Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.
Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.
Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin. Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää.
Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon
Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan. Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja.
Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.
En jaksanu lukea tätä sun pitkää höpötystäs nyt ollenkaan.
Mut jos ois paitsioviiva niinku jääkiekos vaikka 75% kentän kohalla nii ei tarvis hylätä turhaan paitsioina maalia niinku se ruotsin vaparimaali jossa mitään hyötyä siitä 5cm edempänä olosta ei ollu.
Kuinka monta senttiä sen paitsioviivan saisi sitten ylittää jo 5 cm ei ole kerran mitään merkitystä? Ja miksi sellainen viiva pitäisi sinne laittaa jos ei sen ylittämisellä kuitenkaan ole mitään merkitystä? Sulla ei vissiin tuo hissi nouse ihan vintille asti?
Flfklf
Japani on ollut ainakin itselleni positiivinen yllätys. Pelaa hyvää futista ja on vikkeliä pelaajia. Heille soisin, että menisivät tässä turnauksessa pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi pelasi nyt heikon pelin, mutta jos ja KUN se kaataa Japanin, on jatkopeleissä.
Japani on kyllä joukkue jonjmka tippumista toivoo ains. Jos Saksaa ja Italiaa haukutaan tylsästä ja konemaisesta pelistä (seurajoukkuepuolella Guardiolan ja Artetan joukkueet), niin ei ne ole mitään verrattuna Japanin robottomaisuuteen. Pelaajiin on varmasti asennettu joku autopilotti, mikä ohjaa niitä.
Höpö höpö. Japanin joukkue on hyvin taitava, luova ja yksi kisojen nopeimmista. Ruotsia edellä selvästi.
Onko jalkapallo jokin kaunosielujen laji? Jääkiekossa sentään maalit ratkaisevat, ei mitkään yltiöesteettiset tedaljit!
Mene katsomaan sitä jääkiekkoa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Japani on ollut ainakin itselleni positiivinen yllätys. Pelaa hyvää futista ja on vikkeliä pelaajia. Heille soisin, että menisivät tässä turnauksessa pitkälle.
Suurin haaste heillä taitaa olla koko, mutta muuten ovat kyllä olleet viimeiset 30 vuotta jonkinlainen kestomenestyjä. Moninkertainen Aasian mestari ja MM-kisoissa useampi neljännesvälierä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi pelasi nyt heikon pelin, mutta jos ja KUN se kaataa Japanin, on jatkopeleissä.
Japani on kyllä joukkue jonjmka tippumista toivoo ains. Jos Saksaa ja Italiaa haukutaan tylsästä ja konemaisesta pelistä (seurajoukkuepuolella Guardiolan ja Artetan joukkueet), niin ei ne ole mitään verrattuna Japanin robottomaisuuteen. Pelaajiin on varmasti asennettu joku autopilotti, mikä ohjaa niitä.
Höpö höpö. Japanin joukkue on hyvin taitava, luova ja yksi kisojen nopeimmista. Ruotsia edellä selvästi.
Onko jalkapallo jokin kaunosielujen laji? Jääkiekossa sentään maalit ratkaisevat, ei mitkään yltiöesteettiset tedaljit!
Mene katsomaan sitä jääkiekkoa sitten.
Eipä tuo omakaan jatkuva änkyröintisi erityisempää kaunokieltä tai edes järkevää keskustelua ole. Jos yrität tuolla öyhöttämisellä trollata muita niin et näytä osaavan sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tänään olis taas Belgian matsi. Jotenkin on sekin hyytynyt viime vuosina. En ehkä jaksa valvoa, kun aamulla pitää mennä duuniin.
Itse tykkään Belgiasta koska siellä pelaa Lukaku. Siinä vasta äijä! Tänään kaksi byyriä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi pelasi nyt heikon pelin, mutta jos ja KUN se kaataa Japanin, on jatkopeleissä.
Japani on kyllä joukkue jonjmka tippumista toivoo ains. Jos Saksaa ja Italiaa haukutaan tylsästä ja konemaisesta pelistä (seurajoukkuepuolella Guardiolan ja Artetan joukkueet), niin ei ne ole mitään verrattuna Japanin robottomaisuuteen. Pelaajiin on varmasti asennettu joku autopilotti, mikä ohjaa niitä.
Höpö höpö. Japanin joukkue on hyvin taitava, luova ja yksi kisojen nopeimmista. Ruotsia edellä selvästi.
Onko jalkapallo jokin kaunosielujen laji? Jääkiekossa sentään maalit ratkaisevat, ei mitkään yltiöesteettiset tedaljit!
Mene katsomaan sitä jääkiekkoa sitten.
Eipä tuo omakaan jatkuva änkyröintisi erityisempää kaunokieltä tai edes järkevää keskustelua ole. Jos yrität tuolla öyhöttämisellä trollata muita niin et näytä osaavan sitäkään.
On se. Heippa, nyt voitkin painua sinne hevonvittuun täältä 😘
Vierailija kirjoitti:
Japani on ollut ainakin itselleni positiivinen yllätys. Pelaa hyvää futista ja on vikkeliä pelaajia. Heille soisin, että menisivät tässä turnauksessa pitkälle.
Japanihan on todella kovassa iskussa ja hyvä joukkue. Toivottavasti pääsisi tosiaan pitkälle. Toivottavasti myös joku Afrikan maa yllättäisi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun aikoinaan jollekin Qatarille naureskeltiin, kun se osti itselleen yleisurheilijoita ja joukkueita ja polleili sitten menestyksellä. Että tosiaan, pääasia että paidassa lukee Qatar, omitaan rahalla maailman parhaat urheilijat ja ollan hirmu ylpeitä. Jostakin. Rahasta ilmeisesti.
Nyt on kyllä naureskelu hyytynyt. Sveitsiä edustaa mustat miehet Afrikasta, oliko siellä yhtään sveitsiläistä? Mitä järkeä on koko maasysteemillä? Iloitseeko joku kantasveitsiläinen aidosti tällaisesta joukkueesta? Mikä siinä on sveitsiläistä? Käkikello kapteenin kaulassa? Valmentajan siivoushulluus? No, sveitsiläiset ovat sentään aina olleet epäyhtenäinen, keinotekoinen maa, joten paljon ei persoonallisuutta ja omaleimaisuutta häviä, jos joukkue on uus'sveitsiläisiä'. Mutta esimerkiksi Ranska, Englanti ja osittain Saksakin on jo myös menetetty. Islanti, Norja Japani, Etelä-Korea ja itä-Euroopan joukkueet pinnistelee vielä tutkainta vastaan ja niiden joukkueet ovat pääosin aidosti siitä maasta lähtöisin, jota edustavat.
Olisi aivan yhdentekevää, jos Suomi pääsisi mm-kisoihin jollain afrikkalaistaustaisella joukkueella. Ei kiinnostaisi pätkääkään. Geneerinen sieltä täältä haalittu joukkue juhlistamassa monikulttuurisuutta ja maailmankansalaisuutta. Ehkä tulevaisuudessa valtiot lakkautetaan, joten sitten ei tarvita mitään mm-kisojakaan. Jää vain cupit, joissa kilpailee yksittäiset joukkueet. Löytyyhän Suomestakin jonkun Juventuksen, Barcelonan tai Liverpoolin vannoutuneita kannattajia, joille on yks lysti, ketä joukkueessa pelaa, kunhan oma joukkue vain pärjää.
Jos nyt aloitetaan vaikka siitä että MM-kisoissa ei kilpaile valtiot vaan jalkapalloliitot ja jatketaan toteamalla että ei kiinnosta hevonvittuakaan rasseulinasi ja jos eri näköiset ihmiset pelottaa noin kovasti niin pyydä se äitylisi sinne kellariin lohduttamaan.
Joo joo, ja olympialaisissakin kilpailee olympiakomiteoiden valkkaamat urheilijat eikä maiden, eikä järjestäjäkään ole maa vaan kaupunki + olympiakomitea, ja saivare saivare.
Eli täysin turhaa saivartelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skotlanti hävisi Marokolle, oli ehkäpä ihan täysin odotettavissa oleva tulos. Mutta kun Skotlanti sai sen pahimman hermostuksensa pois, alkoi pelikin sujua. Taitaa Skottien pelit loppua Brasilia -pelin jälkeen. Kaksiko menee jatkoon lohkostaan?
Brasilia höykkyytti Haitia, joka kyllä puolusti kohtalaisen hyvin. Pysyivät kurinalaisesti suunnitelmassaan, mutta Brasilia oli vain paljon parempi.
Hyvää jalista oli näissä otteluissa.
Skotlanti jos onnistuu pitämään korkeintaan yhden maalin tappion, menee ilmeisesti jatkoon parhaana lohkokolmosena.
Miten niin parhaana kolmosena?! Parhaimmillaan lohkokolmosella voi olla 6 pistettä. Tuskin paras lohkokolmonen on 3 pisteellä.
Millä ihmeen matematiikalla voisi lohkokolmosella olla kuusi pistettä?
Tämä selitetty jo aiemmin. Lohkonelosen on silloin jäätävä nollille ja kolme muuta pelaa toistensa kanssa ristiin, jolloin 1-3 on kaikki 6:ssa pisteessä !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nauratti ne edelliset kisat kun yle ei muuta tehnyt kun mussutti qatarin ihmisoikeuksista
Ei naurattanut.
Eikö niitä stadionrakentajiakin kuollut nelinumeroinen luku?
Itse toivon, että Ruotsi lyö Japanin ja menee jatkoon. Siitä tulee huima peli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että sylettää tuollaiset pelaajat, jotka tulevat jonkin vihellyksen jälkeen kiinni tuomariin tai ainakin hyvin lähelle. Lapsellista, sellaista ala-astetouhua. Mitä he kuvittelevat tuolla saavuttavansa? Että tuomari murtuu henkisesti ja peruu päätöksensä, kun mä vähän niin kuin silleen käyttäydyn uhkaavasti?
Tosiaan, tuo Hollanti. Kaukana ollaan niistä ajoista jolloin oli kentällä jalkapallotaiteilija Johan Cruyff tai Marco van Basten. Noi pelaajat on jotain geneeristä siirtomaaporukkaa.
Olihan Bastenin aikana jo Ruud Gullit ja Frank Rijkaard etnistä syntyperää ainakin.
Onko Gullitin muksut muuten vieläkin kyrpiintyneitä pappaansa, kun se ei anna niiden mielestä niille tarpeeksi rahaa? :D
Ei tästä mitään tietoa, en ole mitenkään kova juorulehtiä ollut lukemaan :)
Eilen meinasi vähän harmittaa, että Saksa viime hetkillä sai kaivettua sen voiton. Mutta onhan se kuitenkin taitava joukkue joka sai hyviä tilanteita aikaan.
Curacao pisti pystyyn puolustustaistelun Equadoria vastaan. Mutta kyllähän se vähän tylsäksi kävi kun maaleja ei tullut.
Japani murskasi Tunisian joka oli täysin vastaantulija. Japani pelaa nättiä jalkapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Japani 4-0 johtoon. Alusta saakka on vaikuttanut siltä että Tunisia on syystä tai toisesta täysin innoton ja jumissa. Ehkä syy on valmentajan, jota on pari kertaa näytetty raivoamassa pelaajille. Sen sijaan Japanin valmentaja piirtelee hillittyyn tyyliin taktisia kuvioita paperille ja on moitteettomasti pukeutunut pukuliiviin.
Somessa kiertää postauksia jossa se muka tekisi merkintöjä "Death note" kirjaan 😃
Vierailija kirjoitti:
Itse toivon, että Ruotsi lyö Japanin ja menee jatkoon. Siitä tulee huima peli!
Ei tule. Ruotsi häviä ja voi olla isokin tappio. Näkihän sen eilen, että pelistä puuttuu terävyys jota taas Japanilla on.
Saksa, USA ja Meksiko nyt varmistaneet jatkopaikkansa.
8/12 parasta lohkokolmosta pääsee jatkoon. Näille kolmospaikkaa tavoitteleville maalieron pitäminen mahdollisimman pienenä on kriittistä jatkoon pääsyn kannalta.
Montakos peliä on jo katsottu, 36?
Juujuu mennyvittuun jo