Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on varmaa: Alkojen aukioloajat vaihtuvat – tämä kaikki muuttuu

Vierailija
23.06.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094347.html

 

Onko oikeasti ihan pakko pistää pask..ksi koko Suomi?

Addikteja on koko maa täynnä ja mitä tekee päättäjät, tarjoilee juomaa kotiin tarjoiltuna.Seuraavaksi varmaan saa myös huumeita? Ei helv...

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holhous vähenee pikku hiljaa -upeaa!

Miksi normaalien ihmisten eloa pitäisi muka vaikeuttaa muutaman addiktin takia? Ei muuten käy.

Vierailija
82/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Eli järjellä ajateltuna ei välitetä alkoholistien lapsista, koska?

Miten tämä alkoholisteihin liittyi? En ole tuo lainaamasi, mutta samaa mieltä, olet nainen. Nytkin tuijotat kyynel silmäkulmassa sitä omaa Kerttuasi ja mietit, kuinka nyt miljuunat lapset saavat lasisen lapsuuden, siksi koska Alko on sunnuntaina auki. Ei sillä väliä, että tähän asti se on ollut auki kuutena päivänä viikossa eikä iskä silloinkaan juonut kun juhlapäivinä.

Voimia hei. Ja olen itsekin nainen, mutta sä olet naurettava.

Sinä taas tämän nyky yhteiskunnan tuotos.

Se sana kirjoitetaan nyky-yhteiskunta. Ja millähän tavalla olen? Kerro toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Niinpä! Joko sitä brenkkua saa tilata kotiin? Päätöshän tehtiin jo tunti sitten! Iski heti jano.

Niin just! En ole juonut kuukausiin, mutta tottakai nyt heti kun saa TILATTUA KOTIIN, juon itseni änkyräkänniin. Kumma kun vaikka pizzaa saa tilattua jatkuvasti, siltikin olen viimeksi tilannut sellaisen kotiin kolme vuotta sitten. Luulisi, että syön kolme sellaista päivässä. Mutta vahtia pitää, koska olemme suomalaisia eikä meillä ole omaa älyä eikä halua.

Vierailija
84/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Minä olen aikuinen mies nykyään  ja sanon lapsuuden isäukon olisin kyllä vaihtanut tuskimpa pahempaa olisi tulllut tilalle, kusipää viinaukko oli hän ja väkivaltainen, uhkasi paska kännipäissä listiä meidät kaikki ja räpläsi asetta, naapuriin pakoon mentiin useasti.Selvinpäin sitten ok mutta kun niitä kännipäiviä oli enemmän kuin selviä.

Niin mitä sitten? Mulla on alkoholisti-isä joka hakkasi mutsia kännipäissään. Miten se liittyy siihen, että mielestäni ihmisellä on oikeus halutessaan ostaa alkoholia, vaikka sitten sunnuntaisin ja kotiin tuotuna? Osaan itse nauttia kohtuudella, siksipä viina ei ole minulle mikään mörkö. Mites sulla?

Mullapa on empatiakykyä,mites sulla?

Löytyy. Niin?

Vierailija
85/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Mitkä juntit oikeen käyttäytyvät näin? Jotain sinun tuttujasi? Miksi noita pidetään esimerkkinä ja mallina suomalaisista?

Välillä voitaisiin tehdä jotain sen hyvän porukan eteen, joka Suomea muutenkin kannattelee eikä ratsastaa heikot edellä.

Samaa mieltä.

Minusta edes tämän alkoholipolitiikan voisi hoitaa niin että ensin mennään ns, normaalit edellä ja sitten vasta se ongelmaihmiset.

Vierailija
86/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Eli järjellä ajateltuna ei välitetä alkoholistien lapsista, koska?

Miten tämä alkoholisteihin liittyi? En ole tuo lainaamasi, mutta samaa mieltä, olet nainen. Nytkin tuijotat kyynel silmäkulmassa sitä omaa Kerttuasi ja mietit, kuinka nyt miljuunat lapset saavat lasisen lapsuuden, siksi koska Alko on sunnuntaina auki. Ei sillä väliä, että tähän asti se on ollut auki kuutena päivänä viikossa eikä iskä silloinkaan juonut kun juhlapäivinä.

Voimia hei. Ja olen itsekin nainen, mutta sä olet naurettava.

Miehet sitä viinaa vetävät tunteidensa peittämiseksi. Naiseudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Outo kommentti, mutta joku incelli varmaan oletkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Eli järjellä ajateltuna ei välitetä alkoholistien lapsista, koska?

Miten tämä alkoholisteihin liittyi? En ole tuo lainaamasi, mutta samaa mieltä, olet nainen. Nytkin tuijotat kyynel silmäkulmassa sitä omaa Kerttuasi ja mietit, kuinka nyt miljuunat lapset saavat lasisen lapsuuden, siksi koska Alko on sunnuntaina auki. Ei sillä väliä, että tähän asti se on ollut auki kuutena päivänä viikossa eikä iskä silloinkaan juonut kun juhlapäivinä.

