Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja
Hyvä vai huono asia?
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Mitä teidän mielestä sitten pitäisi maksaa järjestön johtajalle, jos vaikka työntekijöitä olisi n. 30 ja liikevaihto n. 3 milj? Mikä olisi teidän mielestä sopiva palkka?
No varmaan joku 6500e olisi sopiva liksa.
Vielä tuohon Marttaliiton palkkakuvioon: suoran esihenkilötyön lisäksi siinä on varmasti otettu huomioon se, että Marttaliitto on n. 1000 järjestön kattojärjestö, joilla on noin 40000 henkilöjäsentä. Eli pääsihteerin työhön kuuluu koko liikkeen suuntaviivojen luominen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon Marttaliiton palkkakuvioon: suoran esihenkilötyön lisäksi siinä on varmasti otettu huomioon se, että Marttaliitto on n. 1000 järjestön kattojärjestö, joilla on noin 40000 henkilöjäsentä. Eli pääsihteerin työhön kuuluu koko liikkeen suuntaviivojen luominen jne.
Luokoon "suuntaviittojaan" omilla rahoilla. Miksi minun rahoilla? Niillä on jo ennestään miljoonia euroa jemmassa veronmaksajilta kupattua rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Osa yhdistyksistä täysin toimimattomia. Raha kuluu yhdistyksen palkatulle henkilöstölle. Toiminta esin nettisivut joiden päivitys laahaa vuodien takaa. Näistä ns apua jos oglma x tai y. Netti luennot tallenetaso heikko. Myös tarpeettomat. Mutta avustus anomus täytetty juurikin toimitaa osoittaen ja entisen politikon nimi alla. Hups tuki myönnetään näillä perusteilla. Vahvalla otteella karsinta. Jos yhdistys ei itse saa palkka ym menoja maksettua ei kuulu kerjätä vuosi toisen perään valtiolta. Osoitus toiminnan hyödyttömyydes
tä ja näin toiminta lopetetaan.
Muutoksen vietämä päätökseen. Noloa kitistä julkisuudessa,osoitus tyhjästä työstä.
Tässä yksi hyvä esimerkki hyödyttömästä toiminnasta eli Riemu Finland ry.
Heiltä leikattiin tänä vuonna, koska tarkastuksessa kävi ilmi, että avustusrahoja käytetään toiminnanjohtajan asunnon vuokraan. Siksipä he saivat tänä vuonna enää 253 859€, vaikka pyysivät 912 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon Marttaliiton palkkakuvioon: suoran esihenkilötyön lisäksi siinä on varmasti otettu huomioon se, että Marttaliitto on n. 1000 järjestön kattojärjestö, joilla on noin 40000 henkilöjäsentä. Eli pääsihteerin työhön kuuluu koko liikkeen suuntaviivojen luominen jne.
Luokoon "suuntaviittojaan" omilla rahoilla. Miksi minun rahoilla? Niillä on jo ennestään miljoonia euroa jemmassa veronmaksajilta kupattua rahaa.
Miksi persuja tuetaan minun rahoilla? Miksi laiskoja työttömiä tuetaan minun rahoilla? Miksi ahneita hoitajia tuetaan minun rahoilla? Miksi saamattomien vanhempien ongelmalapsia tuetaan minun rahoilla - maksakoot vanhemmat sen lapsen järjettömän kalliin huollon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teidän mielestä sitten pitäisi maksaa järjestön johtajalle, jos vaikka työntekijöitä olisi n. 30 ja liikevaihto n. 3 milj? Mikä olisi teidän mielestä sopiva palkka?
Riippuu siitä kuinka paljon se tuottaa. Jos sen yhteiskunnallinen kontribuutio on miinuksella, niin sitten ei mitään. Tulospalkkaus voisi olla hyvä. Jos pystyy saamaan organisaation tuottamaan saman palvelutason pienemmillä kustannuksilla, niin siitä voidaan palkita. Jos taas vain nostattaa kuluja ilman että pystyy antamaan todisteita vaikuttavuudesta, niin ei ole palkkaansa ansainnut. Näin se menee yksityiselläkin.
Miksei tuota logiikkaa käytettäisi myös kunnissa, kunnanjohtajalle vaan tulospalkkaus kehiin, ja kuntaverot saadaan alas? Ja sama hyvinvointialueelle, tyhjäntoimittajat sieltäkin pois.
Ministereille kans tulospalkkaus. Sitä mukaa kun hallitusohjelmaan kirjattuja tavoitteita saavutetaan, voidaan palkkaa nostaa. Ja ei riitä, että tekee muutoksia, vaan tulosten on oltava ihan oikeasti todennettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon Marttaliiton palkkakuvioon: suoran esihenkilötyön lisäksi siinä on varmasti otettu huomioon se, että Marttaliitto on n. 1000 järjestön kattojärjestö, joilla on noin 40000 henkilöjäsentä. Eli pääsihteerin työhön kuuluu koko liikkeen suuntaviivojen luominen jne.
Luokoon "suuntaviittojaan" omilla rahoilla. Miksi minun rahoilla? Niillä on jo ennestään miljoonia euroa jemmassa veronmaksajilta kupattua rahaa.
Tämä Suomi on sairas. On syntynyt elättien kerros, jolle ei kukaan ole vuosiin voinut mitään. Esimerkiksi miksi joku lähes 3 miljardin euron taseella porskuttava Koneen säätiö ei maksa veroja? Kuten säätiöt eivät. En edes halua katsoa ketkä siinäkin säätiössä nauttii "suuntaviivojen luonnista", jossa mm. rikollisjärjestö Elokapina saa rahoitusta.
On tämä ihme maa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa yhdistyksistä täysin toimimattomia. Raha kuluu yhdistyksen palkatulle henkilöstölle. Toiminta esin nettisivut joiden päivitys laahaa vuodien takaa. Näistä ns apua jos oglma x tai y. Netti luennot tallenetaso heikko. Myös tarpeettomat. Mutta avustus anomus täytetty juurikin toimitaa osoittaen ja entisen politikon nimi alla. Hups tuki myönnetään näillä perusteilla. Vahvalla otteella karsinta. Jos yhdistys ei itse saa palkka ym menoja maksettua ei kuulu kerjätä vuosi toisen perään valtiolta. Osoitus toiminnan hyödyttömyydes
tä ja näin toiminta lopetetaan.
Muutoksen vietämä päätökseen. Noloa kitistä julkisuudessa,osoitus tyhjästä työstä.
Tässä yksi hyvä esimerkki hyödyttömästä toiminnasta eli Riemu Finland ry.
Heiltä leikattiin tänä vuonna, koska tarkastuksessa kävi ilmi, että avustusrahoja käytetään toiminnanjohtajan asunnon vuokraan. Siksipä he saivat tänä vuonna enää 253 859€, vaikka pyysivät 912 000€.
Tämä osoittaa, että valvonta nimenomaan toimii. Koska olet viimeksi kuullut, että oman kuntasi toimintaa on tällä tavoin tarkasteltu? Samaan tapaan kuntapuolelta on paljastunut vaikka ja mitä väärinkäytöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa yhdistyksistä täysin toimimattomia. Raha kuluu yhdistyksen palkatulle henkilöstölle. Toiminta esin nettisivut joiden päivitys laahaa vuodien takaa. Näistä ns apua jos oglma x tai y. Netti luennot tallenetaso heikko. Myös tarpeettomat. Mutta avustus anomus täytetty juurikin toimitaa osoittaen ja entisen politikon nimi alla. Hups tuki myönnetään näillä perusteilla. Vahvalla otteella karsinta. Jos yhdistys ei itse saa palkka ym menoja maksettua ei kuulu kerjätä vuosi toisen perään valtiolta. Osoitus toiminnan hyödyttömyydes
tä ja näin toiminta lopetetaan.
Muutoksen vietämä päätökseen. Noloa kitistä julkisuudessa,osoitus tyhjästä työstä.
Tässä yksi hyvä esimerkki hyödyttömästä toiminnasta eli Riemu Finland ry.
Heiltä leikattiin tänä vuonna, koska tarkastuksessa kävi ilmi, että avustusrahoja käytetään toiminnanjohtajan asunnon vuokraan. Siksipä he saivat tänä vuonna enää 253 859€, vaikka pyysivät 912 000€.
Tämähän on hyvä esimerkki, että valvonta toimii. Kun siis täälläkin joku on kirjoittanut, että järjestöt eivät olisi vastuussa rahankäytöstään mitenkään. Eihän se niin mene. Pitää olla suunnitelmat ja vuosibudjetit ja sitten raportoidaan, miten toteutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon Marttaliiton palkkakuvioon: suoran esihenkilötyön lisäksi siinä on varmasti otettu huomioon se, että Marttaliitto on n. 1000 järjestön kattojärjestö, joilla on noin 40000 henkilöjäsentä. Eli pääsihteerin työhön kuuluu koko liikkeen suuntaviivojen luominen jne.
Luokoon "suuntaviittojaan" omilla rahoilla. Miksi minun rahoilla? Niillä on jo ennestään miljoonia euroa jemmassa veronmaksajilta kupattua rahaa.
Tämä Suomi on sairas. On syntynyt elättien kerros, jolle ei kukaan ole vuosiin voinut mitään. Esimerkiksi miksi joku lähes 3 miljardin euron taseella porskuttava Koneen säätiö ei maksa veroja? Kuten säätiöt eivät. En edes halua katsoa ketkä siinäkin säätiössä nauttii "suuntaviivojen luonnista", jossa mm. rikollisjärjestö Elokapina saa rahoitusta.
On tämä ihme maa!
Olikohan niin, että Suomessa on asukaslukuun eniten maailmassa järjestöjä, säätiöitä, yhdistyksiä ja vastaavia.
Vaikuttaa siltä että, että ammattimaista, rahannyhtämistä valtiolta harjoitetaan hyvin laajasti,.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Tekoäly kertoo, että Marttaliiton johtajan kuukausipalkka on 15 000.
Mulle se kertoo, että tieto ei ole julkinen, ja että hänellä on muitakin tuloja kuin palkkatulot marttaliitolta.
Verotustiedot ovat julkisia, my friend, ja hänen verotettava tulonsa v. 2023 oli 150 000. Voisitko lopettaa jankuttamisen?
Täällä on jo useampikin henkilö yrittänyt kertoa sinulle, että verotettavista tuloista ei voi päätellä palkkaa.
Joo, mutta vaikka esimerkiksi kolmasosa verotettavasta tulosta olisi muita palkkioita, niin silti palkka olisi muhkea 100 000 euroa vuodessa eli noin 8333 euroa kuukaudessa.
- eri
Joo, ja täti olisi setä, jos sedällä olisi munat. Ei järjen häivää tuossa argumentoinnissa. Miksi tämän yhden henkilön palkka edes on relevantti, kun ollaan ajamassa alas isoa määrää järjestöjä?
Siksi koska merkittävä osa hänen tuloistaan on tullut palkasta Marttaliiton johtajana ja hänen palkkatulonsa sieltä ovat olleet pöyristyttävän kovat suhteessa siihen työmäärään mitä on tehnyt sen eteen. Jostain syystä te rälssin puolustajat yritätte nyt kaasuvalottaa tätä tosiasiaa väittämällä, että Heikkilä on toiminut Marttaliiton johtana käytännössä pro bono eli palkkiotta vaikka näin ei todellakaan ole ollut. Emme tiedä totuutta maksetuista palkoista, koska niitä ei ole eritelty tilinpäätöksissä, mutta hänen verotettavista tuloistaan saa melko hyvän käsityksen.
Joten kaasuvalotukseen on vastattu esittämällä, että jos oletetaan vaikka kolmaosan (mikä on varmasti yläkanttiin yleisen elämänkokemuksen perusteella) hänen verotettavasti tulostaan olevan muualta kuin palkkaa Marttaliitosta, niin SILTI se hänen saamansa palkka Marttaliitosta työmäärään nähden naurettavan korkea.
En kyllä pidä 8500e palkkaa mitenkään korkeana, jos kyse on tuon kokoisesta organisaatiosta. Samat vastuut ja velvollisuudet monessa asiassa laki asettaa ja vapaaehtoisten kanssa on todella haastavaa tehdä töitä, varsinkin nasvaltaisen porukan. Itse en kyllä tuolla palkalla suostuisi, jos kun kyseessä varmaan kokonaistyöaika ja ilta- ja vklhommia.
Eihän hänellä ole ollut mitään vastuita tuossa työssä, sehän tässä huvittavaa onkin. Enkä usko Marttaliiton johtajalla olevan kovin paljoa viikoloppu, pyhä- tai hälytystöitä vaikka ns. johtajasopimus olisi. Ellei sitten itse ole halunnut.
Et siis itse näe esihenkilötyötä minään vastuuna? Eli ihmiset itse vaan automaattisesti tietävät ja osaavat toimia ja kaikki välineetkin ilmestyvät taikaiskusta paikalle? Hienoa, eli kaikki rehtorit voidaan koulupuolelta poistaa, koska eihän heitäkään sitten tarvittaisi.
Pääjohtaja harvoin osallistuu mihinkään käytännön (operatiiviseen) esimiestyöhön vaan siihen on erilliset henkilöt. Hänen tehtävänsä suunnitella strategiaa ja tulevaisuuden hankkeita, jotka Marttaliiton kohdalla eivät ole olleet mitenkään merkittäviä tai yhteiskuntaa hyödyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon Marttaliiton palkkakuvioon: suoran esihenkilötyön lisäksi siinä on varmasti otettu huomioon se, että Marttaliitto on n. 1000 järjestön kattojärjestö, joilla on noin 40000 henkilöjäsentä. Eli pääsihteerin työhön kuuluu koko liikkeen suuntaviivojen luominen jne.
Luokoon "suuntaviittojaan" omilla rahoilla. Miksi minun rahoilla? Niillä on jo ennestään miljoonia euroa jemmassa veronmaksajilta kupattua rahaa.
Tämä Suomi on sairas. On syntynyt elättien kerros, jolle ei kukaan ole vuosiin voinut mitään. Esimerkiksi miksi joku lähes 3 miljardin euron taseella porskuttava Koneen säätiö ei maksa veroja? Kuten säätiöt eivät. En edes halua katsoa ketkä siinäkin säätiössä nauttii "suuntaviivojen luonnista", jossa mm. rikollisjärjestö Elokapina saa rahoitusta.
On tämä ihme maa!
Pelkästään säätiöissä makaa laiskaa rahaa yli 20 miljardia euroa! Jostain ne on otettu...
Marianne Heikkilä on edelleen yli 50-kymppisenä kaunis, joten ootte vaan kaikki kateellisia💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Tekoäly kertoo, että Marttaliiton johtajan kuukausipalkka on 15 000.
Mulle se kertoo, että tieto ei ole julkinen, ja että hänellä on muitakin tuloja kuin palkkatulot marttaliitolta.
Verotustiedot ovat julkisia, my friend, ja hänen verotettava tulonsa v. 2023 oli 150 000. Voisitko lopettaa jankuttamisen?
Täällä on jo useampikin henkilö yrittänyt kertoa sinulle, että verotettavista tuloista ei voi päätellä palkkaa.
Joo, mutta vaikka esimerkiksi kolmasosa verotettavasta tulosta olisi muita palkkioita, niin silti palkka olisi muhkea 100 000 euroa vuodessa eli noin 8333 euroa kuukaudessa.
- eri
Joo, ja täti olisi setä, jos sedällä olisi munat. Ei järjen häivää tuossa argumentoinnissa. Miksi tämän yhden henkilön palkka edes on relevantti, kun ollaan ajamassa alas isoa määrää järjestöjä?
Siksi koska merkittävä osa hänen tuloistaan on tullut palkasta Marttaliiton johtajana ja hänen palkkatulonsa sieltä ovat olleet pöyristyttävän kovat suhteessa siihen työmäärään mitä on tehnyt sen eteen. Jostain syystä te rälssin puolustajat yritätte nyt kaasuvalottaa tätä tosiasiaa väittämällä, että Heikkilä on toiminut Marttaliiton johtana käytännössä pro bono eli palkkiotta vaikka näin ei todellakaan ole ollut. Emme tiedä totuutta maksetuista palkoista, koska niitä ei ole eritelty tilinpäätöksissä, mutta hänen verotettavista tuloistaan saa melko hyvän käsityksen.
Joten kaasuvalotukseen on vastattu esittämällä, että jos oletetaan vaikka kolmaosan (mikä on varmasti yläkanttiin yleisen elämänkokemuksen perusteella) hänen verotettavasti tulostaan olevan muualta kuin palkkaa Marttaliitosta, niin SILTI se hänen saamansa palkka Marttaliitosta työmäärään nähden naurettavan korkea.
En kyllä pidä 8500e palkkaa mitenkään korkeana, jos kyse on tuon kokoisesta organisaatiosta. Samat vastuut ja velvollisuudet monessa asiassa laki asettaa ja vapaaehtoisten kanssa on todella haastavaa tehdä töitä, varsinkin nasvaltaisen porukan. Itse en kyllä tuolla palkalla suostuisi, jos kun kyseessä varmaan kokonaistyöaika ja ilta- ja vklhommia.
Eihän hänellä ole ollut mitään vastuita tuossa työssä, sehän tässä huvittavaa onkin. Enkä usko Marttaliiton johtajalla olevan kovin paljoa viikoloppu, pyhä- tai hälytystöitä vaikka ns. johtajasopimus olisi. Ellei sitten itse ole halunnut.
Et siis itse näe esihenkilötyötä minään vastuuna? Eli ihmiset itse vaan automaattisesti tietävät ja osaavat toimia ja kaikki välineetkin ilmestyvät taikaiskusta paikalle? Hienoa, eli kaikki rehtorit voidaan koulupuolelta poistaa, koska eihän heitäkään sitten tarvittaisi.
Pääjohtaja harvoin osallistuu mihinkään käytännön (operatiiviseen) esimiestyöhön vaan siihen on erilliset henkilöt. Hänen tehtävänsä suunnitella strategiaa ja tulevaisuuden hankkeita, jotka Marttaliiton kohdalla eivät ole olleet mitenkään merkittäviä tai yhteiskuntaa hyödyttäviä.
Ja sinä siis tiedät, että martoilla on näin? Vaikka ainakin netissä näyttää olevan suht vähän porukkaa töissä?
Stea on Sosiaali- ja terveysministeriön alla oleva viranomainen, eli kyseessä on 36 valtion palkansaajaa, joiden tehtävänä on käydä läpi kaikki Sosiaali- ja terveysministeriöön tulevat järjestöjen avustushakemukset, sekä tehdä niistä maksuehdotus Sosiaali- ja terveysministerille, joka tekee lopullisen päätöksen asiasta. Oman käsitykseni mukaan valtion rivivirkamiehillä ei ole mitenkään päätä huimaavia palkkoja, mutta voin tietenkin olla väärässäkin.
Sitten asiasta kukkaruukkuun. Oletteko te järjestöavustusten puolustajat edes huomanneet, että teidänkin tt-tukenne, asumistukenne ja yleistukenne suuruus päätetään samassa Sosiaali- ja terveysministeriössä, missä Stea-avustusten suuruus päätetään. Loppupeleissä kumpikin raha on pois ihan samasta pussista, ja voitte itse miettiä, kumpi niistä on tärkeämpi.