Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja
Hyvä vai huono asia?
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Stea-järjestöjen piirissä toimii noin 50000 työntekijää. 2000 vähennys on aika pieni määrä siitä.
Tuo 1000-2000 perustuu vuoden 2024 henkilömäärään, ja siitä on aikaa jo melkein 2 vuotta. Lähteenä on käytetty, kuinkas muuten, Vertti Kiukasta.
On jo aika leikata Setalta kun se ajaa vain vähemmistöjen kuten petofiilien asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Tekoäly kertoo, että Marttaliiton johtajan kuukausipalkka on 15 000.
Mulle se kertoo, että tieto ei ole julkinen, ja että hänellä on muitakin tuloja kuin palkkatulot marttaliitolta.
Verotustiedot ovat julkisia, my friend, ja hänen verotettava tulonsa v. 2023 oli 150 000. Voisitko lopettaa jankuttamisen?
Vierailija kirjoitti:
Itä-Vantaan Somalikulttuuriyhdistys ilkesi vaatia tänä vuonna yli 600 000 (!) euron toiminta-avustusta, myönnetty 0 eur. Kiitos Rydman. Avustussummia voi googlettaa STEA avustukset.
Kiität väärää henkilöä - ehdotus vuoden 2026 avustuksista valmistui joulukuussa 2025 ja vahvistettiin tammikuussa 2026. Rydman aloitti sosiaali- ja terveysministerinä helmikuussa 2026.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Ymmärrätkö sinä mitä ne Stean alaiset järjestöt ovat? Juurikin mainitsemani mieli ry kuuluu niihin ja juuri näiltä leikataan. Mitä luulet että tapahtuu kun rahoitusta ei ei enää tarpeeksi tule? Silloin loppuu se toiminta. En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29. Näin se ylimääräinen rälssi pois kuoritaan ja samalla koko toiminta.
se järjestö on soste, joka ei tee yhtään kohtaava toimintaa tai sairauksien ehkäisyä.
Se rahoitus tulee sostelta (stea) ja nyt sen alaisilta yleishyödyllisiltä järjestöiltä sitä juurikin leikataan.
Sostelta kukaan ei saa mitään rahaa, vaan Soste saa tänäkin vuonna Stealta eli Sosiaali- ja terveysministeriöstä 2,8 miljoonaa euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Tekoäly kertoo, että Marttaliiton johtajan kuukausipalkka on 15 000.
Mulle se kertoo, että tieto ei ole julkinen, ja että hänellä on muitakin tuloja kuin palkkatulot marttaliitolta.
Verotustiedot ovat julkisia, my friend, ja hänen verotettava tulonsa v. 2023 oli 150 000. Voisitko lopettaa jankuttamisen?
Täällä on jo useampikin henkilö yrittänyt kertoa sinulle, että verotettavista tuloista ei voi päätellä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Vantaan Somalikulttuuriyhdistys ilkesi vaatia tänä vuonna yli 600 000 (!) euron toiminta-avustusta, myönnetty 0 eur. Kiitos Rydman. Avustussummia voi googlettaa STEA avustukset.
Kiität väärää henkilöä - ehdotus vuoden 2026 avustuksista valmistui joulukuussa 2025 ja vahvistettiin tammikuussa 2026. Rydman aloitti sosiaali- ja terveysministerinä helmikuussa 2026.
No perussuomalainen ministeri kuitenkin, Kaisa Juuso.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Lue nyt hyvä ihminen ne kriteerit ennen kuin tulet selittämään. Kyllä, työpaikkoja lähtee, mutta leikkaukset kohdistuvat lobbarijärjestöihin tai kattojärjestöihin, jotka EIVÄT tee kohtaavaa työtä. Leikkaukset eivät koske esim. vammaispalveluita tai vanhusten hoivaa tai turvakoteja jne.
Ilmoitetut leikkaukset ovat niin suuria, että ne tulevat väistämättä koskemaan todellisuudessa myös kohtaavaa työtä.
Toisekseen, kriteereissä mainitaan, että tukea ei jatkossa saa toiminta, joka kohdustuu ei-terveysperusteiseen ryhmään. Tämä saattaa sulkea pois naiserityisen työn, yksinhuoltajat, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, ehkä lastensuojeluun liittyvät ym. Toki myös ne maahanmuuttajat, mutta sen nyt tietää jo valmiiksi, että täällä sitä pidetään vain positiivisena asiana, vaikka kotoutumista olisikin oikeasti järkevää tukea.
Leikkauksen kohteena ovat lobbari-, sateenkaari- ja maahanmuuttajajärjestöt. Lisäksi varakkaat järjestöt joutuvat jatkossa rahoittamaan itse neljänneksen omasta toiminnastaan ja rikkaat järjestöt puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Tekoäly kertoo, että Marttaliiton johtajan kuukausipalkka on 15 000.
Mulle se kertoo, että tieto ei ole julkinen, ja että hänellä on muitakin tuloja kuin palkkatulot marttaliitolta.
Verotustiedot ovat julkisia, my friend, ja hänen verotettava tulonsa v. 2023 oli 150 000. Voisitko lopettaa jankuttamisen?
Sitähän joku (en minä) on yrittänyt koko ajan kertoa, että sitä palkkaa ei voi suoraan niistä verotustiedoista päätellä, koska voi olla ja Heikkilän kohdalla ilmeisesti onkin niin, että on muitakin tulonlähteitä.
Muutenkin on typerää keskittyä yhden tai kahden pomon palkkaan, kun koko järjestökenttää ollaan ajamassa alas, eikä tavallisen järjestötyöntekijän palkat kovin suuria ole. Tai siis toki niistä voi keskustella, mutta eivät ne voi olla peruste tällaiselle alasajolle, mitä nyt on tapahtumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Tekoäly kertoo, että Marttaliiton johtajan kuukausipalkka on 15 000.
Mulle se kertoo, että tieto ei ole julkinen, ja että hänellä on muitakin tuloja kuin palkkatulot marttaliitolta.
Verotustiedot ovat julkisia, my friend, ja hänen verotettava tulonsa v. 2023 oli 150 000. Voisitko lopettaa jankuttamisen?
Täällä on jo useampikin henkilö yrittänyt kertoa sinulle, että verotettavista tuloista ei voi päätellä palkkaa.
Joo, mutta vaikka esimerkiksi kolmasosa verotettavasta tulosta olisi muita palkkioita, niin silti palkka olisi muhkea 100 000 euroa vuodessa eli noin 8333 euroa kuukaudessa.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.
Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja.
Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.
Oletkohan nyt pikkuisen lapsellinen?
No täällä porukka puolustaa tuon 15k kuukausipalkkaa kehittämällä kaikenlaisia lapsellisia tarinoita sen ympärille aina pienestä palkasta ja lukemattomista hallituspaikoista.
Kerro nyt se lähteesi, mistä olet keksinyt sen 15 000 euron kuukausipalkan. Äläkä enää nolaa itseäsi väittämällä, että verotettavat tulot on sama asia kuukausipalkka.
Siis mitä?
Jotkut saavat verotettavat tulonsa kuukausipalkkana, jotkut tuntipalkkana, jotkut urakkapalkkauksena, jotkut saavat palkkansa lisäksi tulospalkkauksia. Joku järjestöjohtaja todennäköisimmin saa palkkansa kuukausipalkkana.
Joten mitä ihmettä oikein yrität nyt selittää?
Olen eri, mutta suosittelen, että tutustut edes verotuksen alkeisiin. Ansiotuloa voi tulla ja usein tuleekin monesta eri lähteestä. Ne voivat olla palkkoja, eläkkeitä, palkkioita, listaamattomien yritysten osinkoja, toiminimiyrittäjän tuloja, apurahoja, kokouspalkkioita, jne.
Esimerkiksi yksityisten apteekkarien tulot näyttävät usein verottajan tilastossa olevan miljoonia, mutta se ei tarkoita apteekkarin palkkaa, vaan apteekkari on toiminimiyrittäjä, ja apteekin kaikki tulot näkyvät apteekkarin ansiotulona.
Niiden tulojen kanssa apteekkiin ostetaan lääkkeitä, remontoidaan tiloja, maksetaan vuokrat, hankitaan laitteita, palkataan henkilökuntaa jne. Todellisuudessa reseptilääkkeiden hinnoittelu on niin säädeltyä, että usein apteekkari itse elää nälkärajalla, ellei perusta erillistä osakeyhtiötä käsikauppalääkkeiden myyntiin.
Toiminimiyrittäjän kulut on vähennetty toiminimen tuloslaskelmalla. Se mikä jää viivan alle, on tulo, joka verotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Tekoäly kertoo, että Marttaliiton johtajan kuukausipalkka on 15 000.
Mulle se kertoo, että tieto ei ole julkinen, ja että hänellä on muitakin tuloja kuin palkkatulot marttaliitolta.
Verotustiedot ovat julkisia, my friend, ja hänen verotettava tulonsa v. 2023 oli 150 000. Voisitko lopettaa jankuttamisen?
Täällä on jo useampikin henkilö yrittänyt kertoa sinulle, että verotettavista tuloista ei voi päätellä palkkaa.
Joo, mutta vaikka esimerkiksi kolmasosa verotettavasta tulosta olisi muita palkkioita, niin silti palkka olisi muhkea 100 000 euroa vuodessa eli noin 8333 euroa kuukaudessa.
- eri
Joo, ja täti olisi setä, jos sedällä olisi munat. Ei järjen häivää tuossa argumentoinnissa. Miksi tämän yhden henkilön palkka edes on relevantti, kun ollaan ajamassa alas isoa määrää järjestöjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Stea-järjestöjen piirissä toimii noin 50000 työntekijää. 2000 vähennys on aika pieni määrä siitä.
Mistä repäisit tuon 50000 henkilöä? AI kertoo (vaikka epäluotettava onkin), että stea-rahoitteisissa kohteissa on alle 9000 työntekijää, joista osa on osa-aikaisia, joten henkilötyövuosia on n. 5500. Arvioitu vähennys oli 2000 henkilötyövuotta eli yli kolmanneksen. Tällainen leikkaus todellakin vaikuttaa merkittävästi järjestöjen tekemään työhön.
Esim sosten sivuilta.
Sosiaali- ja terveysalan järjestöissä toimii vapaaehtoisina noin 500 000 ihmistä vuodessa. Järjestöissä on palkattua henkilöstöä noin 50 000 henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.
Vuodelle 2025 Marttaliitto sai valtiolta avustuksia yhteensä 1,4 miljoonaa euroa.
Haha, koko avustus toimarin palkkaan. Apinaa koijataan taas.
Heikkilä lopettikin hyvissä ajoin Martta-liitossa, lieneekö saanut vinkin.
Kyseessä on ahne ä-m-m-ä- siis tämä Marianne Heikkilä. Hän todellakin lopetti siksi, että hänen palkkansa olisi tullut putoamaan. Hän on pappi ammatiltaan, ei uskoisi, ahne RAHANAHNE, NARSISTINEN RAHANAHNE Ä-M-M-Ä-.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Lue nyt hyvä ihminen ne kriteerit ennen kuin tulet selittämään. Kyllä, työpaikkoja lähtee, mutta leikkaukset kohdistuvat lobbarijärjestöihin tai kattojärjestöihin, jotka EIVÄT tee kohtaavaa työtä. Leikkaukset eivät koske esim. vammaispalveluita tai vanhusten hoivaa tai turvakoteja jne.
Ilmoitetut leikkaukset ovat niin suuria, että ne tulevat väistämättä koskemaan todellisuudessa myös kohtaavaa työtä.
Toisekseen, kriteereissä mainitaan, että tukea ei jatkossa saa toiminta, joka kohdustuu ei-terveysperusteiseen ryhmään. Tämä saattaa sulkea pois naiserityisen työn, yksinhuoltajat, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, ehkä lastensuojeluun liittyvät ym. Toki myös ne maahanmuuttajat, mutta sen nyt tietää jo valmiiksi, että täällä sitä pidetään vain positiivisena asiana, vaikka kotoutumista olisikin oikeasti järkevää tukea.
Leikkauksen kohteena ovat lobbari-, sateenkaari- ja maahanmuuttajajärjestöt. Lisäksi varakkaat järjestöt joutuvat jatkossa rahoittamaan itse neljänneksen omasta toiminnastaan ja rikkaat järjestöt puolet.
Leikkaukset ovat niin suuria, että vaikuttavat muihinkin järjestöihin. Ei-terveysperusteinen kohderyhmä, jolta tuki loppuu, voi olla muukin kuin mainitsemasi, emme vielä tiedä, kuinka tätä tullaan toteuttamaan. En myöskään ole sitä mieltä, että sateenkaari- tai maahanmuuttajajärjestöjä ei tulisi ollenkaan tukea.
Täällä ei myöskään ymmärretä kattojärjestöjen roolia tiedon tuottajina ja lainsäädäntötyön asiantuntijoina. Tosin populistit nyt muutenkin väheksyvät tutkimuksen ja tieteellisen tiedon merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.
Vuodelle 2025 Marttaliitto sai valtiolta avustuksia yhteensä 1,4 miljoonaa euroa.
Haha, koko avustus toimarin palkkaan. Apinaa koijataan taas.
Heikkilä lopettikin hyvissä ajoin Martta-liitossa, lieneekö saanut vinkin.
Kyseessä on ahne ä-m-m-ä- siis tämä Marianne Heikkilä. Hän todellakin lopetti siksi, että hänen palkkansa olisi tullut putoamaan. Hän on pappi ammatiltaan, ei uskoisi, ahne RAHANAHNE, NARSISTINEN RAHANAHNE Ä-M-M-Ä-.
Mitä sairaanhoitajat sitten ovat? Hengellä kiristäviä ahneita, joita ei kiinnosta mikään muu kuin raha. Ja julkisella sektorialla töissä, ei hyvä.
Jos hoitajat eivät olisi viime kierroksella olleet niin ahneita, niin talous olisi paljon paremmalla tolalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Tekoäly kertoo, että Marttaliiton johtajan kuukausipalkka on 15 000.
Mulle se kertoo, että tieto ei ole julkinen, ja että hänellä on muitakin tuloja kuin palkkatulot marttaliitolta.
Verotustiedot ovat julkisia, my friend, ja hänen verotettava tulonsa v. 2023 oli 150 000. Voisitko lopettaa jankuttamisen?
Täällä on jo useampikin henkilö yrittänyt kertoa sinulle, että verotettavista tuloista ei voi päätellä palkkaa.
Joo, mutta vaikka esimerkiksi kolmasosa verotettavasta tulosta olisi muita palkkioita, niin silti palkka olisi muhkea 100 000 euroa vuodessa eli noin 8333 euroa kuukaudessa.
- eri
Joo, ja täti olisi setä, jos sedällä olisi munat. Ei järjen häivää tuossa argumentoinnissa. Miksi tämän yhden henkilön palkka edes on relevantti, kun ollaan ajamassa alas isoa määrää järjestöjä?
Siksi koska merkittävä osa hänen tuloistaan on tullut palkasta Marttaliiton johtajana ja hänen palkkatulonsa sieltä ovat olleet pöyristyttävän kovat suhteessa siihen työmäärään mitä on tehnyt sen eteen. Jostain syystä te rälssin puolustajat yritätte nyt kaasuvalottaa tätä tosiasiaa väittämällä, että Heikkilä on toiminut Marttaliiton johtana käytännössä pro bono eli palkkiotta vaikka näin ei todellakaan ole ollut. Emme tiedä totuutta maksetuista palkoista, koska niitä ei ole eritelty tilinpäätöksissä, mutta hänen verotettavista tuloistaan saa melko hyvän käsityksen.
Joten kaasuvalotukseen on vastattu esittämällä, että jos oletetaan vaikka kolmaosan (mikä on varmasti yläkanttiin yleisen elämänkokemuksen perusteella) hänen verotettavasti tulostaan olevan muualta kuin palkkaa Marttaliitosta, niin SILTI se hänen saamansa palkka Marttaliitosta työmäärään nähden naurettavan korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Lue nyt hyvä ihminen ne kriteerit ennen kuin tulet selittämään. Kyllä, työpaikkoja lähtee, mutta leikkaukset kohdistuvat lobbarijärjestöihin tai kattojärjestöihin, jotka EIVÄT tee kohtaavaa työtä. Leikkaukset eivät koske esim. vammaispalveluita tai vanhusten hoivaa tai turvakoteja jne.
Ilmoitetut leikkaukset ovat niin suuria, että ne tulevat väistämättä koskemaan todellisuudessa myös kohtaavaa työtä.
Toisekseen, kriteereissä mainitaan, että tukea ei jatkossa saa toiminta, joka kohdustuu ei-terveysperusteiseen ryhmään. Tämä saattaa sulkea pois naiserityisen työn, yksinhuoltajat, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, ehkä lastensuojeluun liittyvät ym. Toki myös ne maahanmuuttajat, mutta sen nyt tietää jo valmiiksi, että täällä sitä pidetään vain positiivisena asiana, vaikka kotoutumista olisikin oikeasti järkevää tukea.
Leikkauksen kohteena ovat lobbari-, sateenkaari- ja maahanmuuttajajärjestöt. Lisäksi varakkaat järjestöt joutuvat jatkossa rahoittamaan itse neljänneksen omasta toiminnastaan ja rikkaat järjestöt puolet.
Leikkaukset ovat niin suuria, että vaikuttavat muihinkin järjestöihin. Ei-terveysperusteinen kohderyhmä, jolta tuki loppuu, voi olla muukin kuin mainitsemasi, emme vielä tiedä, kuinka tätä tullaan toteuttamaan. En myöskään ole sitä mieltä, että sateenkaari- tai maahanmuuttajajärjestöjä ei tulisi ollenkaan tukea.
Täällä ei myöskään ymmärretä kattojärjestöjen roolia tiedon tuottajina ja lainsäädäntötyön asiantuntijoina. Tosin populistit nyt muutenkin väheksyvät tutkimuksen ja tieteellisen tiedon merkitystä.
Sinustako siitä kohtaavasta työstä siis pitäisi leikata enemmän, jotta näille lobbarijörjestöille riittäisi enemmän rahaa? Yritä ymmärtää, että se on aina jostakin pois ja siksi pitää priorisoida. Jakyllä sote-ministeriössä on osaamista noissa asioissa jo itselläänkin.
Jep. Itsekään en saa vapaaehtoista töihin ellen saa siitä 150k.