Huvittavaa huomata miten entinen “sitoutumiskammoinen” mies muuttuu kun löytyy tarpeeksi kaunis nainen
Meillä on ystäväporukassa mies jolla on ollut lukuisia naissuhteita, kestoltaan muutamasta viikosta useaan vuoteen ja olen tutustunut näihin naisiin. He ovat aina surreet päänsä puhki miksi tämä sanotaanko Heikki on niin ”sitoutumiskammoinen” tai ”välttelevästi kiintynyt”. Naiset ovat yrittäneet hyvällä ja pahalla, analysoineet, vääntäneet ja kääntäneet mutta suhde ei koskaan ole edennyt sille tasolle mitä naiset toivoisivat. Heikki on aina ollut vähän toinen jalka oven välissä ja esim. kihlauksesta ei tietoakaan. Mikään määrä miellyttämistä, kokkaamista, slan kirjojen lukemista tai miellyttämistä ei ole riittänyt.
Katos vaan kun Heikki löysi aivan mielettömän kauniin, siis mallitason naisen. Parisuhde julistettiin somessa heti, nainen esiteltiin koko suvulle ja jokaiselle puolitutulle, he ovat kaikkialla yhdessä, yhtäkkiä Heikkiä kiinnostaakin kulttuuri ja matkustelu mihin ei exiensä kanssa lähtenyt. Heikki kirjoittelee myös kauniita sanoja ja aforismeja mm. henkisen yhteyden tärkeydestä parisuhteessa.
Kyse on siitä että kun olet tarpeeksi kaunis, mies haluaa sitoutua. Tavis pullukka voi vääntyä vaikka mille mutkalle mutta se ei riitä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä omituisia hyväksikäyttäjiä. Mitä ihmettä seurustelee naisten kanssa, joita ei halua.
Naisethan on aina vilpittömän rakastuneita.
Miksi kukaan olisi kenenkään kanssa, jos ei rakastaisi.
Todella monet ovat. Moni tyytyy kumppaniinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän kertoo ainoastaan siitä, etteivät miehet osaa olla yksin. On väkisin aina roikotettava paremman puutteessa ja johdettava harhaan jotain naista, vaikka ei pitäisi tätä edes viehättävänä.
Ei se ole harhaanjohtamista tai roikottamista. Se on kokeilemista. Kun ei sitten toimi niin ei toimi.
Miehillä tosiaan on oma tahto eikä naiset onneksi vielä saa päättää miehen tunne-elämästä!
Vai kokeilemista. Miehillä on oikeus "kokeilla" miten monta naista tahansa, mutta naisilla ei sitä oikeutta sitten ole, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä omituisia hyväksikäyttäjiä. Mitä ihmettä seurustelee naisten kanssa, joita ei halua.
Tämäpä. Naiset on mielummin yksin kun ei-haluamansa miehen kanssa. Miehillä on aina haku päällä ja tinderit tulilla vaikkeivat ”ole valmiita” suhteeseen.
Ei kaikilla miehillä. Niillä, joiden kanssa olette enimmäkseen seurustelleet kyllä. Olen ollut jo toistakymmentä vuotta suhteessa naisen kanssa, joka jutteli aiemmista suhteistaan joskus tavatessamme. Hän oli luullut seurustelevansa tällaisten tapausten kanssa, jotka sitten "palasivat yhteen" eksänsä kanssa, kun suhteen olisi pitänyt syventyä tai mies löysikin yllättäen toisen, vaikka heillä oli ollut tosi lupaava alku. Naisystäväni ei ymmärtänyt, että hän oli vain yksi näiden häntäheikkien monista vierailukohteista ja luuli raukka, että tässä jotain suhdetta rakennetaan. Luuli myös, että tällaisia miehet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä kaunotar myös fiksu ja menestynyt? Usein huomaan, että korkeastikoulutetut naiset ovat kauniita, urheilullisia ja osaavat pukeutua. Puhumattakaan siitä, että ovat fiksuja ja sosiaalisesti älykkäitä.
Todennäköisesti nainen on kaunis, älykäs ja mukava.
Miksi et ole onnellinen Heikin puolesta? Heikki löysi oikean rakkauden.
Miksi hänen olisi pitänyt tyytyä johonkin muuhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä omituisia hyväksikäyttäjiä. Mitä ihmettä seurustelee naisten kanssa, joita ei halua.
Naisethan on aina vilpittömän rakastuneita.
Miksi kukaan olisi kenenkään kanssa, jos ei rakastaisi.
Todella monet ovat. Moni tyytyy kumppaniinsa.
Sehän on ihan miten asiat punnitsee. Parisuhteessa saa tiettyjä etuja, sinkkuna saa tiettyjä etuja. Jos arvottaa parisuhteen edut tärkeämmiksi, valitsee sellaisen. Ei siinä ole mitään pahaa. Onhan aivan selvä, että useimpien on otettava riittävän hyvä eikä odottaa täydellistä, jos suhteeseen haluaa.
Useinhan se on juuri näin, MUTTA on ihan oikeasti myös oikeasti ihmisiä, joilla välttely on selviytymiskeino. He eivät siihen sitoutumiseen ja läheisyyteen pysty, vaikka kuinka haluaisivat.
Minun tuttavapiirissäni yksi tällainen todella tapasi ns ainutlaatuisen naisen, jonka kassa jopa muuttivat sitten heti yhteen. Ostivat megatalon. No vaikeuksia oli alusta asti, mutta 4 vuotta tuossa yhteisasumisessa lusivat. Miestä ei enää kotona vikan vuoden aikana näkynyt. Nyt sitten lusikat laitettu jakoon ja nainen todella katkera.
Eli tässä tapauksessa mies todellakin motivoitunut, mutta näin sitten kävi, kun ei vain pysty normaaliin, huomioon ottavaan suhteeseen.
Sama se on naisillakin. Olin sitoutumiskammoinen vanhaksi asti, mutta siinä ei ollut hyväksikäyttöä. Oikeasti ajattelin, että minusta nyt vaan näköjään puuttuu joku palikka, joka saisi rakastumaan ja sitoutumaan. Yritin kovasti, mutta se ei koskaan tuntunut oikealta. Rakastuin vasta nelikymppisenä ihan kertaheitolla ja päätäpahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pelkästä ulkonäöstä ole kiinni. Yleensä se ns kaunis on myös sen verran varakkaasta perheestä, että pystyy käymään kampaajalla, on tekokynnet, botoxia ym. Fantasian peräänhän ne miehetkin on. Eihän ne miehet niitäkään naisia paremmin kohtele. Samanlaista kyykytystä kotiorjaksi ja synnytyskoneeksi se on, mitä muidenkin naisten kanssa. Sitten, kun tulee lapsia ja elämästä tulee tylsää peruskauraa, etsitään taas nuorempaa.
Väittäisin, että oikeasti varakkaista perheistä tulevien lapset eivät juokse kampaajalla, eivätkä käytä botoxia tai tekokynsiä. Eivätköhän ne ole enemmän alemman kansanosan juttu. Eivätkä kampaajat nyt mitään ihmeiden tekijöitä ole. Vai väitätkö, että ylipainoinen ja ruma akka muuttuu kaunottareksi kampaajalla käynnin jälkeen?
Ehkei rumasta kauniiksi mutta ihan kivan näköisestä kaunottareksi, sen saa rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä omituisia hyväksikäyttäjiä. Mitä ihmettä seurustelee naisten kanssa, joita ei halua.
Tämäpä. Naiset on mielummin yksin kun ei-haluamansa miehen kanssa. Miehillä on aina haku päällä ja tinderit tulilla vaikkeivat ”ole valmiita” suhteeseen.
Ei kaikilla miehillä. Niillä, joiden kanssa olette enimmäkseen seurustelleet kyllä. Olen ollut jo toistakymmentä vuotta suhteessa naisen kanssa, joka jutteli aiemmista suhteistaan joskus tavatessamme. Hän oli luullut seurustelevansa tällaisten tapausten kanssa, jotka sitten "palasivat yhteen" eksänsä kanssa, kun suhteen olisi pitänyt syventyä tai mies löysikin yllättäen toisen, vaikka heillä oli ollut tosi lupaava alku. Naisystäväni ei ymmärtänyt, että hän oli vain yksi näiden häntäheikkien monista vierailukohteista ja luuli raukka, että tässä jotain suhdetta rakennetaan. Luuli myös, että tällaisia miehet ovat.
melkoisen kiertopalkinnon sait
Kyseessä on luonnollinen, normaali, pariutumisvietti. Mies arvostaa naisessaan nuoruutta ja kauneutta (hoikka, tatuoimaton, pikkutisulit, pikkupakarat, pikkuvarpit, naisellisen söpö kaikin puolin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä kaunotar myös fiksu ja menestynyt? Usein huomaan, että korkeastikoulutetut naiset ovat kauniita, urheilullisia ja osaavat pukeutua. Puhumattakaan siitä, että ovat fiksuja ja sosiaalisesti älykkäitä.
Todennäköisesti nainen on kaunis, älykäs ja mukava.
Miksi et ole onnellinen Heikin puolesta? Heikki löysi oikean rakkauden.
Miksi hänen olisi pitänyt tyytyä johonkin muuhun?
Minähän olen onnellinen Heikin puolesta. Ilmaisin varmaan asiani huonosti jos jäi kuva että olen katkera. Lähinnä yritän viestittää naisille että älkää yrittäkö muuttaa, perustella, vängätä tai kiristää sellaista miestä sitoutumaan joka selkeästi ei pidä teitä unelmiensa naisena. Sitoutumiskammo lentää ikkunasta ulos kun löytää sen kenet oikeasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän teki siis väärin? Kenellekään ei luvannut mitään, kun ei oikeasti tuntunut oikealta. Sitten löytyi se oikea.
Ehkä ulkonäkö oli syy. Ehkä jokin muu.
Varasti naisten aikaa ja piti tarpeidensa tyydyttäjinä, vaikka sydän ei ollut mukana, eikä aikomustakaan edetä pidemmälle. Kiero ja sen tulee tuo mallivaimokekin huomaamaan ja kokemaan ennen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
Useinhan se on juuri näin, MUTTA on ihan oikeasti myös oikeasti ihmisiä, joilla välttely on selviytymiskeino. He eivät siihen sitoutumiseen ja läheisyyteen pysty, vaikka kuinka haluaisivat.
Minun tuttavapiirissäni yksi tällainen todella tapasi ns ainutlaatuisen naisen, jonka kassa jopa muuttivat sitten heti yhteen. Ostivat megatalon. No vaikeuksia oli alusta asti, mutta 4 vuotta tuossa yhteisasumisessa lusivat. Miestä ei enää kotona vikan vuoden aikana näkynyt. Nyt sitten lusikat laitettu jakoon ja nainen todella katkera.
Eli tässä tapauksessa mies todellakin motivoitunut, mutta näin sitten kävi, kun ei vain pysty normaaliin, huomioon ottavaan suhteeseen.
Seurustelen tällaisen kanssa. Meillä on jo ikää 50+ niin ratkaisuna on meidän ikäisille tyypillinen pysyvästi erillään asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tapaa sen oikean, sen tietää heti. Noin minullekin kävi.
Niin minullekin. Tiesin sen heti nähdessäni miehen, n sekunnin murto-osassa. Se että mies oli komein mitä olen koskaan nähnyt, auttoi, mutta olemme myös samalla aaltopituudella. Yhä naimisissa.
T. Ex sitoutumiskammoinen nainen
Täysin erimieltä. Naisen pitää tottakai olla kiinnostavan näköinen miehen mielestä niinkuin sama toisinpäin, mutta muuten ulkonäöllä on niinkin vähän merkitystä kuin ei ollenkaan. Kyllähän esim vaikka tinderissä se kaunis missitason nainen jää kokonaan ilman tykkäystä jos hän ilmoittaa olevansa ekstrovertti, harrastavansa kovasti matkustamista, lavatansseja ja ravintola illallisia ja itse introvertti joka harrastaa vaellusta, lenkkeilyä ja kahvittelua ystävien kanssa kotona. Aivan sama miltä nainen näyttää jos noin niin aina tänäänkin olen jo tuollaisen vastaavan tykkäyksen ruksannut pois. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä omituisia hyväksikäyttäjiä. Mitä ihmettä seurustelee naisten kanssa, joita ei halua.
Tämäpä. Naiset on mielummin yksin kun ei-haluamansa miehen kanssa. Miehillä on aina haku päällä ja tinderit tulilla vaikkeivat ”ole valmiita” suhteeseen.
Miehet ei ikinä ole valmiita suhteeseen vaikka kävisivät 100 vuotta terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on luonnollinen, normaali, pariutumisvietti. Mies arvostaa naisessaan nuoruutta ja kauneutta (hoikka, tatuoimaton, pikkutisulit, pikkupakarat, pikkuvarpit, naisellisen söpö kaikin puolin).
....ei omia mielipiteitä, kiltti ja kuuliainen, myöntyy kaikkeen, passaa, palvoo ja paijaa...ja tietenkin pitää itsensä 24/7 vimpan päälle upeena ja huoliteltuna.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on luonnollinen, normaali, pariutumisvietti. Mies arvostaa naisessaan nuoruutta ja kauneutta (hoikka, tatuoimaton, pikkutisulit, pikkupakarat, pikkuvarpit, naisellisen söpö kaikin puolin).
Kyllä, mutta niillä ei ole mitään merkitystä miehelle jos nainen ei ole ollenkaan samanlainen. Esim tuleeko juttuun kunnolla, onko yhteisiä kiinnostuksen kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä totuuden siemen on. Eikä naisen tarvitse olla edes pullukka, riittää että on liian tavallinen. Deittisaitit on täynnä näitä miehiä, jotka vaihtaa naisesta toiseen, ja palaa aina saitille etsimään parempaa.
On todella itsekästä, hyväksikäyttöä suorastaan, olla sellaisen kanssa yhdessä "paremman puutteessa" josta ei aidosti välitä. Tunnen lähipiiristä useita tällaisia naisia, jotka ovat haaskanneet vuosia näiden miesten kanssa. Ja yhtäkkiä mies löytää sen lääkiksessä olevan mallin/ missin, jonka vie nopealla aikataululla vihille.
Voisiko joku nainen nyt selventää, että miten deittisaiteilla tällainen "vaihtaminen" olisi miehelle edes teoriassa mahdollista, kun miehiä on niissä räikeästi naisia enemmän? Esim. Tinderissä kaikista käyttäjistä n. 80% on miehiä.
Ja pidetään sekin mielessä, että iso osa miehistä ei saa mitään huomiota deittisaiteilla niin ketkähän näitä "vaihtajia" taas ovatkaan? Ei sieltä Tinderistä aloiteta uutta suhdetta jos kummatkin eivät ole tykänneet toisistaan.
Oliko tämä kaunotar myös fiksu ja menestynyt? Usein huomaan, että korkeastikoulutetut naiset ovat kauniita, urheilullisia ja osaavat pukeutua. Puhumattakaan siitä, että ovat fiksuja ja sosiaalisesti älykkäitä.