Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle miksi poikalapset eivät ole toivottuja

Vierailija
21.12.2011 |

Joka päivä tällä palstalla joku valittaa, että poika tulossa ja on hirveä pettymys tai jopa masennus iskenyt kun poika tulossa ja pitää psykologilla käydä.

Olen myös huomannut, että tuttavapiirissä toivotaan tyttöjä aika avoimesti myös useimpien miesten puolelta. Poikauutista ei hehkuteta samoin kuin tyttöuutista.

Voitteko kertoa, mikä tässä on taustalla? Eikö nyky-yhteiskunnassa ole tilaa olla poika? Onko ainoa oikea tapa olla lapsi tytön tapa? Tiedän, että kehitysmaissa toivotaan poikia, mikä on kauheaa. Mutta siellä on usein yhteiskunta sellainen, että tytön saanut tulee olemaan taloudellisissa vaikeuksissa, tilalle ei löydy jatkajaa jne.

Länsimaissa tuntuu, että poikia ei toivota heidän itsensä takia, eli että poikamaisuudessa olisi jotain vikaa. Aika surullista. Tässä olisi mielestäni tosi hyvä tutkimusaihe jollekin tai juttuaihe vaikka vauvalehteen.

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Suomessa lapset ovat toivottuja. Minulla on tytär ja poikia, ja kaikki ovat rakkaita ja kaikki erilaisia.

Vierailija
42/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas poikalapsen saaminen tuntuu olevan niin iso juttu, ettei sillä kehdata edes kerskailla, kun pelätään toisten vanhempien tulevan kateellisisksi. Siksi kehutaan niitä tyttölapsiakin... (näin ainakin täällä tuhansien kilometrien päässä Suomesta...)

Missä maassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tyttöä tähän maailmaan raiskattavaksi ja nolaamaan itseään. Katsoo nytkin noita teinityttöjä jossain irc-galleriassa sun muissa, ihan jäätävää, en halua että omasta lapsesta tulee sellainen. Pojan kohdalla tuollaista ei kuitenkaan käy.

Vierailija
44/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää terve lapsi

Entä jos lapsi ei olekaan terve?

Vierailija
45/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla pojan äiti! =)

En usko tuota. Oikeasti olisit halunnut tytön.

Vierailija
46/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tyttöä tähän maailmaan raiskattavaksi ja nolaamaan itseään. Katsoo nytkin noita teinityttöjä jossain irc-galleriassa sun muissa, ihan jäätävää, en halua että omasta lapsesta tulee sellainen. Pojan kohdalla tuollaista ei kuitenkaan käy.

Pojillakin on yhtälailla ongelmia, erilaisia, kuin tytöillä. Itse taas väittäisin tytöillä olevan sosiaalisesti jotenkin helpompaa.

Vierailija
47/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan äitinä ja pääseväni paremmin hänen maailmaansa sisälle. Sain ensin sen kaipaamani pojan ja sitten pari vuotta myöhemmin tytön. Tyttötulos ultrassa oli hienoinen pettymys, vaikka toki olin onnellinen vauvasta ylipäätään. Mutta en oikein osannut suhtautua siihen, että minusta tulee tytön äiti. Nyt tyttö on vuoden ikäinen ja tämä sujuu jo aika kivasti :) vaikka edelleenkin koen pojan äidin roolin luontevammaksi itselleni.

Vierailija
48/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin poikaa koska edelleen pojan ja myöhemmin miehen elämä on yhteiskunnassamme huomattavasti helpompaa kuin tytön.

Millä tavalla helpompaa?

Vierailija
49/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan tyttöä, että päästäisiin helpomalla.

No mulla 2 poikaa ja raskasta niiden kanssa on ollutkin,

mutta voiko mitään niin rakasta olla kun eläväiset, spontaanit pojat, jotka rakastavat äitiään yli kaiken.

Poikien elämään kuuluu tietty rajuus ja ei se mua hätkäytä mitenkään.

En haluaisi paikallaan nyhräävää lasta.

Pojissa on tiettyä avoimuutta ja nyt olen sisällä niin poikien mailmassa ja tytöistä en tiedä mitään.

Rakastan poikien mielikuvituksellista seikkailumailmaa.

Tykkään erityisesti yli 7v. pojista.

Vierailija
50/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani toivoin ensisijaisesti saavani terveen lapsen, oli lapsi sitten tyttö tai poika. Äitini sen sijaan piti selviönä, että tulossa olisi tyttö ja puhui mm. siitä, kuinka tyttö voisi sitten isompana leikkiä minun vanhoilla nukeillani/nukkekodillani. Itseäni tuo oletus harmitti, koska minulle sukupuolella ei ollut väliä.

Vastoin äitini oletusta, sainkin varsin söpöisen pojan. Ja kyllähän mummi on häntä rakastanut, vaikkei ollutkaan tyttö.

Toisen lapsen kohdalla äitini puolestaan sanoi, että ehkäpä tämä onkin sitten pieni tyttö. Eipä ollut pieni tyttö, vaan iso poika :).

Jos vielä kolmannen lapsen saisin, niin itselleni ei olisi hänenkään kohdallaan sukupuolella väliä. Voisihan se olla ihan mielenkiintoista saada tyttö, mutta en koe, että minun olisi mitenkään pakko yrittää saada molempia sukupuolia olevia lapsia.

Jotenkin kummastuttaa se, että poikien (tai tyttöjen) oletetaan automaattisesti olevan tietynlaisia. Tuleehan jokaisen omille lapsille, jos biologisista lapsista puhutaan, puolet niitä omia hyviä(?) geenejä sukupuolesta riippumatta ja kasvatuksellakin voi asiaan vaikuttaa.

Vierailija
51/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tietääkseni se on ihan teistä itsestänne kiinni minkälainen luonne lapselle tulee! Pojat ei oo sen huonompia kun tytötkään. Jos pojat kiukuttelee kaupassa ni miettikääs sitä kaikkitietävää nirppanokkaista dramatisoijaa joka ei saa jotain barbia? KAIKKI lapset kiukuttelee. Tytöillä on pahempi murrosikä ja miettikää sitä tunnetta ku tyttö tulee kotiin 13v ja raskaana hupsista?

Vierailija
52/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä on pahempi murrosikä

Tutkimusten mukaan pojilla on pahempi murrosikä kuin tytöillä.

Vierailija
53/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä en teekään enempää lapsia, 1 ihanaakin ihanampi poika riittää =)

Mikä on muka suloisempaa kuin pieni poika?

Vierailija
54/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää terve lapsi.. Olen yhden menettänyt ja tämä poika jää varmaan ainoaksi lapseksi. Naurettavaa jos vanhemmat rakastavat vähemmän lapsen sukupuolen takia.. Lapsellista!

samoin mulle riittää terveet lapset. Mulle on siunautunut 2 poikaa ja 2 tyttöä, ja kummatkin ovat ihan yhtä rakkaita. Kyllä huomaa kuinka kieroon on ihmiset kasvaneet jos vain jompi kumpi sukupuoli kelpaa, naurettavaa. Säälin todella noin suppea katseisia ihmisiä, eivät tiedä yhtään, mistä puhuvat!

Vierailija
55/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa...

Mun anoppi oli takuu varma, kun odotin toista lasta, että tyttö tulee. Siinä loppu vaiheessa sitten sanoin anoppilassa ääneen, että tää taitaa olla poika... ette ikinä usko, kuinka pahansuovasti voi ihminen mulkoilla, niin halveksivasti, etten ois ikinä uskonut. Sillä hetkellä mä niin säälin anoppi reppanaa joka on niin idiootti. No, ei se siitä miksikään muuttunut ole. Tilanne meni ihan järkyttäväksi, kun vauva sitten olikin tyttö... huh, vieläkin puistattaa. Sekopäistä porukkaa kyllä on, en voi ymmärtää...

Vierailija
56/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäänhän on puhuttu myös siitä, että naisvaltainen koulujärjestelmä suosii tyttöjä.

Koulujärjestelmä ei suosi tyttöjä. Pojat ovat laiskoja ja vähä-älyisiä, sen vuoksi eivät pärjää koulussa.

Vierailija
57/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäänhän on puhuttu myös siitä, että naisvaltainen koulujärjestelmä suosii tyttöjä.

Koulujärjestelmä ei suosi tyttöjä. Pojat ovat laiskoja ja vähä-älyisiä, sen vuoksi eivät pärjää koulussa.

Vierailija
58/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin itse perheessä jossa oli yksi poika ja kolme tytärtä. Tehtiin selväksi että poika on molempien vanhempien suosikki ja kaikista paras. Sekä perheessä että suvussa. Lisäksi olen kokenut ahdistelua ja kiusaamista poikien taholta sekä lapsena että myöhemmin. Ei vaan kiinnosta saada lasta joka olisi poika. Tämän vuodatuksen jälkeen kyllä varmaan saan pojan. Lähinnä pelottaa että lapselle välittyisi ne mun epämieluisat tunteet enkä osaisi olla hyvä vanhempi - vaikka järjellä tiedän ettei lapsissa ole eroja sukupuolen mukaan, ne erot tehdään ja tulevat avsta myöhemmin esille, niin pelkään jo sitä että alkaisin alitajuisesti vihata lasta ja kostaisin sen hänelle ikävällä käytöksellä ja huonolla hoivalla.

Sun kuule kannattaa vaan jättää lapset kokonaan tekemättä jos et usko pystyväsi olemaan kunnon äiti kuin vain sille toiselle sukupuolelle. Hyi v*ttu mitä porukkaa täällä on!! Tollasten ei edes pitäis saada lapsia, ikinä eikä ollenkaan!! YÖK!

Vierailija
59/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole samanlaisia kuin sun miehes

Minulla ei ole miestä. Miehistä on syytä pysyä mahdollisimman kaukana. Miesseurassa on suuri riski tulla murhatuksi. En ymmärrä, miksi jotkut naiset suostuvat asumaan miehen kanssa saman katon alla.

Vierailija
60/180 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää terve lapsi

Entä jos lapsi ei olekaan terve?

Tarkoitin tällä lähinnä sitä miksi miettimään sukupuolta vaan olisi onnellinen jos saa terveen lapsen. Tuntuu että ihmiset ei arvosta enään mitään, ja itse olen kyllä sitä mieltä että jokainen lapsi on siunaus..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän