Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä tuosta L. Ojalasta (suvivirsi)

Vierailija
26.06.2026 |

Ihmetyttää edelleenkin tämä kohu. Eikö häneltä ole kukaan kysynyt muista lauluista, missä mainitaan uskonnollisia/raamatun hahmoja? Että mites niiden soittaminen esim. radiossa? Miksi hän on näin fanaattisesti tarttunut vain tähän suvivirteen????? Minua ainakin lapsena hävettäisi tällainen isä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nörtti häviää onneks sen oikeusjutun ja menettää kymppitonnin

Vierailija
2/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Suvivirttä ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi ja se on muutenkin vain se yksi virsi. Luulisi vakaumuksellisemmankin ateistin sen verran kestävän. Ei ole mitään syytä siivota kaikkea kristinuskoon tai muihinkaan uskontoihin liittyvää pois vain koska joku pikkumainen häirikkö saa niistä pahan mielen.

Vierailija
4/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.

 

Yllättyneet parijonoon.

Vierailija
5/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Miksi hra Ojalan sitten piti olla koko tilaisuudessa alunperinkään läsnä? Kouluissa on laulettu suvivirttä iät ja ajat, luulisi aikuiselle miehelle olevan se ihan selvää. Jos ei yhtä laulua kestä, niin sitten on päässä vikaa ja pahasti. Hoitoa hän tarvitsisi jos jokin trauma on eikä jalkaa polkien vaatia koko yhteiskuntaa asettumaan juuri hänen oikkujensa mukaiseksi.

Kas kun ei ala kieltää Suomen lippuakin, siinäkin on jopa risti. Kauhistus.

Vierailija
6/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.

 

Yllättyneet parijonoon.

No se selittäisi paljon. Todistaa mokoma moukka samalla ettei autistit ole kaikki mitään Topi Borg -tyylisiä leppoisia veijareita.

Vierailija
8/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuommoisen miehen voisi vetää kölin ali. Eikä kerta riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.

Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.

Vierailija
10/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä ole jo tarpeeksi kohistu täällä? Etsi ne ketjut, tuhansia viestejä.

Vierailija
12/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nörtti häviää onneks sen oikeusjutun ja menettää kymppitonnin

Ei riitä kymppitonni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?

Ovensuuhun kori ja siihen tulppia 

Vierailija
14/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Suvivirttä ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi ja se on muutenkin vain se yksi virsi. Luulisi vakaumuksellisemmankin ateistin sen verran kestävän. Ei ole mitään syytä siivota kaikkea kristinuskoon tai muihinkaan uskontoihin liittyvää pois vain koska joku pikkumainen häirikkö saa niistä pahan mielen.

Melkoinen aivokuperkeikka sanoa ettei virren laulaminen ole uskonnon harjoittamista. Ihan samalla tavalla se on kuin vaikkapa ruokarukous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?

Ovensuuhun kori ja siihen tulppia 

Ai niin ja fiksu osaa varautua kotoa tuoduilla 

Vierailija
16/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?

Ovensuuhun kori ja siihen tulppia 

Ai niin ja fiksu osaa varautua kotoa tuoduilla 

Mutta millä ne tulpat saa pysymään veisaajien suussa? Oikeasti, eikö vois mennä ulisemaan sinne oman lahkon kirkkoon, seurakuntasaliin, rukoushuoneelle, valtakunnansaliin, metsään, omaan kotiin, tunturiin.... Pakkoko sitä ulinaa on ulvoa yhteisussö tilaisuuksissa ja pakottaa muut kuultelemaan? Kevätjuhlan jälkeisinä päivinäkin, yllätys yllätys, kirkon parkkipaikat olivat tyhjinä, eikä veisaajia näkynyt.

Vierailija
17/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?

Ovensuuhun kori ja siihen tulppia 

Ai niin ja fiksu osaa varautua kotoa tuoduilla 

Mutta millä ne tulpat saa pysymään veisaajien suussa? Oikeasti, eikö vois mennä ulisemaan sinne oman lahkon kirkkoon, seurakuntasaliin, rukoushuoneelle, valtakunnansaliin, metsään, omaan kotiin, tunturiin.... Pakkoko sitä ulinaa on ulvoa yhteisussö tilaisuuksissa ja pakottaa muut kuultelemaan? Kevätjuhlan jälkeisinä päivinäkin, yllätys yllätys, kirkon parkkipaikat olivat tyhjinä, eikä veisaajia näkynyt.

Pakkoko sinne kaikkien lumihiutaleiden on tulla loukkaantumaan.

Vierailija
18/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Suvivirttä ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi ja se on muutenkin vain se yksi virsi. Luulisi vakaumuksellisemmankin ateistin sen verran kestävän. Ei ole mitään syytä siivota kaikkea kristinuskoon tai muihinkaan uskontoihin liittyvää pois vain koska joku pikkumainen häirikkö saa niistä pahan mielen.

Millä perusteella ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi? Se on nimenomaan uskonnollinen virsi. Jos sanoituksesra poistettaisiin keksitty jumalolento ja muu höpinä niin sitten olisi ok

Vierailija
19/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.

 

Yllättyneet parijonoon.

No jotain tuollaista minä olen koko ajan epäillytkin. Kiitos tiedosta. Olisi kyllä armeliaampaa tyypille itselleenkin, jos oikeus jättäisi valituksensa tutkimatta.

Vierailija
20/55 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Suvivirttä ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi ja se on muutenkin vain se yksi virsi. Luulisi vakaumuksellisemmankin ateistin sen verran kestävän. Ei ole mitään syytä siivota kaikkea kristinuskoon tai muihinkaan uskontoihin liittyvää pois vain koska joku pikkumainen häirikkö saa niistä pahan mielen.

Millä perusteella ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi? Se on nimenomaan uskonnollinen virsi. Jos sanoituksesra poistettaisiin keksitty jumalolento ja muu höpinä niin sitten olisi ok

Yksi virrenpätkä kerran vuodessa on sinunkaltaiselle lässykälle liikaa. Selvä. Koeta kuitenkin jaksaa. Terapiaakin on varmasti tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme