Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2426)
Tämä Tunisia-Japani ottelun selostaja saisi mielestäni selostaa enemmänkin.
Ainakin näissä kisoissa on tainnut saada selostettavakseen vain näitä aamuyölle "piilotettuja jämäotteluita".
Vierailija kirjoitti:
Tämä Tunisia-Japani ottelun selostaja saisi mielestäni selostaa enemmänkin.
Ainakin näissä kisoissa on tainnut saada selostettavakseen vain näitä aamuyölle "piilotettuja jämäotteluita".
Eipäs kun tarkoitin tuota Simo Leinosta, joka selosti esim. Meksiko - Etelä-Korea ottelun perjantai aamuna. Aika samantyylinen selkeästi artikuloiva selostustyyli ja ilman turhaa öyhötystä, kuin tälläkin selostajalla. Mutta on saanut selostaa vain näitä aamuyön otteluita.
Japani 4-0 johtoon. Alusta saakka on vaikuttanut siltä että Tunisia on syystä tai toisesta täysin innoton ja jumissa. Ehkä syy on valmentajan, jota on pari kertaa näytetty raivoamassa pelaajille. Sen sijaan Japanin valmentaja piirtelee hillittyyn tyyliin taktisia kuvioita paperille ja on moitteettomasti pukeutunut pukuliiviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Tunisia-Japani ottelun selostaja saisi mielestäni selostaa enemmänkin.
Ainakin näissä kisoissa on tainnut saada selostettavakseen vain näitä aamuyölle "piilotettuja jämäotteluita".
Eipäs kun tarkoitin tuota Simo Leinosta, joka selosti esim. Meksiko - Etelä-Korea ottelun perjantai aamuna. Aika samantyylinen selkeästi artikuloiva selostustyyli ja ilman turhaa öyhötystä, kuin tälläkin selostajalla. Mutta on saanut selostaa vain näitä aamuyön otteluita.
Jossain lehdessä (iltis?) kehuttiin mtv:n selostusta paremmaksi kuin ylen. mutta kun koitan sitä mtv:n hyvin teennäiseltä kuulostavaa venyttelyselostusta kuunnella niin päässä katkeilee verisuonet. Luonnollisempi puhe kuulostaa paremmalta kuin tuo ties mistä ulkomailta kopsattu hehkutus-venyttely: maaliii, pallloooo, kahviiii, nakkiiii, someroooo, pa...kataukoooo....
Koskas nää kisat alkaa, ei oo vielä missään näkynyt?
Taisin siirtyä nyt pitkäksi aikaa Tunisian puolelle. Voittajat ärsyttää, mutta häviäjät kerää sympatiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi pelasi nyt heikon pelin, mutta jos ja KUN se kaataa Japanin, on jatkopeleissä.
Japani on kyllä joukkue jonjmka tippumista toivoo ains. Jos Saksaa ja Italiaa haukutaan tylsästä ja konemaisesta pelistä (seurajoukkuepuolella Guardiolan ja Artetan joukkueet), niin ei ne ole mitään verrattuna Japanin robottomaisuuteen. Pelaajiin on varmasti asennettu joku autopilotti, mikä ohjaa niitä.
Höpö höpö. Japanin joukkue on hyvin taitava, luova ja yksi kisojen nopeimmista. Ruotsia edellä selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi pelasi nyt heikon pelin, mutta jos ja KUN se kaataa Japanin, on jatkopeleissä.
Japani on kyllä joukkue jonjmka tippumista toivoo ains. Jos Saksaa ja Italiaa haukutaan tylsästä ja konemaisesta pelistä (seurajoukkuepuolella Guardiolan ja Artetan joukkueet), niin ei ne ole mitään verrattuna Japanin robottomaisuuteen. Pelaajiin on varmasti asennettu joku autopilotti, mikä ohjaa niitä.
Höpö höpö. Japanin joukkue on hyvin taitava, luova ja yksi kisojen nopeimmista. Ruotsia edellä selvästi.
Onko jalkapallo jokin kaunosielujen laji? Jääkiekossa sentään maalit ratkaisevat, ei mitkään yltiöesteettiset tedaljit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei kiinnosta, jos Suomi hakisi menestystä niin, että kaikki pelaajat olisi tavalla tai toisella afrikkalaistaustaisia. Ei siinä ole mitään järkeä, se on tylsää.
Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia. Tämä omiminen on sitä rakenteellista rsismia. Imetään rahalla lahjakkuudet omaan joukkueeseen ja sitten hoilataan riemurinnoin Oi Hollanti kun olet niin rakas ja mahtava. Juu.
Ruotsi menee samaa polkua. Ja se on myös paitsi noloa niin naurettavaakin, mutta niinhän Ruotsin touhut on sitä ollut jo pitkän aikaa.
"Hollanti jatkaa tavallaan siirtomaaperinteitään omimalla entisistä alusmaistaan lahjakkuuksia, joiden pitäisi edustaa ja kehittää lähtömaitaan, eikä jotain Hollantia."
Aika iso osa Hollandin "eksoottisen" näköisistä pelaajista on syntynyt Hollandissa.
Niin, juuri siitä on kyse. Kiva että tajusit. Entisenä siirtomaaisäntänä Hollanti on rahalla ominut paljon väkeä alustalaismaistaan, rahalla, elintasolla. Ei se että on syntynyt Hollannissa, tee heistä hollantilaisia, he ovat Alankomaiden kansalaisia, mutta eivät hollantilaisia. Heidän pitäisi voida edustaa omia juuriaan, kulttuuriaan, eikä entistä siirtomaaisäntäänsä. Omimiseksi tuota sanotaan, rakenteelliseksi rsismiksi.
Tavallaan tämä vie pohjan koko MM-kisojen idealta. Että eri maat mittelevät keskenään paremmuudesta. Nyt imuroidaan keharimaista lahjakkuuksia ja hoilataan kansallislaulua pikkutuiterissa kuin ME olemme näin hyviä. Monelle pelaajalle kyse on opportunismista. Kuten joku aiemmin mainitsi, se kuuluu sinne eri cupeihin tuollainen meininki, siellä joukkueet (vaikka Arsenal, Manchester city, Barcelona) pelaavat keskenään, eivät MAAjoukkueet. Mitä järkeä on pelata maiden kesken paremmuudesta, jos kaikki pelaajat tai heidän vanhempansa ovat kotoisin jostain Afrikasta, eivät siitä maasta, jota edustavat?
Rakenteellista r.asismia on tuo sinun kirjotuksesi. Etnisyyden takia toiset on huonompia muka kuin toiset - no he ovat hyviä jalkapallossa, siksi heidät on valittu joukkueeseen kun ovat sen maan kansalaisia. Missä tahansa maassa voi olla kaikennäköisiä ihmisiä, yritä jo vähitellen saada se kalloosi.
Mistä ihmeestä saat päähäsi, että pitäisin näitä jotenkin HUONOMPINA ihmisinä - ilmeisesti SINÄ itse ajattelet niin, kun tuollainen tulee ylipäätänsä mieleen.
Kyse on nimenomaan siitä, että tällaiset Hollannit ja Ranskat imuroivat keharimaista niiden lahjakkuuksia, kun näiden lahjakkuuksien pitäisi olla mahdollisuus kehittää ja edustaa sitä vanhempiensa, omien juurien, oman kulttuurin maata, ei jotain entistä siirtomaaisäntäänsä. Ei kyse ole mistään huonommuudesta, vaan siitä että mitä järkeä tällaisessa omimisessa ja hyväksikäytössä jossain mm-kisoissa.
Mutta kait tuossa viehättää nykyihmistä sama asia kuin aikoinaan roomalaisia viehätti kaikkialta maailmasta haalitut gladiaattorit. Siinä ei ole enää mitään kansallistunnetta tai yhteishenkeä, pelkkä viihde ja jännitys. Nyt ei vain tarvitse gladiaattorien ihan henkeään heittää.
Eiköhän ne ole tulleet omasta halustaan paremman elämän toivossa - tai sukunsa jo aikoja sitten. Tuolla sun periaatteella suomalaisten lätkänpelaajienkin pitäisi pysyä aina Suomessa eikä haaveilla nhl:stä tai jopa oikeasti päästä pelaamaan isoista rahoista.
Omasta halustaan? No ei. Tuotu niin nuorina, ettei sillä ollut mitään tekemistä oman päätöksen kanssa.
Kai nuo nyt sentään aikuisina voisivat palata jos haluaisivat. Ihan oma päätös jäädä edustamaan vaikkapa Hollantia, varmaan sinne Afrikan maajoukkueisiinkin olisivat mahtuneet. Mutta ilmeisesti edustavat mieluummin kotimaataan 🤷
Oli vaikea matsi Saksalle, kun piti taistella isoja härkiä vastaan. Norsunluurannikko oli hyvä ja on paha vastustaja kaikille. Deniz Undav on osittautumassa Saksalle täsmä aseeksi. Etenkin sitä toista maalia edeltänyt pallon haltuun otto oli upea. Harvoin näkee, että niin lujaa tulevaa syöttöä saa haltuun pelaajat pehmeästi.
Tänään on sitten Espanjalla peli numero 2. Nyt olisi syytä panna sitä palloa maaliin. Mestarisuosikin pitää näyttää tehokkuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Taisin siirtyä nyt pitkäksi aikaa Tunisian puolelle. Voittajat ärsyttää, mutta häviäjät kerää sympatiat.
Ota hellevaatteita mukaan. Sielläpäin maailmaa on aika kuuma näin kesäaikaan.
Vierailija kirjoitti:
nauratti ne edelliset kisat kun yle ei muuta tehnyt kun mussutti qatarin ihmisoikeuksista
Ei naurattanut.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun aikoinaan jollekin Qatarille naureskeltiin, kun se osti itselleen yleisurheilijoita ja joukkueita ja polleili sitten menestyksellä. Että tosiaan, pääasia että paidassa lukee Qatar, omitaan rahalla maailman parhaat urheilijat ja ollan hirmu ylpeitä. Jostakin. Rahasta ilmeisesti.
Nyt on kyllä naureskelu hyytynyt. Sveitsiä edustaa mustat miehet Afrikasta, oliko siellä yhtään sveitsiläistä? Mitä järkeä on koko maasysteemillä? Iloitseeko joku kantasveitsiläinen aidosti tällaisesta joukkueesta? Mikä siinä on sveitsiläistä? Käkikello kapteenin kaulassa? Valmentajan siivoushulluus? No, sveitsiläiset ovat sentään aina olleet epäyhtenäinen, keinotekoinen maa, joten paljon ei persoonallisuutta ja omaleimaisuutta häviä, jos joukkue on uus'sveitsiläisiä'. Mutta esimerkiksi Ranska, Englanti ja osittain Saksakin on jo myös menetetty. Islanti, Norja Japani, Etelä-Korea ja itä-Euroopan joukkueet pinnistelee vielä tutkainta vastaan ja niiden joukkueet ovat pääosin aidosti siitä maasta lähtöisin, jota edustavat.
Olisi aivan yhdentekevää, jos Suomi pääsisi mm-kisoihin jollain afrikkalaistaustaisella joukkueella. Ei kiinnostaisi pätkääkään. Geneerinen sieltä täältä haalittu joukkue juhlistamassa monikulttuurisuutta ja maailmankansalaisuutta. Ehkä tulevaisuudessa valtiot lakkautetaan, joten sitten ei tarvita mitään mm-kisojakaan. Jää vain cupit, joissa kilpailee yksittäiset joukkueet. Löytyyhän Suomestakin jonkun Juventuksen, Barcelonan tai Liverpoolin vannoutuneita kannattajia, joille on yks lysti, ketä joukkueessa pelaa, kunhan oma joukkue vain pärjää.
Jos nyt aloitetaan vaikka siitä että MM-kisoissa ei kilpaile valtiot vaan jalkapalloliitot ja jatketaan toteamalla että ei kiinnosta hevonvittuakaan rasseulinasi ja jos eri näköiset ihmiset pelottaa noin kovasti niin pyydä se äitylisi sinne kellariin lohduttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?
Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.
Hyvää jalista oli näissä otteluissa.
Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.
Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä.
Millä ihmeen matematiikalla voisi lohkokolmosella olla kuusi pistettä?
Tänään olis taas Belgian matsi. Jotenkin on sekin hyytynyt viime vuosina. En ehkä jaksa valvoa, kun aamulla pitää mennä duuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sosioekonominen juttu tää on et pelaajat on kaikki tummaihosia mut fanit katsomos valkoihosia
Gladiaattorit.
Ei yhtään tumnaihosta hollannin kannattajaa tuolla katsomos vaikka koko joukkue niitä. Ne haluaa pelata siinä joukkuees muttei kannattaa sitä.
Jos nyt voisitte lopettaa tuon pa.skanjauhamisen, kiitos.
Ilmoita asiattomaksi. Tarpeeksi monta ilmoitusta kun tulee niin poistuu automaattisesti tuo paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sosioekonominen juttu tää on et pelaajat on kaikki tummaihosia mut fanit katsomos valkoihosia
Gladiaattorit.
Ei yhtään tumnaihosta hollannin kannattajaa tuolla katsomos vaikka koko joukkue niitä. Ne haluaa pelata siinä joukkuees muttei kannattaa sitä.
Tummaihoiset ovat vaan atleettisempia kuin valkoiset. Valkoisten juoksuvoima ei riitä.
Vaikka sitten niin. Mua ei ainakaan kiinnostais kannattaa oman maan joukkuetta jos pelaajat näyttäis kaikki slummien räppäreiltä ja huumediilereiltä.
Älä kannata. Painu muutenkin hevonvittuun koko ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tuokin on? Joukkueessa olisi pelkkiä kantahollantilaisia, jos olisivat parempia pelaajia kuin nyt joukkueeseen valitut. Aika sairasta, kun vihataan ihmisiä, jotka käyvät töissä erittäin halutussa duunissa ja ovat taatusti tulleet valituksi siihen, koska ovat niin hyviä.
Maajoukkuekisojen pitäs olla et kansakunnat kisaa keskenään, ei et afrikasta kotosin olevien halpatyösiirtolaisten lapset kisaa.
Miten sun logiikan mukaan sitten jaat pelaajat, joilla useampaa etnistä taustaa itsellään? Kuten vaikka Virgil?
kansallissosialistit on