Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.
Toivottavasti ilmoitus tehdään ainakin sen yhden oikeusoppineen Face-julkaisusta, josta Iltalehti kirjoitti.
Tarkenna. Mikä ja mitä oli sisältö?
Joku turhantärkeä oikeusoppinut haukkui Lauria ainakin runkkariksi omalla nimellään ja naamallaan ja puolusteli kirjoitustaan jälkikäteen, vaikka se oli selvästi laiton ja hyvän maun vastainen.
Jos kerta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, niin miksei teille kelpaa se Suvilaulu? Ihan sama sävel ja muutama sana vaihdettu, joten ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kuitenkin haluatte jostain syystä väkisin veisata jumalalle vaikka se ei ole teidän mielestänne uskonnon harjoittamista.
"Uskonto rikkoi jotain minussa lapsena” - Uskosta luopunut perheenisä ymmärtää joulujuhlassa ahdistuvia eikä halua lastensa jakavan kohtaloaan.
https://yle.fi/a/3-11114523 (2019)
Miltähän lapsista tuntuu kun iskä vetää joka joulu ja kesä hipulit vuosien ajan jostain yhdestä laulusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on ketju täynnä kristillisiä trollimulkkuja ja muita perästävedettäviä persuinceleitä. Vastauksia et v*ttu saa mihinkään kysymykseen, mutta kaikenmaalman paskaa ja olkiukkoja kyllä viritellään.
Koittakaa nyt saatanan lampaat löytää pikku hiljaa se selkäranka ja logiikka. Mölisemään pystyy jopa Päivä Räsänen.
Mulkku incel, paska olkiukko, saatanan lammas ja Päivi Räsänen.
Nyt alkaa tulla sen tasoinen persoonallisuuskriisi, että en enää tiedä, keneksi/miksi identifioidun. Pitää varmaan lähteä ihmisoikeusterapiaan.
- keski-ikäinen perheenäiti (olin vielä tunti sitten)
😅
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään puhtoinen poika tämä Lauri. Tuoreimmassa vapaa-ajattelijoiden lehden haastattelussa sanoo olleensa pitkälti päälle 30-vuotiaaksi rasisti.
No mikä muutti hänen mielensä?
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, niin miksei teille kelpaa se Suvilaulu? Ihan sama sävel ja muutama sana vaihdettu, joten ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kuitenkin haluatte jostain syystä väkisin veisata jumalalle vaikka se ei ole teidän mielestänne uskonnon harjoittamista.
Koska Suvivirsi on osa kulttuuriperinnettä. Suvilaulu sen sijaan ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.
Toivottavasti ilmoitus tehdään ainakin sen yhden oikeusoppineen Face-julkaisusta, josta Iltalehti kirjoitti.
Tarkenna. Mikä ja mitä oli sisältö?
Joku turhantärkeä oikeusoppinut haukkui Lauria ainakin runkkariksi omalla nimellään ja naamallaan ja puolusteli kirjoitustaan jälkikäteen, vaikka se oli selvästi laiton ja hyvän maun vastainen.
Mihin tämä maa on menossa jos oikeusoppineetkin ovat tuollaisia kuumakalleja?
Miksi ruotsalaista uskonnollista laulua pitää laulaa keväisin? Ja miksi juuri tietyn uskonnon. Miksi uskonto on ylipäätään aineena peruskoulussa?.Yliopistossa voi sitten uskonnoista lukea, jos intoa on. En voi käsittää, että miten tuommoista älytöntä satua pitää väkisin kouluissa pakkosyöttää. Kaikki uskotoihin liittyvä heti pois kouluista!
Jos kerran uskonto on hänet rikkonut lapsena niin oikeuttaako se kostoon koko järjestelmää vastaan.
Jos Suvivirsi koettaisiin uskonnon harjoittamiseksi, niin tietenkin juhlaan otettaisiin mukaan kaikkien oppilaiden edustamat uskonnot. Mutta kun ei heidän kulttuurissaan ole mitään kevätpäättäjäis-perinnettäkään, eikä sitä varten mitään perinteisiä laulujakaan. Ei taida olla kouluperinnettäkään kaikilla. Ei heille ole liikaa olla ja kuulla, kun ovat nauttineet suomalaisesta koulutuksesta ilmaiseksi. Kirkko toi koulun ja lukutaidon Suomeen. Sietäisi kuunnella seisaaltaan virttä, kiittämättömien.
Paska biisi Suvivirsi, laahaava ja ei hääppöset sanatkaan. Joku moderni tilalle ja EI uskonnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, niin miksei teille kelpaa se Suvilaulu? Ihan sama sävel ja muutama sana vaihdettu, joten ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kuitenkin haluatte jostain syystä väkisin veisata jumalalle vaikka se ei ole teidän mielestänne uskonnon harjoittamista.
Meinaatko ettet tajua että suvivirsi on laulu. .
Laulu jossa ylistetään jumalaa. Mitä merkitystä sillä on että se uskon harjoittaminen on laulun muodossa?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Päivi Räsänenkin ajattelee tästä kesävirsi-kohusta?
Päiviä kiinnostaa vain, että viinaa voi tilata kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran uskonto on hänet rikkonut lapsena niin oikeuttaako se kostoon koko järjestelmää vastaan.
Uskonnosta uhriutuminen on vain vasemmiston tarinaa. Perheoloja on ollut erilaisia ja on edelleen, ilman uskontojakin. Rikkinäinen ja rikottu perhe on vasemmiston ihanne. Se tuottaa epätietoisia ja katkeria jäseniä vasemmistolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, niin miksei teille kelpaa se Suvilaulu? Ihan sama sävel ja muutama sana vaihdettu, joten ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kuitenkin haluatte jostain syystä väkisin veisata jumalalle vaikka se ei ole teidän mielestänne uskonnon harjoittamista.
Koska Suvivirsi on osa kulttuuriperinnettä. Suvilaulu sen sijaan ei ole
Olisihan se kun sitä veisattaisiin alkuun vaikka seuraavat 100 vuotta. Joskus se suvivirsikin on ekaa kertaa laulettu.
Miksi Laurin sananvapaus ei maistu uskovaisille ja muille hihhuleille?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Laurin sananvapaus ei maistu uskovaisille ja muille hihhuleille?
Koskeeko sananvapaus vain Suvivirren vastustamista? Eikö muilla ole sananvapautta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruotsalaista uskonnollista laulua pitää laulaa keväisin? Ja miksi juuri tietyn uskonnon. Miksi uskonto on ylipäätään aineena peruskoulussa?.Yliopistossa voi sitten uskonnoista lukea, jos intoa on. En voi käsittää, että miten tuommoista älytöntä satua pitää väkisin kouluissa pakkosyöttää. Kaikki uskotoihin liittyvä heti pois kouluista!
Siksi että sinäkin sivistyisit. Ihan kuten äidinkieltäkin opetetaan, että oppisit kirjoittamaan, mutta et tainnut käydä niilläkään tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, niin miksei teille kelpaa se Suvilaulu? Ihan sama sävel ja muutama sana vaihdettu, joten ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kuitenkin haluatte jostain syystä väkisin veisata jumalalle vaikka se ei ole teidän mielestänne uskonnon harjoittamista.
Meinaatko ettet tajua että suvivirsi on laulu. .
Laulu jossa ylistetään jumalaa. Mitä merkitystä sillä on että se uskon harjoittaminen on laulun muodossa?
Jo joutui aika, kun maapallo kääntyi kohti aurinkoa ja kasvusto alkoi kukoistaa, ja on toivoa ruoasta. Onko tämä runollista? Pitääkö toistaa oppitunnin sisältö lyriikassa?
Aamen, rukoilkaamme Laurille ja hänen perheelleen sekä kaikille ateisteille pelastusta ja armoa 🙏