Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen

Vierailija
25.06.2026 |

On se seppä. 

Kommentit (432)

Vierailija
321/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa saa laulaa virsiä.

Miksi niitä koulussakin pitäisi laulaa?

Emme me SDP:nkään puoluelauluja siellä laula. 

Eikä kukaan vaadi erikseen perusteluja että miksi emme tai ajattele että laulamattomuus tarkoittaisi SDP:n vastustamista tai kieltämistä.

Ihmettelen näitä kommentteja. Kuka ajattelee näin lapsellisesti?

Etkö ymmärrä, mitä eroa on suomalaisella kulttuuriperinnöllä ja tavisjutulla? 

Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.

Ihan yhtä lapsellinen kommentti tämä kuin nuo poliittiset laulut ja vastaavat. Asiallisessa keskustelussa keskustellaan kyseessä olevasta asiasta eli tässä tapauksessa suvivirrestä ja sen kulttuurihistoriallisesta asemasta. 

Ja minä kysyn että miksi se on juuri Suvivirsi mitä pitää laulaa? Miksi se on parempi kuin muinaiset pakanauskonnot? 

Vierailija
322/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki uskovat joukolla rukoilemaan Laurin ja etenkin hänen lastensa puolesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.

Lauri on 🤡

Vierailija
324/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.

Toivottavasti ilmoitus tehdään ainakin sen yhden oikeusoppineen Face-julkaisusta, josta Iltalehti kirjoitti. 

Tarkenna. Mikä ja mitä oli  sisältö?

Vierailija
325/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta hänen elämästään on kulunut tämän laulun/virren parissa. Tyhjää yksinäistä mutta hänen elämänsä ainut sisältö. Miten ne jo kotoa muuttaneet lapset tai vaimo?Ei merkitystä on vain minä ja minun akendani,näin Lauri elämänsä tyhjiössä. Vuodet kuluvat mitä jäi Laurille? Elämän tyhjiö ja muistitikku ja mappirivistö,elämäni laulu.

Lauri pitäisi kutsua Elämäni biisiin, arvattaisiin heti mikä kipale on hänen, ei Suvivirsi sitten 

Ei tälle henkilölle pidä yhtään enempää julkisuutta antaa.

Mediahan antaa. Kohta tipahtelee ylen muotiin sopivia näkökantoja ja mielipiteitä tuhkatiheään. Sankari, jossain taistelussa,  ei tarkempaa tietoa missä. Vapaus änkyröidä tms,?

Vierailija
326/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi Lauri ei saisi olla tätä uskonnon jatkuvaa tuputusta vastaan? Mikään ei muutu jos kukaan ei taistele vastaan. Hyvä Lauri 👍




Mitä jatkuvaa tuputusta? Nykyään tuputetaan kylläkin Prideä.

Miten voitte olla noin silmät ummessa? Justiinsa joku kirjoitti että kristinusko on valtionuskonto - sekö ei mielestäsi ole tuputusta, että valtiolla on joku virallinen uskonto ja virsiä pitäisi laulaa kouluissakin? Valtion ja kirkon pitäisi nykypäivänä olla täysin erillisiä toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
327/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on ketju täynnä kristillisiä trollimulkkuja ja muita perästävedettäviä persuinceleitä. Vastauksia et v*ttu saa mihinkään kysymykseen, mutta kaikenmaalman paskaa ja olkiukkoja kyllä viritellään.

 

Koittakaa nyt saatanan lampaat löytää pikku hiljaa se selkäranka ja logiikka. Mölisemään pystyy jopa Päivä Räsänen.

Mulkku incel, paska olkiukko, saatanan lammas ja Päivi Räsänen. 

Nyt alkaa tulla sen tasoinen persoonallisuuskriisi, että en enää tiedä, keneksi/miksi identifioidun. Pitää varmaan lähteä ihmisoikeusterapiaan.

 

- keski-ikäinen perheenäiti (olin vielä tunti sitten)

Vierailija
328/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki uskovat joukolla rukoilemaan Laurin ja etenkin hänen lastensa puolesta. 

Laurin pelastaa vain hän itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
329/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päivi myi sielunsa, arvonsa ja periaatteensa hillotolpan vuoksi. Näin voi toimia vain todellinen kristitty. 

Päivi on tuomittu rikollinen, kuka sellaisen höpinöille lotkauttaa muutenkaan korvaansa.

Hän on kunnon kristitty joka ei käännä takkiaan vaan pysyy uskossaan vaikka häntä vihataan todella kiihkeästi. Ja vaikka joutuisi vainotuksi uskonsa tähden. Siinä sinullekin hyvää esimerkkiä, otappa oppia

Päivi Räsänen sanoo tekevänsä kaikkensa, että alkoholin kotiinkuljetus ei toteudu
https://yle.fi/a/74-20187422

 

Miksi Päivi ei rukoillut? Eikö usko riittänyt?

Ehkä se oli liian kiireinen miettiessään homoja.

Vierailija
330/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään puhtoinen poika tämä Lauri. Tuoreimmassa vapaa-ajattelijoiden lehden haastattelussa sanoo olleensa pitkälti päälle 30-vuotiaaksi rasisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
331/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa saa laulaa virsiä.

Miksi niitä koulussakin pitäisi laulaa?

Emme me SDP:nkään puoluelauluja siellä laula. 

Eikä kukaan vaadi erikseen perusteluja että miksi emme tai ajattele että laulamattomuus tarkoittaisi SDP:n vastustamista tai kieltämistä.

Ihmettelen näitä kommentteja. Kuka ajattelee näin lapsellisesti?

Etkö ymmärrä, mitä eroa on suomalaisella kulttuuriperinnöllä ja tavisjutulla? 

Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.

Ihan yhtä lapsellinen kommentti tämä kuin nuo poliittiset laulut ja vastaavat. Asiallisessa keskustelussa keskustellaan kyseessä olevasta asiasta eli tässä tapauksessa suvivirrestä ja sen kulttuurihistoriallisesta asemasta. 

Ja minä kysyn että miksi se on juuri Suvivirsi mitä pitää laulaa? Miksi se on parempi kuin muinaiset pakanauskonnot? 

Ja minä kysyn miksi se on huonompi?  Miksi se pitää canceloida?  Pakana-ajan kevätkarkelot taitaa olla liian väkeviä lapsille,  mutta ainahan voi tarjota. 

Vierailija
332/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään puhtoinen poika tämä Lauri. Tuoreimmassa vapaa-ajattelijoiden lehden haastattelussa sanoo olleensa pitkälti päälle 30-vuotiaaksi rasisti.

Olis vaan jatkanut sillä tiellä. Jos se on kääntynyt ja haluaa olla tuhoamassa kristinuskoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
333/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on ketju täynnä kristillisiä trollimulkkuja ja muita perästävedettäviä persuinceleitä. Vastauksia et v*ttu saa mihinkään kysymykseen, mutta kaikenmaalman paskaa ja olkiukkoja kyllä viritellään.

 

Koittakaa nyt saatanan lampaat löytää pikku hiljaa se selkäranka ja logiikka. Mölisemään pystyy jopa Päivä Räsänen.

Miksi pelkäät niin paljon Suvivirttä että aggressio kuohahtaa noin yli? Ettet kuitenkin syvällä sisimmässäsi aavistelen että mitä jos kristinusko onkin totta?

Vierailija
334/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.

Toivottavasti ilmoitus tehdään ainakin sen yhden oikeusoppineen Face-julkaisusta, josta Iltalehti kirjoitti. 

Ai Tolvasesta? Sepäs vasta olisikin hauska juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
335/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.

Mitä siitä? Kannattaisi opetella argumentoimaan asiallisesti niin kuin Laurikin.  Jos kuumakallet menee huutelemaan törkeyksiä hänen facebookkiinsa, niin ihan oikein että tulee seurauksia.

Vierailija
336/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, niin miksei teille kelpaa se Suvilaulu? Ihan sama sävel ja muutama sana vaihdettu, joten ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kuitenkin haluatte jostain syystä väkisin veisata jumalalle vaikka se ei ole teidän mielestänne uskonnon harjoittamista.

Meinaatko ettet tajua että suvivirsi on laulu. . 

Vierailija
337/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla kyllä mieleltään sairas. 

Jos vaatii, että kaikkien yhteisessä juhlassa pitää laulaa aina vain yhden ja saman uskonnon laulua?

Saharassa voit laulella niitä muita lauluja.

Vierailija
338/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään puhtoinen poika tämä Lauri. Tuoreimmassa vapaa-ajattelijoiden lehden haastattelussa sanoo olleensa pitkälti päälle 30-vuotiaaksi rasisti.

Lauri on siis entinen rassenasse 🤭

Vierailija
339/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään puhtoinen poika tämä Lauri. Tuoreimmassa vapaa-ajattelijoiden lehden haastattelussa sanoo olleensa pitkälti päälle 30-vuotiaaksi rasisti.

Olis vaan jatkanut sillä tiellä. Jos se on kääntynyt ja haluaa olla tuhoamassa kristinuskoa. 

No nyt on päässyt haastatteluihin ja teeveeseen ja oikeusistuimiin ja mitä vielä puuttuu. 

Vihreiden kautta eduskuntaan. No niin.

Vierailija
340/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi Lauri ei saisi olla tätä uskonnon jatkuvaa tuputusta vastaan? Mikään ei muutu jos kukaan ei taistele vastaan. Hyvä Lauri 👍




Mitä jatkuvaa tuputusta? Nykyään tuputetaan kylläkin Prideä.

Miten voitte olla noin silmät ummessa? Justiinsa joku kirjoitti että kristinusko on valtionuskonto - sekö ei mielestäsi ole tuputusta, että valtiolla on joku virallinen uskonto ja virsiä pitäisi laulaa kouluissakin? Valtion ja kirkon pitäisi nykypäivänä olla täysin erillisiä toisistaan.

Voisi ne olla erillisiä, mutta toisaalta tuo abstrakti olemassa oleva kytkös ei pakota ketään.  Ei millään tavalla. Ilmentää enemmän kulttuurihistoriaamme. Voi olla että kristinuskon harjoittajat aktivoituisi ja tuputtaisi ihan eri tavalla kuin nyt.