"miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä", Linnea Leinon HIRVITTÄVÄ KOKEMUS metsäreissulla???
Joko on kriisiapu paikalla ja ne miehet vankilassa, APUAAAAAA"!!!!!!!!!
Kommentit (1049)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on ihan pihalla naisnäkökulman kanssa.
Jopa oma mieheni ihmetteli joskus, että miksi naiset kokevat miesten lähestymisyritykset baarissa niin epämiellyttävinä. Sanoin hänelle, että kuvittelepa viettäväsi kivaa iltaa kavereiden kanssa pubissa, kun paikalle tulee häntä isompi ja voimakkaampi, humalainen homomies nojailemaan häneen ja ehdottelemaan jotain. Olisiko se hänestä kivaa? Hän totesi, että eipä kyllä olisi. Huomautin, että yhtä miellyttävältä se miesten lähentelykin yleensä naisista tuntuu.
Ei tuo sun antamas esimerkki oikein toimi.
Ensiksikin, lähtökohtahan tässä kai on, että tuo nainen jota lähestytään on hetero? Ja että tuo miehesi, jota homo lähestyisi, on myös hetero.
Heteromiehet eivät yleensä ilahdu, jos homomies tulisi ehdottelemaan. Sen sijaan heteronaisen Luulisi olevan erilaisella asenteella, koska eikö hän kuitenkin lähtökohtaisesti pidä miehistä jos kerta on hetero? Eli se että mies lähestyy yllättäen näitä esimerkkitapauksia, on lähtökohtaisesti siis erilainen.
Ja näin homomiehenä voin sanoa, että tuo esimerkkisi siitä että miestäsi joka on kavereidensa kanssa baarissa, joku humalainen homomies tulisi avoimesti ehdottelemaan siihen pöytään, on todella epäuskottava. Meillä homoilla on kuitenkin se kuuluisa "homotutka" eli aistimme aika herkästi toisen homon. Jos "kaukoihastumme" esim. baarissa johonkin siellä olevaan heteromieheen, joka vieläpä on kavereidensa kanssa, emme kyllä lähtökohtaisesti uskalla lähestyä tuolla tavalla ehdottelemaan, koska itsesuojeluvaisto.
Kyllä se vertaus toimii koska nainen on tyypillisesti aina se altavastaaja, joten jokainen tilanne on sellainen jossa voit joutua vaaraan. Eli kaikissa ei-toivotuissa kohtaamisissa herää jonkinlainen itsesuojeluvaisto, teillä miehillä vain harvoin. Sinulle siis toimisi ehkä vertaus jossa olet yksin metsässä ja isokokoinen fyysisesti selvästi vahvempi homomies, josta et pätkääkään ole kiinnostunut, sanoisi "miten noin nätti poika uskaltaa olla yksin täällä metsässä".
Näin miehenä täytyy sanoa, että en voi samaistua koska olen aina enemmän tai vähemmän aseistettu.
Ehkä meidän naistenkin pitäisi aseistautua aina yksin kulkiessa jotta valtasuhteet muuttuisi 🤔
No tämä on pointtini. Aseet on suurin tasa-arvottaja tässä maailmassa. Ihme että feministit on usein asevastaisia, vaikka eikö ne ole täydellisiä tasa-arvottajia?
Ase ei tee naisesta vahvempaa. Ase on hyvin helppo menettää ja sitten ollaankin roimasti huonommassa asemassa.
Vaatii harjoitusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi aloittajalla ei ole käsitystä siitä mitä kauniin naisen pitää sietää ja millaisia pelkoja päiviin kuuluu. Ymmärrän ja symppaan täysin Linneaa. En itsekään yksin uskalla esim. lenkkeillä iltaisin ja kadehdin miespuolisia työkavereitani jotka voivat vain mennä ja tehdä asioita vaikka yksin reissussa ilman että heidän tarvitsee vilkuilla jatkuvasti ympärilleen ja yrittää tehdä ihmisistä analyysia. En osaa rentoutua muualla yksin kuin kesämökillä saaressa. Eikä se tarkoita että miehet olisi yleisesti vaarallisia, mutta naiselle tämä maailma nyt vain on vaarallisempi ja monenlaista mielenvikaista ahdistelijaa olemassa. Ja haluaisin kovasti välttyä raiskaukselta ja murhatuksi tulemiselta.
Se, että sinulla on pelkotiloja ei kuitenkaan ole syyttömien miesten vastuulla. Ei täällä sun hysterian vuoksi tarvitse alkaa muiden elämään kuin kusi sukassa varoen jokaista sanaansa, katsettaan ja reittiään. Mene vaikka säkkiin, jos ahdistaa olla kaunis. Tai tapaa karhu.
Niin, hänen ei tarttisi pelätä mitään tai ketään, jos kukaan mies ei käyttäytyisi asiattomasti. Niin yksinkertaista. Niin kauan, kuin tämä ei toteudu, naisena joutuu varomaan. Yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista miesvihaa sitten sieltä Linnealta. Muistiko varmuuden vuoksi sanoa, että kyseessä oli sitten nimenomaan valkoihoinen suomalainen heteromies? Ja ehkä kuriositeettina, että keski-ikäinen, lihaa syövä ja auton avaimet taisi kilistä taskussa.
Mä olen kulkenut naisena yksin metsässä kohta puoli vuosisataa. On tarvottu metsiä niin Sipoonkorvessa etelässä, kuin Sodankylässä pohjoisessa. Ikinä en ole kohdannut limaista setää niissä maisemissa. En edes ketään joka menisi lähelle. Linnean jutuista sanonkin, että lukematta paskaa. Kyseessä on 100%:sti miesvihakommentti, ei yhtään mitään muuta. Keksittyä proosaa.
Niin, mutta kun sinä et ole nuori ja nätti, niin sinulle ei sellaista sanota. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä vieläkin veivataan? Ei voi olla niin vaikea konsepti tajuta mistä on kyse. Kyllä. Minäkin valitsen karhun. Aina.
Tämä on ainut ketju missä setämiehet ja muut alamittaiset incelit saavat edes jonkinlaista huomiota naisilta.
Vai että osaa miehistä ei kiinnosta naiset ja heidän mielipiteet, sekö kiukuttaa ettet saa huomiota miehiltä? Osa mielummin vaeltaa, kalastaa, metsästää ja ei sinun laisille korvaansa lotkauta.
Ei sitten varmaan ole myöskään tällä palstalla. Koska sehän olis typeryyden huippu, et kirjoittelis täällä naisten kanssa, kun ei kerran kiinnosta. Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi aloittajalla ei ole käsitystä siitä mitä kauniin naisen pitää sietää ja millaisia pelkoja päiviin kuuluu. Ymmärrän ja symppaan täysin Linneaa. En itsekään yksin uskalla esim. lenkkeillä iltaisin ja kadehdin miespuolisia työkavereitani jotka voivat vain mennä ja tehdä asioita vaikka yksin reissussa ilman että heidän tarvitsee vilkuilla jatkuvasti ympärilleen ja yrittää tehdä ihmisistä analyysia. En osaa rentoutua muualla yksin kuin kesämökillä saaressa. Eikä se tarkoita että miehet olisi yleisesti vaarallisia, mutta naiselle tämä maailma nyt vain on vaarallisempi ja monenlaista mielenvikaista ahdistelijaa olemassa. Ja haluaisin kovasti välttyä raiskaukselta ja murhatuksi tulemiselta.
Se, että sinulla on pelkotiloja ei kuitenkaan ole syyttömien miesten vastuulla. Ei täällä sun hysterian vuoksi tarvitse alkaa muiden elämään kuin kusi sukassa varoen jokaista sanaansa, katsettaan ja reittiään. Mene vaikka säkkiin, jos ahdistaa olla kaunis. Tai tapaa karhu.
Niin, hänen ei tarttisi pelätä mitään tai ketään, jos kukaan mies ei käyttäytyisi asiattomasti. Niin yksinkertaista. Niin kauan, kuin tämä ei toteudu, naisena joutuu varomaan. Yleisesti.
Täälläkin moneen kertaan esitelty naisentappotilasto tältä vuodelta muka todisteena miesten pahuudesta ja vaarasta: 12 tapettua naista. Siis on todennäköisempää voittaa lotossa. Ja näistäkin todennäköisesti suurin osa puolisoiden tappamia, eikä satunnaisten vastaantulijoiden. Samaan aikaan miehiä tapettu enemmän.
Asiattomuus on osittain tulkintakysymys. Joka tapauksessa minä en voi kontrolloida muita miehiä. Vai vaaditko Odineja kaduille?
Minä en myöskään ala elämään sikailijamiesten traumatisoimien naisten ehdoilla. Mulla on oikeus elää normaalia elämää, puhua normaalisti, jopa joskus tehdä virheitä, möläytyksiä tai aloitteita. Mun ei tarvitse alkaa elämään uuspuritaanien säännöillä vaikka kauniin naisen elämä olisi yhtä helvettiä. Hoitakoon itse ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2009 lappeenrannassa nainen kohtasi karhun. Lähti melkein pää ja käsi irti.
Vähemmän sitä olis varmaan haitannu joku ukon kysymys.Varmaan aina peiliin katsoessa muistaa olla kiitollinen, ettei karhu sentään nätiksi sanonut. Eikä sen jälkeen ole sanonut kukaan muutenkaan. Onnellinen loppu.
Sinä todella täällä ilkut naiselle, joka ensinnäkin erittäin poikkeuksellisesti tuli karhun pahoinpitelemäksi. Eikä miehen, joka tavallisesti on se tekijä, jos nainen on pahoin pahoinpidelty tai tapettu.
Naisen, jolla ei ole osaa eikä arpaa tähän keskusteluun, niin ilkut ja mässäilet asialle ja väkivallalle, tätä naista kohtaan. Kertoo oikeasti taas paljon.
No respect.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostainhan se kertoo, että miehet eivät yksiselitteisesti tuomitse limaisia setämiehiä, vaan tuomitsevat Linnea Leinon.
Jokainen voi sitten itse päätellä mistä tämä kertoo.
"Yle: Linnea Leino sairastui – tajusi tilansa vakavuuden vasta, kun läheiset puuttuivat peliin
Linnea Leino toteaa televisiossa, että toisesta ihmisestä ei voi koskaan tietää, mitä tämä käy läpi."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011926423.html
Kannattaa varmaan katsoa ne Linnean diagnoosit läpi, ennekuin alkaa syyttelemään muita. Linneasta haiskahtaa kovasti psykoosi.
Taidat itse niistä kärsiä, kun miettii tätä reaktiotaai yhden naisen kokemuksiin.
Mielisairaus nimenomaan vääristää niitä kokemuksia ja tällä naisella jopa niin pahasti, että lähipiiri joutui järjestämään hoidon, kun oma hahmotuskyky ei enää riittänyt.
Masennus ei ole mielisairautta ja läheiset ohjaavat yleensä hoitoon, kun masentunut ei siihen itse kykene! Ja vain itse mielisairas haukkuu muita mielisairaaksi!
No, onhan se masennus mielisairaus, PÖLJÄ!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2009 lappeenrannassa nainen kohtasi karhun. Lähti melkein pää ja käsi irti.
Vähemmän sitä olis varmaan haitannu joku ukon kysymys.Varmaan aina peiliin katsoessa muistaa olla kiitollinen, ettei karhu sentään nätiksi sanonut. Eikä sen jälkeen ole sanonut kukaan muutenkaan. Onnellinen loppu.
Sinä todella täällä ilkut naiselle, joka ensinnäkin erittäin poikkeuksellisesti tuli karhun pahoinpitelemäksi. Eikä miehen, joka tavallisesti on se tekijä, jos nainen on pahoin pahoinpidelty tai tapettu.
Naisen, jolla ei ole osaa eikä arpaa tähän keskusteluun, niin ilkut ja mässäilet asialle ja väkivallalle, tätä naista kohtaan. Kertoo oikeasti taas paljon.
No respect.
No olihan tuo aika osuva heitto
T. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostainhan se kertoo, että miehet eivät yksiselitteisesti tuomitse limaisia setämiehiä, vaan tuomitsevat Linnea Leinon.
Jokainen voi sitten itse päätellä mistä tämä kertoo.
"Yle: Linnea Leino sairastui – tajusi tilansa vakavuuden vasta, kun läheiset puuttuivat peliin
Linnea Leino toteaa televisiossa, että toisesta ihmisestä ei voi koskaan tietää, mitä tämä käy läpi."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011926423.html
Kannattaa varmaan katsoa ne Linnean diagnoosit läpi, ennekuin alkaa syyttelemään muita. Linneasta haiskahtaa kovasti psykoosi.
Taidat itse niistä kärsiä, kun miettii tätä reaktiotaai yhden naisen kokemuksiin.
Mielisairaus nimenomaan vääristää niitä kokemuksia ja tällä naisella jopa niin pahasti, että lähipiiri joutui järjestämään hoidon, kun oma hahmotuskyky ei enää riittänyt.
Masennus ei ole mielisairautta ja läheiset ohjaavat yleensä hoitoon, kun masentunut ei siihen itse kykene! Ja vain itse mielisairas haukkuu muita mielisairaaksi!
No, onhan se masennus mielisairaus, PÖLJÄ!!
Ei todellakaan ole! Mutta sitä toivon sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2009 lappeenrannassa nainen kohtasi karhun. Lähti melkein pää ja käsi irti.
Vähemmän sitä olis varmaan haitannu joku ukon kysymys.Varmaan aina peiliin katsoessa muistaa olla kiitollinen, ettei karhu sentään nätiksi sanonut. Eikä sen jälkeen ole sanonut kukaan muutenkaan. Onnellinen loppu.
Sinä todella täällä ilkut naiselle, joka ensinnäkin erittäin poikkeuksellisesti tuli karhun pahoinpitelemäksi. Eikä miehen, joka tavallisesti on se tekijä, jos nainen on pahoin pahoinpidelty tai tapettu.
Naisen, jolla ei ole osaa eikä arpaa tähän keskusteluun, niin ilkut ja mässäilet asialle ja väkivallalle, tätä naista kohtaan. Kertoo oikeasti taas paljon.
No respect.
Tosiasiallisesti tuossa ilkutaan naisille, jotka kohtaavat mieluummin karhun ja itkevät t-sanasta. Tuo kyseinen uhri on vain väline sarkasmille ja jokainen apu.koulutason ylittävä ymmärtää, ettei tässä häntä oikeasti pilkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla parempi että naiset ja miehet eivät puhu koskaan mitään toisilleen.
Jos äijällä ei ole muuta sanottavaa tuntemattomalle ihmiselle kuin ällö seksuaalinen kommentti, kannattaa pysyä edelleen siellä tynnyrissään, jossa on tähänkin asti niin hyvin viihtynyt.
Jos hysteerikko pitää kaikkea seksuaalisena häirintänä voi olla menemättä sinne metsään.
Jostain syystä moni nainen on lukenut uutisia metsäkohtaamisten seurauksista ja syystä pelkää yksinäisiä lenkkipolkuja.
Mitä ihmeen uutisia? En muista metsissä käyneen mitään tällä vuosituhannella. No tietty jotkut kaupungin puskat pikkutunneilla voineet olla eri asia.
Jyväskylässä ollut ainakin pari hyökkäystä pururadalla, Halssilassa ja Laajavuoressa.
No lasketaan puolittain. Ei kuitenkaan siis vaellus ja varsinainen metsä kyseessä, vaan ne kaupungin "puskat"
Vastahan oli mediassa paljonkin keskustelua ja kerrottiin kokemuksia näistä ns. "Vuorille eksyttäjä-miehistä". Kuolleitakin oli. Joku mies siis sai tuomion kohtuu vastikään, kun oli näin aiheuttanut seuralaisnaisensa / tyttöystävänsä kuoleman.
Nyt otettu siis mukaan ulkomaat ja puolisot, jotta saadaan suomalainen vastaantulija demonisoitua
"Vuorille eksyttäminen" ilmiönä oli vastaus tuohon: "En muista metsissä käyneen mitään tällä vuosituhannella." jos et huomannut.
Kyllä miehet ovat naiselle potentiaalisesti vaarallisia, ja tämä on hyvä huomioida. Se on aika yleistä, ei harvinaista. Ei ole kyse mistään valtavan harvinaisista yksittäistapauksia, että jotain ikävää tapahtuu. Että mies tekee jotain ikävää tai satuttavaa naiselle.
Lähti sitten heidän kanssaan deiteillä patikkaretkelle taikka jonnekin sisätiloihin. Oltiin sitten maalla taikka kaupungissa, kotimaassa tai ulkomailla. Mitä tässä on niin vaikea ymmärtää ja siitä vielä loukkaantua.? Nainen sen sijaan on vain harvoin vaaraksi naiselle.
Ja kaiken kukkuraksi, sitten kun jotain käy, niin - miehet - (joukolla), osoittaa ja syyllistää nimenomaan sitä naista, että aiai, olisi pitänyt olla taas varovaisempi, tai itse käyttäytyä tai pukeutua toisin.... sen jonkun "yksittäisen " miehen kanssa ja taas yksittäisen ja taas yksittäisen jne... Ei ole yksittäinen...
Käytännössä siis jokaisen miehen kanssa varovainen, suomeksi sanottuna.
On aivan perustelua puhua siis että "miehet". Miehet ovat naisille riski. Näin asia nyt vain on.
Muutetaan sitten puhetapaa, jos asiasta tulee joskus harvinainen.
Tuttu oli pohjoisessa lähtenyt jatkoille porukassa jonkun mökille. Tuli raiskatuksi puukko kurkulla. Ei ollut itse humalassa, käyttää alkoa tosi vähän. Luuli olevan hyvässä porukassa. Tähän yleisesti asenne on, mitäs läksi. Ei mitenkään harvinainen tapaus. Jopa poliisien suhtautuminen oli tämä.
En minäkään miehenä lähde tuntemattomien miesten mukaan jatkoille. Jos lähtisin ja saisin puukkoa, niin syyttäisin itseäni omien periaatteiden ja turvallisuuteni pettämisestä. Ja ei, ei tämä puukottajan syyllisyyttä vähennä. Itse kuitenkin olen ensisijaisesti vastuussa itsestäni.
Mä lähdin tuhannen päissäni kolmen romanin matkaan vetämään subuja Varissuolle. Reissu päättyi huonosti, ja poliisitäti sanoi, että älä tee tuommoista enää. Silkkaa seksismiä ja miesvihaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostainhan se kertoo, että miehet eivät yksiselitteisesti tuomitse limaisia setämiehiä, vaan tuomitsevat Linnea Leinon.
Jokainen voi sitten itse päätellä mistä tämä kertoo.
"Yle: Linnea Leino sairastui – tajusi tilansa vakavuuden vasta, kun läheiset puuttuivat peliin
Linnea Leino toteaa televisiossa, että toisesta ihmisestä ei voi koskaan tietää, mitä tämä käy läpi."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011926423.html
Kannattaa varmaan katsoa ne Linnean diagnoosit läpi, ennekuin alkaa syyttelemään muita. Linneasta haiskahtaa kovasti psykoosi.
Taidat itse niistä kärsiä, kun miettii tätä reaktiotaai yhden naisen kokemuksiin.
Mielisairaus nimenomaan vääristää niitä kokemuksia ja tällä naisella jopa niin pahasti, että lähipiiri joutui järjestämään hoidon, kun oma hahmotuskyky ei enää riittänyt.
Masennus ei ole mielisairautta ja läheiset ohjaavat yleensä hoitoon, kun masentunut ei siihen itse kykene! Ja vain itse mielisairas haukkuu muita mielisairaaksi!
No, onhan se masennus mielisairaus, PÖLJÄ!!
Suurin osa mielialahäiriöistä ei ole mielisairauksia. Mielisairauksilla yleensä viitataan tavallista masennusta vakavampiin tiloihin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostainhan se kertoo, että miehet eivät yksiselitteisesti tuomitse limaisia setämiehiä, vaan tuomitsevat Linnea Leinon.
Jokainen voi sitten itse päätellä mistä tämä kertoo.
"Yle: Linnea Leino sairastui – tajusi tilansa vakavuuden vasta, kun läheiset puuttuivat peliin
Linnea Leino toteaa televisiossa, että toisesta ihmisestä ei voi koskaan tietää, mitä tämä käy läpi."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011926423.html
Kannattaa varmaan katsoa ne Linnean diagnoosit läpi, ennekuin alkaa syyttelemään muita. Linneasta haiskahtaa kovasti psykoosi.
Taidat itse niistä kärsiä, kun miettii tätä reaktiotaai yhden naisen kokemuksiin.
Mielisairaus nimenomaan vääristää niitä kokemuksia ja tällä naisella jopa niin pahasti, että lähipiiri joutui järjestämään hoidon, kun oma hahmotuskyky ei enää riittänyt.
Masennus ei ole mielisairautta ja läheiset ohjaavat yleensä hoitoon, kun masentunut ei siihen itse kykene! Ja vain itse mielisairas haukkuu muita mielisairaaksi!
No, onhan se masennus mielisairaus, PÖLJÄ!!
No kyllähän se masennus on mielisairaus ja masentuneet ihmiset on lääkepöhnässään täynnä paskaa. Kaikki on järestään uhriutuvia MT-jänkkääjiä, jotka ei vaan pääse yli normaaleista asioista.
t. kokemusta on!
Vierailija kirjoitti:
Erikoista miten jotkut miehet lähtee tästä ihan laukalle. Eihän hän sanonut, että kaikki miehet (vaikka aina mies...).
Jos omaat normaalit käytöstavat niin ei pitäisi ottaa itseensä. Kai siellä vaelluksella voi naisen kanssa jutella ihan normaaleista asioista tai vain tervehtiä ja antaa olla. Vai olisiko se ok, jos kysyttäisiin, että mitä noin kaunis poika täällä metsässä tekee ihan yksin?
No mua ainakin naisena ahdistaa, jos joku mies esim. koiraa ulkoiluttaessa metsäpolulla sanoo yhtään mitään tai että se edes on siellä. En kaipaa mitään juttuja tai tervehdyksiä miehiltä. Pitäisi olla miesvapaat ulkoilualueet ja ravintolat Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi aloittajalla ei ole käsitystä siitä mitä kauniin naisen pitää sietää ja millaisia pelkoja päiviin kuuluu. Ymmärrän ja symppaan täysin Linneaa. En itsekään yksin uskalla esim. lenkkeillä iltaisin ja kadehdin miespuolisia työkavereitani jotka voivat vain mennä ja tehdä asioita vaikka yksin reissussa ilman että heidän tarvitsee vilkuilla jatkuvasti ympärilleen ja yrittää tehdä ihmisistä analyysia. En osaa rentoutua muualla yksin kuin kesämökillä saaressa. Eikä se tarkoita että miehet olisi yleisesti vaarallisia, mutta naiselle tämä maailma nyt vain on vaarallisempi ja monenlaista mielenvikaista ahdistelijaa olemassa. Ja haluaisin kovasti välttyä raiskaukselta ja murhatuksi tulemiselta.
Se, että sinulla on pelkotiloja ei kuitenkaan ole syyttömien miesten vastuulla. Ei täällä sun hysterian vuoksi tarvitse alkaa muiden elämään kuin kusi sukassa varoen jokaista sanaansa, katsettaan ja reittiään. Mene vaikka säkkiin, jos ahdistaa olla kaunis. Tai tapaa karhu.
Niin, hänen ei tarttisi pelätä mitään tai ketään, jos kukaan mies ei käyttäytyisi asiattomasti. Niin yksinkertaista. Niin kauan, kuin tämä ei toteudu, naisena joutuu varomaan. Yleisesti.
Täälläkin moneen kertaan esitelty naisentappotilasto tältä vuodelta muka todisteena miesten pahuudesta ja vaarasta: 12 tapettua naista. Siis on todennäköisempää voittaa lotossa. Ja näistäkin todennäköisesti suurin osa puolisoiden tappamia, eikä satunnaisten vastaantulijoiden. Samaan aikaan miehiä tapettu enemmän.
Asiattomuus on osittain tulkintakysymys. Joka tapauksessa minä en voi kontrolloida muita miehiä. Vai vaaditko Odineja kaduille?
Minä en myöskään ala elämään sikailijamiesten traumatisoimien naisten ehdoilla. Mulla on oikeus elää normaalia elämää, puhua normaalisti, jopa joskus tehdä virheitä, möläytyksiä tai aloitteita. Mun ei tarvitse alkaa elämään uuspuritaanien säännöillä vaikka kauniin naisen elämä olisi yhtä helvettiä. Hoitakoon itse ongelmansa.
Siinä missä lotto on a) vapaaehtoinen ja b) hyvä asia. Tapetuksi tuleminen ei ole kumpaakaan. En tiedä onko se jotenkin lieventävä asianhaara, että jopa naisten luottamat miehet, joiden pitäisi kaikkein eniten heitä rakastaa, murhaavat heitä.
Kyllä, miehiä tapetaan myös ja pääasiassa toiset miehet. Siksi en ymmärrä miksi miehet niin kiihkeästi puolustavat väkivaltaa ja epäasiallista kohtelua. Se kostautuu myös heille.
Kukaan ei vaadi muuta kuin itsensä kontrollointia. Omalla asenteella voi näyttää esimerkkiä milä on ok ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista miten jotkut miehet lähtee tästä ihan laukalle. Eihän hän sanonut, että kaikki miehet (vaikka aina mies...).
Jos omaat normaalit käytöstavat niin ei pitäisi ottaa itseensä. Kai siellä vaelluksella voi naisen kanssa jutella ihan normaaleista asioista tai vain tervehtiä ja antaa olla. Vai olisiko se ok, jos kysyttäisiin, että mitä noin kaunis poika täällä metsässä tekee ihan yksin?
No mua ainakin naisena ahdistaa, jos joku mies esim. koiraa ulkoiluttaessa metsäpolulla sanoo yhtään mitään tai että se edes on siellä. En kaipaa mitään juttuja tai tervehdyksiä miehiltä. Pitäisi olla miesvapaat ulkoilualueet ja ravintolat Suomessa.
Niin kauan, kun asut yhteiskunnassa, niin kuulumme kaikki kommuuniin, jossa on muitakin ihmisiä. Mene muualle, jos eivät ihmiset miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostainhan se kertoo, että miehet eivät yksiselitteisesti tuomitse limaisia setämiehiä, vaan tuomitsevat Linnea Leinon.
Jokainen voi sitten itse päätellä mistä tämä kertoo.
"Yle: Linnea Leino sairastui – tajusi tilansa vakavuuden vasta, kun läheiset puuttuivat peliin
Linnea Leino toteaa televisiossa, että toisesta ihmisestä ei voi koskaan tietää, mitä tämä käy läpi."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011926423.html
Kannattaa varmaan katsoa ne Linnean diagnoosit läpi, ennekuin alkaa syyttelemään muita. Linneasta haiskahtaa kovasti psykoosi.
Taidat itse niistä kärsiä, kun miettii tätä reaktiotaai yhden naisen kokemuksiin.
Mielisairaus nimenomaan vääristää niitä kokemuksia ja tällä naisella jopa niin pahasti, että lähipiiri joutui järjestämään hoidon, kun oma hahmotuskyky ei enää riittänyt.
Masennus ei ole mielisairautta ja läheiset ohjaavat yleensä hoitoon, kun masentunut ei siihen itse kykene! Ja vain itse mielisairas haukkuu muita mielisairaaksi!
No, onhan se masennus mielisairaus, PÖLJÄ!!
Suurin osa mielialahäiriöistä ei ole mielisairauksia. Mielisairauksilla yleensä viitataan tavallista masennusta vakavampiin tiloihin,
Tämä juuri ja Linnealla se on ollut vieläpä ohimenevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnea taisi osua kommenteillaan ns. "miehiä" arkaan paikkaan. Se mies älähti johon kalikka kalahti.
Ei osunut, vaan haukkui miehiä julkisesti ja kaikki (minä mukaan lukien) ei siitä oikein tykkää.
Ei todellakaan haukkunut kaikkia miehiä vaan niitä jotka puhuivat asiattomasti!
Ei ole fiksua nimitellä LIMAISEKSI ketään ihmistä ja siitä on tässä ketjussa pohjimmiltaan kyse, ei muusta!
Tässä ketjussa miehet suurentelvat tai väheksyvät asiaa. Jotkut kokevat, että Linnea pitää kaikkia miehiä limaisina toiset eivät taas nää miesten käytöksessä mitään häiritsevää!
Jutussa mainittujen miesten käytöksessä oli korkeintaan tyylirikko. Ei todellakaan siis mitään Ylen otsikon arvoista.
Yleisesti taas varmasti jostain löytyy oikeasti paheksuttavaa ja rikollisia kun miehiä. Ja naisia.
Jutussa selvästi yleistettiin miehet, vaikka pehmentäväkin kohta oli.
Miksi syyllistyt, jos et ole tuollainen limamies? Minkä hän siis teki selväksi, ketkä niitä ovat.
Miten syyllistyn? Voin puolustaa oikeutta ja järkeä vaikkei se koskisi suoraan itseäni. Ne miehet eivät olleet mitenkään yksiselitteisen limaisia ja otsikossa yleistettiin kaikki miehet.
Ei siis yleistetty koskevan kaikkia miehiä.
Tunnetko sinä nämä miehet? Ja siis siten tiedät, etteivät ole limaisia, vain täydellisen ajattelemattomia puheissaan.
"Mieluummin karhu kuin mies" on yleistys. Satunnainen mies on siis karhua pahempi.
Tiedän niiden miesten repliikit. Jos edes limaisuudesta juttua tehtäessä ei saatu muuta kuin tytöttely irti, niin ei se kenellekään täysiälyiselle riitä tuomitsemiseen tai valtamedian juttuun asti. Saattoivat olla limaisia tai saattoivat olla olematta. Käsiksi eivät ainakaan käyneet eli eivät olleet vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista miesvihaa sitten sieltä Linnealta. Muistiko varmuuden vuoksi sanoa, että kyseessä oli sitten nimenomaan valkoihoinen suomalainen heteromies? Ja ehkä kuriositeettina, että keski-ikäinen, lihaa syövä ja auton avaimet taisi kilistä taskussa.
Mä olen kulkenut naisena yksin metsässä kohta puoli vuosisataa. On tarvottu metsiä niin Sipoonkorvessa etelässä, kuin Sodankylässä pohjoisessa. Ikinä en ole kohdannut limaista setää niissä maisemissa. En edes ketään joka menisi lähelle. Linnean jutuista sanonkin, että lukematta paskaa. Kyseessä on 100%:sti miesvihakommentti, ei yhtään mitään muuta. Keksittyä proosaa.
Niin minäkin. Ja olen vaihtanut laavupaikkaa useamman kerran, kun. siellä on ollut törkeyksiä ehdottelevia humalaisia ukkoja. Todellinen kokemus tämäkin eikä yhtään sen epöätodempi, kun sun kokemus.
MIssä niitä on ollut, kerro tarkemmin? Harvat vaeltajat jaksaa viinapulloja kantaa erämaahan, ruuan kantamisessa on tarpeeksi. Taidat olla pelkkä ressukka provo.
Siis koska ei olis jaksettu kantaa viinaa erämaahan😁 Onpa erikoinen ajatus, et näin ei olis käynyt. Kun isäni vielä eli, ne lapin vaellukset olivat nimenomaan viinan voimalla tehtyjä. Kaikissa kuvissa näkyy viinapullot, jossain ehkä myös ruokaa. Tosin kalalla taisivat enimmäkseen elää.
Masennus ei ole mielisairautta ja läheiset ohjaavat yleensä hoitoon, kun masentunut ei siihen itse kykene! Ja vain itse mielisairas haukkuu muita mielisairaaksi!