Aloitan ranskalaisen naisen elämäntyylin.
Ruoka; Aina tuoreista ruoka-aineista kotitekoista ruokaa neljä kertaa päivässä, panostan siis ruuan laatuun ei mitään valmisruokia enää, vaihdan lautaskoon pienempään, vettä juon enemmän, aina syön pöydässä en koskaan esim. sohvalla teeveetä katsellessa tai vuoteessa.
Liikunta; Alan kävelemään kaksi kertaa päivässä noin tunti per kerta. Koska en ole töissä tällä hetkellä niin arkiliikuntaa lisään esim. siivoamalla enemmän sekä käydessä kaupassa niin siellä pyrin liikkumaan enemmän. Hikiliikuntaa en harrasta.
Muu vapaa-aika; Vähennän puoleen teeveen katselua, enemmän hyvän kirjan lukemista.
Tyyli; Luon perusvaatekokoelman. Tummat perusvaatteet, mustaa, tummanharmaata ja tummansinistä sekä valkoinen. Piristeväriksi sitten esim. toppi, paita, pusero, sinistä, punaista ja vihreää. Laadukkaita kävelykenkiä plus parit korkkarit.
Meikkaaminen; Luon peruskevyen meikin parhaita puolia korostaen, hiukset saa olla vähän huolimattomasti luonnolliset, mutta tietenkin hoidetut.
Näillä ohjeilla kohti uutta vuotta, päivittelen tänne joka kuukausi miten on vaikuttanut omaan elämääni tämä ranskalainen elämänmuutos.
Kommentit (647)
Hyvä! Ja viiniä kannattaa siemailla säännöllisesti.
Ranskalaiset naiset ei käytä rintsikoita 👍
Ps. Jäi vielä mainitsematta että pyrin nukkumaan enemmän, 8-9h yö.
Ap.
Tämä oli varman stereotypia jostain pariisittaresta. Tunnen aika monta ranskalaista naista ja joukossa ylipainoisia, ei niin kauniita, valmisruokaa laittakaa (osa ei tee ruokaa ollenkaan itse) jne.
Puheessa voisit suosia runollisia ilmauksia ja muutenkin puhua hyvin pehmeästi.
Mä taas ajattelin aloittaa suomalaisen naisen elämäntyylin vuodenvaihteessa. Vahvoja piirteita löytyy jo, joten muutos on sinäänsä helppo.
Ranskan kielen alkeet ehkä kannattaa opiskella?
Vierailija kirjoitti:
Seuraakohan tätä tarinaa kukaan kuukausien ajan?
Varmaan seuraa, ja moni toivoo että epäonnistuu?
Ruokailuun korjaisin, että kolme kertaa päivässä on maksimi, aamiainen koostuu kahvista ja max. croissantista, lounaaksi täytetty patonki. Päivällinen sitten kolme ruokalajia, mutta pieniä annoksia. Älä unohda viiniä (toki arkisin vain lasi, pari) ja tupakkaa. Hoikkuus tosiaan tärkeämpää kuin lihakset. Meikkaus tosiaan minimiin, aidointa jättää kokonaan pois, mutta rasvoihin ja voiteisiin sen sijaan tulee panostaa. Samoin alusvaatteet ovat ehkä tärkein osa uutta vaatekaappiasi.
Viikonloppuisin ystäviä kylään illalliselle, reseptejä löydät mm. Marie Calire cuisinesta. Lihaa kuluu, kasvikset yhä sivuroolissa.
Muista myös nuorempi mies, hyvä rakastaja.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ajattelin aloittaa suomalaisen naisen elämäntyylin vuodenvaihteessa. Vahvoja piirteita löytyy jo, joten muutos on sinäänsä helppo.
Tämä! - repesin!
Vahvaa lehmääntymistä yms.
Vierailija kirjoitti:
Onnea sinulle! 😀
Muista myös manikyyri, pedikyyri ja kallis hajuvesi. Myös jokunen muotitalon silkkihuivi, nahkahansikkaat ja käsilaukku ovat must jotta olisit tre chic.
Joko kävit tunnin kävelyllä?
Ranskattaret panostavat meikin sijaan ihonhoitoon. Kaunis kuulas iho, ihon tasaus kevyelle meikkivoiteella ja punainen huulipuna, sen pitäisi riittää. Osan aterioista voi korvata hedelmillä, ranskatar syö kevyesti 6-7 annosta hedelmiä päivässä. 4,90 euron irtokarkkitarjoukset pitää jättää väliin.
Ranskalaiset naiset eivät siivoa itse, kaikilla on pimeä siivooja.
Ranskattaren aamiainen: kahvi, tupakka ja sanomalehti.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset naiset eivät siivoa itse, kaikilla on pimeä siivooja.
Tämä on ihan yleistä, että maksetaan siivoojalle pimeästi 12-15 euroa tunti.
Seuraakohan tätä tarinaa kukaan kuukausien ajan?