Voimia hei. Ja olen itsekin nainen, mutta sä olet naurettava.

Miehet sitä viinaa vetävät tunteidensa peittämiseksi. Naiseudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Outo kommentti, mutta joku incelli varmaan oletkin.

Et ilmeisesti ymmärtänyt lukemaasi.

Ohis

Vierailija
88/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee koko toI otsikko. "Tämä kaikki muuttuu!". Niin siis mikä? Että se yksi päivä viikosta, jolloin Alko on ollut kiinni koska jeesusvuoonakeppijanakki, onkin nyt auki. Ja se, että voit saada sitä kotiinkuljetuksella. No VAU.

Saa sipuliakin tilattua kotiin. En silti itse tee niin. Enkä stressaa, tilaako joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.

Vaikea uskoa että ei olisi kahta henkilöä ainakin iltaisin kuljettamassa.

Vierailija
90/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimuutos tai ei, eiköhän alkoholin kulutus vähene vain entisestään kuten se on nytkin vuosi vuodelta tehnyt. Ongelmia aiheutuu niille, jotka ovat jo valmiiksi ongelmaisia. Esimerkiksi omassa suvussani on ihmisiä jotka ovat vuosia ostaneet tukkuna halvinta mahdollista viinaa joko ulkomailta tilattuna, taikka jobbareilta. Eivät he ole hinnakkaita markettilonkeroita ostaneet edellisenkään lakimuutoksen jälkeen. Eivätkä he tule sunnuntaina könyämään Alkoon mitään laadukasta italialaista viiniä hakemaan pasta-ateriaa varten. 

On tässä maassa isompiakin korjattavia asioita kuin tämä, mutta on se jotenkin yleisen ilmapiirin kannalta kiva ettei koko maa ole enää ihan niin luterilaisten mummojen ja pappojen panttivankina kuin vielä 80-90 luvun demari-Suomessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tämä hyvä asia omalta osaltani. Alkon tuotteet ovat alkaneet maistua vasta viimeisen vuoden aikana, mutta nauttiminen on jäänyt aika vähälle aukioloaikojen takia. En tilaa edes ruokaa koskaan, joten se ei vaikuta minuun, mutta saatan kyllä jatkossa lähteä Alkoon, jos sattuu olemaan auki. Nyt se ei ole ollut auki juuri koskaan tai on ollut menossa pian kiinni. 

Vierailija
92/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Minä olen aikuinen mies nykyään  ja sanon lapsuuden isäukon olisin kyllä vaihtanut tuskimpa pahempaa olisi tulllut tilalle, kusipää viinaukko oli hän ja väkivaltainen, uhkasi paska kännipäissä listiä meidät kaikki ja räpläsi asetta, naapuriin pakoon mentiin useasti.Selvinpäin sitten ok mutta kun niitä kännipäiviä oli enemmän kuin selviä.

Niin mitä sitten? Mulla on alkoholisti-isä joka hakkasi mutsia kännipäissään. Miten se liittyy siihen, että mielestäni ihmisellä on oikeus halutessaan ostaa alkoholia, vaikka sitten sunnuntaisin ja kotiin tuotuna? Osaan itse nauttia kohtuudella, siksipä viina ei ole minulle mikään mörkö. Mites sulla?

Mullapa on empatiakykyä,mites sulla?

Löytyy. Niin?

Tuskin löytyy. Ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Jees. Avaatko vähän tätä logiikkaa? Että nyt kun Alko saa olla auki sunnuntaisinkin niin se tavallinen iskä tai äiskä päättää ruveta ihan tosissaan ryyppäämään. Miksei se ole aiemmin tehnyt sitä, vaikka tiistaisin? Tai koska voit tilata juomat kotiin samalla kun kaiken muun, niin dokaat heti itsesi ja perheesi. Jännä kun ei sitä tapahtunut silloin, kun ruoat pystyit tilaamaan kotiin, mutta viini piti hakea erikseen.

Älkää nyt viitsikö.

Kännisen juominen loppuu kun aine loppuu.Harva lähtee taksilla hakemaan.Nyt on helpompi juoda liikaa.Mutta mehän katsomme miten tulee menemään ja keskutelemme sitten uudestaan.

Oletko tosissasi? Juoppo saa viinaa aina. Siis ihan aina. Oli kello mitä hyvänsä, minä viikonpäivänä tahansa. Olen vierestä seurannut, useita, useita kertoja. Miten tuo liittyy siihen, mitä kirjoitin? Tavallinen ihminen ei yhtäkkiä mene rappiolle vain siksi, että alkoholia voi tilata kotiin.

Puhutte koko ajan ns ``pultsareista.`` Onko tiedossanne , että monilla työssäkäyvillä on alkoholi ongelma? häh? ne paremmat ihmiset, hah.

Vierailija
94/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holhous vähenee pikku hiljaa -upeaa!

Miksi normaalien ihmisten eloa pitäisi muka vaikeuttaa muutaman addiktin takia? Ei muuten käy.

Niin, päihteiden käyttö on normaalisoitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Mitkä juntit oikeen käyttäytyvät näin? Jotain sinun tuttujasi? Miksi noita pidetään esimerkkinä ja mallina suomalaisista?

Välillä voitaisiin tehdä jotain sen hyvän porukan eteen, joka Suomea muutenkin kannattelee eikä ratsastaa heikot edellä.

Katsot kuuluvasi hyvään porukkaan.Voi vit#u, anteeksi mutta ei löytynyt tähän muutakaan.

Niin.., ja mitä tiedät minusta? Tässä tarkoitin lähinnä, että en ole rapajuoppo, xd.

Harva sitä myöntää.

Vierailija
96/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tässä kommarimaassa olisi pitänyt torpata normaali tapa muissa maissa muutaman apinan takia? Juokoon itsensä hautaan jos haluavat.

Siinäpä se, mutta ennen kuin ne ovat haudassa, ehtivät kuluttaa vuosikausia terveydenhuollon niukkoja resursseja. Ja tilalle tulee aina uusia. 

Vierailija
97/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakimuutos tai ei, eiköhän alkoholin kulutus vähene vain entisestään kuten se on nytkin vuosi vuodelta tehnyt. Ongelmia aiheutuu niille, jotka ovat jo valmiiksi ongelmaisia. Esimerkiksi omassa suvussani on ihmisiä jotka ovat vuosia ostaneet tukkuna halvinta mahdollista viinaa joko ulkomailta tilattuna, taikka jobbareilta. Eivät he ole hinnakkaita markettilonkeroita ostaneet edellisenkään lakimuutoksen jälkeen. Eivätkä he tule sunnuntaina könyämään Alkoon mitään laadukasta italialaista viiniä hakemaan pasta-ateriaa varten. 

On tässä maassa isompiakin korjattavia asioita kuin tämä, mutta on se jotenkin yleisen ilmapiirin kannalta kiva ettei koko maa ole enää ihan niin luterilaisten mummojen ja pappojen panttivankina kuin vielä 80-90 luvun demari-Suomessa. 

Pari sukulaistani onnistuivat juomaan itsensä hengiltä tässä vuosikymmenen sisään, vaikka eivät kykene poistumaan kotoaan ellei joku tule sängystä hakemaan pyörätuolilla tai paareilla. Kaikki tiedetyt tutut kieltäytyvät hakemasta, mutta niin vain jostain löytävät aina jonkun hakemaan. Rahaa saati perittävääkään näillä ei ole, mutta joistain vaan löytyy ihmisiä mahdollistamaan juomista. 

Vierailija
98/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hyvää mitkään viime aikaiset muutokset moniin asioihin ovat tuoneet?

Vierailija
99/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras uutinen. Kaikki 1970-lukulainen holhous pitäisi saada pois. Osa Suomen alkoholiongelmaa on se että alkoholia on pidetty jonkinlaisena kiellettynä hedelmänä.

 

Etelä-Euroopassa alkoholia saa mistä ja milloin vaan ja silti siihen liittyvät ongelmat ovat minimaalisia.

Viinalle pitää tehdä sama kuin seksille. Seksiä on hierottu naamaan joka tolpassa ja tuutissa ihmisille suunnilleen 40 vuotta ja nykyään nuorisoakaan ei kiinnostele enää seksi. Viinaa kun tuupataan vapaasti ilmoille hetken aikaa, niin ei sekään enää ketään kiinnosta. Saattepa nähdä. Nuoriso taitaa jo nyt juoda tosi paljon vähemmän kuin esim. joskus ysärillä. 

Vierailija
100/110 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras uutinen. Kaikki 1970-lukulainen holhous pitäisi saada pois. Osa Suomen alkoholiongelmaa on se että alkoholia on pidetty jonkinlaisena kiellettynä hedelmänä.

 

Etelä-Euroopassa alkoholia saa mistä ja milloin vaan ja silti siihen liittyvät ongelmat ovat minimaalisia.

Viinalle pitää tehdä sama kuin seksille. Seksiä on hierottu naamaan joka tolpassa ja tuutissa ihmisille suunnilleen 40 vuotta ja nykyään nuorisoakaan ei kiinnostele enää seksi. Viinaa kun tuupataan vapaasti ilmoille hetken aikaa, niin ei sekään enää ketään kiinnosta. Saattepa nähdä. Nuoriso taitaa jo nyt juoda tosi paljon vähemmän kuin esim. joskus ysärillä. 

Toivottavasti näin käy.Monien alkoholiongelma ,kun ei näy päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi