Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle miksi poikalapset eivät ole toivottuja

Vierailija
21.12.2011 |

Joka päivä tällä palstalla joku valittaa, että poika tulossa ja on hirveä pettymys tai jopa masennus iskenyt kun poika tulossa ja pitää psykologilla käydä.

Olen myös huomannut, että tuttavapiirissä toivotaan tyttöjä aika avoimesti myös useimpien miesten puolelta. Poikauutista ei hehkuteta samoin kuin tyttöuutista.

Voitteko kertoa, mikä tässä on taustalla? Eikö nyky-yhteiskunnassa ole tilaa olla poika? Onko ainoa oikea tapa olla lapsi tytön tapa? Tiedän, että kehitysmaissa toivotaan poikia, mikä on kauheaa. Mutta siellä on usein yhteiskunta sellainen, että tytön saanut tulee olemaan taloudellisissa vaikeuksissa, tilalle ei löydy jatkajaa jne.

Länsimaissa tuntuu, että poikia ei toivota heidän itsensä takia, eli että poikamaisuudessa olisi jotain vikaa. Aika surullista. Tässä olisi mielestäni tosi hyvä tutkimusaihe jollekin tai juttuaihe vaikka vauvalehteen.

Kommentit (180)

Vierailija
61/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ovat helpompia ja halvempia....

Vierailija
62/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta on tutustunut satoihin teineihin. Sekä tytöistä ja pojista löytyy sekä ihania ihmisiä että kamalia tyyppejä. Yleensä mukavilla vanhemmilla on mukavia lapsia, oli ne sitten tyttöjä tai poikia, ja vähemmän mukavilla taas vähemmän mukavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisin vain yhden lapsen, toivoisin, että se olisi poika. En tiedä miksi. Pieni, reipas ja iloinen poika. Tytössä ehkäpä näkisi ne omat inhat piirteet jotenkin korostettuna myöhemmin. Lisäksi sellaiset 11-14v. tytöt vaan ovat melko kamalia teeskenteleviä pimatsuja, vielä kamalampia kuin pojat ja näitä lauma kotona, niin erohan siinä tulisi jo väkisin,kun pissikset pyörittävät huushollia.

Vierailija
64/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin sukupuolen perusteella voisi päätellä, millainen lapsesta tulee. Vedotaan tutkimuksiin ja omiin kokemuksiin ja unohdetaan, että silti ihan jokainen lapsi on yksilö. Mutta kun tutkimusten mukaan sitä ja tätä. Ehkä keskimäärin voi tehdä jotain yleistyksiä, mutta loppujen lopuksi harva yksilö on juuri sellainen kuin keskimäärin "pitäisi" olla.

Usein ne, joilla on tyttö ja poika, laittavat kaikki lasten erot sukupuolen piikkiin. Mutta ne, joilla on vain samaa sukupuolta olevia lapsia, huomaavat helpommin lasten yksilöllisyyden. Näin ainakin minun tuttavapiirissä.

Itselläni on kolme poikaa ja olen onnellinen!

Vierailija
65/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mistään muualta. Kukaan ei oo ikinä sanonut mulle ääneen että pojat tai tytöt olisi huonompia. Poikia toivotaan ja tyttöjä toivotaan.

Itse olen aina toivonut poikaa jostain syystä ja kaksi niitä olen saanut, olen saanut myös tytön ja se on myös ihanaa.

Mä en itse pysty käsittämään niitä jotka mollaa toista sukupuolta, onko niillä jotain traumoja vai onko ne oikeesti vaan kateellisia siitä kun ei ole sitä toivottua sukupuolta saaneet ja sen takia täällä purkavat mieltään?

Vierailija
66/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vallalla melkoinen poikaviha. Tytöt ovat toivottuja prinsessoja, pojat villejä kauhukakaroita, joita ei haluta mihinkään. Päivähoito suosii mukautumista ja helppoutta, ja tytöt taipuvat tähän usein helpommin kuin monesti näkyvämmät pojat. Pitkäänhän on puhuttu myös siitä, että naisvaltainen koulujärjestelmä suosii tyttöjä. Se vaan, että monelle kympin tytölle se karvas totuus lyö vasten kasvoja viimeistään siinä vaiheessa, kun aloitellaan työelämää eikä asiat menekään niin kuin on aiemmin totuttu.

Viimeistään työelämässä miehet porskuttavat ohi, ylenevät nopeammin ja saavat enemmän palkkaa. Työelämässä arvostetaan enemmän miehisiä ominaisuuksia, prinsessa-mentaliteetilla ei pärjää.

Vierailija
67/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tämä lapsi onkin tyttö! Minulla on kolme ihanaa poikaa ja toivon tästä neljännestäkin poikaa. Poikien kanssa elämä on jotenkin suoraviivaisempaa, ei tarvitse vääntää joka asiasta mikä kelpaa ja mikä ei. Voi olla myös sellaisia tyttöjä joiden kanssa elämä on helppoa, mutta minä en ole heitä tavannut.

