Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä tuosta L. Ojalasta (suvivirsi)

Vierailija
26.06.2026 |

Ihmetyttää edelleenkin tämä kohu. Eikö häneltä ole kukaan kysynyt muista lauluista, missä mainitaan uskonnollisia/raamatun hahmoja? Että mites niiden soittaminen esim. radiossa? Miksi hän on näin fanaattisesti tarttunut vain tähän suvivirteen????? Minua ainakin lapsena hävettäisi tällainen isä.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?  

Vierailija
42/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia ovat kuunnelleet virsiä ja tienneet, että sellaisia lauletaan koulujuhlissa. Sitten teinit tulivat murkkuikään ja alkoivat kapinoida ja ilmoittavat, etteivät halua enää kuunnella semmoisia. 😂 Ja sitten saavat vielä hyvät rahatkin siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.

 

Yllättyneet parijonoon.

Pakko sitä on "jotain vikaa" olla päässä, kun jaksaa ulista turhanpäiväisyydestä noin ponnekkaasti.

 

Mihinköhän tuokin tyyppi pystyisi, jos kanavoisi suvivirsitarmonsa johonkin järkevämpään?

Uskonnon- ja vakaumuksenvapaus ei ole mielestäsi järkevää?

Vierailija
44/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia lapselle ja vaimolle. Taitaa tulla pitkät terapiat. Miehen takia, ei suvivirren. 

Mä eroaisin, jos mun mies alkaisi tuollaiseksi nillittäjäksi.

Onko sillä muka puoliso? 

Vierailija
45/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan kerrottaisiin kaikille, että suvivirsi päättäjäisissä on oletus. Eli on erittäin todennäköistä, että sen siellä kuulee. Siten kaikki voisivat ennakkoon varautua ja kerätä voimia ja kestävyyttä. Ai niin, sehän onkin jo oletus ja kaikki tietää sen.

Vierailija
46/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti korvatulppia eräässä ketjussa. Se on todellakin paras ratkaisu ongelmaan. Korvatulpat ovat erittäin halpoja, eikä kenenkään tarvi huomiota herättäen poistua kesken tilaisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Miksi hra Ojalan sitten piti olla koko tilaisuudessa alunperinkään läsnä? Kouluissa on laulettu suvivirttä iät ja ajat, luulisi aikuiselle miehelle olevan se ihan selvää. Jos ei yhtä laulua kestä, niin sitten on päässä vikaa ja pahasti. Hoitoa hän tarvitsisi jos jokin trauma on eikä jalkaa polkien vaatia koko yhteiskuntaa asettumaan juuri hänen oikkujensa mukaiseksi.

Kas kun ei ala kieltää Suomen lippuakin, siinäkin on jopa risti. Kauhistus.

Vastaavasta mainitsin minäkin eilen. Aletaan vain irrottaa kaikkea kulttuuria kontekstistaan. Ristiliput, oikeuslaitos ja perustuslaki. Pohjoismaisen hyvinvointivaltion romutus. Yhtenä kantavana ajatuksena on nimittäin ihmisen kyky muuttua paremmaksi (= terapiasta voi olla hyötyä) ja että valtiokin 'antaa anteeksi' eikä vaikka katkaise kaulaa. Mihin vedettäisiin raja? Naurattaisi, jos ei pelottaisi ihmisten hölmöys.

Vierailija
48/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.

Älä matkusta Madridiin koska koko kaupunki täynnä sateenkaarta, jopa metrojen nimikyltit. Muualla maailmalla pridekuukausi on iso asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.

Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.

Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.

Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.

Suomessa on koulupakko.

Ja haluat sen mukana virrenveisuupakon? Siitä on kyse, että koulu ei mahdollistanut osallistumattomuutta joutumatta silmätikuksi ja paheksunnan kohteeksi. Kovapäisyyttään koulu aiheutti tämän kohun ja tulet näkemään kaikkien oikeuskäsittelyjen jälkeen, että koulu on toiminut laittomasti. Ja se laki perustuu ihmisoikeuksiin. Se laki suojelee kaikkia minkä tahansa uskonnon tuomiselta julkisiin laitoksiin. Silloin myös pelkäämäsi muhamettilaisuus ei pääse kouluihin. 

