Vielä tuosta L. Ojalasta (suvivirsi)
Ihmetyttää edelleenkin tämä kohu. Eikö häneltä ole kukaan kysynyt muista lauluista, missä mainitaan uskonnollisia/raamatun hahmoja? Että mites niiden soittaminen esim. radiossa? Miksi hän on näin fanaattisesti tarttunut vain tähän suvivirteen????? Minua ainakin lapsena hävettäisi tällainen isä.
Kommentit (55)
Voimia lapselle ja vaimolle. Taitaa tulla pitkät terapiat. Miehen takia, ei suvivirren.
Vierailija kirjoitti:
Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.
Yllättyneet parijonoon.
Pakko sitä on "jotain vikaa" olla päässä, kun jaksaa ulista turhanpäiväisyydestä noin ponnekkaasti.
Mihinköhän tuokin tyyppi pystyisi, jos kanavoisi suvivirsitarmonsa johonkin järkevämpään?
Lasteni koulun kevätjuhlassa laulettiin lesborakkaudesta kertova biisi. Loukkaannuin siitä.
Pienenä vanhemmiston perseeseen naima ex-lesta käsittelee aikuisiällä traumojaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Voimia lapselle ja vaimolle. Taitaa tulla pitkät terapiat. Miehen takia, ei suvivirren.
Mä eroaisin, jos mun mies alkaisi tuollaiseksi nillittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Ei sitä voi ymmärtää muuna kuin tyranniana. Jos et itse usko, ja tiedät ettei se kellekään ole muillekaan ole kuin perinteinen laulu, ei edes niille uskovaisille. Niin pitää olla joko päässä vikaa, tai tyrannimainen ateismin edistäjä, joka tarttuu puolipilkkuunkin edistääkseen agendaansa. Käyttää siihen veronmaksajien rahoja alistaakseen järjestelmän mielensä mukaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.
Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Suvivirttä ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi ja se on muutenkin vain se yksi virsi. Luulisi vakaumuksellisemmankin ateistin sen verran kestävän. Ei ole mitään syytä siivota kaikkea kristinuskoon tai muihinkaan uskontoihin liittyvää pois vain koska joku pikkumainen häirikkö saa niistä pahan mielen.
Millä perusteella ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi? Se on nimenomaan uskonnollinen virsi. Jos sanoituksesra poistettaisiin keksitty jumalolento ja muu höpinä niin sitten olisi ok
Yksi virrenpätkä kerran vuodessa on sinunkaltaiselle lässykälle liikaa. Selvä. Koeta kuitenkin jaksaa. Terapiaakin on varmasti tarjolla.
Lässytykselläsi ei ole mitään arvoa. Virsi on laulettu rukous. Se on siis uskonnon harjoittamista vaikka kuinka politikot yrittävät asian kanssa väännellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?
Ovensuuhun kori ja siihen tulppia
Ai niin ja fiksu osaa varautua kotoa tuoduilla
Mutta millä ne tulpat saa pysymään veisaajien suussa? Oikeasti, eikö vois mennä ulisemaan sinne oman lahkon kirkkoon, seurakuntasaliin, rukoushuoneelle, valtakunnansaliin, metsään, omaan kotiin, tunturiin.... Pakkoko sitä ulinaa on ulvoa yhteisussö tilaisuuksissa ja pakottaa muut kuultelemaan? Kevätjuhlan jälkeisinä päivinäkin, yllätys yllätys, kirkon parkkipaikat olivat tyhjinä, eikä veisaajia näkynyt.
Pakkoko sinne kaikkien lumihiutaleiden on tulla loukkaantumaan.
Koulujen tilaisuudet on pakollisia oppilaille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.
Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.
Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.
Meneeköhän Lauri suviseuroille?
Aika hehkeän näköisiä tytteleitä siellä pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.
Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.
Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.
Suomessa on koulupakko.
Höh, kohuhan on luulevaisten aiheuttamaa. Katso peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.
Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.
Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.
Isän ei ole pakko mennä koulun juhliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.
Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.
Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.
Isän ei ole pakko mennä koulun juhliin
Eihän siitä ole ollut missään vaiheessa kysymys.
Toivottavasti Laurin poika menee naimisiin sellaisen naisen kanssa, jonka nimi on Suvi Virsi.
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän Lauri suviseuroille?
Aika hehkeän näköisiä tytteleitä siellä pilvin pimein.
Meniskin. Ehkä joku suviseura tytteli voisi tuon espoolaismiehen jonka nimeä en mainitse, parantaa tuosta ateismik0mmunismista vai mikä v|ttu sitä sitten vaivaakaan... olisi palvelus kaikille muille ja koko yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.
Yllättyneet parijonoon.
Itsepäisyyden hallitsema jäärä.
Ateistiautisti vs. uskovaisautistit. Kuka yllättyi että näin turhasta asiasta jankkaaminen jatkuu edelleen?
Uskonnollisuutta ei ole kielletty muualla kuin kouluissa. Toistaiseksi. Ja sielläkin se pari sekuntia, kun altistuu muutamalle sanalle jostain, johon ei usko eikä halua muidenkaan uskovan.