Yläkoulussa opettajana mieluummin opetan poikia kuin tyttöjä. Kauhein ryhmä mitä minulla on ollut 15 tyttöä ja muutama poika. Voi sitä tyttöjen kieroilua ja piilokiusaamista mitä siinä ryhmässä tapahtui.

Mieheni toivoi esikoisestamme tyttöä, mutta on nyt ylpeä ja rakastava poikien isä.

Meidän pojat eivät haise, riehu, huuda ja asiallisesti olen yrittänyt heidät pukea. Poikia kyllä sorsitaan vaatemarkkinoilla, tyttöjen vaateosastotkin on paljon suurempia kuin poikien. Pph kehuu aina meidän poikia, että heidän kanssaan voi kulkea ja mennä mihin vain kun osaavat käyttäytyä.

En ole äidinkielenopettaja, joku kuitenkin etsii vaan ne kirjoitusvihreet :-)

Vierailija
68/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen yksi niistä syypäistä joka tänne on niitä "haluan tyttölapsen" aloituksia tehnyt. Mutta en minä sitä meinaa, että poika olisi jotenkin huonompi kuin tyttö Jos minulla olisi kolme tyttöä, niin toivoisin yli kaiken omaa poikaa. Se on vaan tosi kurja tunne kun ei saa molempia sukupuolia lapsia, jos tosi kovasti sitä toivoisi.

hyvät puolet siinä, että ei ole tyttöä talossa näkyy varmasti varsinkin teini-iässä. Eipähän tarvitse tapella teini-ikäisen tyttären kanssa :) Mutta nyt tässä pikkulapsi iässäkin huomaan sellaisen hyvän puolen, että tyttölasten perheet ovat kauhean vaisuja. Siis jotenkin vakavia. (ainakin omassa lähipiirissäni) Tytöt ovat yli hygienisia ja nirsoja. Ällöävät hajuja ja nyrpistävät nokkaansa kun jätskiä tippuu keäsllä mekolle. Poikein kanssa on niin ihanan huoletonta. Tuolla ne vetää vaikka huolen häivää ja pienet kurat vaatteissa ei kiinnosta. :) Sopii meille jotenkin paremmin. Olen siis onnellinen, että olemme poikalapsi perhe. Toki tähän jatkeeksi huolisin vielä yhden pienen tytönkin, mutta siitä onneksi tuskin tulisi mitään prinsessaa kun tämän joukon jatkeeksi syntyisi :)

Kaikki lapset on ihania.

Vierailija
69/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin itse perheessä jossa oli yksi poika ja kolme tytärtä. Tehtiin selväksi että poika on molempien vanhempien suosikki ja kaikista paras. Sekä perheessä että suvussa. Lisäksi olen kokenut ahdistelua ja kiusaamista poikien taholta sekä lapsena että myöhemmin. Ei vaan kiinnosta saada lasta joka olisi poika. Tämän vuodatuksen jälkeen kyllä varmaan saan pojan. Lähinnä pelottaa että lapselle välittyisi ne mun epämieluisat tunteet enkä osaisi olla hyvä vanhempi - vaikka järjellä tiedän ettei lapsissa ole eroja sukupuolen mukaan, ne erot tehdään ja tulevat avsta myöhemmin esille, niin pelkään jo sitä että alkaisin alitajuisesti vihata lasta ja kostaisin sen hänelle ikävällä käytöksellä ja huonolla hoivalla.

Sun kuule kannattaa vaan jättää lapset kokonaan tekemättä jos et usko pystyväsi olemaan kunnon äiti kuin vain sille toiselle sukupuolelle. Hyi v*ttu mitä porukkaa täällä on!! Tollasten ei edes pitäis saada lapsia, ikinä eikä ollenkaan!! YÖK!

Et sitten tajunnut yhtään että sentään olen tarpeeksi kypsä edes miettimään tällaisia. Useimmilla vanhemmilla - kuten ästäkin keskustelusta näkee - on sukupuoleen liittyviä ennakkoluuloja, joita he eivät edes tiedosta tai pitävät ihan oikeutettuina. Minä sentään tiedostan omat murheeni ja pystyn miettimään niitä ja sentään jotenkin vaikuttamaan että ne eivät kohdistuisi lapseen. Ilmeisesti sinunkaltaisesi ihmiset eivät kykene minkäänlaiseen itsereflektioon, se on surullista.

Vierailija
70/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eiköhän jokainen mies toivo ainakin yhtä poikaa.

Ja jokainen nainen toivoo ainakin yhtä tyttöä.

Nyt mulla on ne kolme poikaa ja plussana se tyttö.

Tyttö muuten tullut paljon kalliimmaksi kuin pojat yhteensä ja on meillä villein tapaus.

Vierailija
71/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokainen nainen toivoo ainakin yhtä tyttöä.

Olin ihan varma että saan pojan (emme kysyneet sukupuolta) ja olisin kyllä ollut erittäin pettynyt tytöstä.

Toista lasta en halua juuri tuosta syystä. Kaikkien mukaan mun pitäisi toivoa tyttöä, mutta en toivo.

Vierailija
72/180 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin koko raskausajan valmistautuu ottamaan vastaan jommankumman ja kun sen vauvan saa käsiinsä, ei sillä sukupuolella ole väliä niin suuresti, koska syntyy rakkaus juuri sitä yksilöä kohtaan, joka siinä on. Näin mulle kävi, lievää pettymystä kesti pari sekuntia ja kun pääsin vauvaa hoitamaan, olin pian tosi onnellinen poikalapsen äiti.

Mulle oli sinänsä sama, kumpi lapsi olisi, mutta olisi jälkikäteen ollut helpompaa tutustua häneen jos olisin tiennyt sukupuolen etukäteen. Kärsin näet masennuksesta, sikiö tuntui vallanneen ruumiini ja lapsi tuntui pitkään vieraalta.

Vierailija
73/180 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole toivonut. Meillä on tyttö ja 2 poikaa.

2 hyvää ystävää on toivonut esikoisestaan poikaa ja niitä onnisti :)

Nykyään on molemmilla jo tytötkin.

Mutta joo, ei kaikki naiset toivo tyttölasta.

Vierailija
74/180 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäänhän on puhuttu myös siitä, että naisvaltainen koulujärjestelmä suosii tyttöjä.

Koulujärjestelmä ei suosi tyttöjä. Pojat ovat laiskoja ja vähä-älyisiä, sen vuoksi eivät pärjää koulussa.

kuitenkin kasvaa niitä tyyppejä, jotka tätä maata ja maailmaa pyörittää.

Ihme ettei ne koulumaailmassa niin hienosti pärjäävät nyhräävät prinsessat sitten työelämässä olekaan mistään kotoisin. Ja kun mietitään, kummalla on elämässä merkitystä oikeasti niin... hmmm...

Vierailija
75/180 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla on jo yksi. Oma sisko on ollut aikuisena itselle niin tärkeä henkilö elämässä, että soisin sisaren myös tyttärelleni.

Monet aikuiset sisarukset, jotka ovat toistensa ainoat sisarukset, kasvavat toisistaan erilleen eivätkä pidä kovin lämpimiä välejä toisiinsa ja toistensa perheisiin, kuin taas siskokset ja veljekset. Kun sisarusparvi on suurempi, en tiedä miten kuviot tyypillisesti menevät, mutta meille toivon ehkä vain yhtä lasta tämän jo olemassa olevan tyttären lisäksi :)

Vierailija
76/180 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta (3 poikaa ja 1 tyttö), eikä taida kukaan lapsista mahtua jäykkiin sukupuolistereotypialokeroihin. Meidän perheen hurjin ja rohkein persoona on esikoistyttömme ja herkin sekä rauhallisin nuorin poikamme.

Omassa tuttavapiirissä en ole törmännyt kummankaan sukupuolen suosimiseen. Kaikille vain on ollut tärkeää saada molempaa sukupuolta. Tuttavien kesken kyllä ollaan naureskeltu sille, että harvoin tyttölapset ovat osoittautuneet niiden mielikuvien kaltaiseksi, joita ennen lapsen syntymää äideillä on ollut. Ehkä siis naiset lataavat tyttölapsiin odotuksia ja toiveita siitä millainen itse haluaisi olla. Siksi monilla on vaikea sietää tyttäressään samoja heikkoja kohtia, joita itsellä on. Pojat sen sijaan yllättävät positiivisesti jo kun eivät olekaan yleisen poikastereotypian mukaisia riehuvia räkänokkia.

Vierailija
77/180 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poika ja kaksi tyttöä. Jos neljättä rupeamme tekemään niin ehdottomasti toivon pientä poikaa :)

Vierailija
78/180 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos sanovat toivovansa tyttöä. Tosiasiassa jokainen mies haluaa sen pojan. Kuunnelkaapa vaikka miesten keskinäisiä keskusteluja.

Vierailija
79/180 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole samanlaisia kuin sun miehes

Minulla ei ole miestä. Miehistä on syytä pysyä mahdollisimman kaukana. Miesseurassa on suuri riski tulla murhatuksi. En ymmärrä, miksi jotkut naiset suostuvat asumaan miehen kanssa saman katon alla.

:D :D

Vierailija
80/180 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta on tutustunut satoihin teineihin. Sekä tytöistä ja pojista löytyy sekä ihania ihmisiä että kamalia tyyppejä. Yleensä mukavilla vanhemmilla on mukavia lapsia, oli ne sitten tyttöjä tai poikia, ja vähemmän mukavilla taas vähemmän mukavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi