"miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä", Linnea Leinon HIRVITTÄVÄ KOKEMUS metsäreissulla???
Joko on kriisiapu paikalla ja ne miehet vankilassa, APUAAAAAA"!!!!!!!!!
Kommentit (1051)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin paistaa ylen jutusta, että siinä Suomalainen leidi yrittää olla nk. vähän parempaa väkeä? Ei nyt ihan suomenruotsalaista vielä olla, mutta hyvin hyvin lähellä mennään....
En ymmärrä ollenkaan, että kokisi olevansa parempaa sakkia. Sinä näytät sen sijaan kokevan alemmuudentuntoa Linneasta jostain kummallisesta syystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän metsästysseurat varmaan kertoo Linnealle että missä niitä karhuja on, niin voi Linnea sitten mennä sinne karhun luo ja patikoida turvallisesti sen karhun kanssa.
Aijai, nyt tullu paha mieli taas jollekin, kun ihan karhun joku valitsis, jos vois. Siis ihminen jonka kanssa et olis muutenkaan.
Ei tässä ole yhdestä Linneasta kyse, vaan siitä että Yle lietsoo suodattamatonta miesvihaa
Ja naiset saa takaisin kollektiivista hiljaista naisvihaa, johon ei voi mitenkään puuttua, koska sitä ei ole olemassa.
Pikkuhuiljaa suhmuroidutaan takaisin 70-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin paistaa ylen jutusta, että siinä Suomalainen leidi yrittää olla nk. vähän parempaa väkeä? Ei nyt ihan suomenruotsalaista vielä olla, mutta hyvin hyvin lähellä mennään....
Jos nyt haluat välttämättä sotkea suomenruotsalaiset keskusteluun, niin kumman tapaisit mieluummin? Anders Adlercreutzin rapujuhlissa vai Riikka Purran lähijunassa?
Erikoista miten jotkut miehet lähtee tästä ihan laukalle. Eihän hän sanonut, että kaikki miehet (vaikka aina mies...).
Jos omaat normaalit käytöstavat niin ei pitäisi ottaa itseensä. Kai siellä vaelluksella voi naisen kanssa jutella ihan normaaleista asioista tai vain tervehtiä ja antaa olla. Vai olisiko se ok, jos kysyttäisiin, että mitä noin kaunis poika täällä metsässä tekee ihan yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla parempi että naiset ja miehet eivät puhu koskaan mitään toisilleen.
Jos äijällä ei ole muuta sanottavaa tuntemattomalle ihmiselle kuin ällö seksuaalinen kommentti, kannattaa pysyä edelleen siellä tynnyrissään, jossa on tähänkin asti niin hyvin viihtynyt.
Jos hysteerikko pitää kaikkea seksuaalisena häirintänä voi olla menemättä sinne metsään.
Jostain syystä moni nainen on lukenut uutisia metsäkohtaamisten seurauksista ja syystä pelkää yksinäisiä lenkkipolkuja.
Mitä ihmeen uutisia? En muista metsissä käyneen mitään tällä vuosituhannella. No tietty jotkut kaupungin puskat pikkutunneilla voineet olla eri asia.
Jyväskylässä ollut ainakin pari hyökkäystä pururadalla, Halssilassa ja Laajavuoressa.
No lasketaan puolittain. Ei kuitenkaan siis vaellus ja varsinainen metsä kyseessä, vaan ne kaupungin "puskat"
Vastahan oli mediassa paljonkin keskustelua ja kerrottiin kokemuksia näistä ns. "Vuorille eksyttäjä-miehistä". Kuolleitakin oli. Joku mies siis sai tuomion kohtuu vastikään, kun oli näin aiheuttanut seuralaisnaisensa / tyttöystävänsä kuoleman.
Nyt otettu siis mukaan ulkomaat ja puolisot, jotta saadaan suomalainen vastaantulija demonisoitua
"Vuorille eksyttäminen" ilmiönä oli vastaus tuohon: "En muista metsissä käyneen mitään tällä vuosituhannella." jos et huomannut.
Kyllä miehet ovat naiselle potentiaalisesti vaarallisia, ja tämä on hyvä huomioida. Se on aika yleistä, ei harvinaista. Ei ole kyse mistään valtavan harvinaisista yksittäistapauksia, että jotain ikävää tapahtuu. Että mies tekee jotain ikävää tai satuttavaa naiselle.
Lähti sitten heidän kanssaan deiteillä patikkaretkelle taikka jonnekin sisätiloihin. Oltiin sitten maalla taikka kaupungissa, kotimaassa tai ulkomailla. Mitä tässä on niin vaikea ymmärtää ja siitä vielä loukkaantua.? Nainen sen sijaan on vain harvoin vaaraksi naiselle.
Ja kaiken kukkuraksi, sitten kun jotain käy, niin - miehet - (joukolla), osoittaa ja syyllistää nimenomaan sitä naista, että aiai, olisi pitänyt olla taas varovaisempi, tai itse käyttäytyä tai pukeutua toisin.... sen jonkun "yksittäisen " miehen kanssa ja taas yksittäisen ja taas yksittäisen jne... Ei ole yksittäinen...
Käytännössä siis jokaisen miehen kanssa varovainen, suomeksi sanottuna.
On aivan perustelua puhua siis että "miehet". Miehet ovat naisille riski. Näin asia nyt vain on.
Muutetaan sitten puhetapaa, jos asiasta tulee joskus harvinainen.
Tuttu oli pohjoisessa lähtenyt jatkoille porukassa jonkun mökille. Tuli raiskatuksi puukko kurkulla. Ei ollut itse humalassa, käyttää alkoa tosi vähän. Luuli olevan hyvässä porukassa. Tähän yleisesti asenne on, mitäs läksi. Ei mitenkään harvinainen tapaus. Jopa poliisien suhtautuminen oli tämä.
Vierailija kirjoitti:
Jos Linnean kohtaisin vaelluksella ja apua tarvis niin ehkä jättäisin oman onnensa nojaan.
Kertoo sinusta kaiken olennaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista miesvihaa sitten sieltä Linnealta. Muistiko varmuuden vuoksi sanoa, että kyseessä oli sitten nimenomaan valkoihoinen suomalainen heteromies? Ja ehkä kuriositeettina, että keski-ikäinen, lihaa syövä ja auton avaimet taisi kilistä taskussa.
Mä olen kulkenut naisena yksin metsässä kohta puoli vuosisataa. On tarvottu metsiä niin Sipoonkorvessa etelässä, kuin Sodankylässä pohjoisessa. Ikinä en ole kohdannut limaista setää niissä maisemissa. En edes ketään joka menisi lähelle. Linnean jutuista sanonkin, että lukematta paskaa. Kyseessä on 100%:sti miesvihakommentti, ei yhtään mitään muuta. Keksittyä proosaa.
Niin minäkin. Ja olen vaihtanut laavupaikkaa useamman kerran, kun. siellä on ollut törkeyksiä ehdottelevia humalaisia ukkoja. Todellinen kokemus tämäkin eikä yhtään sen epöätodempi, kun sun kokemus.
MIssä niitä on ollut, kerro tarkemmin? Harvat vaeltajat jaksaa viinapulloja kantaa erämaahan, ruuan kantamisessa on tarpeeksi. Taidat olla pelkkä ressukka provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisen jutun tahallisesta väärinymmärtämisestä pitäisi tehdä rangaistavaa. Loppuisi nuorten naisten uhriutuminen siihen.
Ei ole asiallista sanoa nuorelle kauniille naiselle, että miten noin nätti tyttö uskaltaa kulkea metsässä yksinään! Piste!
Mikä siinä EI ole asiallista? Ei ole ASIALLISTA VÄÄRINYMMÄRTÄÄ aivan päin persettä jotain jota joku mies sanoo!
Se on epäasiallista! Ja Linnealle sen on sanonut mitä ilmeisemmin useampi mies. Ei ihme, että alkaa nyppimään! Ja ei ole varmaan jäänyt huomaamatta että lähes kaikki naiset tässä keskustelussa pitävät sitä asiattomana!
Joo, ei ole jäänyt huomaamatta ja tuo on järkyttänyt kovin ja, luulin jo nähneeni naisen pahuuden/tyhmyyden pohjan tätä ennen mutta enpä ollutkaan.
Jos todella - tämä keskustelu - on sinusta pahinta mitä olet eläissäsi toisen sukupuolen edustajilta kohdannut, niin kylläpä jumankekka olet päässsyt niiiiiiin vähällä ja helpolla ettei tosikaan! huhhuh...
t. nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostainhan se kertoo, että miehet eivät yksiselitteisesti tuomitse limaisia setämiehiä, vaan tuomitsevat Linnea Leinon.
Jokainen voi sitten itse päätellä mistä tämä kertoo.
"Yle: Linnea Leino sairastui – tajusi tilansa vakavuuden vasta, kun läheiset puuttuivat peliin
Linnea Leino toteaa televisiossa, että toisesta ihmisestä ei voi koskaan tietää, mitä tämä käy läpi."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011926423.html
Kannattaa varmaan katsoa ne Linnean diagnoosit läpi, ennekuin alkaa syyttelemään muita. Linneasta haiskahtaa kovasti psykoosi.
Taidat itse niistä kärsiä, kun miettii tätä reaktiotaai yhden naisen kokemuksiin.
Voitaisko antaa kaikkien vaeltaa ja liikkua luonnossa ilman pelkoa, oli sitten nainen, mies tai karhu. Case closed ja mennään eteenpäin. Ei pilata hienoa ulkoiluharrastusta tällä jankkaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista miten jotkut miehet lähtee tästä ihan laukalle. Eihän hän sanonut, että kaikki miehet (vaikka aina mies...).
Jos omaat normaalit käytöstavat niin ei pitäisi ottaa itseensä. Kai siellä vaelluksella voi naisen kanssa jutella ihan normaaleista asioista tai vain tervehtiä ja antaa olla. Vai olisiko se ok, jos kysyttäisiin, että mitä noin kaunis poika täällä metsässä tekee ihan yksin?
Yle kyllä teki jutun missä naiset häiritsi mies vaeltajaa. Mutta siitä ei paljon puhuta. Ai, haluat linkin https://yle.fi/a/74-20051218
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostainhan se kertoo, että miehet eivät yksiselitteisesti tuomitse limaisia setämiehiä, vaan tuomitsevat Linnea Leinon.
Jokainen voi sitten itse päätellä mistä tämä kertoo.
"Yle: Linnea Leino sairastui – tajusi tilansa vakavuuden vasta, kun läheiset puuttuivat peliin
Linnea Leino toteaa televisiossa, että toisesta ihmisestä ei voi koskaan tietää, mitä tämä käy läpi."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011926423.html
Kannattaa varmaan katsoa ne Linnean diagnoosit läpi, ennekuin alkaa syyttelemään muita. Linneasta haiskahtaa kovasti psykoosi.
Taidat itse niistä kärsiä, kun miettii tätä reaktiotaai yhden naisen kokemuksiin.
Yleensähän muita joksikin nimittelevät ovat sitä itse tai siinä tilassa ja pahemmassa
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän mäkin mieluummin kohtaisin karhun, suden, hirven tai supin mieluummin kuin Linnean.
Niin, tilanne olis win-win. Linnea ainakin olis tyytyväinen. Tosin epäilen, et yksikään eläin ei halua sinua kohdata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisko antaa kaikkien vaeltaa ja liikkua luonnossa ilman pelkoa, oli sitten nainen, mies tai karhu. Case closed ja mennään eteenpäin. Ei pilata hienoa ulkoiluharrastusta tällä jankkaamisella.
Itse aion ainakin käyttäytyä kuin "limainen" mies, jos minua siksi kutsutaan, aion myös käyttäytyä niin.
Tämähän se!
Ei tosiasioiden hyväksymisestä mitään haittaa koidu vaan se vapauttaa olemaan täysi kusípää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnea taisi osua kommenteillaan ns. "miehiä" arkaan paikkaan. Se mies älähti johon kalikka kalahti.
Ei osunut, vaan haukkui miehiä julkisesti ja kaikki (minä mukaan lukien) ei siitä oikein tykkää.
Ei todellakaan haukkunut kaikkia miehiä vaan niitä jotka puhuivat asiattomasti!
Ei ole fiksua nimitellä LIMAISEKSI ketään ihmistä ja siitä on tässä ketjussa pohjimmiltaan kyse, ei muusta!
Tässä ketjussa miehet suurentelvat tai väheksyvät asiaa. Jotkut kokevat, että Linnea pitää kaikkia miehiä limaisina toiset eivät taas nää miesten käytöksessä mitään häiritsevää!
Jutussa mainittujen miesten käytöksessä oli korkeintaan tyylirikko. Ei todellakaan siis mitään Ylen otsikon arvoista.
Yleisesti taas varmasti jostain löytyy oikeasti paheksuttavaa ja rikollisia kun miehiä. Ja naisia.
Jutussa selvästi yleistettiin miehet, vaikka pehmentäväkin kohta oli.
Miksi syyllistyt, jos et ole tuollainen limamies? Minkä hän siis teki selväksi, ketkä niitä ovat.
Miten syyllistyn? Voin puolustaa oikeutta ja järkeä vaikkei se koskisi suoraan itseäni. Ne miehet eivät olleet mitenkään yksiselitteisen limaisia ja otsikossa yleistettiin kaikki miehet.
Ei siis yleistetty koskevan kaikkia miehiä.
Tunnetko sinä nämä miehet? Ja siis siten tiedät, etteivät ole limaisia, vain täydellisen ajattelemattomia puheissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän metsästysseurat varmaan kertoo Linnealle että missä niitä karhuja on, niin voi Linnea sitten mennä sinne karhun luo ja patikoida turvallisesti sen karhun kanssa.
Aijai, nyt tullu paha mieli taas jollekin, kun ihan karhun joku valitsis, jos vois. Siis ihminen jonka kanssa et olis muutenkaan.
Ei tässä ole yhdestä Linneasta kyse, vaan siitä että Yle lietsoo suodattamatonta miesvihaa
Antaa lietsoa. Voisivat puolestani hieman lisätä kierroksia. Harmanget ja Särmät haastatteluun 24/7 ja #men are trash trendaamaan. Lasten piirrettyjä, joissa on ainoastaan naisia ja muunsukupuolisia ja sitten on joku Mordor, jossa on pahoja miehiä, ja niillä on töpselikärsä.
Tähänhän ollaan joka tapauksessa menossa, voisivat lopettaa tuon turhan edgettämisen. Antaa kommarien propagandaorganisaation näyttää todelliset värinsä.
Eihän Yleä edes katso kuin jotkut eläkeläiset ja ehkä tosiaan joku pikkulapsi katsoo jotain sateenkaaripiirrettyä, jossa kiltit vegaaniset dinosaurukset ovat sukupuolettomia ja kasvattavat viiden vanhemman polyklusterissa sateenkaarimunia!
20 v päästä näitä eläkeläisiä ei enää ole, ja Ylellä on kolme katsojaa.
Ketä kiinnostaa, mitä ne näyttää jossain Areenassa? A-studiota vai, jossa joku "asiantuntija" taas kertoo, kuinka talous kasvaa ihan kohta, ja mitä tunteita sinun tulisi tuntea kun Lähi-Idässä soditaan?
Vierailija kirjoitti:
2009 lappeenrannassa nainen kohtasi karhun. Lähti melkein pää ja käsi irti.
Vähemmän sitä olis varmaan haitannu joku ukon kysymys.
Että oikein 2009? Siis 17 vuotta sitten.
12 naista jo tänä vuonna kuollut miehen käsissä, ja moninkertainen määrä pahoinpidelty ja r aiskattu. Lievemmistä ikävyyksistä ja ahdisteluista nyt puhumattakaan, joita on lukemattomia määriä.
ps. kukaan ei ole sanonut, etteikö karhu voisi olla vaarallinen, vaikka se on toki hyvin harvinaista, että käy päälle. Rauhakseen asuvat metsissä ihmisten vinkkelistä katsottuna.
Miehet ovat uhka ja vaara naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla parempi että naiset ja miehet eivät puhu koskaan mitään toisilleen.
Jos äijällä ei ole muuta sanottavaa tuntemattomalle ihmiselle kuin ällö seksuaalinen kommentti, kannattaa pysyä edelleen siellä tynnyrissään, jossa on tähänkin asti niin hyvin viihtynyt.
Jos hysteerikko pitää kaikkea seksuaalisena häirintänä voi olla menemättä sinne metsään.
Jostain syystä moni nainen on lukenut uutisia metsäkohtaamisten seurauksista ja syystä pelkää yksinäisiä lenkkipolkuja.
Mitä ihmeen uutisia? En muista metsissä käyneen mitään tällä vuosituhannella. No tietty jotkut kaupungin puskat pikkutunneilla voineet olla eri asia.
Jyväskylässä ollut ainakin pari hyökkäystä pururadalla, Halssilassa ja Laajavuoressa.
No lasketaan puolittain. Ei kuitenkaan siis vaellus ja varsinainen metsä kyseessä, vaan ne kaupungin "puskat"
Vastahan oli mediassa paljonkin keskustelua ja kerrottiin kokemuksia näistä ns. "Vuorille eksyttäjä-miehistä". Kuolleitakin oli. Joku mies siis sai tuomion kohtuu vastikään, kun oli näin aiheuttanut seuralaisnaisensa / tyttöystävänsä kuoleman.
Nyt otettu siis mukaan ulkomaat ja puolisot, jotta saadaan suomalainen vastaantulija demonisoitua
"Vuorille eksyttäminen" ilmiönä oli vastaus tuohon: "En muista metsissä käyneen mitään tällä vuosituhannella." jos et huomannut.
Kyllä miehet ovat naiselle potentiaalisesti vaarallisia, ja tämä on hyvä huomioida. Se on aika yleistä, ei harvinaista. Ei ole kyse mistään valtavan harvinaisista yksittäistapauksia, että jotain ikävää tapahtuu. Että mies tekee jotain ikävää tai satuttavaa naiselle.
Lähti sitten heidän kanssaan deiteillä patikkaretkelle taikka jonnekin sisätiloihin. Oltiin sitten maalla taikka kaupungissa, kotimaassa tai ulkomailla. Mitä tässä on niin vaikea ymmärtää ja siitä vielä loukkaantua.? Nainen sen sijaan on vain harvoin vaaraksi naiselle.
Ja kaiken kukkuraksi, sitten kun jotain käy, niin - miehet - (joukolla), osoittaa ja syyllistää nimenomaan sitä naista, että aiai, olisi pitänyt olla taas varovaisempi, tai itse käyttäytyä tai pukeutua toisin.... sen jonkun "yksittäisen " miehen kanssa ja taas yksittäisen ja taas yksittäisen jne... Ei ole yksittäinen...
Käytännössä siis jokaisen miehen kanssa varovainen, suomeksi sanottuna.
On aivan perustelua puhua siis että "miehet". Miehet ovat naisille riski. Näin asia nyt vain on.
Muutetaan sitten puhetapaa, jos asiasta tulee joskus harvinainen.
Tuttu oli pohjoisessa lähtenyt jatkoille porukassa jonkun mökille. Tuli raiskatuksi puukko kurkulla. Ei ollut itse humalassa, käyttää alkoa tosi vähän. Luuli olevan hyvässä porukassa. Tähän yleisesti asenne on, mitäs läksi. Ei mitenkään harvinainen tapaus. Jopa poliisien suhtautuminen oli tämä.
En minäkään miehenä lähde tuntemattomien miesten mukaan jatkoille. Jos lähtisin ja saisin puukkoa, niin syyttäisin itseäni omien periaatteiden ja turvallisuuteni pettämisestä. Ja ei, ei tämä puukottajan syyllisyyttä vähennä. Itse kuitenkin olen ensisijaisesti vastuussa itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista miesvihaa sitten sieltä Linnealta. Muistiko varmuuden vuoksi sanoa, että kyseessä oli sitten nimenomaan valkoihoinen suomalainen heteromies? Ja ehkä kuriositeettina, että keski-ikäinen, lihaa syövä ja auton avaimet taisi kilistä taskussa.
Mä olen kulkenut naisena yksin metsässä kohta puoli vuosisataa. On tarvottu metsiä niin Sipoonkorvessa etelässä, kuin Sodankylässä pohjoisessa. Ikinä en ole kohdannut limaista setää niissä maisemissa. En edes ketään joka menisi lähelle. Linnean jutuista sanonkin, että lukematta paskaa. Kyseessä on 100%:sti miesvihakommentti, ei yhtään mitään muuta. Keksittyä proosaa.
Niin minäkin. Ja olen vaihtanut laavupaikkaa useamman kerran, kun. siellä on ollut törkeyksiä ehdottelevia humalaisia ukkoja. Todellinen kokemus tämäkin eikä yhtään sen epöätodempi, kun sun kokemus.
MIssä niitä on ollut, kerro tarkemmin? Harvat vaeltajat jaksaa viinapulloja kantaa erämaahan, ruuan kantamisessa on tarpeeksi. Taidat olla pelkkä ressukka provo.
Herajärven kierroksella Kolilla kerran, toisen kerran Utsjoella. Ihan peruskauraa, usko pois. Ekalle kerralla jatkoin seuraavalle laavulle, toisella kerralla valitsin rikkoa kansallispuiston sääntöjä ja nukuin ei leirintään tarkoitetussa paikassa, koska seuraavaan paikkaan olisi ollut liian pitkä matka. Uskomatonta, jos ihmiselle on niin vaikeaa uskoa omaan maailmankuvaan mahtumattomia asioita, että pitää alkaa väittää provoksi. Tää on totta monille naisille, vaikka kaikki ei tuota kokisi. Ja tietenkin, enemmistö vaelluksilla vastaantulevista miehistä on täysin asiallisia.
Miten niin loukata? Tuohan on ihan sama asia. Jos nuoren ja nätin tytön täytyis pelätä, miksi ei hintelän miehen. Nehän on tosiasioita molemmat.