Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on varmaa: Alkojen aukioloajat vaihtuvat – tämä kaikki muuttuu

Vierailija
23.06.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094347.html

 

Onko oikeasti ihan pakko pistää pask..ksi koko Suomi?

Addikteja on koko maa täynnä ja mitä tekee päättäjät, tarjoilee juomaa kotiin tarjoiltuna.Seuraavaksi varmaan saa myös huumeita? Ei helv...

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neloskalja kauppohin, suomi juo itsensä hengiltä, mitä kävi, ei mitään.

 

Miedot viinit kauppohin, suomi juo itsensä hengiltä, mitä kävi, ei mitään.

 

Nyt tämä muutos, suomi juo itsensä hengiltä, mitä käy, ei mitään.

 

Tekoälyn vastaus suomalaisen alkoholin kulutuksesta

 

"Kokonaiskulutus: Kulutus laski noin 4,5 % edellisvuodesta. Yleisesti kulutus on laskenut Suomessa huippuvuosista tasaisesti"

 

Kyllä kukkahattutätiä taas koetellaan...

Vierailija
42/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia ajatellaan liikaa tunteella "miten ne lapsiperheet, yhyyyy" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Minä olen aikuinen mies nykyään  ja sanon lapsuuden isäukon olisin kyllä vaihtanut tuskimpa pahempaa olisi tulllut tilalle, kusipää viinaukko oli hän ja väkivaltainen, uhkasi paska kännipäissä listiä meidät kaikki ja räpläsi asetta, naapuriin pakoon mentiin useasti.Selvinpäin sitten ok mutta kun niitä kännipäiviä oli enemmän kuin selviä.

Vierailija
44/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etämyynti olisi paras ja kotiinkuljetus, jotta haisevat oksettavan näköiset juopot ei liikkuisi viinan perässä ihmisten keskuudessa.

Vierailija
45/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.

Who cares? 

Niin, on sellainen ihmisryhmä joka ei välitä kuin itsestään ja näille kaikki käy ihan joka asiassa.Kunhan ei heidän elämäänsä haittaa.Mutta annas olla ,jos heidän tilanteeseen tulee haittavaikutuksia.

Vierailija
46/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras uutinen. Kaikki 1970-lukulainen holhous pitäisi saada pois. Osa Suomen alkoholiongelmaa on se että alkoholia on pidetty jonkinlaisena kiellettynä hedelmänä.

 

Etelä-Euroopassa alkoholia saa mistä ja milloin vaan ja silti siihen liittyvät ongelmat ovat minimaalisia.

Ulkomailta tilaamisen salliminenhan on yhtä järjetöntä kuin sallia tupakan tuominen ihan vapaasti mistä haluaa. Valtio ei saa käytännössä katsoen mitään tuloja, mutta kerää kaikki maksavauriot yms maksettavakseen. 

Alkon myynneistä sentään jotain tulee takaisinkinpäin, että sitä voi jossain määrin perustellakin. 

? Siis mikä "ulkomailta tilaamisen salliminen"? Vuosikymmeniä olet voinut tilata viinaa muista maista. Nythän ne lähinnä itkee verojen perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Vierailija
48/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun suomessa puhutaan alkoholista, on vain absolutisteja tai rapajuoppoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä uudistus heikentää Wolt-kuskien turallisuutta. Kaikenlaiset pultsariörkit voivat pyrkiä saaliinjaolle.

Ja juomien tilaaja voi olla ympäripäissään eikä kuski saa silloin luovuttaa tilausta. Turpaan tulee ja todennäköisesti vielä räsistisen loukkauksen kera.

Kuka sitä juopon juopumuksen astetta pohtii sen wolt-kuskin lisäksi? Ei kukaan. Kaupoissa ja Alkoissa sentään esimiehet valvoo myöskin, ettei päihtyneille myydä. 

Veikkaan vahvasti, ettei Wolt-kuskit välitä, kuinka kännissä asiakas on. Tuskin edes uskaltavat ääntä korottaa jollekin känniläiselle. Kaupassa on se ero, että voit pyytää esim. vartijan tai esimiehen tai työkaverin avuksi.

Juu ja paljonko kuskit vetävät omaan taskuun kun känninen on maksajana.

Vierailija
50/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Jees. Avaatko vähän tätä logiikkaa? Että nyt kun Alko saa olla auki sunnuntaisinkin niin se tavallinen iskä tai äiskä päättää ruveta ihan tosissaan ryyppäämään. Miksei se ole aiemmin tehnyt sitä, vaikka tiistaisin? Tai koska voit tilata juomat kotiin samalla kun kaiken muun, niin dokaat heti itsesi ja perheesi. Jännä kun ei sitä tapahtunut silloin, kun ruoat pystyit tilaamaan kotiin, mutta viini piti hakea erikseen.

Älkää nyt viitsikö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa halutaan kaikkeen maksimimäärä ulkopuolisia hyysääjiä oikein lain puolesta 😄 jos joku on niin tyhmä että kuolee tuohon niin saakin mennä, ei sellaista ihmistä kukaan ulkopuolinen voi pysäyttää

Varopa ettei se tule olemaan sun sukulainen.

Vierailija
52/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Muualla on vieläkin enemmän lapsiperheitä ja niissä kuuluu jopa kulttuuriin juoda ruoalla lasi tai pari viiniä vaikka lapset katselevat. Suomessa tehtäisiin lasu jo siitäkin.

Muuttakaa sinne ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös, mutta tuo kotiinkuljetus hieman arveluttaa. Tietysti liikuntarajoitteisille tämä voi olla hyvä juttu. Aika näyttää. Koko alkon voisi lakkauttaa. Eiköhän ruokakaupat kykene myymään kaiken alkoholin aivan yhtä hyvin.

Vierailija
54/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin tuo Jeesuksenaikainen sunnuntaisulku päättyy!

Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin mikä onni ja autuus ,että pääsee silloinkin juomaan.!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä päätös sallia kotiinkuljetus 😬  Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla.. Ja kuinka kuljettaja estää myynnin humalaiselle riidanhaluiselle vanhemmalle jonka lapset ovat kotona? Valvonta EI TULE ONNISTUMAAN! Kuormittaa poliisia ja sosiaalityötä. Kotibileet lisääntyy, naapurit häiriintyy kaljakassien kera kulkevista kuskeista. Raizkauxet lisääntyy kun umpihumalainen nainen tilaa juomia kotiin.

Olisi riittänyt, kun alkon monopoli olisi purettu, ja kaikki juomat vapautettu kaikkiin kauppoihin 9-21 välillä myytäväksi. Tämä olisi avannut mahdollisuuksia kyläksupoille ja elintarvikekioskeille, jotka jo katosivat. Olisi lisånnyt työllisyyttä ja verotuloja.. Mutta ei Suomen hallitus osaa tehdä järkeviä päätöksiä. Huonoja ideoita ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Kotiinkuljetus työllistää vain (wolt) kuskeja. Ja sosiaalipäivystystä, poliisia ja häkeä.  

Siis jos kännissä haluan lisää viinaa niin mut raisk.taan koska tilasin kotiinkuljetuksen? Logiikka jälleen täysi 10.

Tässä muutu mikään muu kuin se, että pimeän viinan myyjille tulee hiljaiset sunnuntaimarkkinat. Onneksi öisin menee vielä koska tässä maassa et saa itse valita moneltako janottaa. Yhdeksältä lopetat, perkele.

Yötyöläisten on pakko juoda "yöllä" eli päivällä silloin, kun he yleensä nukkuvat.

Vierailija
56/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Eli järjellä ajateltuna ei välitetä alkoholistien lapsista, koska?

Miten tämä alkoholisteihin liittyi? En ole tuo lainaamasi, mutta samaa mieltä, olet nainen. Nytkin tuijotat kyynel silmäkulmassa sitä omaa Kerttuasi ja mietit, kuinka nyt miljuunat lapset saavat lasisen lapsuuden, siksi koska Alko on sunnuntaina auki. Ei sillä väliä, että tähän asti se on ollut auki kuutena päivänä viikossa eikä iskä silloinkaan juonut kun juhlapäivinä.

Voimia hei. Ja olen itsekin nainen, mutta sä olet naurettava.

Vierailija
57/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia ajatellaan liikaa tunteella "miten ne lapsiperheet, yhyyyy" 

Älä sä robo puhu tunteista ,kun sulla ei niitä ole.Puhu viinasta vaan.

Vierailija
58/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.

Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.

Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan

Eli järjellä ajateltuna ei välitetä alkoholistien lapsista, koska?

Alkoholistilla tai millään mt-potilailla ei pitäisi olla laisinkaan mitään lapsia huollettavana.

Vierailija
59/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etämyynti olisi paras ja kotiinkuljetus, jotta haisevat oksettavan näköiset juopot ei liikkuisi viinan perässä ihmisten keskuudessa.

Tai täyteaineilla kyllästetyt tyypit.

Vierailija
60/88 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla...eiköhän ne syyt ole jo olemassa ennen kuin wolttikuski kuskaa lisää viinaa, toki lisäliemi saattaa antaa lisää vauhtia tilanteeseen.

Mitkä juntit oikeen käyttäytyvät näin? Jotain sinun tuttujasi? Miksi noita pidetään esimerkkinä ja mallina suomalaisista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi