Mieheni elää omassa kuplassaan erillistä elämää meidän perheestä. Mitä tehdä?
Mies ei osallistu oikein mihinkään perheen yhteisiin juttuihin, ei arkena eikä lomalla. Hän elää kuin omassa kuplassaan, erillään lapsistaan ja minusta. Ei tosin paljoa kulje muissa omissa menoissaan kuin töissä, mutta kotona vetäytyy omaan kuplaansa, kesällä pihalle ja huonolla säällä tai talvella sohvalle tms, käytännössä aina kännykkänsä taakse. Välillä käy yksin lenkillä. Ei koskaan halua lähteä lasten ja minun kanssa minnekään, ei edes lasten kanssa ilman minua. Ei osallistu kotitöihin kotona, omat pyykkinsä pesee ja siinä se. Ei osallistu yhteisiin syömisiin kotona, ostelee itselleen mikropitsoja joita lämmittää yksin mikrossa ja syö yksin, yleensä sen jälkeen kun perheen ruoka on ollut pöydässä ja lapset ja minä syöneet, hän ei saavu yhteiseen pöytään. On ärtyisä kun häneltä jotain kyselee. Lapset kun pyytää jonnekin niin vastaa vain parilla sanalla että en nyt tule, ja lapset ihmettelee että onpa outo isä. Ei kuitenkaan halua erota, olen sitäkin kysynyt. Someen postailee välillä kuvia perhejutuista (minun ottamia kuvia, kun hän ei osallistu edes ottamalla kuvia). Mikä idea on elää noin, että vetäytyy perheestään täysin?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Sinä kuitenkin siivoat ja pidät kodin kunnossa, hoidat lapset. Jos mies eroaisi, hän joutuisi tekemään paljon enemmän itse. Joutuisi myös olemaan lasten kanssa vuorollaan. Tuo on hänelle ihan win-win -tilanne.
Miehesi on vähän kuin aikuinen poika siellä kammarissaan. Tuo ei enää ole kahden aikuisen parisuhde. Teidän on pakko puhua asioista. Jos ei muutosta tule, ottaisin eron. Mies ei tietenkään halua erota, mutta ei hän voi estää sinua lähtemästä.
Niin. Ei tämä miltään parisuhteelta ole vuosiin tuntunutkaan. Mutta ei minulla toisaalta ole kiire erotakaan, koska en ole mitään uutta parisuhdetta haluamassa. Keskityn arkeen lasten kanssa, mies tuntuu lähinnä joltain omituiselta puhumattomalta kämppikseltä, joka hengailee minun ja lasten kodissa enkä ymmärrä miksi, ei hän voi olla tyytyväinen tähän. Ap
Muistakaa ruokkia se ja ulkoiluttaa riittävästä. Koulutus kannattaa tehdä jo pentuna hyvin niin menee asiat helpommin.
Helposti unohtuu nää jutut. Lapset nyt lupaa kaikkea kun ne on pieninä niin söpöjä, mutta totuus on kuitenkin että naisen on se vastuu kannettava kun miehen hommaa.
Mun ja exän elämä meni tuohon. Tein ruoan, hän otti lautasen ja meni olkkariin syömään. Ja kyseessä oli todella fiksu ja koulutettu ja hyvässä asemassa oleva ihminen. Jossain kohtaa kyllästyin olemaan näkymätön makkarin ulkopuolella ja lähdin kävelemään. Elämäni paras ratkaisu
Kuulostaa epäsosiaaliselta ja masentuneelta ihmiseltä. Eikö hän ymmärrä, että jos lapsia hankitaan, niiden kanssa vietetään aikaa ja paljon. Kerropa miehellesi vähän faktoja, miten yhdessä eletään. Miksi itse katselet tommosta miestä?
"Niin. Ei tämä miltään parisuhteelta ole vuosiin tuntunutkaan. Mutta ei minulla toisaalta ole kiire erotakaan, koska en ole mitään uutta parisuhdetta haluamassa."
Ei kai uusi parisuhde ole ainoa syy haluta lopettaa tuollainen nollan arvoinen suhde?
Mies ei ole kiinnostunut sinusta ja lapsista. Kuulutte kalustoon. Jossain vaiheessa juttu voi edetä niin, että hän hommaa sivusuhteita saadakseen sisältöä elämään.
Aloittaja ei kerro että onko heillä pariskuntana mitään fyysistä yhteyttä koskaan eli onko mies vetäytynyt täysin myös parisuhteesta fyysisesti vai nauttiiko vielä näitä "etuja"?
https://aatos.app/avioero/?gad_source=1&gad_campaignid=16551836392&gbra…
Tuosta ero ja ositus hakuun ja alat rakentaa omaa elämää ilman miesloista. Ja vaadi elatussopimuksen tekoa lastenvalvojalla, koska ei miehiin ole mitään luottamista. Ne kiusaavat pihistelemällä elatusta omilta lapsiltaan ja laistavat tapaamisista.
Mies ei alkujaankaan halunnut perhettä tai parisuhdetta. Hän halusi ilmaisen piian ja geeniensä jatkajan.
Olen pahoillani tilanteesta, mutta onneksi sinun ei tarvitse tätä kauempaa haaskata ainutkertaista elämääsi hyväksikäyttäjään.
Aika unelmatilanne sun miehellä. Ei tarvi asua yksin ja palvelu pelaa. Sinä hoidat aivan kaiken lapsia myöten
On kuin teini-ikään jäänyt poikanen joka ei pahemmin osallistu perhe-elämään mutta äiti hoitaa kodin ja sisarukset. Annat varmaan seksiäkin hänelle?
Olisinpa mies kun niillä on näin helppoa
Puhkaisu kupla. Mutta oikeasti miksi suostut elämään noin? Mitä SINÄ haluat? Mies ei halua erota. Juu ei varmaan kun saa elää kuin laiska teini ja mamma hoitaa kaiken. Pari sanaa voi joskus sanoa ja kiukutella kaupan päälle. Pistä nyt hyvä nainen ukko luiskaan. Mies tietää missä on ovi jos ei kiinnosta olla osallistuva aviomies ja isä. Herää ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kuitenkin siivoat ja pidät kodin kunnossa, hoidat lapset. Jos mies eroaisi, hän joutuisi tekemään paljon enemmän itse. Joutuisi myös olemaan lasten kanssa vuorollaan. Tuo on hänelle ihan win-win -tilanne.
Miehesi on vähän kuin aikuinen poika siellä kammarissaan. Tuo ei enää ole kahden aikuisen parisuhde. Teidän on pakko puhua asioista. Jos ei muutosta tule, ottaisin eron. Mies ei tietenkään halua erota, mutta ei hän voi estää sinua lähtemästä.Niin. Ei tämä miltään parisuhteelta ole vuosiin tuntunutkaan. Mutta ei minulla toisaalta ole kiire erotakaan, koska en ole mitään uutta parisuhdetta haluamassa. Keskityn arkeen lasten kanssa, mies tuntuu lähinnä joltain omituiselta puhumattomalta kämppikseltä, joka hengailee minun ja lasten kodissa enkä ymmärrä miksi, ei hän voi olla tyytyväinen tähän. Ap
Älä mieti sitä, onko mies tyytyväinen ja mitä hän haluaa. Mieti mieluummin, oletko itse tyytyväinen ja mitä haluat. Jos olet itse tyytyväinen tuohon tilanteeseen ja sinulle sopii elää noin, niin mikä ettei, jatka sitten toki. Mutta jos tuo ei ole sitä, mitä haluat, niin silloin sinuna eroaisin.
Vierailija kirjoitti:
"Niin. Ei tämä miltään parisuhteelta ole vuosiin tuntunutkaan. Mutta ei minulla toisaalta ole kiire erotakaan, koska en ole mitään uutta parisuhdetta haluamassa."
Ei kai uusi parisuhde ole ainoa syy haluta lopettaa tuollainen nollan arvoinen suhde?
Okei selvisi miksi Ap hyväksyy tämän alisteisen aseman. Pitää ilmeisesti olla mies että koet itsesi jonkin arvoiseksi? Muinaisjäänteinen elämänasenne
Mutta ei minulla toisaalta ole kiire erotakaan, koska en ole mitään uutta parisuhdetta haluamassa.
Ikäänkuin kuin sinä olisit tässä pääosassa mikä sinua sattuu huvittamaan. Kyse on lapsiesi oikeudesta elää normaalissa perheessä missä vuorovaikutus toimii. Tuossa tapauksessa sijoitus henkisesti terveempiin olosuhteisiin alkaa olla ajankohtaista ennen kuin aiheutatte lastenne psyykkiselle kehitykselle peruuttamatonta tuhoa.
Aivan sairas perhe mutta onneksi tämä on porvoolaistarina.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole kiinnostunut sinusta ja lapsista. Kuulutte kalustoon. Jossain vaiheessa juttu voi edetä niin, että hän hommaa sivusuhteita saadakseen sisältöä elämään.
"Hommaa sivusuhteita"? Niinkuin mistä? Onko jossain jokin suhdevalintamyymälä, josta kuka tahansa voi käydä "hommaamassa" sivusuhteita, vai onko jotenkin muuten todennäköistä, että tuollainen mies herättäisi muiden naisten kiinnostuksen? Vaikea kuvitella, että perheellinen mies olisi niin kiinnostava, että hän saisi tuosta noin vaan halutessaan sivusuhteita sitten kun siltä sattuu tuntumaan. Miksi hän saisi niitä?
Minun isäni oli tuollainen, oli ikävä ja ankea lapsuus hänen takkaan, selän takana paljastui sarjapettäjäksi, lapset ei kiinnostanut eikä oma vaimo, me elettiin kuin isä olis ollut vieras henkilö talossa, vanhemmat nukkuivat eri huoneissa ja ajattelin jo lapsena että toi on vaan yks vieras mies meidän talossa alle kouluikäisenä luulin äidin veljeks mut sit tajusin että toi on meidän isä. Koskaan ei kiinnostanut mitkään perheen yhteiset jutut ikävöin ja olin kateellinen luokkakavereiden isille jotka nauroivat, kyselivät kavereiden kuulumisia, osallistuivat mm isänpäivä juhliin, koulun kevätjuhliin yms
Vierailija kirjoitti:
"Niin. Ei tämä miltään parisuhteelta ole vuosiin tuntunutkaan. Mutta ei minulla toisaalta ole kiire erotakaan, koska en ole mitään uutta parisuhdetta haluamassa."
Ei kai uusi parisuhde ole ainoa syy haluta lopettaa tuollainen nollan arvoinen suhde?
No ei, mutta kun meillä kuitenkin on kaksi melko pientä lasta, niin ero olisi niille valtava muutos, pitäisi muuttaa muualle, toisen koulu vaihtuisi ja toisen päiväkoti myös, en voisi hyvillä mielin antaa lapsia isän luo koska isä ei tee koskaan lasten kanssa mitään, katsoisiko ne siellä aamusta iltaan yksin telkkaria ja lämmittäisi itse niitä mikropitsoja isän jääkaapista jne. Ap
Sinä kuitenkin siivoat ja pidät kodin kunnossa, hoidat lapset. Jos mies eroaisi, hän joutuisi tekemään paljon enemmän itse. Joutuisi myös olemaan lasten kanssa vuorollaan. Tuo on hänelle ihan win-win -tilanne.
Miehesi on vähän kuin aikuinen poika siellä kammarissaan. Tuo ei enää ole kahden aikuisen parisuhde. Teidän on pakko puhua asioista. Jos ei muutosta tule, ottaisin eron. Mies ei tietenkään halua erota, mutta ei hän voi estää sinua lähtemästä.