielä täällä, niin se nostaa kyllä todennäköisyyksiä. Mutta helppoa tämä ei ole!

Ap

Joo, ehdottomasti pitää olla aktiivinen, jos haluaa jotain löytää.

Elämässä voi ajelehtia oikeisiin satamiin, mutta se vaatii sen, että pysyy liikkeessä. Nykyajan ihmisellä älypuhelimineen enempi riskinä passivoitua, jolloin ei tule ajelehtineeksi yhtään mihinkään, vaan jää paikalleen eikä elämä tapahdu.

Vierailija
405/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

> ei ole mitkään kovat kriteerit

Todellisuudessa erittäin tiukat kriteerit, jis 7 vuoden treffailujen ja muiden tapaamisten aikana ei yhtään kiinnostavaa.

Mutta hei, naisilla pitää kipinät sinkoilla ja perhosia tuntua vatsassa jo heti ens kohtaamisessa niin kuin elokuvissa. Ei voida ajatella että se tunne voi vahvistua myöhemmin

Kyllä monella se tunne alkaa ja vahvistuu vasta myöhemmin. Se selittää sen, miksi ajan kanssa kiinnostus herää työkaveriin, harrastuskaveriin, opiskelukaveriin tai muuhun tuttuun. Mutta naiset eivät ole sellaisia kuin miehet, jotka voivat deittailla ja harrastaa seksiä epäkiinnostavankin kanssa eikä se haittaa, ettei kiinnostusta, vetovoimaa ja kipinöitä ole. Joten jos tuntemattoman kanssa ei kipinöitä ole, se tarkoittaisi sitten kaverillista tutustumista kenties kuukausikaupalla niin, että juttu 99% todennäköisyydellä ei johda mihinkään. Sillä valtaosa tutuista on just niitä, joita tunnetaan vuosikausia ilman että kipinää syttyy missään vaiheessa.

Vierailija
406/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystäväsi löytäneet puolisonsa kolmekymppisenä? Koska mun pointti on juuri, että kolmekymppisenä vapaita ja kiinnostavia miehiä on vaikea löytää, kun en niihin juuri törmää. Ne joihin törmään, ovat usein jo parisuhteessa ( ja ovat olleet pitkään). Eli se, että tiedät paljon kolmekymppisiä varattuja ei tuo tähän keskusteluun minkäänlaista argumenttia.

Parisuhdemies on aina kiinnostavampi siksi koska joku on kouluttanut tätä vuosia. Mies joka on ottanut oppinsa naisista internetistä on roskaa, mies joka ei ole sotkenut päätään naisopeilla tai kavereita kuuntelemalla voi olla raakatimantti. Se että ihastut jonkun toisen mieheen kuulostaa siltä ettet ehkä ihan tiedä mitä juuri sinä haluat ja arvostat. Tämä mies voi olla hyvä malli sitä varten kun pohdit, millainen se sinun täydellinen miehesi on. Mutta ei se tämä toisen naisen mies ole. 

Sitä paitsi, kun pohdit oman täydellisen miehesi piirteitä, voit lisätä sinne kaikkea tämän miehen lisäksi. Vain taivas on rajana. Tee se lista ja luota siihen, että jumala tuo sinulle tämän miehen. Sitten kun se tapahtuu niin tiedät kyllä. Se mikä on sinulle tarkoitettua, et voi kävellä siitä ohi. 

Vierailija
407/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

> ei ole mitkään kovat kriteerit

Todellisuudessa erittäin tiukat kriteerit, jis 7 vuoden treffailujen ja muiden tapaamisten aikana ei yhtään kiinnostavaa.

Näistä seitsemästä vuodesta ekat pari meni erosta toipumiseen, sitten iski korona, enkä tavannut ketään missään. Nyt vasta pari vuotta olen alkanut aktiivisesti käydä paikoissa ja harrastaa.

Ja monta kiinnostavaa on tullut vastaan, mutta joko elämäntilanne tai -toiveet eivät natsanneet. Tai eivät olleet vapailla markkinoilla.

Joten ihan vaan rauha sinne!

Ap

ekat pari meni erosta toipumiseen…tämä kertookin jo paljon. 

Mun mielestä on nimenomaan tervettä ettei hyppää heti suhteesta seuraavaan vaan on hetken aikaa yksin. -eri

Vierailija
408/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdemies on aina kiinnostavampi siksi koska joku on kouluttanut tätä vuosia. Mies joka on ottanut oppinsa naisista internetistä on roskaa, mies joka ei ole sotkenut päätään naisopeilla tai kavereita kuuntelemalla voi olla raakatimantti. Se että ihastut jonkun toisen mieheen kuulostaa siltä ettet ehkä ihan tiedä mitä juuri sinä haluat ja arvostat. Tämä mies voi olla hyvä malli sitä varten kun pohdit, millainen se sinun täydellinen miehesi on. Mutta ei se tämä toisen naisen mies ole. 

Sitä paitsi, kun pohdit oman täydellisen miehesi piirteitä, voit lisätä sinne kaikkea tämän miehen lisäksi. Vain taivas on rajana. Tee se lista ja luota siihen, että jumala tuo sinulle tämän miehen. Sitten kun se tapahtuu niin tiedät kyllä. Se mikä on sinulle tarkoitettua, et voi kävellä siitä ohi. 

Sata kertaa mieluummin kyllä ihan vaan alkujaankin hyvin kasvatettu ja hyväluonteinen mies, ja/tai sitten sellainen joka on tajunnut kasvattaa itse itsensä siinä nuoruuden ohessa.

Mikään "toisen naisen kouluttama" ei kiinnosta pskaakaan, ja sitäpaitsi se toinen nainen on luultavasti kouluttanut mun näkökulmasta päin persetttä, kun sen toisen naisen tarpeet ei kuitenkaan ole samat kuin mulla. 

Vierailija
409/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saatavilla koska en halua parisuhdetta.

Näinhän se sinkuilla yleensä on. Tai jos halutaan, niin pitää olla valmiiksi 100 % yhteensopivat elämäntavat ja suhteen tuoda pelkkää positiivista elämään. Ei säätöä tai mitään vaikeaa. 

Tietysti. Hyvä ja toimiva suhde on juuri tuollainen. Ei hyvään suhteeseen kuulu "säätöä tai muuta vaikeaa", ja hyvä suhde todellakin tuo pelkkää positiivista elämään, useimmiten suhteen toimivuutta auttaa yhteensopivat elämäntavat. Hyvin järkeviä kriteereitä siis.

Vierailija
410/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta mitä enempi ihmisille juttelee ja käy sielä täällä, niin se nostaa kyllä todennäköisyyksiä. Mutta helppoa tämä ei ole!

Olen täysin eri mieltä. Mieti mitä haluat ja lopeta jahtaaminen ja etsiminen. Se mitä olet pyytänyt tulee vastaan kun vähiten sitä odotat, näin sanotaan ja se on totta. Mieti siis mitä haluat, jätä tiedot jumalalle, ja nauti viimeisistä ajoistasi sinkkuna siihen luottaen ja tietäen, että elämäsi tulee muuttumaan täysin, kun saat sen miehen. Unohda siis koko juttu sen jälkeen kun tiedät, mitä haluat. Se tulee kyllä vastaan. Mutta jos etsit ja etsit niin olet väärässä energiassa vastaanottamaan jumalan ja universumin lahjoja. Sinun pitää nauttia ja elää, olla kiitollinen siitä mitä sinulla on. Jumalalle kertominen ja kirkastaminen siitä mistä pidät, ja millaista miestä voisit sietää loppuelämäsi, ei ole puutteenalaista energiaa, vaan keskustelua. Kun olet kertonut sen, luota siihen että asia järjestyy ja jätä asia sikseen. Älä jahtaa. Jatka elämää ja nauti. Oikea mies voi tulla vastaan vaikka uutisissa tai saatat kävellä häntä päin kadulla. Eräässä kertomuksessa nainen oli ostamassa itselleen hääpukua, vaikka miestä ei ollut, ja kun käveli ulos liikkeestä törmäsi tulevaan aviomieheensä. 

Vierailija
411/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saatavilla koska en halua parisuhdetta.

Näinhän se sinkuilla yleensä on. Tai jos halutaan, niin pitää olla valmiiksi 100 % yhteensopivat elämäntavat ja suhteen tuoda pelkkää positiivista elämään. Ei säätöä tai mitään vaikeaa. 

Tietysti. Hyvä ja toimiva suhde on juuri tuollainen. Ei hyvään suhteeseen kuulu "säätöä tai muuta vaikeaa", ja hyvä suhde todellakin tuo pelkkää positiivista elämään, useimmiten suhteen toimivuutta auttaa yhteensopivat elämäntavat. Hyvin järkeviä kriteereitä siis.

No joo pääosin pitää tietysti olla samat arvot ja elämäntavat, mutta kyllä ainakin itsellä ikisinkun elämän jälkeen ei mitenkään helposti solahda mihinkään.

Ei nyt sinänsä säätöä tai vaikeaa -sellaista en jaksaisi-, mutta kyllä aika alusta jo ärsytti jotkut asiat/toisen käytös tms. En näe nuita syynä skipata miestä kenestä tykkää, kun ajattelen niin, että kyse on lähinnä siitä kenen ärsyttävyyttä olet valmis sietämään ja puhumaan ärsyttäviäkin juttuja. Suurin osa on sellaisia etten jaksaisi vaivautua, mutta jos ja kun tykkään miehestä, niin ei se siihen kaadu. Täydellisiä ihmisiä ei ole olemassa.

Eri

Vierailija
412/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata kertaa mieluummin kyllä ihan vaan alkujaankin hyvin kasvatettu ja hyväluonteinen mies, ja/tai sitten sellainen joka on tajunnut kasvattaa itse itsensä siinä nuoruuden ohessa.

Mikään "toisen naisen kouluttama" ei kiinnosta pskaakaan, ja sitäpaitsi se toinen nainen on luultavasti kouluttanut mun näkökulmasta päin persetttä, kun sen toisen naisen tarpeet ei kuitenkaan ole samat kuin mulla. 

Ei hyvinkään kasvatettu mies ole mikään valmis parisuhde- tai aviomies, ennen kuin hioutuu yhteen sen kumppaninsa kanssa ja he opettelevat yhdessä toistensa tavat, rutiinit, rytmit, mieltymykset, jne. Hyvän kasvatuksen saanut on täysin kokematon sängyssä. Siksi raakatimantti. Moni nainen kuitenkin aistii varatuista miehistä, että tuo mies on huomaavainen ja esim. hyvä sängyssä, ja siksi ihastuu varattuun. Siihen ei pitäisi kiinnittäytyä vaan suhtautua analyyttisesti: mitä tuossa miehessä on sellaista, mistä pidän, mitä haluan omallakin miehelläni olevan. Se on tärkeää.

Vierailija
413/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin eri mieltä. Mieti mitä haluat ja lopeta jahtaaminen ja etsiminen. Se mitä olet pyytänyt tulee vastaan kun vähiten sitä odotat, näin sanotaan ja se on totta. Mieti siis mitä haluat, jätä tiedot jumalalle, ja nauti viimeisistä ajoistasi sinkkuna siihen luottaen ja tietäen, että elämäsi tulee muuttumaan täysin, kun saat sen miehen. Unohda siis koko juttu sen jälkeen kun tiedät, mitä haluat. Se tulee kyllä vastaan. Mutta jos etsit ja etsit niin olet väärässä energiassa vastaanottamaan jumalan ja universumin lahjoja. Sinun pitää nauttia ja elää, olla kiitollinen siitä mitä sinulla on. Jumalalle kertominen ja kirkastaminen siitä mistä pidät, ja millaista miestä voisit sietää loppuelämäsi, ei ole puutteenalaista energiaa, vaan keskustelua. Kun olet kertonut sen, luota siihen että asia järjestyy ja jätä asia sikseen. Älä jahtaa. Jatka elämää ja nauti. Oikea mies voi tulla vastaan vaikka uutisissa tai saatat kävellä häntä päin kadulla. Eräässä kertomuksessa nainen oli ostamassa itselleen hääpukua, vaikka miestä ei ollut, ja kun käveli ulos liikkeestä törmäsi tulevaan aviomieheensä. 

En jaksa lukea paria riviä pidemmälle kun totean vaan, että ei todellakaan mene noin, että tulee vastaan kun et etsi jne.

Toiset elää tyytyväisenä sinkun elämää eikä etsi mitään, ja ei mitään löydykään. Toiset etsii, ja löytää. 

Ap, älä kuuntele tuollaisia neuvoja!! Se, että olet aktiivinen ja sosiaalinen ja käyt paikoissa, ei tee sinusta mitään "jahtaajaa" kuten tuo paskanjauhaja yrittää maalailla.

Vierailija
414/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvinkään kasvatettu mies ole mikään valmis parisuhde- tai aviomies, ennen kuin hioutuu yhteen sen kumppaninsa kanssa ja he opettelevat yhdessä toistensa tavat, rutiinit, rytmit, mieltymykset, jne. Hyvän kasvatuksen saanut on täysin kokematon sängyssä. Siksi raakatimantti. Moni nainen kuitenkin aistii varatuista miehistä, että tuo mies on huomaavainen ja esim. hyvä sängyssä, ja siksi ihastuu varattuun. Siihen ei pitäisi kiinnittäytyä vaan suhtautua analyyttisesti: mitä tuossa miehessä on sellaista, mistä pidän, mitä haluan omallakin miehelläni olevan. Se on tärkeää.

No en naisena samaistu kyllä ollenkaan, enkä ole ikinä ihastunutkaan varattuun mieheen.

Mulle aivan sama miehen panohistoria, ei kiinnosta onko neitsyt vai paljon pannut. Muut asiat merkitsee seksissäkin.

Vierailija
415/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea paria riviä pidemmälle kun totean vaan, että ei todellakaan mene noin, että tulee vastaan kun et etsi jne.

Toiset elää tyytyväisenä sinkun elämää eikä etsi mitään, ja ei mitään löydykään. Toiset etsii, ja löytää. 

Ap, älä kuuntele tuollaisia neuvoja!! Se, että olet aktiivinen ja sosiaalinen ja käyt paikoissa, ei tee sinusta mitään "jahtaajaa" kuten tuo paskanjauhaja yrittää maalailla.

Todellakin menee noin ja tsemppiä jaksamiseesi. Jahtaamalla löytää muita epätyytyväisiä etsijöitä, ja etsimiset jatkuvat. Avioliitto ja parisuhde on vain sen summa, millaisia sen osapuolet ovat. Jos he ovat etsijöitä ja selailijoita, suhdekin on levoton ja koko ajan odotetaan ja etsitään jotain. Kaksi onnellista ja tyytyväistä sen sijaan ovat onnellisia ja tyytyväistä yhdessäkin. 

Vierailija
416/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en naisena samaistu kyllä ollenkaan, enkä ole ikinä ihastunutkaan varattuun mieheen.

Mulle aivan sama miehen panohistoria, ei kiinnosta onko neitsyt vai paljon pannut. Muut asiat merkitsee seksissäkin.

Jees, vaikutat aika äkäiseltä, en usko että sinun kanssa voi olla hyvää parisuhdettakaan kun olet noin hyökkäävä. Tsemppiä.

Vierailija
417/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on kyllä aika paksua settiä! En jahtaa ketään, mutta en myöskään mihinkään jumalan ihmeisiin usko.

Ap

Vierailija
418/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menee noin ja tsemppiä jaksamiseesi. Jahtaamalla löytää muita epätyytyväisiä etsijöitä, ja etsimiset jatkuvat. Avioliitto ja parisuhde on vain sen summa, millaisia sen osapuolet ovat. Jos he ovat etsijöitä ja selailijoita, suhdekin on levoton ja koko ajan odotetaan ja etsitään jotain. Kaksi onnellista ja tyytyväistä sen sijaan ovat onnellisia ja tyytyväistä yhdessäkin. 

Rauhoitu, kukaan ei tässä jahtaa mitään. Ihan vaan juttelee tuntemattomille ja haluaa tutustua erilaisiin ihmisiin.

Ap

Vierailija
419/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi esimerkki lisää, kun kysyit. Minä käyn ryhmäliikunnassa jossa on ehkä 1/3 miehiä ja 2/3 naisia. Mutta, koska liikunnallisuus tekee naisesta suositumman kuin miehestä, voisin lyödä pääni pantiksi, että siellä on enemmän sinkkumiehiä kuin sinkkunaisia. Olin juuri eilen ikäiseni naisen parina siellä (naimisissa, mutta minä en ole, eli olist voinut tehdä saman kuin hänkin ja vain kysyä "ollaanko me parina").

Mä käyn myös ryhmäliikunnassa, jossa jakauma on suunnilleen näin, ja koitan jutella sielä vähän kaikkien kanssa, mutta jotenkin monet miehet tuntuu olevan tosi varautuneita. Osa vilkuilee, kun luulen, etten huomaa, mutta jos sanon heille jotain, voi olla, etten saa oikein mitään vastausta. Että ota siitä nyt sitten selvää!

Ap

Tuo kuulostaa oudolta. Vaikea sanoa mistä kiikastaa kun en ole itse ollut paikalla.
Jatketaanko suoralla linjalla?
Jos olet tyrmäävän hyvännäköinen, tuo voi johtua ujoudesta.
Jos olet liian "rempseä", se voi saada miehet vähän lukkoon.
Kumpikaan ei ole iso ongelma (miehet kaipaavat rohkaisua, tai tilanne tuli yllättäen).
Jos olet sosiaalisesti taitamaton ja suodattamaton, se voi ollakin ongelma.

En tiedä. Esim tällä viikolla mentiin salia ympäri, ja sanoin nauraen takana tulevalle, nopeammin liikkuvalle naiselle, että haluatko tästä ohi. Nainen vastasi nauraen, että kiitos, toivottavasti en liikaa painostanut, ja molemmat nauroivat lopulta tilanteelle. Mukava kohtaaminen!

Tehtiin sen jälkeen tosi rankka treeni ja lopulta vietiin painot pois. Mun kädet oli ihan maitohapoilla, niin kommentoin vieressä olevalle miehelle nauraen, et mun kädet ei nyt yhtään toimi. Ja miehin ilme oli kirjaimellisesti 😐, ja ei sanonut mitään. Tuli tyhmä olo.

Ap

Voi olla, että hän oli varattu ja halusi välttää vääränlaista signaalia. Jatka vain hyväntuulisia jutustelu yrityksiä muiden kanssa. Ei ole helppo löytää sopivaa kumppania, mutta ei kannata lannistua.

Tää on ehkä totta, ja en kyllä uudelleen tälle tyypille mitään juttua heitä, kun ei tunnu haluavan vuorovaikuttaa minun kanssani.

Ne on kivoja tyyppejä, jolle voi sanoa esim kuntopiirin ohessa, et huh ku tää oli raskas piste ja he vastaavat tyyliin "jep, mutta hyvin sä vedit!" Tommosista kohtaamisista mä tykkään, eli sitten minkä ikäinen, näköinen tai sukupuolta tahansa.

Ap

Kuulostaa siltä, ettei tuossa sitten olekaan ongelmia. Kyse on vain siitä, että niin suuri osa tuon ikäisistä miehistä oikeasti on varattuja (ja voi myös olla, että kiinnostut suosituista yksilöistä, vaikkeivat he olisikaan miljonäärimiesmalleja).
Meillä on ainakin ihan vapautunutta keskustelua ja huumoriakin. Mainittu fitnessmallin näköinen yli 180cm nuorempi nainen heitti joskus treeneissä "jos et ota isompaa painoa kuin mä niin tulen istumaan sun päälle". Ja kyllä, tajuan hyvin, ettei tuo ollut aloite vaan puhdasta läpänheittoa :) Itse en todellakaan uskaltaisi heittää vastaavaa läppää takaisin, sanotaan nyt näin :D
Joku mainitsi, että miehiä kaivataan naisten harrastuksiin. Enpä ole varma. Ehkä jos naiset saisivat suodattaa vain komeat ja karismaattiset miehet? Minusta tuntuu yhä, että naiset haluavat naisten vuorot, ainakin pääasiassa. Voin olla väärässä, jospa tilanne onkin muuttumassa.

Mulle just ne, jotka on kaikkein mukavampia, ei ole niitä komeita ja karismaattisia yksilöitä, vaan enempi vähän hinteliä vanhempia miehillä, joilla on jo vähän kremppaa kehossa. Ovat ihanan rentoja itsensä kanssa. Mun mielestä on ihanaa, että näitä on mukana porukassa!

Sitten taas ne nuoremmat ja paremman näköiset eivät sano mitään mun heittoihin. Tuijottavat kyllä, mutta eivät saa suutaan auki. Huomaan kuitenkin välillä vilkuilua omaan suuntaani, ja jos vahingossa katseet kohtaa, niin pää käännetään nopeasti pois. Itse tykkään jutustella vähän kaikkien kanssa, mutta olen oppinut, että näille ei kannata sanoa mitään. Ihmesakkia!

Ap

Miten hyvännäköinen olet?
ohis

Suht tavallisen näköinen, mutta hyvässä kunnossa. Olen kuitenkin kuullut kaverimiehiltä, että he pitävät minun asenteestani, kun olen määrätietoinen ja itsevarma, mutta samalla herkkä ja nauravainen. Esim treeneissä teen asiat täysillä miettimättä mitä muut ajattelee, ja jotenkin se tuntuu kiinnostavan joitain tyyppejä. Mutta eivät sitten kuitenkaan vastaa, jos puhun heille jotain.

Ap

Suht tavallisen näköinen tarkoittaa "hyvännäköinen, mutta ei nyt fitnessmalli kuitenkaan vaan suht tavallisen näköinen", vai jotain muuta?
7v sinkkuna niin ihan turha kierrellä asiaa. Ulkonäkö ratkaisee enemmän kuin mikään muu.

Ehkä, mutta rima tuntuu olevan todella alhaalla. Kun katsoo toteutuneiden pariskuntien ulkoisia olemuksia, niin valtaosahan on ihan tavallisia, monella on jopa ulkonäössään kaikenlaista, minkä voisi kuvitella olevan turn off monelle. Todella tylsännäköiset ihmiset pariutuvat, joten ei todellakaan ulkonäkö ole ESTE kumppanin löytämiselle. Joskus se voi olla toki jonkinlainen hidaste.

Vierailija
420/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seuran hakeminen olisi jotenkin monimutkaista. Jos seuran etsimistä miettii rationaalisesti, niin se on aika yksinkertaista. Pitää vaan löytää sellainen tyyppi, josta sä olet kiinnostunut ja pyytää sitä ulos. Mun vinkki parinhakuun on kaiken kiemurtelun ja ihmissuhdepelien lopettaminen. Kannattaa vaan kysyä kiinnostavalta tyypiltä suoraan, niin ei kuluta aikaa turhaa. Torjutuksi tulemista pelätään ihan turhaan. Mun kaikki suhteet(kolme) on alkanut siten, että sanon “Moi mä olen Petra ja olen kiinnostunut sinusta” ja se riittää. "

Tämä neuvo toimii vain niille, joiden kiinnostus herää pelkästä tuntemattoman ihmisen ulkonäöstä. Aika moni ei vielä siinä vaiheessa ole kiinnostunut, kun ei tiedä toisesta mitään, paitsi ulkonäön. Tuollainen tuntemattomien bongailu on myös aikamoista hakuammuntaa. Itse arvioin, että n. 1-5% miehistä on sellaisia, joista saattaisin kiinnostua, joten tuollainen satunnaisten ihmisten pysäyttely ei kyllä ole kovin tehokas tapa löytää sopiva ihminen.

t. Eri

Jos 1-5 miestä sadasta on sun mielestä ehkä kiinnostavia, niin kyllähän niitä kiinnostavia tulee ihan säännöllisesti vastaan, jos elää aktiivista elämää jossa näkee ihmisiä?

Itse kiinnitän ensimmäisenä huomioni nimenomaan miehen olemukseen, ja se joko herättää kiinnostuksen tai ei. Jos ei herätä, niin ei mikään määrä tutustumista toimi mulle minkäänlaisen kipinän sytyttäjänä.