Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi Lauri ei saisi olla tätä uskonnon jatkuvaa tuputusta vastaan? Mikään ei muutu jos kukaan ei taistele vastaan. Hyvä Lauri 👍
Mitä jatkuvaa tuputusta? Nykyään tuputetaan kylläkin Prideä.Miten voitte olla noin silmät ummessa? Justiinsa joku kirjoitti että kristinusko on valtionuskonto - sekö ei mielestäsi ole tuputusta, että valtiolla on joku virallinen uskonto ja virsiä pitäisi laulaa kouluissakin? Valtion ja kirkon pitäisi nykypäivänä olla täysin erillisiä toisistaan.
Voisi ne olla erillisiä, mutta toisaalta tuo abstrakti olemassa oleva kytkös ei pakota ketään. Ei millään tavalla. Ilmentää enemmän kulttuurihistoriaamme. Voi olla että kristinuskon harjoittajat aktivoituisi ja tuputtaisi ihan eri tavalla kuin nyt.
Onhan meillä nytkin ihan hallituksessa kristillisten puolue. Eli kyllä sitä tuputusta tulee joka suunnalta.
Tietysti.
Miksi yhdellä vakaumuksella pitäisi olla erityisasema?
Yhdenvertaisuus ei silloin toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Laurin sananvapaus ei maistu uskovaisille ja muille hihhuleille?
Lauri tässä on hihhuli jos suoraan saa sanoa. Ai niin ei saa. En sanokaan. Jään sanattomaksi.
Maailma on niin lavea
Pikku, pikku Lauri
Siin on monta loukkoa
Pikku, pikku Lauri
Monet siellä asustaa
Pikku, pikku Lauri
Herran suojas onnen saa
Pikku, pikku Lauri
Enkeli kun kanssas käy
Pikku, pikku Lauri
Eipä kyitä tielläs näy
Pikku, pikku Lauri
Missä viihdyt parhaimmin
Pikku, pikku Lauri
Koti kaikkein kallehin
Pikku, pikku Lauri
Nyt kun on kesä ja monilla lomaa, niin ottakaa hyvät ihmiset yksi päivä aikaa museokierrokselle. Käykää erilaisissa museoissa, joissa on historiaa ja vanhoja asioita. Opitte oikeasti jotakin kulttuurista, ettekä enää kyseenalaista ja ihmettele aivan perussivistykseen kuuluvia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet.
Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.
Ja tämä sama porukka on niitä, ketkä vastustavat, että varusmiehet voivat jatkossa pitää pitkiä hiuksia.
He eivät hyväksy edes Puolustusvoimien komentajan päätöstä, että varusmiehellä saa olla jatkossa pitkät hiukset. He muistelevat omaa nuoruuttaan kuinka intissä piti olla lyhyt tukka. Vaikka PV:n komentaja antaa käskyn, että pitkä tukka miehilläkin on ok, niin edelleen menneisyydessä elevät ja nuoruuttaan kaipaavat ovat aivan eri mieltä.
Seuraavaksi tuo outo ihminen valittanee joulun alla kaupunkeihin pystytettävistä joulukuusista, jouluvaloista, joukukatujen avajaisista, television joulumainoksista, lehdissä olevista joukumainoksista, kirkoista kaupungeissa, joulukonserteista, myynnissä olevista joukukorteista ja auta armias, jos joku onneton erehtyy toivottamaan hänelle hyvää joulua.... Sitten lienee piru irti. Joulu kun on kuitenkin uskonnollinen juhla eli Jeesuksen syntymäjuhla. Siinäpä on tälle oudolle haastetta loppuelämäksi kun varmaan haluaa kieltää joulun vieton ihan kokonaan ja kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Täysin naurettava asia.Tuo mies tekee itsestä täyspellen.
Periaatteen mies. Eihän tuollaista voi kun arvostaa. Jos perussuomalaisetkin olisivat pitäneet kiinni periaatteistaan, niin vähäosaisilta ei olisi leikattu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki uskovat joukolla rukoilemaan Laurin ja etenkin hänen lastensa puolesta.
Aamen, rukoilkaamme Laurille ja hänen perheelleen sekä kaikille ateisteille pelastusta ja armoa 🙏
Juuri näin meidän uskovaisten pitäisikin toimia.
Virsien pakkosyöttäminen koulussa on yksinomaan haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi tuo outo ihminen valittanee joulun alla kaupunkeihin pystytettävistä joulukuusista, jouluvaloista, joukukatujen avajaisista, television joulumainoksista, lehdissä olevista joukumainoksista, kirkoista kaupungeissa, joulukonserteista, myynnissä olevista joukukorteista ja auta armias, jos joku onneton erehtyy toivottamaan hänelle hyvää joulua.... Sitten lienee piru irti. Joulu kun on kuitenkin uskonnollinen juhla eli Jeesuksen syntymäjuhla. Siinäpä on tälle oudolle haastetta loppuelämäksi kun varmaan haluaa kieltää joulun vieton ihan kokonaan ja kaikilta.
Miksi valittaisi? Eivät nuo liity julkisen instituution, peruskoulun, toimintaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Päivi Räsänenkin ajattelee tästä kesävirsi-kohusta?
Jos Päivin hallitus ajaa yli 30 000 lapsiperhettä köyhyyteen, niin luuletko, että Päiviä kiinnostaisi mitä kouluissa lauletaan?
Oikeusvaltio oli virhe.
Kaikesta ei pidä olla mahdollisuutta valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulatte varmaan mieluusti sitten myös hindulaisia, islamilaisia ja buddhalaisia lauluja?
Voi pikkuinen, nämä eivät ole suomalaista kulttuuriperintöä.
Kuitenkin perussuomalaiset leikkaavat Suomen elokuvasäätiöltä joka nimenomaan tukee suomalaista kulttuuria ja suomalaista elokuvaperintöä? Miksi?
Kohta on tunti mennyt, mutta persujen vastausta ei vaan kuulu? Onko kenties Suvivirsi poikittain sielussa vai selkäranka hukassa kuten tavallisesti?
Kohta jo toinen tunti mennyt, mutta persujen vastausta ei vaan kuulu. Kysytään uudelleen, ja jäädään odottamaan vastausta.
Miksi perussuomalaiset leikkaavat Suomen elokuvasäätiöltä joka nimenomaan tukee suomalaista kulttuuria ja suomalaista elokuvaperintöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi Lauri ei saisi olla tätä uskonnon jatkuvaa tuputusta vastaan? Mikään ei muutu jos kukaan ei taistele vastaan. Hyvä Lauri 👍
Mitä jatkuvaa tuputusta? Nykyään tuputetaan kylläkin Prideä.Miten voitte olla noin silmät ummessa? Justiinsa joku kirjoitti että kristinusko on valtionuskonto - sekö ei mielestäsi ole tuputusta, että valtiolla on joku virallinen uskonto ja virsiä pitäisi laulaa kouluissakin? Valtion ja kirkon pitäisi nykypäivänä olla täysin erillisiä toisistaan.
Voisi ne olla erillisiä, mutta toisaalta tuo abstrakti olemassa oleva kytkös ei pakota ketään. Ei millään tavalla. Ilmentää enemmän kulttuurihistoriaamme. Voi olla että kristinuskon harjoittajat aktivoituisi ja tuputtaisi ihan eri tavalla kuin nyt.
Onhan meillä nytkin ihan hallituksessa kristillisten puolue. Eli kyllä sitä tuputusta tulee joka suunnalta.
On siellä äänessä mm. vasemmisto, joka on tunnettu uskonnon vastaisuudesta. Paitsi islamin, josta se odottaa hyötyvänsä. Saihan se jo aikaan sen tunnustuksellisen opetuksen poistamisenkin. Sitä ei ole ollut aikoihin enää. Pari sanaa kevätveisussa hiertää vielä vereslihalle, voitto ei ole täydellinen 🤣🤣🤣.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti.
Miksi yhdellä vakaumuksella pitäisi olla erityisasema?
Yhdenvertaisuus ei silloin toteudu.
Mikä yhdenvertaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulatte varmaan mieluusti sitten myös hindulaisia, islamilaisia ja buddhalaisia lauluja?
Voi pikkuinen, nämä eivät ole suomalaista kulttuuriperintöä.
Kuitenkin perussuomalaiset leikkaavat Suomen elokuvasäätiöltä joka nimenomaan tukee suomalaista kulttuuria ja suomalaista elokuvaperintöä? Miksi?
Kohta on tunti mennyt, mutta persujen vastausta ei vaan kuulu? Onko kenties Suvivirsi poikittain sielussa vai selkäranka hukassa kuten tavallisesti?
Kohta jo toinen tunti mennyt, mutta persujen vastausta ei vaan kuulu. Kysytään uudelleen, ja jäädään odottamaan vastausta.
Miksi perussuomalaiset leikkaavat Suomen elokuvasäätiöltä joka nimenomaan tukee suomalaista kulttuuria ja suomalaista elokuvaperintöä?
Tukee vai?
Jokainen varmaan ymmärtää, että jos koulussa voidaan laulaa uskonnollisia virsiä, siellä voidaan laulaa myös poliittisia lauluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti.
Miksi yhdellä vakaumuksella pitäisi olla erityisasema?
Yhdenvertaisuus ei silloin toteudu.
Mikä yhdenvertaisuus?
Se on ateistien pyrkimystä määrätä mitä julkisesti saa tai ei saa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varmaan ymmärtää, että jos koulussa voidaan laulaa uskonnollisia virsiä, siellä voidaan laulaa myös poliittisia lauluja.
Vappujuhlissa olisi syytä laulaa, ihan vain suomalaisen kulttuurin ja perinteiden vuoksi:
Täysin naurettava asia.Tuo mies tekee itsestä täyspellen.