Vierailija
50/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan kerrottaisiin kaikille, että suvivirsi päättäjäisissä on oletus. Eli on erittäin todennäköistä, että sen siellä kuulee. Siten kaikki voisivat ennakkoon varautua ja kerätä voimia ja kestävyyttä. Ai niin, sehän onkin jo oletus ja kaikki tietää sen.

Eihän se mikään oletus ole siinä mielessä että jokainen koulu päättää oman juhlan sisältönsä itsenäisesti. Ei se virren ole siellä pakko olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.

Älä matkusta Madridiin koska koko kaupunki täynnä sateenkaarta, jopa metrojen nimikyltit. Muualla maailmalla pridekuukausi on iso asia.

Joo, ja Madridissa, Barcelonassa ym. kaupungeissa on pidettävä silmät kiinni, ettei näe kirkkoja.

Vierailija
52/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan kerrottaisiin kaikille, että suvivirsi päättäjäisissä on oletus. Eli on erittäin todennäköistä, että sen siellä kuulee. Siten kaikki voisivat ennakkoon varautua ja kerätä voimia ja kestävyyttä. Ai niin, sehän onkin jo oletus ja kaikki tietää sen.

Kerrohan miksi ylipäätään pitää esittää laulettu rukous koulussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia ovat kuunnelleet virsiä ja tienneet, että sellaisia lauletaan koulujuhlissa. Sitten teinit tulivat murkkuikään ja alkoivat kapinoida ja ilmoittavat, etteivät halua enää kuunnella semmoisia. 😂 Ja sitten saavat vielä hyvät rahatkin siitä.

Laurin nuorempi lapsi, joka nyt peruskoulussa, ei Laurin itsensä kertomana ole mitenkään kapinoinut Suvivirttä. Lauri kertoi, ettei aio puhua lapsensa kanssa Suvivirsijupakasta. Sensijaan vanhempi lapsi, joka ilmeisesti jo ohi peruskoulun, ei ole halunnut kuunnella Suvivirttä. 

Vierailija
54/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?  

Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.

Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan kerrottaisiin kaikille, että suvivirsi päättäjäisissä on oletus. Eli on erittäin todennäköistä, että sen siellä kuulee. Siten kaikki voisivat ennakkoon varautua ja kerätä voimia ja kestävyyttä. Ai niin, sehän onkin jo oletus ja kaikki tietää sen.

Miksi se on oletus? Siihen ei ole mitään pakkoa.  Vai onko se tärkeää, että sanoituksessa mainitaan jumala? Jos on, niin miksi?

Vierailija
56/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ja valtio tulee erottaa toisistaan niin virsiä ei julkisissa kouluissa laulettaisi

Vierailija
57/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan kerrottaisiin kaikille, että suvivirsi päättäjäisissä on oletus. Eli on erittäin todennäköistä, että sen siellä kuulee. Siten kaikki voisivat ennakkoon varautua ja kerätä voimia ja kestävyyttä. Ai niin, sehän onkin jo oletus ja kaikki tietää sen.

Kerrohan miksi ylipäätään pitää esittää laulettu rukous koulussa?

Nyt on kyllä oppinut henkilö linjoilla. Jestas. Tavallinen yhteiskuntatieteiden maisteri tässä kalpenee.

Vierailija
58/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?  

Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.

Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.

Ehkä hän toimii näin, jotta tulevaisuudessa kenenkään muun ei tarvitse joutua silmätikuksi. Oletko pohtinut pyhässä ja hurskaassa raivossasi sitä?

Vierailija
59/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan kerrottaisiin kaikille, että suvivirsi päättäjäisissä on oletus. Eli on erittäin todennäköistä, että sen siellä kuulee. Siten kaikki voisivat ennakkoon varautua ja kerätä voimia ja kestävyyttä. Ai niin, sehän onkin jo oletus ja kaikki tietää sen.

Kerrohan miksi ylipäätään pitää esittää laulettu rukous koulussa?

Nyt on kyllä oppinut henkilö linjoilla. Jestas. Tavallinen yhteiskuntatieteiden maisteri tässä kalpenee.

Et kuule maisteri vastannut kysymykseen. Oliko se liian monimutkainen sinulle?

Vierailija
60/74 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Kenelle tulee yllätyksenä, että suvivirsi lauletaan koulun kevätjuhlassa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi