Huvittavaa huomata miten entinen “sitoutumiskammoinen” mies muuttuu kun löytyy tarpeeksi kaunis nainen
Meillä on ystäväporukassa mies jolla on ollut lukuisia naissuhteita, kestoltaan muutamasta viikosta useaan vuoteen ja olen tutustunut näihin naisiin. He ovat aina surreet päänsä puhki miksi tämä sanotaanko Heikki on niin ”sitoutumiskammoinen” tai ”välttelevästi kiintynyt”. Naiset ovat yrittäneet hyvällä ja pahalla, analysoineet, vääntäneet ja kääntäneet mutta suhde ei koskaan ole edennyt sille tasolle mitä naiset toivoisivat. Heikki on aina ollut vähän toinen jalka oven välissä ja esim. kihlauksesta ei tietoakaan. Mikään määrä miellyttämistä, kokkaamista, slan kirjojen lukemista tai miellyttämistä ei ole riittänyt.
Katos vaan kun Heikki löysi aivan mielettömän kauniin, siis mallitason naisen. Parisuhde julistettiin somessa heti, nainen esiteltiin koko suvulle ja jokaiselle puolitutulle, he ovat kaikkialla yhdessä, yhtäkkiä Heikkiä kiinnostaakin kulttuuri ja matkustelu mihin ei exiensä kanssa lähtenyt. Heikki kirjoittelee myös kauniita sanoja ja aforismeja mm. henkisen yhteyden tärkeydestä parisuhteessa.
Kyse on siitä että kun olet tarpeeksi kaunis, mies haluaa sitoutua. Tavis pullukka voi vääntyä vaikka mille mutkalle mutta se ei riitä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Täysin erimieltä. Naisen pitää tottakai olla kiinnostavan näköinen miehen mielestä niinkuin sama toisinpäin, mutta muuten ulkonäöllä on niinkin vähän merkitystä kuin ei ollenkaan. Kyllähän esim vaikka tinderissä se kaunis missitason nainen jää kokonaan ilman tykkäystä jos hän ilmoittaa olevansa ekstrovertti, harrastavansa kovasti matkustamista, lavatansseja ja ravintola illallisia ja itse introvertti joka harrastaa vaellusta, lenkkeilyä ja kahvittelua ystävien kanssa kotona. Aivan sama miltä nainen näyttää jos noin niin aina tänäänkin olen jo tuollaisen vastaavan tykkäyksen ruksannut pois. M40
Ei pidä paikkaansa, kauniit ekstrovertit naiset saa valtavasti huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä omituisia hyväksikäyttäjiä. Mitä ihmettä seurustelee naisten kanssa, joita ei halua.
Jos tämä pitää paikkansa ja tiedätte sen, niin miksi ihmeessä hakkaatte päätänne seinään seurustelemalla miesten kanssa? Miksi jankkaatte miehistä? Miksi edes ajattelette miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin erimieltä. Naisen pitää tottakai olla kiinnostavan näköinen miehen mielestä niinkuin sama toisinpäin, mutta muuten ulkonäöllä on niinkin vähän merkitystä kuin ei ollenkaan. Kyllähän esim vaikka tinderissä se kaunis missitason nainen jää kokonaan ilman tykkäystä jos hän ilmoittaa olevansa ekstrovertti, harrastavansa kovasti matkustamista, lavatansseja ja ravintola illallisia ja itse introvertti joka harrastaa vaellusta, lenkkeilyä ja kahvittelua ystävien kanssa kotona. Aivan sama miltä nainen näyttää jos noin niin aina tänäänkin olen jo tuollaisen vastaavan tykkäyksen ruksannut pois. M40
Ei pidä paikkaansa, kauniit ekstrovertit naiset saa valtavasti huomiota.
Kauniit naiset saa AINA huomiota. Ihan sama onko introvertti tai ekstrovertti, rikas tai köyhä, tyhmä tai älykäs. Kauniilla mielenterveysongelmaisella naisella on miehiä jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useinhan se on juuri näin, MUTTA on ihan oikeasti myös oikeasti ihmisiä, joilla välttely on selviytymiskeino. He eivät siihen sitoutumiseen ja läheisyyteen pysty, vaikka kuinka haluaisivat.
Minun tuttavapiirissäni yksi tällainen todella tapasi ns ainutlaatuisen naisen, jonka kassa jopa muuttivat sitten heti yhteen. Ostivat megatalon. No vaikeuksia oli alusta asti, mutta 4 vuotta tuossa yhteisasumisessa lusivat. Miestä ei enää kotona vikan vuoden aikana näkynyt. Nyt sitten lusikat laitettu jakoon ja nainen todella katkera.
Eli tässä tapauksessa mies todellakin motivoitunut, mutta näin sitten kävi, kun ei vain pysty normaaliin, huomioon ottavaan suhteeseen.Seurustelen tällaisen kanssa. Meillä on jo ikää 50+ niin ratkaisuna on meidän ikäisille tyypillinen pysyvästi erillään asuminen.
Joo kyllä mekin muutimme minun tahdostamme joidenkin vuosien erilleen, vaikka olemmekin yhä naimisissa. Liika yhdessäolo nitistää kipinän ja omassa rauhassa on mukavampaa. Voihan sitä deittailla omaa aviomiestä ja sopia seksitreffejä.
T. Ex sitoutumiskammoinen nainen
Ei se pelkkä kauneus. Se auttaa, mutta pitää olla myös kiva, arvot käydä yksiin jne.
Eikö olekin kurjaa että se poikkis/tyttis ei vaan tyydy vähempään kuin sellainseen johon ihastuu ja jonka kanssa on helppo olla, vaan jatkaa seuraavan etsimistä. Niin se oli minullakin - sanoin että "en halua nyt seurustella" mutta se tarkoitti että "kyllä, kaipaan seuraa ja seksiä täksi illaksi ja huomiosi ilahduttaa, mutta en halua seurustella kanssasi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on luonnollinen, normaali, pariutumisvietti. Mies arvostaa naisessaan nuoruutta ja kauneutta (hoikka, tatuoimaton, pikkutisulit, pikkupakarat, pikkuvarpit, naisellisen söpö kaikin puolin).
....ei omia mielipiteitä, kiltti ja kuuliainen, myöntyy kaikkeen, passaa, palvoo ja paijaa...ja tietenkin pitää itsensä 24/7 vimpan päälle upeena ja huoliteltuna.
Tuo tohvelit, sanomalehden, sytyttää piipun ja hieroo niskat vielä.
Kyllä, juuri näin, sekä tarjoilee konjakin tai avaa kaljatölkin. Ruuat voi tilata. Pyykit hoitaa pesula. Jää enemmän aikaa miehen palvelemiseen, eikä nainen ala näyttää uupuneelta ja arkiselta keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä omituisia hyväksikäyttäjiä. Mitä ihmettä seurustelee naisten kanssa, joita ei halua.
Tämäpä. Naiset on mielummin yksin kun ei-haluamansa miehen kanssa. Miehillä on aina haku päällä ja tinderit tulilla vaikkeivat ”ole valmiita” suhteeseen.
Miehet ei ikinä ole valmiita suhteeseen vaikka kävisivät 100 vuotta terapiassa.
Todella outo väite. Ei pidä paikkaansa ollenkaan. Mies ja tinderi tulilla. Mätsejä, treffejä, kiinnostavia naisia on ja minusta tykätään kovasti, mutta minun lempijäätelö on hilla soiden helmi ja sinä et pidä siitä, sinun se suklaa, minä inhoan sitä suklaata ja varaa on vain toiseen. Minä syön jäätelöni siis mieluiten yksin vaikka olet todella kaunis.
Mutta se naisen kauneus ei mitenkään takaa, että suhde kestää tai on onnellinen. Esim. mun miehen ensimmäinen vaimo oli ihan maailmallakin työskennellyt malli. Mutta miehen mukaan todella hankala luonne ja vaativa ihminen. Itse ajattelen, että tuskin se semmoinen "demoni" oli kuin mies kuvaa, koska ihmiset harvoin on, mutta heillä ei persoonallisuudet ja elämäntavat ja arvot sopineet yhteen. Ja niinpä mies päätyi sitten eroamaan huippukauniista naisesta vain 4 vuoden avioliiton jälkeen. Sitten vuosia myöhemmin löysi minut, savolaistaustaisen persjalkaisen pallinaaman, joka ei ulkonäöllä koreille, mutta on tavallaan "helppo ja rento ihminen". On tässä oltu onnellisia yhdessä jo 12 vuotta. Kauneus voi toki helpottaa suhteiden aloittamista, mutta loppujen lopuksi se, miten ihmisten elämät ja luonteet sopii yhteen on se, mikä ratkaisee miten onnellista se yhdessäolo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä omituisia hyväksikäyttäjiä. Mitä ihmettä seurustelee naisten kanssa, joita ei halua.
Tämäpä. Naiset on mielummin yksin kun ei-haluamansa miehen kanssa. Miehillä on aina haku päällä ja tinderit tulilla vaikkeivat ”ole valmiita” suhteeseen.
Jännä, kun omien kokemusten puolesta olisin voinut kirjoittaa tekstisi sukupuolet toisin päin. Ilmeisesti ei ole sitten sukupuolisidonnaista kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän teki siis väärin? Kenellekään ei luvannut mitään, kun ei oikeasti tuntunut oikealta. Sitten löytyi se oikea.
Ehkä ulkonäkö oli syy. Ehkä jokin muu.
Törkeää tuhlata toisen aikaa hupiseurustelun takia. Ihan hyvin voisi sanoa toiselle, että olen kanssasi vain sen aikaa, kunnes löydän sinua paremman.
Voisin kuvitella että monea loukkaisi tuollaisen kuuleminen niin paljon että siinä menisi sanojalta maine. Ja eihän sitä varmaksi tiedä välttämättä mies itsekään että mihin elämä vie ja kehittyykö samasta jotain suurempaa? Sen pohjaan vasta vaikeaa sitten olisikin rakentaa jos on ensin tehty selväksi että "et ole tarpeeksi minulle" ja sitten yhtäkkiä saattaisi ollakin?
Useinhan sitä, tai jos tarpeeksi tarkkaan aletaan miettiä niin AINA on jompi kumpi joka haluaa suhdetta enemmän kuin toinen.
Varmasti aikuiset ihmiset voi ihan itse päättää että haluaako jäädä välttelevään suhteeseen jos mies kertoo olevansa "sitoutumiskammoinen" niin kuin ap:n esimerkissä.
Kauan ollaan menty siitä, kun vaikka vanhoissa elokuvissa näkee että ollaan kosimassa heti ensi kohtaamisella. Ja oikeasti naimisiin saatettiin mennäkin eikä ero ollut ihan niinkään helppoa kuin se on nykyisin. Jos ei sellaista haluta ja liian nopeasti eteneminen nähdään naurettavana niin sitten on pakko ottaa mukana myös se epävarmuus toisenkin puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä totuuden siemen on. Eikä naisen tarvitse olla edes pullukka, riittää että on liian tavallinen. Deittisaitit on täynnä näitä miehiä, jotka vaihtaa naisesta toiseen, ja palaa aina saitille etsimään parempaa.
On todella itsekästä, hyväksikäyttöä suorastaan, olla sellaisen kanssa yhdessä "paremman puutteessa" josta ei aidosti välitä. Tunnen lähipiiristä useita tällaisia naisia, jotka ovat haaskanneet vuosia näiden miesten kanssa. Ja yhtäkkiä mies löytää sen lääkiksessä olevan mallin/ missin, jonka vie nopealla aikataululla vihille.
Voisiko joku nainen nyt selventää, että miten deittisaiteilla tällainen "vaihtaminen" olisi miehelle edes teoriassa mahdollista, kun miehiä on niissä räikeästi naisia enemmän? Esim. Tinderissä kaikista käyttäjistä n. 80% on miehiä.
Ja pidetään sekin mielessä, että iso osa miehistä ei saa mitään huomiota deittisaiteilla niin ketkähän näitä "vaihtajia" taas ovatkaan? Ei sieltä Tinderistä aloiteta uutta suhdetta jos kummatkin eivät ole tykänneet toisistaan.
Kyllä siellä aika paljon niitä naisia myös on. Ei pidä paikkaansa että 80% olisi miehiä. Niitä tykkäyksiäkin ja huomioimista tulee aika paljon, joka päivä tulee tykkäyksiä ja uusia mätsejä, en ainakaan omassa tinderissäni kyllä ehdi ollenkaan kaikkien kanssa tutustua. Näen aika paljon sellaista että jotkut kiinnostavat saavat huomioni ja Mia jonka kanssa toissa iltana juteltiin pitkään, tykkäsi kovasti mutta tänään on Mira joka sanoo että sun kannattais huomenna tulla tänne. Tänäänkin olen avannut keskustelun uuden naisen kanssa tinderissä ja se Mirakin taitaa unohtua. Anteeksi siitä teille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä kaunotar myös fiksu ja menestynyt? Usein huomaan, että korkeastikoulutetut naiset ovat kauniita, urheilullisia ja osaavat pukeutua. Puhumattakaan siitä, että ovat fiksuja ja sosiaalisesti älykkäitä.
Todennäköisesti nainen on kaunis, älykäs ja mukava.
Miksi et ole onnellinen Heikin puolesta? Heikki löysi oikean rakkauden.
Miksi hänen olisi pitänyt tyytyä johonkin muuhun?
Ap kirjotti ainoastaan ulkonäöstä. Miehelle naisen ulkonäkö on tärkeämpää kun naiselle miehen.
Jos Heikki nyt onkin rakastunut niin kyllä se arki tulee tohonki suhteeseen.
Semi epäreilua rokottaa toista suhteessa etsien samalla parempaa. Samaan menee ihmiset, jotka ovat epävarmoja lapsen hankkimisesta, mutta sitten uuden kanssa on heti pulla uunissa.
Paineettomuus (Vähemmän yrittävät naiset): Kauniin ja vähemmän huomiota vaativan naisen rinnalla miehen ei tarvitse pelätä menettävänsä vapauttaan tai joutuvansa heti syvään emotionaaliseen sitoutumiseen Parisuhdekeskus Kataja. "Liikaa yrittävä" nainen saattaa aiheuttaa sitoutumiskammoisessa tukehtumisen tunnetta ja ahdistusta.
Kai näistä aiheista voi tehdä aloituksia ja keskustella ilman että keksii typerän stoorin jostain Heikistä :D Heikki vaikuttaa yhtä feikiltä kuin tarina hänestä. Yhtäkkiä kiinnostuu kulttuurista ja kirjoittelee aforismeja.. Eli esittää naiselle sellaista mitä ei oikeasti ole.
Ruman ja katkeran palstamamman avautumiset. Heikki saa seurustella kenen kanssa tahtoo. Miehelläkin on oma tahto ja sekös naisia harmittaa. Naisten mielestä top 10 miesten pitäisi tyytyä rumaan ja mielisairaaseen palstaemakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin erimieltä. Naisen pitää tottakai olla kiinnostavan näköinen miehen mielestä niinkuin sama toisinpäin, mutta muuten ulkonäöllä on niinkin vähän merkitystä kuin ei ollenkaan. Kyllähän esim vaikka tinderissä se kaunis missitason nainen jää kokonaan ilman tykkäystä jos hän ilmoittaa olevansa ekstrovertti, harrastavansa kovasti matkustamista, lavatansseja ja ravintola illallisia ja itse introvertti joka harrastaa vaellusta, lenkkeilyä ja kahvittelua ystävien kanssa kotona. Aivan sama miltä nainen näyttää jos noin niin aina tänäänkin olen jo tuollaisen vastaavan tykkäyksen ruksannut pois. M40
Ei pidä paikkaansa, kauniit ekstrovertit naiset saa valtavasti huomiota.
Totta kai saavat. Niin saavat myös komeat, pitkät ekstrovertti miehet. Ei siinä ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä omituisia hyväksikäyttäjiä. Mitä ihmettä seurustelee naisten kanssa, joita ei halua.
Tämäpä. Naiset on mielummin yksin kun ei-haluamansa miehen kanssa. Miehillä on aina haku päällä ja tinderit tulilla vaikkeivat ”ole valmiita” suhteeseen.
Jännä, kun omien kokemusten puolesta olisin voinut kirjoittaa tekstisi sukupuolet toisin päin. Ilmeisesti ei ole sitten sukupuolisidonnaista kuitenkaan.
Joo, kyllä esimerkiksi tinder on pullollaan 25-45 -vuotiaita naisia etsimässä parisuhdetta, ja miehet on siellä lähinnä pillun perässä, että ei nyt oikein lähde lentoon tämä "naiset ei tarvi miehiä tai parisuhdetta" -narratiivi. En ole edes koskaan kuullut miehen etsivän, tai edes käyttävän termiä "parisuhde", ellei sitten ole täysin kokematon mies.
Tuo tohvelit, sanomalehden, sytyttää piipun ja hieroo niskat vielä.