Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi tuo outo ihminen valittanee joulun alla kaupunkeihin pystytettävistä joulukuusista, jouluvaloista, joukukatujen avajaisista, television joulumainoksista, lehdissä olevista joukumainoksista, kirkoista kaupungeissa, joulukonserteista, myynnissä olevista joukukorteista ja auta armias, jos joku onneton erehtyy toivottamaan hänelle hyvää joulua.... Sitten lienee piru irti. Joulu kun on kuitenkin uskonnollinen juhla eli Jeesuksen syntymäjuhla. Siinäpä on tälle oudolle haastetta loppuelämäksi kun varmaan haluaa kieltää joulun vieton ihan kokonaan ja kaikilta.
Miksi valittaisi? Eivät nuo liity julkisen instituution, peruskoulun, toimintaan mitenkään.
No, jos yksi Suvivirsi vie oudon aivan johonkin ihmesfääriin, niin kuinka paljon joulu saattaakaan sitten olla saastuttavaa. Järkyttävän ahdas maailmankuva. Kyse Suvivirressä muutamasta minuutista ja eikö se lapsi osaa poistua tilasta, jos Suvivirsi on maailman kamalin asia, mitä ihmiselle voi tapahtua?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varmaan ymmärtää, että jos koulussa voidaan laulaa uskonnollisia virsiä, siellä voidaan laulaa myös poliittisia lauluja.
Tämä. Vasemmisto kokee uskonnon lähinnä oikeistolaisena politiikkana, siksi se on vihattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki uskovat joukolla rukoilemaan Laurin ja etenkin hänen lastensa puolesta.
Aamen, rukoilkaamme Laurille ja hänen perheelleen sekä kaikille ateisteille pelastusta ja armoa 🙏
Ei mikään ihme, että Suomen asiat on päin persettä, kun rukoiluun perustuu vaikuttaminen.
Ei ole pakko. Voi pitää suunsa kiinni , eikä laula. Tunnen useita kirkkoon kuulumattomia , jotka osallistuvat kirkkohäihin, hautajaisiin, konfirmaatioihin jne. Eikä se heihin tartu. Saattavat vielä laulaakin virsiä tilaisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Laurin sananvapaus ei maistu uskovaisille ja muille hihhuleille?
Sehän on ihan vapaasti saanut sanoa asiansa. Maistuuko Laurille muitten oikeus kuunnella suvivirttä?
Vierailija kirjoitti:
Paska biisi Suvivirsi, laahaava ja ei hääppöset sanatkaan. Joku moderni tilalle ja EI uskonnollinen.
Tässä on tarttuva melodia ja Päivikin mainitaan. Mitäs jos mentäisiin tällä kevätjuhlat? Oppilaatkin olisivat innoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet.
Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.
Ja tämä sama porukka on niitä, ketkä vastustavat, että varusmiehet voivat jatkossa pitää pitkiä hiuksia.
He eivät hyväksy edes Puolustusvoimien komentajan päätöstä, että varusmiehellä saa olla jatkossa pitkät hiukset. He muistelevat omaa nuoruuttaan kuinka intissä piti olla lyhyt tukka. Vaikka PV:n komentaja antaa käskyn, että pitkä tukka miehilläkin on ok, niin edelleen menneisyydessä elevät ja nuoruuttaan kaipaavat ovat aivan eri mieltä.
Mistä vtusta sinä sepittelet noita oletuksiasi. Satuseppä. Suvivirren sepittäjä oli kyllä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Laurin sananvapaus ei maistu uskovaisille ja muille hihhuleille?
Älä kysy liian vaiketa. Ei tähän vastausta saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki uskovat joukolla rukoilemaan Laurin ja etenkin hänen lastensa puolesta.
Aamen, rukoilkaamme Laurille ja hänen perheelleen sekä kaikille ateisteille pelastusta ja armoa 🙏
Juuri näin meidän uskovaisten pitäisikin toimia.
Virsien pakkosyöttäminen koulussa on yksinomaan haitallista.
Virsien pakkosyöttö? Pari säkeistöä Suvivirttä kerran vuodessa Kevätjuhlassa! Jo on hirveetä tuputtamista!
Häntä voisi alkaa kutsua SuvivirsiLauriksi. Tykkäisi varmasti nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko. Voi pitää suunsa kiinni , eikä laula. Tunnen useita kirkkoon kuulumattomia , jotka osallistuvat kirkkohäihin, hautajaisiin, konfirmaatioihin jne. Eikä se heihin tartu. Saattavat vielä laulaakin virsiä tilaisuuksissa.
Runouden yms. nuuskijat tutkii virsiäkin, ja kaikkea, eikä oma uskonnollisuus liity mitenkään asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin naurettava asia.Tuo mies tekee itsestä täyspellen.
Periaatteen mies. Eihän tuollaista voi kun arvostaa. Jos perussuomalaisetkin olisivat pitäneet kiinni periaatteistaan, niin vähäosaisilta ei olisi leikattu!
Lauri onkin pienen ihmisen asialla. Perussuomalaiset eivät olleet. Laurilla on periaatteet ja selkäranka, perussuomalaisilta ne puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Sairas tapa pakottaa laulamaan uskonnollisia lauluja on syytä lopettaa heti!
Ei ole pakko laulaa mukana.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, niin miksei teille kelpaa se Suvilaulu? Ihan sama sävel ja muutama sana vaihdettu, joten ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kuitenkin haluatte jostain syystä väkisin veisata jumalalle vaikka se ei ole teidän mielestänne uskonnon harjoittamista.
Meinaatko ettet tajua että suvivirsi on laulu. .
Laulu jossa ylistetään jumalaa. Mitä merkitystä sillä on että se uskon harjoittaminen on laulun muodossa?
Kyynel....maailman pienin viulu......
Vierailija kirjoitti:
Häntä voisi alkaa kutsua SuvivirsiLauriksi. Tykkäisi varmasti nimestä.
Olemuksen täydentäisi päähän ruuvattava pellenhattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin naurettava asia.Tuo mies tekee itsestä täyspellen.
Periaatteen mies. Eihän tuollaista voi kun arvostaa. Jos perussuomalaisetkin olisivat pitäneet kiinni periaatteistaan, niin vähäosaisilta ei olisi leikattu!
Lauri onkin pienen ihmisen asialla. Perussuomalaiset eivät olleet. Laurilla on periaatteet ja selkäranka, perussuomalaisilta ne puuttuvat.
Lauri on tosiaan pieni ihminen. Todella pieni.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varmaan ymmärtää, että jos koulussa voidaan laulaa uskonnollisia virsiä, siellä voidaan laulaa myös poliittisia lauluja.
Ai kiilusilmäinen uskovainen tai perässävedettävä persu tällaista ymmärtäisi?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varmaan ymmärtää, että jos koulussa voidaan laulaa uskonnollisia virsiä, siellä voidaan laulaa myös poliittisia lauluja.
Ei ymmärrä. Suomi ei ole Venäjä.
Mitenkäs se pakkouskonto toimi Ojalaan itseensä? Tuliko hänestä uskovainen?
Niinpä.