Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STEA-leikkaukset eivät koske pelkästään "järjestörälssiä"

Vierailija
26.06.2026 |

190 miljoonan päätetty summa on niin valtava, että sen mukana menevät myös vammautuneiden pitkäaikaissairaiden tuki, itsemurhien ehkäisytyötä tekevien ja sokeutuneita invalideja auttavien järjestöjen tuki. Siis KOKONAAN! Näin on ministeri Rydman päättänyt "suuressa viisaudessaan". Tajuaakohan ko. ministeri, mitä tällainen politiikka tulee lopulta maksamaan...

Summa on muuten tismalleen sama, mikä tänä vuonna käytettiin ministeriaition oman verotuksen ALENTAMISEEN! Onko tämä mielestänne reilua politiikan tekoa? "Rahaa ei ole"-puhetta ei usko enää kukaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle puolelle nämä tehtävät kaatamallahan se tulisi paljon kalliimmaksi. Sairaiden auttamista kun ei oikein olee varaa jättää hoitamattakaan - se jos mikä sitten maksaakin.

Järjestöt ovat kustannusrakenteeltaan ketterämpiä ja tehokkaampia, kuin byrokraattinen virkakoneisto julkisella. Näistä resurssit nollaan vetämällä ammumme itseämme taloudellisesti vain jalkaan.

Vierailija
2/9 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähdettä, siis valeuutinen.


Ilmiantakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kuuluisassa johtoportaassa ja rälssissä ole kuin murto-osa tuosta päätetystä 190 miljoonasta. Mihin Rydman ajatteli että se valtaosa leikkuupotista sitten tähdätään??
Aivan. Ja mitähän se sitten tuleekaan maksamaan?
 

Hölmöläisten hommaa.

Vierailija
4/9 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle puolelle nämä tehtävät kaatamallahan se tulisi paljon kalliimmaksi. Sairaiden auttamista kun ei oikein olee varaa jättää hoitamattakaan - se jos mikä sitten maksaakin.

Järjestöt ovat kustannusrakenteeltaan ketterämpiä ja tehokkaampia, kuin byrokraattinen virkakoneisto julkisella. Näistä resurssit nollaan vetämällä ammumme itseämme taloudellisesti vain jalkaan.

Eimole uutista. Kommentoit tuuleen. Juttu on valejuttu.


Älä kommentoi, ilmianna.

Vierailija
5/9 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua. Äärioikeisto on ottanut vallan ja tällaista se on. Pahenee vaan. 

Vierailija
6/9 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähdettä, siis valeuutinen.


Ilmiantakaa.

190 miljoonaa euroa on sote-järjestöjen (kuten STEA-avustusten) kokonaisrahoitus. Summasta ei voi leikata pelkkää hallintoa, sillä hallintokulut muodostavat vain pienen osan järjestöjen budjeteista. Leikkaukset iskevät suoraan sosiaaliseen ja terveydelliseen perustoimintaan, vapaaehtoistyöhön sekä heikommassa asemassa olevien auttamiseen. HS.fi, Yle, Mieli RY.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle puolelle nämä tehtävät kaatamallahan se tulisi paljon kalliimmaksi. Sairaiden auttamista kun ei oikein olee varaa jättää hoitamattakaan - se jos mikä sitten maksaakin.

Järjestöt ovat kustannusrakenteeltaan ketterämpiä ja tehokkaampia, kuin byrokraattinen virkakoneisto julkisella. Näistä resurssit nollaan vetämällä ammumme itseämme taloudellisesti vain jalkaan.

Ei julkiselle sektorille ole mikään ongelma ollut tähänkään asti hoitaa palveluita koko ajan huonommin samalla rahalla tai itse asiassa vähän kasvavalla rahoituksella.

Vierailija
8/9 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle puolelle nämä tehtävät kaatamallahan se tulisi paljon kalliimmaksi. Sairaiden auttamista kun ei oikein olee varaa jättää hoitamattakaan - se jos mikä sitten maksaakin.

Järjestöt ovat kustannusrakenteeltaan ketterämpiä ja tehokkaampia, kuin byrokraattinen virkakoneisto julkisella. Näistä resurssit nollaan vetämällä ammumme itseämme taloudellisesti vain jalkaan.

Ei julkiselle sektorille ole mikään ongelma ollut tähänkään asti hoitaa palveluita koko ajan huonommin samalla rahalla tai itse asiassa vähän kasvavalla rahoituksella.

Julkisen rahoitustahan on pienennetty kohta 30 vuotta putkeen? Miten saat millään julkisen sektorin rahoituksesta "kasvavan"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle puolelle nämä tehtävät kaatamallahan se tulisi paljon kalliimmaksi. Sairaiden auttamista kun ei oikein olee varaa jättää hoitamattakaan - se jos mikä sitten maksaakin.

Järjestöt ovat kustannusrakenteeltaan ketterämpiä ja tehokkaampia, kuin byrokraattinen virkakoneisto julkisella. Näistä resurssit nollaan vetämällä ammumme itseämme taloudellisesti vain jalkaan.

Eimole uutista. Kommentoit tuuleen. Juttu on valejuttu.


Älä kommentoi, ilmianna.

Miksi leikkaus ei voi kohdistua vain hallintoon?

Pieni osuus kuluista: Järjestöjen rahoitus käytetään pääosin konkreettiseen ruohonjuuritason auttamistyöhön, neuvontaan, vertaistukeen ja matalan kynnyksen palveluihin, ei byrokratiaan.

Toiminnan supistuminen: Käytännössä näin suuri leikkaus tarkoittaa toimipisteiden sulkemista, työntekijöiden irtisanomisia ja palveluiden alasajoa. [1, 2]

Julkisen sektorin kuormittuminen: Asiantuntijat ja järjestöt varoittavat, että jos järjestöjen ennaltaehkäisevää toimintaa ajetaan alas, paine ja kustannukset siirtyvät hyvinvointialueiden kalliimmille sote-palveluille. [1, 2]

Voit tutustua aihetta käsitteleviin uutisiin ja analyyseihin tarkemmin lukemalla esimerkiksi Ylen tai Helsingin Sanomien artikkelit sote-järjestöjen leikkauksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän