Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on varmaa: Alkojen aukioloajat vaihtuvat – tämä kaikki muuttuu

Vierailija
23.06.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094347.html

 

Onko oikeasti ihan pakko pistää pask..ksi koko Suomi?

Addikteja on koko maa täynnä ja mitä tekee päättäjät, tarjoilee juomaa kotiin tarjoiltuna.Seuraavaksi varmaan saa myös huumeita? Ei helv...

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Minä olen aikuinen mies nykyään  ja sanon lapsuuden isäukon olisin kyllä vaihtanut tuskimpa pahempaa olisi tulllut tilalle, kusipää viinaukko oli hän ja väkivaltainen, uhkasi paska kännipäissä listiä meidät kaikki ja räpläsi asetta, naapuriin pakoon mentiin useasti.Selvinpäin sitten ok mutta kun niitä kännipäiviä oli enemmän kuin selviä.

Ja tämä liittyy aloitukseen miten? Sun isäsikin sai sitä viinaa halutessaan.

Vierailija
62/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Jees. Avaatko vähän tätä logiikkaa? Että nyt kun Alko saa olla auki sunnuntaisinkin niin se tavallinen iskä tai äiskä päättää ruveta ihan tosissaan ryyppäämään. Miksei se ole aiemmin tehnyt sitä, vaikka tiistaisin? Tai koska voit tilata juomat kotiin samalla kun kaiken muun, niin dokaat heti itsesi ja perheesi. Jännä kun ei sitä tapahtunut silloin, kun ruoat pystyit tilaamaan kotiin, mutta viini piti hakea erikseen.

Älkää nyt viitsikö.

Kännisen juominen loppuu kun aine loppuu.Harva lähtee taksilla hakemaan.Nyt on helpompi juoda liikaa.Mutta mehän katsomme miten tulee menemään ja keskutelemme sitten uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Mitkä juntit oikeen käyttäytyvät näin? Jotain sinun tuttujasi? Miksi noita pidetään esimerkkinä ja mallina suomalaisista?

Välillä voitaisiin tehdä jotain sen hyvän porukan eteen, joka Suomea muutenkin kannattelee eikä ratsastaa heikot edellä.

Vierailija
64/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deekut hakevat kaljansa sunnuntaisin vaikka perusmarketista, tällä ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

 

Ennemmin etämyynti vapaaksi, niin saa ulkomailta laatutuotteita, koska alko ei siihen pysty.

Vierailija
65/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää "The last line of defense" eli rva Päivi Räsäsen nousta taistelemaan perheiden puolesta ja jyrkkä ei tälle uudistukselle. Vain rva Räsänen voi pelastaa meidät.

Vierailija
66/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Minä olen aikuinen mies nykyään  ja sanon lapsuuden isäukon olisin kyllä vaihtanut tuskimpa pahempaa olisi tulllut tilalle, kusipää viinaukko oli hän ja väkivaltainen, uhkasi paska kännipäissä listiä meidät kaikki ja räpläsi asetta, naapuriin pakoon mentiin useasti.Selvinpäin sitten ok mutta kun niitä kännipäiviä oli enemmän kuin selviä.

Niin mitä sitten? Mulla on alkoholisti-isä joka hakkasi mutsia kännipäissään. Miten se liittyy siihen, että mielestäni ihmisellä on oikeus halutessaan ostaa alkoholia, vaikka sitten sunnuntaisin ja kotiin tuotuna? Osaan itse nauttia kohtuudella, siksipä viina ei ole minulle mikään mörkö. Mites sulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan yhdelläkään demaripunikkiämmällä enää huomenna hiuksia päässään?

Kommariutopia murenee niiden silmien edessä ja paniikin taso on luokkaa kosminen :D

Vierailija
68/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Mitkä juntit oikeen käyttäytyvät näin? Jotain sinun tuttujasi? Miksi noita pidetään esimerkkinä ja mallina suomalaisista?

Välillä voitaisiin tehdä jotain sen hyvän porukan eteen, joka Suomea muutenkin kannattelee eikä ratsastaa heikot edellä.

Ehkä ongelma on juurikin se, että rapajuoppoja ollaan pidetty normisuomalaisina, joka on sitten näyttänyt sitä esimerkkiä muille. Varmaan jostain ruotsin vallan ajoilta olevaa propagandaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Jees. Avaatko vähän tätä logiikkaa? Että nyt kun Alko saa olla auki sunnuntaisinkin niin se tavallinen iskä tai äiskä päättää ruveta ihan tosissaan ryyppäämään. Miksei se ole aiemmin tehnyt sitä, vaikka tiistaisin? Tai koska voit tilata juomat kotiin samalla kun kaiken muun, niin dokaat heti itsesi ja perheesi. Jännä kun ei sitä tapahtunut silloin, kun ruoat pystyit tilaamaan kotiin, mutta viini piti hakea erikseen.

Älkää nyt viitsikö.

Kännisen juominen loppuu kun aine loppuu.Harva lähtee taksilla hakemaan.Nyt on helpompi juoda liikaa.Mutta mehän katsomme miten tulee menemään ja keskutelemme sitten uudestaan.

Oletko tosissasi? Juoppo saa viinaa aina. Siis ihan aina. Oli kello mitä hyvänsä, minä viikonpäivänä tahansa. Olen vierestä seurannut, useita, useita kertoja. Miten tuo liittyy siihen, mitä kirjoitin? Tavallinen ihminen ei yhtäkkiä mene rappiolle vain siksi, että alkoholia voi tilata kotiin.

Vierailija
70/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Eli järjellä ajateltuna ei välitetä alkoholistien lapsista, koska?

Miten tämä alkoholisteihin liittyi? En ole tuo lainaamasi, mutta samaa mieltä, olet nainen. Nytkin tuijotat kyynel silmäkulmassa sitä omaa Kerttuasi ja mietit, kuinka nyt miljuunat lapset saavat lasisen lapsuuden, siksi koska Alko on sunnuntaina auki. Ei sillä väliä, että tähän asti se on ollut auki kuutena päivänä viikossa eikä iskä silloinkaan juonut kun juhlapäivinä.

Voimia hei. Ja olen itsekin nainen, mutta sä olet naurettava.

Sinä taas tämän nyky yhteiskunnan tuotos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Niinpä! Joko sitä brenkkua saa tilata kotiin? Päätöshän tehtiin jo tunti sitten! Iski heti jano.

Vierailija
72/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan yhdelläkään demaripunikkiämmällä enää huomenna hiuksia päässään?

Kommariutopia murenee niiden silmien edessä ja paniikin taso on luokkaa kosminen :D

Onko Räsänen sinusta demaripunikki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Mitkä juntit oikeen käyttäytyvät näin? Jotain sinun tuttujasi? Miksi noita pidetään esimerkkinä ja mallina suomalaisista?

Välillä voitaisiin tehdä jotain sen hyvän porukan eteen, joka Suomea muutenkin kannattelee eikä ratsastaa heikot edellä.

Katsot kuuluvasi hyvään porukkaan.Voi vit#u, anteeksi mutta ei löytynyt tähän muutakaan.

Vierailija
74/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan yhdelläkään demaripunikkiämmällä enää huomenna hiuksia päässään?

Kommariutopia murenee niiden silmien edessä ja paniikin taso on luokkaa kosminen :D

Hä?

 

Ihan demariäijänä hyvä uudistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Minä olen aikuinen mies nykyään  ja sanon lapsuuden isäukon olisin kyllä vaihtanut tuskimpa pahempaa olisi tulllut tilalle, kusipää viinaukko oli hän ja väkivaltainen, uhkasi paska kännipäissä listiä meidät kaikki ja räpläsi asetta, naapuriin pakoon mentiin useasti.Selvinpäin sitten ok mutta kun niitä kännipäiviä oli enemmän kuin selviä.

Niin mitä sitten? Mulla on alkoholisti-isä joka hakkasi mutsia kännipäissään. Miten se liittyy siihen, että mielestäni ihmisellä on oikeus halutessaan ostaa alkoholia, vaikka sitten sunnuntaisin ja kotiin tuotuna? Osaan itse nauttia kohtuudella, siksipä viina ei ole minulle mikään mörkö. Mites sulla?

Mullapa on empatiakykyä,mites sulla?

Vierailija
76/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Eli järjellä ajateltuna ei välitetä alkoholistien lapsista, koska?

Miten tämä alkoholisteihin liittyi? En ole tuo lainaamasi, mutta samaa mieltä, olet nainen. Nytkin tuijotat kyynel silmäkulmassa sitä omaa Kerttuasi ja mietit, kuinka nyt miljuunat lapset saavat lasisen lapsuuden, siksi koska Alko on sunnuntaina auki. Ei sillä väliä, että tähän asti se on ollut auki kuutena päivänä viikossa eikä iskä silloinkaan juonut kun juhlapäivinä.

Voimia hei. Ja olen itsekin nainen, mutta sä olet naurettava.

Sinä taas tämän nyky yhteiskunnan tuotos.

Surullista, mutta myös naurettavaa. -eri

Vierailija
77/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Minä olen aikuinen mies nykyään  ja sanon lapsuuden isäukon olisin kyllä vaihtanut tuskimpa pahempaa olisi tulllut tilalle, kusipää viinaukko oli hän ja väkivaltainen, uhkasi paska kännipäissä listiä meidät kaikki ja räpläsi asetta, naapuriin pakoon mentiin useasti.Selvinpäin sitten ok mutta kun niitä kännipäiviä oli enemmän kuin selviä.

Niin mitä sitten? Mulla on alkoholisti-isä joka hakkasi mutsia kännipäissään. Miten se liittyy siihen, että mielestäni ihmisellä on oikeus halutessaan ostaa alkoholia, vaikka sitten sunnuntaisin ja kotiin tuotuna? Osaan itse nauttia kohtuudella, siksipä viina ei ole minulle mikään mörkö. Mites sulla?

Mullapa on empatiakykyä,mites sulla?

Itse pystyn säätelemään omia tekemisiäni paremmin kuin 15-vuotiaana ja huomattavasti paremmin kuin 5-vuotiaana...Miten edes voisin olla toisen aikuisen holhouksen alla, kun olemme noin samalla tasolla järjestämme?

Vierailija
78/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Mitkä juntit oikeen käyttäytyvät näin? Jotain sinun tuttujasi? Miksi noita pidetään esimerkkinä ja mallina suomalaisista?

Välillä voitaisiin tehdä jotain sen hyvän porukan eteen, joka Suomea muutenkin kannattelee eikä ratsastaa heikot edellä.

Katsot kuuluvasi hyvään porukkaan.Voi vit#u, anteeksi mutta ei löytynyt tähän muutakaan.

Niin.., ja mitä tiedät minusta? Tässä tarkoitin lähinnä, että en ole rapajuoppo, xd.

Vierailija
79/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Mitkä juntit oikeen käyttäytyvät näin? Jotain sinun tuttujasi? Miksi noita pidetään esimerkkinä ja mallina suomalaisista?

Välillä voitaisiin tehdä jotain sen hyvän porukan eteen, joka Suomea muutenkin kannattelee eikä ratsastaa heikot edellä.

Katsot kuuluvasi hyvään porukkaan.Voi vit#u, anteeksi mutta ei löytynyt tähän muutakaan.

Joo, laitetaan vastedeskin kaikki paukut sellaisten kansan osien hyysäämiseen joilta ei saa yhtäkään veroeuroa takaisin ja katsotaan montako nettomaksajaa tänne jää 🤣

Vierailija
80/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se huvittava tämö oikeistoapinoiden ajatusmaailma pyhää viinaa pitäisi saada jokaisesta kioskista ja kadunkulmasta 24/7 ja (mielellään vielä ilmaiseksi), mutta se ei aiheuttaisi minkäänlaisia ongelmia eikö köytön lisääntymistä. Mutta kun puhe on vaikka huumeidenköyttöhuoneiden köyttöön ottamisesta, tämö maa vajoaa hetkessä anarkiaan ja hävitykseen sillä jokainen kaduntallaaja on valmis tykittämään suonensa täyteen aineita.

Sellasta se pää omassa perseessö eläminen sitten on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän