Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen

Vierailija
25.06.2026 |

On se seppä. 

Kommentit (432)

Vierailija
301/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta hänen elämästään on kulunut tämän laulun/virren parissa. Tyhjää yksinäistä mutta hänen elämänsä ainut sisältö. Miten ne jo kotoa muuttaneet lapset tai vaimo?Ei merkitystä on vain minä ja minun akendani,näin Lauri elämänsä tyhjiössä. Vuodet kuluvat mitä jäi Laurille? Elämän tyhjiö ja muistitikku ja mappirivistö,elämäni laulu.

Elämäni laulu. 😂😂😂 Ei edes lauluT. 

Vierailija
302/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Päivi Räsänenkin ajattelee tästä kesävirsi-kohusta?

Päiville on vain tärkeää, että viinaa saa kotiovelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?

Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?

Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että virret kuuluu kirkkoon, ei kouluun?

Totta kai kuuluu kirkkoon, mutta kyllä kuuluu koulun juhliinkin. 

Millä perusteella kuuluu koulun juhliinkin? 

Ehdottomasti koulun juhliin kun jo otsikossa mainitaan sana SUVI. Onko sen kauniimpaa sanaa? Luojan luoma.

Vierailija
304/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päiviä pitää kiittää siitä, että viina saa ensi vuoden alusta ovelle. 

Kristilliset oli ainoa puolue joka VASTUSTI kyseistä lakia. Valitettavasti muut hallituspuolueet jyräsivät lain läpi...

 

https://yle.fi/a/74-20187422

Vielä hetki sitten se oli Päivi Räsäselle hallituskysymys. Mikä käänsi Päivi takin?

Vierailija
305/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päivi myi sielunsa, arvonsa ja periaatteensa hillotolpan vuoksi. Näin voi toimia vain todellinen kristitty. 

Päivi on tuomittu rikollinen, kuka sellaisen höpinöille lotkauttaa muutenkaan korvaansa.

Hän on kunnon kristitty joka ei käännä takkiaan vaan pysyy uskossaan vaikka häntä vihataan todella kiihkeästi. Ja vaikka joutuisi vainotuksi uskonsa tähden. Siinä sinullekin hyvää esimerkkiä, otappa oppia

 

 

 

 

Johan vitsin murjaisit. En todellakaan ota oppia tuomitusta rikollisesta joka vainoaa seksuaalivähemmistöjä. huh huh

Vierailija
306/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet. 

 

Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.

Tästähän loppujen lopuksi on kysymys. Ihmiset kuvittelevat, että heidän identiteetti ja historia muuttuu ja suistuu raiteiltaan, mikäli maailmassa joku asia muuttuu. 

 

Kouluissa ei ole enää piirtoheittimiä eikä lapsiakaan lyödä, koska maailma muuttuu! 

Sikäli olet oikeassa, että identiteetti ja pikkuhiljaa historiakin muuttuu. Kun kaikki oma historia, kulttuuri ja arvot poljetaan, tilalle ei tule tyhjiö, vaan se täytyy vierailla arvoilla. Ja sehän on jo nähty, mitä ja mistä kulttuurista ne vieraat arvot tänne tulevat yhä kasvavalla voimalla. 

Jengit, katuväkivalta, seksuaalirikokset ym. Sitä kulttuuriako sinä haluat? 

Kukaan ei ole polkenut piirtoheittimiä, tillilihaa eikä maksakastiketta. Niille ei vaan ole ollut enää kysyntää 2000-luvun Suomessa. Samalla tavalla Suomessa ei ole enää kysyntää rasismille ja Suvivirrellekään, koska ihmiset arvostavat yksilön-, ja uskonnonvapautta ja yhdenvertaisuutta. 

 

Jengejä, katuväkivaltaa ja seksuaalirikoksia on ollut Suomessa vuosikymmenet, vaikka kouluissa on veisattu Suvivirttä kuinka ja lujaa. 

Juuri näin. Ne ketkä äänekkäin Suvivirttä puolustavat "kulttuurisena perinteenä", eivät tunnu huomaavan, että samaan aikaan hallitus tekee historian suurimmat leikkaukset, jotka nimenomaan iskevät suomalaiseen kulttuuriin ja perinteisiin. Nyt jopa suomalaisista kansallispuistoista viedään polttopuut ja vessat. Joten missä on se hallituksen suomalaisen kulttuurin ja perinteen arvostus?

Miten SINÄ olet toimillasi saanut vaikutettua hallituksen päätöksiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
307/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Päivi Räsänenkin ajattelee tästä kesävirsi-kohusta?

Päiville on vain tärkeää, että viinaa saa kotiovelle. 

Valehtelija. Ihan Ylen nettisivuilta  oitis lukea että kristilliset vastusti alkoholin kotiinkuljetusta

https://yle.fi/a/74-20187422

Vierailija
308/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta hänen elämästään on kulunut tämän laulun/virren parissa. Tyhjää yksinäistä mutta hänen elämänsä ainut sisältö. Miten ne jo kotoa muuttaneet lapset tai vaimo?Ei merkitystä on vain minä ja minun akendani,näin Lauri elämänsä tyhjiössä. Vuodet kuluvat mitä jäi Laurille? Elämän tyhjiö ja muistitikku ja mappirivistö,elämäni laulu.

Lauri pitäisi kutsua Elämäni biisiin, arvattaisiin heti mikä kipale on hänen, ei Suvivirsi sitten 

Ei tälle henkilölle pidä yhtään enempää julkisuutta antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
309/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.

Vierailija
310/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, niin miksei teille kelpaa se Suvilaulu? Ihan sama sävel ja muutama sana vaihdettu, joten ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kuitenkin haluatte jostain syystä väkisin veisata jumalalle vaikka se ei ole teidän mielestänne uskonnon harjoittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
311/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on ketju täynnä kristillisiä trollimulkkuja ja muita perästävedettäviä persuinceleitä. Vastauksia et v*ttu saa mihinkään kysymykseen, mutta kaikenmaalman paskaa ja olkiukkoja kyllä viritellään.

 

Koittakaa nyt saatanan lampaat löytää pikku hiljaa se selkäranka ja logiikka. Mölisemään pystyy jopa Päivä Räsänen.

Saatana mainitaan raamatussa. Se on keskeinen osa niille, jotka antautuvat sen vietäväksi. Huh huh. Lauri kuulunee tähän joukkoon.

Vierailija
312/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?

Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?

Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että virret kuuluu kirkkoon, ei kouluun?

Totta kai kuuluu kirkkoon, mutta kyllä kuuluu koulun juhliinkin. 

Millä perusteella kuuluu koulun juhliinkin? 

Johan tuon olet kuullut ja lukenut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
313/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, niin miksei teille kelpaa se Suvilaulu? Ihan sama sävel ja muutama sana vaihdettu, joten ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kuitenkin haluatte jostain syystä väkisin veisata jumalalle vaikka se ei ole teidän mielestänne uskonnon harjoittamista.

Suvilaulu on kamala 🙈

Vierailija
314/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.

Saisinko tarkan lainauksen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
315/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leonard Cohen, Hallelujah (1984). I've heard there was a secret chord. That David played, and it pleased the Lord. 

Tätä kuuntelee jokainen myös suomeksi.

Se on yleiseti käytetty ja sitä joutuu kuuntelemaan myös TV ja eadiossa.

Tuon voisi kieltää muuten samaan syssyyn. On harvinaisen ärsyttävä biisi.

Vierailija
316/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päivi myi sielunsa, arvonsa ja periaatteensa hillotolpan vuoksi. Näin voi toimia vain todellinen kristitty. 

Päivi on tuomittu rikollinen, kuka sellaisen höpinöille lotkauttaa muutenkaan korvaansa.

Hän on kunnon kristitty joka ei käännä takkiaan vaan pysyy uskossaan vaikka häntä vihataan todella kiihkeästi. Ja vaikka joutuisi vainotuksi uskonsa tähden. Siinä sinullekin hyvää esimerkkiä, otappa oppia

 

 

 

 

Johan vitsin murjaisit. En todellakaan ota oppia tuomitusta rikollisesta joka vainoaa seksuaalivähemmistöjä. huh huh

Päivi ei ole rikollinen vaan esimerkillinen kristitty joka joutui vainotuksi koska sanoo kuten Raamattu opettaa eikä mielistele maailmaa. Koko hänen tuomionsa on täysin naurettava. Mutta maailma vihaa kristittyjä ja kristittyjen sanomaa, tämän voimme jo Raamatusta lukea. Siunausta elämääsi, toivon vilpittömästi että sinäkin löydät uskon ja pelastuksen 🙏

Vierailija
317/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.

Jos mieli on vääntynyt, niin saattaa ajatella mitä tahansa jotta saa kiusata lisää ihmisiä.

Millaisia näm äkirjoitukset ovat olleet? 

Vierailija
318/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.

Saisinko tarkan lainauksen? 

Yksi kynnys on jälleen ylitetty. Iltalehden kommenttipalstalla on öyhötetty siihen malliin, että viikonloppuna lähtee vino pino kunnianloukkausrikosilmoituksia tutkittavaksi.

Vierailija
319/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin mukaan on nyt vetämässä mukaan myös asiaa somessa kommentoivat. Iltalehden kommenttiosioista tehnyt kunnianloukkaus-rikosilmoituksia.

Toivottavasti ilmoitus tehdään ainakin sen yhden oikeusoppineen Face-julkaisusta, josta Iltalehti kirjoitti. 

Vierailija
320/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päivi myi sielunsa, arvonsa ja periaatteensa hillotolpan vuoksi. Näin voi toimia vain todellinen kristitty. 

Päivi on tuomittu rikollinen, kuka sellaisen höpinöille lotkauttaa muutenkaan korvaansa.

Hän on kunnon kristitty joka ei käännä takkiaan vaan pysyy uskossaan vaikka häntä vihataan todella kiihkeästi. Ja vaikka joutuisi vainotuksi uskonsa tähden. Siinä sinullekin hyvää esimerkkiä, otappa oppia

 

 

 

 

Johan vitsin murjaisit. En todellakaan ota oppia tuomitusta rikollisesta joka vainoaa seksuaalivähemmistöjä. huh huh

Päivi ei ole rikollinen vaan esimerkillinen kristitty joka joutui vainotuksi koska sanoo kuten Raamattu opettaa eikä mielistele maailmaa. Koko hänen tuomionsa on täysin naurettava. Mutta maailma vihaa kristittyjä ja kristittyjen sanomaa, tämän voimme jo Raamatusta lukea. Siunausta elämääsi, toivon vilpittömästi että sinäkin löydät uskon ja pelastuksen 🙏

Niin toivotan minäkin siunausta lukijoille.