Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on varmaa: Alkojen aukioloajat vaihtuvat – tämä kaikki muuttuu

Vierailija
23.06.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094347.html

 

Onko oikeasti ihan pakko pistää pask..ksi koko Suomi?

Addikteja on koko maa täynnä ja mitä tekee päättäjät, tarjoilee juomaa kotiin tarjoiltuna.Seuraavaksi varmaan saa myös huumeita? Ei helv...

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Mitkä juntit oikeen käyttäytyvät näin? Jotain sinun tuttujasi? Miksi noita pidetään esimerkkinä ja mallina suomalaisista?

Välillä voitaisiin tehdä jotain sen hyvän porukan eteen, joka Suomea muutenkin kannattelee eikä ratsastaa heikot edellä.

Katsot kuuluvasi hyvään porukkaan.Voi vit#u, anteeksi mutta ei löytynyt tähän muutakaan.

Niin.., ja mitä tiedät minusta? Tässä tarkoitin lähinnä, että en ole rapajuoppo, xd.

Harva sitä myöntää.

Potkuista menee vielä monta vuotta siihen, että Rantanen pystyy myöntämään itselleen olevansa alkoholisti.

Pitkään ajattelen, että en tietenkään ole, koska en juo kirkasta viinaa tai jaloviinaa. Niin tekevät mielikuvieni alkoholistit. Minä sen sijaan juon vain kalliita viinejä, konjakkia ja Camparia. Nautiskelen etenkin Renault-konjakkia ja uusiseelantilaista Jackson Estate Stich -valkoviiniä, joka maksaa Alkossa lähes parikymppiä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011971961.html    
   

Vierailija
102/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.

Ja juomien tilaaja voi olla ympäripäissään eikä kuski saa silloin luovuttaa tilausta. Turpaan tulee ja todennäköisesti vielä räsistisen loukkauksen kera.

Nomutta tämähän alkaa kuulostaa jopa positiiviselta muutokselta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras uutinen. Kaikki 1970-lukulainen holhous pitäisi saada pois. Osa Suomen alkoholiongelmaa on se että alkoholia on pidetty jonkinlaisena kiellettynä hedelmänä.

 

Etelä-Euroopassa alkoholia saa mistä ja milloin vaan ja silti siihen liittyvät ongelmat ovat minimaalisia.

Viinalle pitää tehdä sama kuin seksille. Seksiä on hierottu naamaan joka tolpassa ja tuutissa ihmisille suunnilleen 40 vuotta ja nykyään nuorisoakaan ei kiinnostele enää seksi. Viinaa kun tuupataan vapaasti ilmoille hetken aikaa, niin ei sekään enää ketään kiinnosta. Saattepa nähdä. Nuoriso taitaa jo nyt juoda tosi paljon vähemmän kuin esim. joskus ysärillä. 

Silti sitä varastetaan kaupoista yhä enemmän. Juon niin harvoin ja viimeksi ihmettelin kaupan lukittuja hyllyjä. Omassa lähikaupassakin oli lonkerot siirretty itsepalvelukassan ja henkilökunnan valvovan silmän alle. Muut juomat on ihan kaupan perällä.

Vierailija
104/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa tykätään. Ei välttis tarvi pitää myymälöitäkään auki enää niin pitkään kun ja jos etämyynti alkaa vetää. Saavat pistää ovet säppiin ja pakata kotiinkuljetuksia sen sijaan. Ei tarvitse nähdä eikä haistella livenä tissuttelija-Tarjoja eikä pulsu-Pekkoja enää. 

Vierailija
105/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes!

Suoraan puistoon viinaa!

- stadi

Vierailija
106/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Näen päätöksessä ainoastaan huonoa, koska paskantärkeä näpertely jatkuu. Samat rajoitukset kuin leivälle, iän voi tietysti ostajalta tarkistaa, mutta edes kännitila ei saisi vaikuttaa ostoon, ja milläs sen aukottomasti mittaat?
Nimim: Meilläpäin tilaan kotiin pizzeriasta tai haen huoltsikalta sen pirtupullon vaikka keskellä yötä jos huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yes!

Suoraan puistoon viinaa!

- stadi

Hanasta. Tämä olisi edistystä.

Vierailija
108/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Jees. Avaatko vähän tätä logiikkaa? Että nyt kun Alko saa olla auki sunnuntaisinkin niin se tavallinen iskä tai äiskä päättää ruveta ihan tosissaan ryyppäämään. Miksei se ole aiemmin tehnyt sitä, vaikka tiistaisin? Tai koska voit tilata juomat kotiin samalla kun kaiken muun, niin dokaat heti itsesi ja perheesi. Jännä kun ei sitä tapahtunut silloin, kun ruoat pystyit tilaamaan kotiin, mutta viini piti hakea erikseen.

Älkää nyt viitsikö.

Kännisen juominen loppuu kun aine loppuu.Harva lähtee taksilla hakemaan.Nyt on helpompi juoda liikaa.Mutta mehän katsomme miten tulee menemään ja keskutelemme sitten uudestaan.

Oletko tosissasi? Juoppo saa viinaa aina. Siis ihan aina. Oli kello mitä hyvänsä, minä viikonpäivänä tahansa. Olen vierestä seurannut, useita, useita kertoja. Miten tuo liittyy siihen, mitä kirjoitin? Tavallinen ihminen ei yhtäkkiä mene rappiolle vain siksi, että alkoholia voi tilata kotiin.

Puhutte koko ajan ns ``pultsareista.`` Onko tiedossanne , että monilla työssäkäyvillä on alkoholi ongelma? häh? ne paremmat ihmiset, hah.

Taksia ajaessa on hyvinkin tiedossa työssäkäyvien alkoholiongelmat, kun päätyvät ei ajokunnossa ollessaan asiakkaiksi. Unohtuu käydä töiden jälkeen kaupassa, joten pitää käydä ostamassa lisää juomisen aloittamisen jälkeen sitten vaikka taksilla, jos ei omalla uskalla. Toisinaan joutuu myös viemään töihin, kun aamulla ei olla ainakaan ihan nollassa vielä. Joskus myös auto on jäänyt työpaikalle parkkiin. Eniten hirvittää ne, jotka eivät päädy asiakkaiksi. Nämä, jotka päätyvät, tajuavat sentään olla hyppäämättä rattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Jees. Avaatko vähän tätä logiikkaa? Että nyt kun Alko saa olla auki sunnuntaisinkin niin se tavallinen iskä tai äiskä päättää ruveta ihan tosissaan ryyppäämään. Miksei se ole aiemmin tehnyt sitä, vaikka tiistaisin? Tai koska voit tilata juomat kotiin samalla kun kaiken muun, niin dokaat heti itsesi ja perheesi. Jännä kun ei sitä tapahtunut silloin, kun ruoat pystyit tilaamaan kotiin, mutta viini piti hakea erikseen.

Älkää nyt viitsikö.

Kännisen juominen loppuu kun aine loppuu.Harva lähtee taksilla hakemaan.Nyt on helpompi juoda liikaa.Mutta mehän katsomme miten tulee menemään ja keskutelemme sitten uudestaan.

Oletko tosissasi? Juoppo saa viinaa aina. Siis ihan aina. Oli kello mitä hyvänsä, minä viikonpäivänä tahansa. Olen vierestä seurannut, useita, useita kertoja. Miten tuo liittyy siihen, mitä kirjoitin? Tavallinen ihminen ei yhtäkkiä mene rappiolle vain siksi, että alkoholia voi tilata kotiin.

Puhutte koko ajan ns ``pultsareista.`` Onko tiedossanne , että monilla työssäkäyvillä on alkoholi ongelma? häh? ne paremmat ihmiset, hah.

Taksia ajaessa on hyvinkin tiedossa työssäkäyvien alkoholiongelmat, kun päätyvät ei ajokunnossa ollessaan asiakkaiksi. Unohtuu käydä töiden jälkeen kaupassa, joten pitää käydä ostamassa lisää juomisen aloittamisen jälkeen sitten vaikka taksilla, jos ei omalla uskalla. Toisinaan joutuu myös viemään töihin, kun aamulla ei olla ainakaan ihan nollassa vielä. Joskus myös auto on jäänyt työpaikalle parkkiin. Eniten hirvittää ne, jotka eivät päädy asiakkaiksi. Nämä, jotka päätyvät, tajuavat sentään olla hyppäämättä rattiin.

Niin missä on se ongelma? Saat lisää töitä. Näen ainoastaan hyvänä sen, ettei kännissä ajella autolla.

Vierailija
110/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, mihin me edes tarvitaan alkoa, paitsi poliitikkojen kivaan isopalkkaiseen suojatyöhön alkon hallituksessa (tjsp).

Muuten olisi samalla voinut korjata kauppojen typerän "kaljaa ei saa myydä kuin aamuyhdeksästä iltayhdeksään" rajoituksen, koska tuo on naurettavaa säätämistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi