Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun olette yksin kotona ja jossain rasahtaa, rapsahtaa tai kuuluu jokin ääni

Vierailija
01.03.2025 |

Mitä teette ensimmäisenä ? Minulle sattui ihan juuri hetki sitten tilanne, jossa olohuoneesta kuului ikäänkuin paperipussin rapinan tapaista ääntä, mutta kun menin katsomaan, mikään ei selittänyt ääntä. Olen yksin. Mitä te teette, jos ääni kuuluu ulkoa, menettekö ulos ?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tutkin helposti. Taas eilen kuului ropinaa eteisestäni, olen jo tottunut ääniin. Jos ulkoa kuuluu niin en yleensä mene ilta tai yöaikaan, olen liian pelokas sellaiseen. Vain jos tulee hätä.

Vierailija
2/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki henget ole kuolleiden sieluja, on myös demoneita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ääni kuuluu sisältä, oletan että kissat tai koira aiheuttavat sen. Saatan käydä katsomassa, mitä on meneillään. Jos ääni kuuluu ulkoa, katson todennäköisesti ikkunasta, tapahtuuko pihalla jotain. En lähde kuitenkaan ulos tarkistamaan.

Vierailija
4/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään. Seuraavan kerran kun menen siihen huoneeseen mistä ääni kuului, niin katson ympärilleni mikä on tippunut tai kaatunut. Yleensä joku taulu seinältä.

Vierailija
5/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just tällä viikolla kesken suihkun alkoi kylppärin ovi narisemaan samaan tapaan kuin sitä hiljaa avattaisiin. Oli siis raollaan mutta en keksinyt mikä sen ilmavirran siinä aiheutti kun ei se muuten koskaan omia aikojaan heilu

Vierailija
6/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että leipäkorissa joku leipäpussi ehkä kaatui, en voi muuta keksiä. AP

Vierailija
7/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan haulikon ja tujautan sokkona äänen suuntaan.

Vierailija
8/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mitä naapurin koira tekisi.

Vierailija
9/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki henget ole kuolleiden sieluja, on myös demoneita

Ei ole demoneita olemassa, kaikki on hyvää mutta meitä saattaa jännittää kummituksetkin.

Vierailija
10/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että henkimaailma on olemassa ihan yhtä aitona kuin meidän elävienkin maailma. Ääniä kuullessani en silti tee mitään, sillä virittäydyn yliherkästi pelokkaaseen ja vainoharhaisern tilaan, joka voi johtaa jopa paniikkiin. Niinpä muistutan itseäni, että asumme vanhassa isossa talossa koira- ja kissalauman kanssa, joten äänille löytyy aina luonnollinen, elävä selitys.

Vierailija
11/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia ääniä voi tulla mutta voihan sitä tutkia koska joskus jokin fyysinen päästääkin sen äänen. Aina kuitenkaan ei.

Vierailija
12/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista kuuluu kaikenlaista kolinaa ja töminää joka tapauksessa ihan jatkuvasti, joten en lähde erikseen tutkimaan asiaa.

Vierailija
13/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen sängyssä niin en tee mitään. Katson aamulla.

Vierailija
14/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiralla rasahtaa sellainen syvä rintaääni siinä vaiheessa, jos ulkona risahtaa.

Vierailija
15/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen sängyssä niin en tee mitään. Katson aamulla.

Ai, sulla on niin hyvät hermot. Olin koneella kun se paperipussin tyyppinen rapina kuului, lähdin oitis katsomaan, en heti tiennyt mistä tuli, mutta epäilen leipäpussia, se on kylläkin muovia, tämä ääni oli hiukan enempi rapinamainen.

Vierailija
16/66 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisaikoinani ajattelin ensimmäiseksi demonia ja pelkäsin. Nyt olen animisti.

Vierailija
17/66 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirihän se...

Vierailija
18/66 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😱 kummitus 😂

Vierailija
19/66 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että ääni kuuluu varmasti naapurista. Tämä on kerrostaloelämän hyviä puolia, kaikille äänille ja rapinoille on aina selitys. 

Vierailija
20/66 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia ääniä voi tulla mutta voihan sitä tutkia koska joskus jokin fyysinen päästääkin sen äänen. Aina kuitenkaan ei.

Kerran säikähdin kun roskapussi oli odottamassa ulko-oven vieressä ja alkoi kuuluakin ropinaa. Vielä suurempi hämmästykseni oli kuitenkin se että pussi liikkui tasaisin väliajoin kun sitä ropinaakin kuului. Seurasin siis siinä vieressä katse nauliintuneena siihen pussiin koska mietin että miten tämä on oikein mahdollista. Uudehko kerrostalo ja hyvin pieni asunto eikä mistään hiiristäkään tietoakaan!