Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen

Vierailija
25.06.2026 |

On se seppä. 

Kommentit (432)

Vierailija
281/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leonard Cohen, Hallelujah (1984). I've heard there was a secret chord. That David played, and it pleased the Lord. 

Tätä kuuntelee jokainen myös suomeksi.

Se on yleiseti käytetty ja sitä joutuu kuuntelemaan myös TV ja eadiossa.

Vierailija
282/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Päivi Räsänenkin ajattelee tästä kesävirsi-kohusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?

Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?

Joillekin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, että yhdenvertaisuus ja seksuaalivähemmistöt kuuluvat Prideen, ilman erillistä ilmoitusta.

Vierailija
284/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päiviä pitää kiittää siitä, että viina saa ensi vuoden alusta ovelle. 

Vierailija
285/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Suomen valtion uskonto ole kristinusko? Koulut valtion kouluja. Yksityiskoulussa voisi vaatia Suvirren veisaamattomuutta. 

Vierailija
286/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päivi myi sielunsa, arvonsa ja periaatteensa hillotolpan vuoksi. Näin voi toimia vain todellinen kristitty. 

Päivi on tuomittu rikollinen, kuka sellaisen höpinöille lotkauttaa muutenkaan korvaansa.

Hän on kunnon kristitty joka ei käännä takkiaan vaan pysyy uskossaan vaikka häntä vihataan todella kiihkeästi. Ja vaikka joutuisi vainotuksi uskonsa tähden. Siinä sinullekin hyvää esimerkkiä, otappa oppia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
287/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laulatte varmaan mieluusti sitten myös hindulaisia, islamilaisia ja buddhalaisia lauluja?

Voi pikkuinen, nämä eivät ole suomalaista kulttuuriperintöä. 

Kuitenkin perussuomalaiset leikkaavat Suomen elokuvasäätiöltä joka nimenomaan tukee suomalaista kulttuuria ja suomalaista elokuvaperintöä? Miksi?

Kohta on tunti mennyt, mutta persujen vastausta ei vaan kuulu? Onko kenties Suvivirsi poikittain sielussa vai selkäranka hukassa kuten tavallisesti?

Vierailija
288/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.

Jos olisi oikeasti älykäs, mallintaisi ydinfysiikan kaavoja tai keksisi parannuskeinoa syöpään, ei tappelisi yhtä virttä vastaan.

Juuri näin. Jos oikeasti olisi älykäs, olisi hän lopettanut jutun ensimmäiseen hylsyyn ja jatkanut elämää eteenpäin.

Lauri on periaatteen mies.

Vaikka päätä seinään lyömällä saa kipua niin  Laurin pää kestää. Ei haittaa vaikka menee maine, perhe, lapsi ja mielenterveys niin periaate pitää. Suvivirren takia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
289/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päiviä pitää kiittää siitä, että viina saa ensi vuoden alusta ovelle. 

Kristilliset oli ainoa puolue joka VASTUSTI kyseistä lakia. Valitettavasti muut hallituspuolueet jyräsivät lain läpi...

 

https://yle.fi/a/74-20187422

Vierailija
290/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.


Saat vapaasti palvoa karhua vaikka kotonasi. Me muut emme halua.

Saat sinäkin vapaasti veisata suvivirttä kotonasi. Miksi sitä tarttee kouluun tulla joikaamaan?

Kulttuuri ja perinteet. Kristinusko on ollut Suomessa 1000 vuotta. Ja meidän järjestäytynyt yhteiskuntamme on rakennettu kristinuskon perustalle. Kuten kaikissa länsimaissa. Sori siitä.

Ja miksi Lauri ei saisi olla tätä uskonnon jatkuvaa tuputusta vastaan? Mikään ei muutu jos kukaan ei taistele vastaan. Hyvä Lauri 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
291/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas tapa pakottaa laulamaan uskonnollisia lauluja on syytä lopettaa heti!

Kenet on pakotettu? 

Aivan , muka pakotettu. Voi pitää suun kiinni jos ei halua laulaa. Jopa Maammelaulua eivät kaikki halua laulaa. Näkee urheilukilpailuissa kilpailijoiden kohdalla. 

Vierailija
292/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa saa laulaa virsiä.

Miksi niitä koulussakin pitäisi laulaa?

Emme me SDP:nkään puoluelauluja siellä laula. 

Eikä kukaan vaadi erikseen perusteluja että miksi emme tai ajattele että laulamattomuus tarkoittaisi SDP:n vastustamista tai kieltämistä.

Ihmettelen näitä kommentteja. Kuka ajattelee näin lapsellisesti?

Etkö ymmärrä, mitä eroa on suomalaisella kulttuuriperinnöllä ja tavisjutulla? 

Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.

Ihan yhtä lapsellinen kommentti tämä kuin nuo poliittiset laulut ja vastaavat. Asiallisessa keskustelussa keskustellaan kyseessä olevasta asiasta eli tässä tapauksessa suvivirrestä ja sen kulttuurihistoriallisesta asemasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
293/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jÄSTIPÄÄ  ON

Vierailija
294/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?

Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?

Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että virret kuuluu kirkkoon, ei kouluun?

Totta kai kuuluu kirkkoon, mutta kyllä kuuluu koulun juhliinkin. 

Millä perusteella kuuluu koulun juhliinkin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
295/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi Lauri ei saisi olla tätä uskonnon jatkuvaa tuputusta vastaan? Mikään ei muutu jos kukaan ei taistele vastaan. Hyvä Lauri 👍




Mitä jatkuvaa tuputusta? Nykyään tuputetaan kylläkin Prideä.

Vierailija
296/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on ketju täynnä kristillisiä trollimulkkuja ja muita perästävedettäviä persuinceleitä. Vastauksia et v*ttu saa mihinkään kysymykseen, mutta kaikenmaalman paskaa ja olkiukkoja kyllä viritellään.

 

Koittakaa nyt saatanan lampaat löytää pikku hiljaa se selkäranka ja logiikka. Mölisemään pystyy jopa Päivä Räsänen.

Vierailija
297/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.


Saat vapaasti palvoa karhua vaikka kotonasi. Me muut emme halua.

Saat sinäkin vapaasti veisata suvivirttä kotonasi. Miksi sitä tarttee kouluun tulla joikaamaan?

Kulttuuri ja perinteet. Kristinusko on ollut Suomessa 1000 vuotta. Ja meidän järjestäytynyt yhteiskuntamme on rakennettu kristinuskon perustalle. Kuten kaikissa länsimaissa. Sori siitä.

Ja miksi Lauri ei saisi olla tätä uskonnon jatkuvaa tuputusta vastaan? Mikään ei muutu jos kukaan ei taistele vastaan. Hyvä Lauri 👍

Laurihan itse tuputtaa. Vahvistakaamme Suvivirttä tämänkin ymmärtämättömän pökäleen takia. 

Lauri veisatkoon (!) Maammelaulua.  Löytää siitä uuden aiheen.

Vierailija
298/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Päivi Räsänenkin ajattelee tästä kesävirsi-kohusta?

Eikö se johonkin kirjastoon mennyt hoilottamaan suvivirttä.

Vierailija
299/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet. 

 

Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.

Tästähän loppujen lopuksi on kysymys. Ihmiset kuvittelevat, että heidän identiteetti ja historia muuttuu ja suistuu raiteiltaan, mikäli maailmassa joku asia muuttuu. 

 

Kouluissa ei ole enää piirtoheittimiä eikä lapsiakaan lyödä, koska maailma muuttuu! 

Sikäli olet oikeassa, että identiteetti ja pikkuhiljaa historiakin muuttuu. Kun kaikki oma historia, kulttuuri ja arvot poljetaan, tilalle ei tule tyhjiö, vaan se täytyy vierailla arvoilla. Ja sehän on jo nähty, mitä ja mistä kulttuurista ne vieraat arvot tänne tulevat yhä kasvavalla voimalla. 

Jengit, katuväkivalta, seksuaalirikokset ym. Sitä kulttuuriako sinä haluat? 

Kukaan ei ole polkenut piirtoheittimiä, tillilihaa eikä maksakastiketta. Niille ei vaan ole ollut enää kysyntää 2000-luvun Suomessa. Samalla tavalla Suomessa ei ole enää kysyntää rasismille ja Suvivirrellekään, koska ihmiset arvostavat yksilön-, ja uskonnonvapautta ja yhdenvertaisuutta. 

 

Jengejä, katuväkivaltaa ja seksuaalirikoksia on ollut Suomessa vuosikymmenet, vaikka kouluissa on veisattu Suvivirttä kuinka ja lujaa. 

Juuri näin. Ne ketkä äänekkäin Suvivirttä puolustavat "kulttuurisena perinteenä", eivät tunnu huomaavan, että samaan aikaan hallitus tekee historian suurimmat leikkaukset, jotka nimenomaan iskevät suomalaiseen kulttuuriin ja perinteisiin. Nyt jopa suomalaisista kansallispuistoista viedään polttopuut ja vessat. Joten missä on se hallituksen suomalaisen kulttuurin ja perinteen arvostus?

Älä argumentoi asian vierestä äläkä sotke hallituksen leikkauksia suvivirsi asiaan. 

Vierailija
300/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päivi myi sielunsa, arvonsa ja periaatteensa hillotolpan vuoksi. Näin voi toimia vain todellinen kristitty. 

Päivi on tuomittu rikollinen, kuka sellaisen höpinöille lotkauttaa muutenkaan korvaansa.

Hän on kunnon kristitty joka ei käännä takkiaan vaan pysyy uskossaan vaikka häntä vihataan todella kiihkeästi. Ja vaikka joutuisi vainotuksi uskonsa tähden. Siinä sinullekin hyvää esimerkkiä, otappa oppia

Päivi Räsänen sanoo tekevänsä kaikkensa, että alkoholin kotiinkuljetus ei toteudu
https://yle.fi/a/74-20187422

 

Miksi Päivi ei rukoillut? Eikö usko riittänyt?