Laihdutin 22 kg pelkillä pussipirtelöillä
Laihdutus kesti 14 viikkoa ja söin sen aikana pelkkiä pussipirtelöitä. Join melkein pelkästään vettä ja vichyä, lisäksi muutaman kerran kupin mustaa kahvia kun olin jossain kylässä. Laihtuminen oli helppoa ja halpaa kuin saippua, kun sain pussit hyvästä tarjouksesta. Olo pysyi koko ajan hyvänä enkä kärsinyt nälästä tai mieliteoista ensimmäisen päivän jälkeen. Kyllä nyt tuntuu hyvältä kun peilistä näkyy ihan erilainen kroppa kuin ennen!
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin laihdutin nutriletteilla. Samalla lähti hiuksetkin eikä vuosien jälkeenkään ole kaikki palanneet. En todellakaan siis suosittele ellei ole varaa laadukkaasene peruukkiin.
Myös Ozempic vie hiukset muutaman vuoden kuluessa. Ei kaikilta, mutta monelta.
Vierailija kirjoitti:
Miten te muut olette onnistuneet hitaassa paluussa normaaliin ruokaan pussikuurin jälkeen? Mulla se jäi pelkäksi yritykseksi, koska nälkä alkoi kurnia suonissa heti kun kalorimäärää lisättiin eikä syödyt kalorit riittänyt kattamaan kulutusta. Nälkä ja ruoka pyöri jatkuvasti mielessä ennen kuin luovutin ja siirryin syömään normaalisti.
Saahan siinä vaiheessa syödä kasviksia ja marjoja niin paljon kuin sielu sietää.
Bodarit eivät elä vanhoiksi. Lihasmassasta ei ole mitään terveysetua pelkästään sen massan tai kuluttamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin laihdutin nutriletteilla. Samalla lähti hiuksetkin eikä vuosien jälkeenkään ole kaikki palanneet. En todellakaan siis suosittele ellei ole varaa laadukkaasene peruukkiin.
Myös Ozempic vie hiukset muutaman vuoden kuluessa. Ei kaikilta, mutta monelta.
Kyse on siitä, että laihtuessa keho ei priorisoi epäolennaisia toimintoja kuten karvankasvu. Kun ravitsemustila taas vikaantuu sellaiseksi, ettei olla miinuskaloreilla alkavat hiuksetkin taas kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Bodarit eivät elä vanhoiksi. Lihasmassasta ei ole mitään terveysetua pelkästään sen massan tai kuluttamisen takia.
Siellä taas kirjoittaa henkilö, joka ei tiedä biologiasta mitään.
Varsinkin naisille lihakset ovat äärimmäisen tärkeät varsinkin suojaamaan luita ja jänteitä vanhetessa.
Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään aineiden käyttäjistä.
Kommenteista voi ynnätä asian.
"Tuloksilla ei väliä. Oli väärin laidutettu!"
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen on helppoa. Kilojen poissapito lopullisesti on se vaikein taivale.
Suurin osa jojo-laihduttaa. Tekevät crash-diettejä joissa paino putoaa nopeasti, mutta yhtä nopeasti tulee kilot tuplana takaisin.
Oon katsonut tätä samaa kaavaa varmaan jo 20-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin nuudeleilla
Voihan sitä ns laihduttaa vaikka suklaalla…ihan millä vaan …mutta sitä ei ikuisesti jaksa ja lopputuloksen sitten arvaakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen on helppoa. Kilojen poissapito lopullisesti on se vaikein taivale.
Suurin osa jojo-laihduttaa. Tekevät crash-diettejä joissa paino putoaa nopeasti, mutta yhtä nopeasti tulee kilot tuplana takaisin.
Oon katsonut tätä samaa kaavaa varmaan jo 20-vuotta.
Sinä olet sitten etevä. Mitä tekisit toisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin nuudeleilla
Voihan sitä ns laihduttaa vaikka suklaalla…ihan millä vaan …mutta sitä ei ikuisesti jaksa ja lopputuloksen sitten arvaakin!
Minä laihdutin Makaronilaatikolla. Burgundinpadalla. Kalakeitolla. Uunimakkaralla ja kaiken näköisillä herkuilla.
Harrastin liikkumista ja söin vähän pienempiä annoksia.
Kilot tippui ja todennäköisesti pysyvästi. Helppoa kun sen osaa. Juu ei tippunut viikossa eikä kuukaudessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin nuudeleilla
Minä laihdutin Makaronilaatikolla. Burgundinpadalla. Kalakeitolla. Uunimakkaralla ja kaiken näköisillä herkuilla.
Harrastin liikkumista ja söin vähän pienempiä annoksia.
Kilot tippui ja todennäköisesti pysyvästi. Helppoa kun sen osaa. Juu ei tippunut viikossa eikä kuukaudessakaan.
Miksi et syönyt Pirtelöä????
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut nälkä pyssikuurien aikana eikä sen jälkeenkään. Miksi kalorimäärää lisättiin? Sinähän saat pelkästään pusseista jo sen n.1400kcal ja rasvat ja proteiinit päälle ja mitä enemmän paino putoaa, sitä vähemmän kaloreita syödään. Ei paino putoa ilman kalorivajetta. Juo myös enemmän.
Viestissäsi ei ole mitään järkeä. Vai meinaatko oikeasti, että kovinkin moni ihminen pärjää 1400 kalorilla päivässä lopun ikäänsä?
Ihis. Hyvin olen pärjännyt 66 vuotta jo. Olen aina ollut pieniruokainen mutta osaan myös koostaa ruuat niin että saan hyvän ravinnon noilla kaloreilla.
Itseasiassa alemmillakin koska laihdutan nyt alle 1200 kcal päiväannoksella
Miksi sä olet laihiksella, jos syöt noin vähän ja osaat koostaa ruoat hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jojolaihdutusta on turha pelätä. Se on varmasti epäterveellisempää kuin pysyä koko ajan normaalipainoisena, mutta onko se välttämättä yhtä epäterveellistä kuin pysyä jatkuvasti lihavana?
Jojolaihdutuksen huono puoli on, että joka kera lihoo enemmän kuin lähtöpaino ja menettää lihasta.
Noin käy osalle jojolaihduttajista, mutta entä sitten? Kuinka moni niistä lihavista jotka ei laihduta jatkaa lihomistaan?
Jos ei olisi koskaan alkanutkaan laihduttamaan painaisi vähemmän tai olisi normaalipainoinen toisin kuin jojolaihduttaja joka vaan loppujen lopuksi lihoo ja lihoo.
Kauppiaalle tiedoksi. Tämä ei ole mikään Huuhaapirtelöiden mainospaikka.
Ihis. Hyvin olen pärjännyt 66 vuotta jo. Olen aina ollut pieniruokainen mutta osaan myös koostaa ruuat niin että saan hyvän ravinnon noilla kaloreilla.
Itseasiassa alemmillakin koska laihdutan nyt alle 1200 kcal päiväannoksella
Miksi sä olet laihiksella, jos syöt noin vähän ja osaat koostaa ruoat hyvin?
Lääkkeet nosti painon 5kg yli normaalin muutama vuosi sitten vaikken syönyt yli 1400kcal (olen pitänyt kirjaa jo vuosia), samaan aikaan aineenvaihdunta muuttui näin yli 60v:nä. Lääke loppui ja kilot jäi. Tuostakin näkee että ainakin minulle jopa 1400kcal on ylärajalla.
Syön joka päivä kuitua, proteiinia, maitotuotteita, täysrasvaista juustoa, lihaa/kalaa/kanaa, kasviksia, palkokasveja, hedelmiä, pähkinöitä/siemeniä, täysjyvää, oliiviöljyä, voita, munia viikoittain, joten aika monipuolinen ja terveellinen ruokavalio. Viiniä ruuan ka ssa satunnsisesti
Ei eineksiä, ei kevyttuotteita, ei makeutusaineita, ei limuja, ei irtsareita, ei energiapatunoita tai - juomia, ei muroja eikä suomalaisia leikkeleitä
Varsinkin naisille lihakset ovat äärimmäisen tärkeät varsinkin suojaamaan luita ja jänteitä vanhetessa
Lihakset eivät kuitenkaan tarkoita että salilla pumpatut pallurat olidivat sinoat oikeat.
Lihakset voivat olla vaikka halonhakkuusta tai kivien kannosta saatuja tai kymmenien kilometrien vaellukselta, puutarhatöistä tai työmatkapyöräilystä.
Esim mun tytär ei ole eläissään treenannut, jumpannut tai käynyt salilla mutta jummi että on lihaksikas ja vahva kuin härkä. 158cm täyttä terästä. Ruumiillisesta työstä ihan vaan kuten ennenvanhaan
"iso osa ihmisistä ei yksinkertaisesti kykene pitämään luotettavaa ruokapäivää tai laskemaan/arvioimaan syömiään kaloreita oikein"
Jos ei mitään kaloreista tiedä, luulisi, että osa arvioisi ne yläkanttiin.
Vierailija kirjoitti:
"iso osa ihmisistä ei yksinkertaisesti kykene pitämään luotettavaa ruokapäivää tai laskemaan/arvioimaan syömiään kaloreita oikein"
Jos ei mitään kaloreista tiedä, luulisi, että osa arvioisi ne yläkanttiin.
Osa varmasti tekeekin niin, mutta tutkimusten mukaan valtaosa ihmisistä arvioi syömisensä selvästi alakanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut hyvästä saavutuksesta! Älä anna kateellisten puheiden häiritä. Harvalla riittää itsekuria tuollaiseen urakkaan.
PUSSIRUUILLA laihdutetut kilot tulevat tosi nopsaan takaisin!
Kun ei ole opeteltu syömään oikein!
Pussiruokadieetit johtavat usein kilojen nopeaan palautumiseen, koska ne perustuvat äärimmäiseen niukkuuteen, joka sekoittaa kehon biologisen tasapainon. Pussidieeteissä syödään liian vähän kaloreita, jolloin keho reagoi fysiologisesti. [1, 2, 3]
Miksi kilot tulevat takaisin?
Säästöliekki: Aineenvaihdunta hidastuu, kun keho yrittää säästää energiaa.
Hormonimuutokset: Nälkää säätelevät hormonit heräävät ja kasvattavat ruokahalua.
Lihaskato: Painosta osa on arvokasta lihasta, mikä laskee energiankulutusta entisestään.
Pysyvyyden puute: Pussiruoka ei opeta uusia, arjessa toimivia ruokatapoja. [1, 2, 3, 4, 5, 6]
AI yhteenveto
Tämähän se on. Se on ihan tutkittu, että ihmiset arvioi syövänsä yli 500 kaloria vähemmän kuin oikeasti syövät, jotkut jopa syövät yli 1000+ kaloria enemmän kuin luulevat syövänsä.
Jos ei osaa oikeaoppista ruokapäiväkirjan pitoa (punnitseminen ennen ruuanlaittoa, laskeminen tuotteen ravintoarvioiden mukaan jne) niin todennäköisesti syö huomattavasti enemmän kuin mitä luulee syövänsä.